تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 24909
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معماری
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم

    طراحی معماری و مفاهیم

     1 ) در معرفی یک یا معماری برای بیان شدن باید مفاهیم قابل اندازه گیری از طراحی یا ترکیب به کار گرفته شود.  

     2 ) یک تلاش متمرکز شده می خواهد تا مفهوم عواملی که قبلاً با هم آورده شده اند به طور مناسبی کامل کنند.

     3 ) آوردن عوامل با هم یک عمل خلاقانه است که طراحان معماران منتقدین و هنرمندان موسیقی دانان تشخیص داده اند که 10% الهام گرفتن یا نبوق و 90% کار سخت می باشد.

     4 ) تدوین مفهوم برای اغلب مردم یک فعالیت ناآشنا است و دانشجویان معماری هم مشکل زیادی برای تبدیل شدن آن به جنبه های دیگر طراحی دارند.

     5 ) سه مسئله از توانایی گسترش در مفهوم سازی ممانعت می کنند. 

     6 ) مانع اول سرو کار داشتن با مسائل ارتباطی است دومی بی تجربگی سومی مشکلات ایجاد سلسله مراتب است.

     7 ) اولین مسئله ای که دانشجویان با آن رویارو هستند ارتباطات است.

     8 ) به طور شگفت آوری اغلب مسئله ارتباطات مشکل در توضیح مفاهیم به دیگران نیست بلکه در توضیح دادن ایده ها به خودمان است.

     9 ) طراحان یاد می گیرند که گفته گویی بین ذهن خودشان را به عنوان یک محوطه برای توضیح ایده ها به دیگران توسعه دهند.

     10 ) مسئله دیگر ارتباطات که به تنظیم مفهوم تاثیر می گذارد ارتباط تصویری یا گرافیکی است.

     11 ) برای اشاره بسیاری دانشجویان برای کروکی زدن به منظور بخشی از روند توسعه مفاهیم مردد هستند تولید دارند.

     12 ) هر چیزی که در معماری ساخته می شود باید ترسیم شود و ترسیمان شامل نیمی از سند قرارداد ساختمان می باشد.

     13 ) روند طراحی باید زودتر از پیشنهاد و مفهوم آن می تواند در ادامه مورد انتقاد قرار گفته و اصلاح شود.

     14 ) لویی کان یک پیشنهاد ارائه می دهد که مسئله ارتباط بین تجسم ساختمان و اولین اسکیس یک مشکل جهانی برای دانشجویان.

     15 ) یک معمار برای پرسیدن یک سوال آمده است.

     16 ) من درباره فضایی پر از شگفتی خیال پردازی می کنم فضایی که افزایش می یابد و به طور روانی گشوده می شود بدون آغاز و بدون پایان از یک ماهه بدون فصل مفید و طلایی.

     17 ) چرا زمانی که من اولین خط را برای به دست آوردن رویاروی کاغذ جای می دهم رویا ها کاهش می یابد.

     18 ) این یک سوال از موارد قابل اندازه گیری است.

    *.*.*.*

      1 ) در معرفی یک یا معماری برای بیان شدن باید مفاهیم قابل اندازه گیری از طراحی یا ترکیب به کار گرفته شود. 

    2 ) قبلاً اولین فرد روی کاغذ اندازه ای بود از آنچه کاملاً نمی توانست بیان شود.

     3 ) محیط ناآشنای مسئله دوم ادامه ای از شکل اولی است.

     4 ) مفاهیم برای ساختن مشکل هستند اگر یک جنبه ناآشنا از معماری باشند.

     5 ) از آنجا که بسیاری از ساختمانها بدون بهره بردن از یک مفهوم ساخته می شوند و از آنجا که اغلب منتقدین و بیشتر معماران از نوشتن درباره آنها دوری می کنند نسبتاً برای آغاز نکردن طراح به بلندپروازی برای مفاهیم و فهمیدن نقشی که مفاهیم در طراحی ساختمان بازی می کنند راحت است.

     6 ) محدوده مشکل سوم می تواند تا حد مشکلی که مختص سلسله مراتب معرفی می شود ساده شود.

     7 ) خصوصاً برای یک دانشجو به خاطر فقدان تجربه ودر تصمیم گیری مشکل است اگر عقیده ای یک مفهوم درخشان یا یک مفهوم بسیار بد باشد.

     8 ) یک معمار باید قادر به ایجاد یک قضاوت روشن یا بینا باشد.

     9 ) درک رابطه میان عقاید و تصورات و مفاهیم می تواند به حل کردن همه سه مشکل کمک کند.

    1 ) عقاید اندیشه های ویژه و بهم پیوسته ای هستند که ما می توانیم از فهم بینش با مشاهده به عنوان نتیجه داشته باشیم.

     2 ) ما در معماری درباره خیلی چیزها عقایدی داریم که شامل راه هایی برای جهت گیری یک ساختمان، جای گیری یک آشپزخانه، بهترین مفهوم بهره وری است. تهویه طبیعی، ارزش حفظ انرژی و اهمیت مصالح با دوام، انتقال میان فرم ها و بهترین راه برای گسترش یک توالی فضایی و امثال آن می شود.

     3 ) ساختمانها و طراحی ساختمان در بسیاری از بخش های کوچک ترکیب شده اند و این برای توسعه مهارتها در تولید عقاید و مفاهیم که پاسخ به مسائل متفاوت گسترده که ظاهر می شود مهم است.

     4 ) فرانک لوید رایت یک نمونه خوب از معماری است که درباره آنچه که باید انجام دهد عقاید زیادی داشته.

     5 ) رایت در کتابش (خانه های اوسانیون رایت) در چاپ مجدد جان استوارت یک مقاله درباره خانه و خانه ( یک مجله مقدماتی برای ساختمان سازها ) که 35 ایده رایت معرفی کرده است که رایت درباره آنها طرح و ساختن خانه های کوچک نظریه پردازان کرده است.

     6 ) به علاوه کریستوفر الکساندر و همکارانش در کتاب یک الگوی زبانی بیش از 1000 ایده را معرفی کردن که اغلب درباره عکس العمل و رفتار بشر در مقابل محیط است که آنها الگو نامیده اند.

     7 ) اینها به عنوان یک کتاب مقدس ایده ها برای طراحان ساختمان جمع آوری شده است. ایده ها نه به عنوان رایت لیت شدن و نه دالگوهای درست شده به وسیله الکساندر متحد شدند.

    *.*.*.*

    معماری اسلامی

     1 ) یکی از برجسته ترین خصوصیات تمام بناهای یادبود معماری اسلامی توجه آنها به فضاهای بسته در داخل ساختمانها در مقابل خارج ساختمان، نمای خارجی یا تقسیم بندی عمومی خارجی ساختمانهاست.

     2 ) البته رایج ترین و شناخته شدن ترین حالت این نگرش خانه مسلمانان است که در اطراف و با دیواهای بلند بدون پنجره که فقط با یک در کوتاه قطع شده است به دنیای خارج ارائه می شود.

     3 ) اغلب چندین خانه در یک ترکیب دیواردار بزرگتر دور هم جمع شده اند و فقط از میان یک درگاه کوتاه قابل دست رس است که به یک راه روی خصوصی هدایت می کند که به هر یک از منازل شخص می رسد.

     4 ) این خانه ها و در برخی نمونه های ساختمانهای بزرگ پیچیده در شهر قدیمی مسلمانان ظاهر خاص و بدون اشتباهی را نشان می دهد که امروز در بسیاری نمونه های مراکز قدیمی شهرها وجود دارد «کعبه، مدینه، و شهرهای قدیمی در جهان اسلام».

     5 ) عدم توجه به نمای خارجی ساختمان اغلب تا حدی پیش می رود که حتی یک بنای یادبود مثل یک مسجد جامع کاملاً به وسیلع ساختمانهای فرعی مجاور مخفی شده است «مثلاً بازار» .

     6 ) مخفی شدن بنای یادبود اصلی با فقدان نشانه های خاجی از شکل، اندازه، عملکرد یا مفهوم ساختمان دست در دست هم می دهند.

     7 ) حتی اگر یک ساختمان یک دروازه یا یک نمای خارجی قابل رویت دارد این خصوصیت مقدار کمی درباره ساختمانی که پشت آن قرار دارد به ما می گوید.

     8 ) به عبارت دیگر یک نمای خارجی به ندرت نشانه ای از سازمان دهی داخلی یا هدف از ساختمان را نشان می دهد و یک بنای اسلامی به ندرت می تواند فهمیده شود یا درک شود یا حتی خصوصیت اصلی آن به وسیله نمای خارجی شناخته شود.

     9 ) به عنوان مثال یک گنبد از دور به عنوان حجم یک ساختمان دیده می شود که عموماً از دور قابل روئیت است اما با نزدیک شدن مادر پیچ و خم گنبدهای کوچک و سقفهای ساختمانهای احاطه کننده فرو رفتن.

     10 ) گنبد ممکن است به یک مسجد، قصر یا یک مقبره اشاره کند یا ممکن است یک نمازخانه، یا یک تالار در انتهای سالن پذیرایی یک مقبره مربعی یا دایره ای یا هشت وجهی را بپوشاند.

     11 ) این خصوصیت اصلی سازه ممکن است در اطراف آن طراحی شود و متناوباً فقط یک عنصر کوچکتر در یک سازه وسیع که یم محل گنبد دار را احاطه می کند، همچنین ممکن است فقط یکی از چندین گنبد پنهان شوده یا نیمه پنهان باشد که توسط سازه جان براه یا چهارچوب دروازه داخلی پنهان شده اند.

     12 ) به جای مشخص کردن یک نوع ویژه از معماری یا یک ساختمان ویژه با عملکرد به خصوص، گنبد به عنوان یک سنبل عمومی ظاهر می شود که به قدرت، شهر سلطنتی و نقطه مرکزی اجتماع اشاره می کند. بنابراین به عنوان هر دو هدف مذهبی و غیرمذهبی به کار می رود.

     13 ) ظاهر خاجی قابل رویت آن به درستی به فهمیدن تفسیرکردن یا معرفی کردن هیچ ساختمانی کمک نمی کند.

     14 ) در تمام زمانها و در تمام مناطق جهان اسلام می توانید معماری پنهان را پیدا کنیم، معماری واقعاً وجود داردف نه زمانی که به عنوان بقای یادبود یا نشانه بصری برای همه و از همه جوانب دیده می شود. و ئتنها زمانی که وارد می شویم و آن را از درون تجربه می کنیم.

     15 ) علی رغم این حقیقتاً البته استثناهای وجود دارند و ما لزوماً از آنها صحبت خواهیم کرد، معماری پنهان ممکن است به عنوان فرم قالب و اصلی معماری اسلامی موردتوجه قرا بگیرد.

     16 ) مسجد بزرگ علمیه مرد مشق یک مثال نوعی و قبل مقبره در بیت المقدس «داور شلین» یک استثناء است.

     17 ) مسجد بزرگ دمشق از یک نوع بنای ساخته شده پیروی می کند و با خلق یک سند کمک می کند. مقبره تنها روی سطح خود ایستاده و از همه جوانب قابل روئیت است و به عنوان یک ساختمان منحصر به خود در فرهنگ اسلامی باقی می ماند و کاملاً طبق مدلهای قبل از اسلام پایه ریزی شده که اغلب عمداً یا از روی قصد الگو گرفته است.

     18 ) البته فرم معماری قبه صخره یک سازه منفرد ی تک و کاملاً قابل تشخیص و قابل روئیت از همه طرف بوده و بدون هماهنگی با دوره بعد اسلامی نیست.

     19 ) مقبره به خصوص برجهای مقبره ای و سازه های مقبره های یادبود هنری «در تاج محل مشهور به اوج می رسند» ممکن است به خوبی با قبه مقبره حداقل از دیدگاه کاملاً رسمی مقایسه شوند.

     20 ) شاید در این نقطه ایجاد یک نفاوت میان معماری اسلامی شهری و غیرشهری متروری باشد چرا که قوانین کمی متفاوت برای این دو بیان متفاوت معماری اجرا می شود.

     21 ) اغلب معماری اسلامی در بین تنظیمات شهری ظاهر می شود. اگرچه باید اضافه شود که تعدادی از انواع به ویژه برای ضمیمه ندهان غیرشهری توسعه یافتن حتی اگر به طور مداوم همچنان در میات شهرها ظاهر شود.

    *.*.*.*

     1 ) آشکارترین آنها کاروانسرا است که در اکثر موارد در فضای باز اطراف شهر در امتداد میوه های اصلی مسافرتی آشکار میشود.

     2 ) دیگری مقابر یادبود هستند که اغلب بدون استثناء به طور بناهای یادبود مجزا که در یک موقعیت شهری یا بین یک نشانه مناسب در گورستان ظاهر می شوند (بیشتر برجهای مقبره ای و انواع بناهای آرامگاهی قبل ایوان پیری در بکران).

     3 ) این موضوع به ویژه زمانی که بنای یادبود یک شخصیت مهم را یادآوری می کند درست است و عملکرد آن مثل یک سازه یادبود تفکیک ضروری فیزیکی و بصری را فراهم می کند.

     4 ) انواع دیگر ساختمانها که به دلیل عملکرد خاصی شان تنها پابرجا هستند شامل سازه های استحکامات مرزی «رباطها و قصرها» و کلبه های شکار و سازهای سودمند مثل پلها، برجهای دیده بانی، دروازه ها و استحکامات جزء شهرهای اصلی می شوند.

     5 ) اگرچه اغلب این نوع ساختمانها که به آنها اشاره شد مانند سازه های مجزای بصری به همراه نماهای خارجی آشکار و مشخص می شوند و اندکی قوانین را می شکنند، که به سوی فرمهای معماری توسعه می باند که می توانند کاملاً از خارج درک شوند.

     6 ) در حقیقت در تعداد کمی از آنها نمای خارجی کاملاً گسترش یافته است و بیشتر آنها و نه اکثریت پشت دیوارهای بلند یکدست و بدون تزئینات مخفی شدند.

     7 ) حتی جایی که سطوح خارجی بند، بند یا تکه، تکه ظاهر می شوند ارتباط بسیار کمی اگرچه ناچیز با سازماندهی داخلی ساختمان دارند.

     8 ) این اصل که نبا باید به فضای داخلی نمای جلویی وابسته بنا شد در معماری اسلامی و اغلب در دستورالعمل عمومی ساختمانها در بین مجموعه شهری رایج است. مثل مسجد القهار در قاهره و مسجد علاء الدین در کنیا که در نمونه از برجسته ترین مثالها هستند.

     9 ) در نتیجه ممکن است گرفته شود اول اینکه انواع کمی از ساختمانهای جهان اسلام فضای داخلی را در نمای خارجی مفصل بندی می کنند و دوم اینکه این ساختمانها همچنان کاملاً عملکردی هستند. مثل : پلها و برجهای دیده بانی و یا استثنایی بر این امر هستند.

     10 ) در مورد برجهای مقبره ای و مهم آن آرامگاه بزرگ در حضور بناهای یادبود استثنائی هستیم کخ لائق بر مستقل بودن و واضح دیده شده نیاز دارند.

     12 ) البته این مورد در بسیاری از مقبره های مسلمانان درست است، اگرچه در فرم برجی ساخته شده اند در یک مجموعه معماری بزرگتر که آنها را جذب کرده است به هم پیوسته اند. «نطنز، گنبد عبدالصمد اصفهانی» .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, مقاله در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, تحقیق درباره تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, مقاله درباره تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله طراحی معماری و مفاهیم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت