تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 25030
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری

    حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری

    انگشتر بخشی حضرت علی علیه السلام به مستمند و نزول آیه ولایت - سال دهم هجری قمری / 24 ذوالحجه#

    حذیفه بن یمان از یاران معروف رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، دامادش حضرت علی علیه السلام را به یمن اعزام نموده بود و چون خودش قصد حجه الوداع کرد، به علی علیه السلام پیام داد که او نیز برای انجام حج به مکه رود.

    آن دو در مکه معظمه به یکدیگر رسیدند و ما در آن هنگام همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله بودیم. روزی، حضرت علی علیه السلام به جانب کعبه رفت و در آن جا به نماز مشغول بود و در آن هنگام مستمندی از راه رسید و از مردم درخواست کمک می کرد و چون به حضرت علی علیه السلام رسید، آن حضرت در حال رکوع بود، پس در همان حال، انگشتر خود را از دستش بیرون آورد و آن را به مستمند بخشید.

    ما که در حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله بودیم، مشاهده نمودیم که بر آن حضرت آیه ای نازل گردید و آن حضرت، آیه جدید النزول را برای ما قرائت کردند و آن عبارت بود از: «اِنَّما وَلیکُمُ اللهَ وَ رَسُولُهُ وَالَّذینَ یقیمُونَ الصَّلاه َ وَ یؤتُونَ الزَّکاه َ وَ هُم راکِعُونَ».(1)

    پیامبر صلی الله علیه و آله برای نزول آیه، تکبیر گفت و سپس به ما فرمود: برخیزید برویم ببینیم این صفاتی را که خداوند متعال در این آیه بیان کرده است، درباره چه کسی می باشد؟ چون پیامبر صلی الله علیه و آله وارد مسجد الحرام گردید، فرد مستمندی را دید و از او پرسید: از کجا می آیی؟

    گفت: از نزد آن مرد نماز گذار می آیم، که حلقه انگشتری خود را در حال رکوع، به من بخشید. پیامبر صلی الله علیه و آله بار دیگر تکبیر گفت و جلوتر رفت، تا به علی علیه السلام رسید، که در حال خواندن نماز بود. از او پرسید: ای علی! امروز بر تو چه گذشت؟

    حضرت علی علیه السلام داستان مرد نیازمند و انگشتر بخشیدن خود به وی را برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بازگو کرد و پیامبر صلی الله علیه و آله با شنیدن آن داستان، برای بار سوم، تکبیر گفت.(2)

    این فضیلت دیگری برای مولای متقیان امیرمومنان علیه السلام است که در قرآن مجید بیان گردید و خداوند متعال با نزول چنین آیه هایی، زمینه معرفی آن حضرت را برای جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله فراهم می کرد، تا پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله امت اسلام بدون رهبر و پیشوا نمانند.

    پی نوشت

    1- سوره مائده، آیه 55.

    2- مسارالشیعه شیخ مفید، ص 23 ؛ الاقبال بالاعمال الحسنه سید بن طاووس، ج 2 ،ص 241 و ص 368 و ص

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان حکایت امام علی (ع) در مورد نیکوکاری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت