تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 24944
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟

    چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟

    غذاهایی وجود دارد که مصرف منظم آن ها احتمال دارد که به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک کند. مواد غذایی ممکن است سبب پیشرفت یا مهار سرطان شوند. اثر آن ها هم به خاطر تأثیری است که بر وضعیت سیستم ایمنی بدن به جا می گذارند.

    میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و املاح مختلف هستند که می توانند در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد. توصیه می شود روزی 400 گرم یا پنج بار در روز میوه و سبزیجات مصرف شود. بهتر است برای رسیدن به این هدف از منابع تا حد امکان متنوع تری استفاده شود. سبزیجات در مبارزه با سرطان ها به خصوص سرطان های دهان، حلق مری و ریه نقش دارند. احتمال بروز سرطان کولون(روده بزرگ) در افرادی که در هفته حداقل یک بار کلم مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که ماهی یک بار کلم مصرف می کنند، به اندازه یک سوم کاهش می یابد. خانواده کلم ها مانند کلم بروکلی موادی دارند که ظاهراً سلول های سرطانی خطرناک را قبل از آسیب رساندن به سایر سلول ها تخریب می کند. این غذاها موادی دارند که به نظر میرسد در شرایط آزمایشگاهی رشد تومور را متوقف می کند. سبزیجات سبز به خصوص وقتی خام خورده شود، در کاهش خطر بروز سرطان معده مؤثر است. آزمایش ها نشان داده که در این غذاها مواد سولفورداری وجود دارد که با آنزیم های عامل سرطان برخورد می کند. پیاز، چای، سیب، انگور و مرکباتی مانند پرتقال ماده ای به نام"ایزوفلاوین" دارند که در آزمایش ها نشان داده شده تغییرات بدخیم در سلول ها را متوقف می کند و جلوی تأثیر مواد عامل سرطان را سد می کند.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چه مواد غذایی ای در کنترل و پیشگیری از سرطان ها مؤثرند؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت