تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی)

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 25132
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی)

    کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) :

     کشاورزی مدرن (شهری) در اثر تراکم بسیار جمعیتی و حجم بالای مواد غذایی، ضایعات آلی، انرژی و مواد مغذی در مقایسه با سیستم های کشاورزی روستایی موفقیت هایی را ارائه می دهد. با توجه این خصیصه ی مشترک تفاوت های زیادی در شیوه های کشاورزی شهری و نیمه شهری کشورهای در حال توسعه در مقایسه با کشورهای صنعتی وجود دارد.

     کشورهای صنعتی :

     در مناطق معتدله آب و هوایی کشاورزی نیمه شهری تقریباً هدف مولد بودن خود را از دست داده است. در بخش هایی از هلند که تراکم جمعیتی بالاست مناطق روستایی و شهری، قویا وابسته هستند و کشاورزی در زندگی اجتماعی، کار و تفریح نقش دارد(Blom – Zandstra , 2995). در استرالیا انجمن سازمانی شهری باغداران صبورانه در جهت ترویج سلامتی و تعلیمات همیاری کردند(Fulton , 2005 ). دو تأمین هفتگی مستقیم میوه ها و سبزی های ارگانیک برای مصرف کننده ها را بازسازی کردند(Sefrave , 2005). نظریات فلمیش درخواست می کند که کشاورزی نیمه شهری به روش چند وظیفه ای شکل بگیرد و در جهت سیستم های تولیدی سازگار با محیط زیست مانند کشاورزی ارگانیک سازماندهی شده و ترویج کشاورزی با کیفیت قرار گیرد تا نتایج منفی کاهش یابند(Vendermeulen , et al , 2005) (Wilkins , et al , 2005 ). یک چرخه بسته ارگانیک شهری را تصور کنید، به نحوی که کشاورزی نیمه شهری غذای مورد نیاز شهر را تولید میکند و در مقابل ضایعات الی و فاضلاب را از شهر بازیافت می کند. به این ترتیب حجم غذا، زباله ها و انتشارات (خروج) کاهش می یابد.

    کشورهای در حال توسعه :

    34 ) اهمیت کشاورزی نیمه شهری در مناطق معترله در این است که در طول سال میوه و سبزیجات و بدین ترتیب ویتامینها دو مواد زیر مغذی را برای ساکنین شهر فراهم می کند (Drescher , 1998).

    تخمین زده شده است که 14% از غذای جهان که در مناطق شهری و نیمه شهری تولید شده است. با افزایش مناطق شهری بیش از 30% نیازهای حیاتی بشر را تولید خواهد کرد.

    35 ) در هاوانا کمبود ناگهانی واردات کالاها در بحران اقتصادی سال 1990 شهر را مجبور کرد وابستگی خود را به سوخت، غذای وارداتی و نهاده های کشاورزی کاهش دهد. تغییر موقعیت تولید از روستاها به مجاورت آنی مصرف کننده و تکنولوژی ارزان و در دسترس محلی همچون کوددهی و آژانس های کنترل زیست شناسی و عنصرهای کلیدی در تغییر ساختار کشاورزی کجا بودند (Murphy , 1999 , Warwick , 2001).

    فرآیند ضایعات آلی و آب به هدر رفته در بسته شدن حلقه منابع شهری ضروری هستند. به این ترتیب بهره وری مفیدی از منابع طبیعی انجام می شود. مؤسسه بایورفام، آغاز گر مرکز بین المللی فیزیولوژی و اکولوژی (ICIPE)حشرات در اتیوپی در حال بررسی کردن کود احشام به عنوان سوخت چکیده زنده برای تولید انرژی و کنترل قدرت مخرب باکتری ها و انگل ها است. سلوری (ماده محلول) در امور باغداری استفاده می شود (Greiling , et al ,2000). در آرژانتین تشکیلات خانه باغداران ارگانیک بهبود امکان توسعه غذای موجود در میان بازارهای محلی غیر سنتی هم پیمان با کشاورزی شهری را به اثبات رسانده است.

    - توسعه بازارهای محلی و تجارت بین المللی

    - بازار غذاهای ارگانیک

    فراهم کردن :

    کشاورزی ارگانیک شده که هم اکنون در بیش از 120 کشور فعال شده است به سرعت در حال توسعه است.

     تقسیم اراضی کشاورزی و مزارع به منظور رشد در بسیاری از کشورها ادامه دارد. با توجه پیمایش کشاورزی ارگانیک، تقریباً 31 میلیون عکتار به طور جاری و به وسیله 000/ 633 مزرعه به طور ارگانیک مدیریت شده است. این مقدار 7و 0% اراضی کشاورزی کشورها که در پیمایش پوشش یافته است را تشکیل می دهد (Willer and Yussefi ,2007). در کل، اقیانوسیه در بردارنده 39% از اراضی ارگانیک جهان ( ترجمه و تنظیم : رضا جوادی ). بوده و به دنبال آن اروپا 23% و آمریکای لاتین 19% هستند. در بیشتر کشورها، ارگانیک در حال ترقی است. محمدی وایلد یک بار دیگر 62 میلیون هکتار به 31 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی ارگانیک اضافه می کند (Willer and Yussefi , 2007) در حالی که کشورهای اسکاندنیاوی و کشورهای مجاور کوه های آلپ، وسیع ترین مناطق را به مزارع ارگانیک اختصاص داده اند؛ بیشترین تعداد مطلق از مزارع ارگانیک در کشورهای در حال توسعه مانند مکزیک، اندونزی، فلیپین و اگاندا و به خاطر پراکندگی مزارع کوچک هستند. به علاوه کشاورزی ارگانیک تضمین نشده، حتی در زمین های بیشتری فعال می شود. مزارع ارگانیک بسیاری در سرزمین های در حال توسعه، غذای ارگانیک بدون تضمینی برای مصرف شخصی و بازارهای محلی تولید می کنند. در آفریقا به ویژه تولیدات ارگانیک به ندرت مورد تأیید است. اشکال تولید ارگانیک بدون ضمانت در دسترس نیستند.

    درخواست :

    37 ) در خواست مصرف کننده برای تولیدات ارگانیک یدر سراسر جهان در حال افزایش است. بررسی و نظارتهای فروش مورد انتظار سازمانی از 40 میلیون دلار در سال 2006 به 70 میلیون دلار در سال 2012 خواهد رسید (Sahota , 2006) اگرچه که کشاورزی ارگانیک اکنون در سراسر گیتی حضور دارد، اما در خواست در اروپا و امریکای شمالی متمرکز باقی مانده است. هر دو منطقه بیشتر مبادلات تجاری مواد ارگانیک در جهان را حاصل می کنند و در همین حال بزرگترین صادر کنندگان تولیدات ارگانیک هستند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، تقاضا و بنابراین غذای تأمین شده ارگانیک در دسترس ضعیف است، چرا که مصرف کنندگان از روشهای ولید، تولیدات ارگانیک اگاه نیستند.

    در آنجا کمبود دسترسی به داد و ستد بازار اطلاعات و ارتباطات وجود دارد. عامل دیگر ضعف در تمیز دادن کالاهای ارگانیک از غیر ارگانیک در محل داد و ستد است. تولیدات رقابتی مانند غذاهای با سمهای کمتر عهمچنین مصرف کنندگان را گیج می کند؛ آنهایی که بعضی از مواقع به غذاهای ارگانیک و ضمانت ها اعتماد نمی کنند. به هر حال قیمت بالای حق الزحمه بیشترین عامل محدود کننده درخواست مصرف کننده است. در بسیاری از مناطق دنیا مصرف کنندگان درامد قابل پرداخت کمی دارند و آنقدر عایدی ندارند که برای غذاهای ارگانیک اضافه پول بپردازند.

    38 ) تولیدات تضمین ارگانیک دسترسی به بازارهای محلیر و بین المللی پر سود را ایجاب می کند. تولیدکنندگان درآمدهای بالاتری را کسب می کنند و مصرف کنندگان به غذای با کیفیت بالاتری دسترسی دارند. تعداد کثیری از بازاهای موفق ارگانیک و پیش قدم برای بهبود دسترسی به غذا در سطوح مختلف ایجاد شده است.

    طبقات اجتماعی و خانوادگی :

    39 ) برای خانواده و طبقات اجتماعی، بازارهای ارگانیک روستایی و شهری روستایی و شبکه ها همکاری می کنند تا کمیت، کیفت و تنوع در دسترس بودن غذا را بهبود بخشد. کیفت غذایی تنها برای مصرف کننده ثروتمند نیست.

    صرف کنندگان روستایی و شهری با وابستگی و توانایی خریداری کم در سراسر جهان به مسئله کیفیت اهمیت بالایی می دهند. مثال هایش شامل :

    اکوویدا شبکه جنوب برزیل غذای ارگانیک برای اجتماع محلی تبلیغ می کنند و در عین حال منابع درآمد و وسایل معشیت تازه ای برای کشاورزان ارائده می دهد. آنها مستقیماً از طریق بازارهای محلی (مکاره) مغزه های تعاونی مصرف کنندگان به مصرف کنندگان می فروشند. غذای ارگانیک تولید شده بر اسس استانداردهای شبکه یک مهر علامت ویژه دریافت می کند که توسط سیستم گارانتی مشارکتی تضمین شده است (Eco vida , 2007). اکوویدا یک نمونه خوب است برای راهی که تولید بازارهای محلی با ساختن رابطه قوی با مصرف کنندگان توسعه یافته است (Organic Monitor , 2006). (ترجمه و تنظیم : رضا جوادی ).

     کشاورزان تعاونی ارگانیک نارگیل در باراکوا، کوبا، نارگیل خود را مطابق، یک سیستم کشاورزی جنگلی تولید می کند همچنین محصولاتی آماده از قبیل گرپ فروت، کاکائو، عسل و محصولات برای خود مصرفی مانند برنج، لوبیا، ذرت، کاهو، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، آووکادو، بارهنگ و سایر سبزیجات، تولیدات حیوانی مانند : خوک های نژادی، مرغ و گوسفند (چرای مجانی) و چوب برای ساختمان سازی وآشپزی از درختان سایه داری مانند اینگا، ارتیرین و لئوکائنا را تأمین می کند (Kilcher , 2006).

     مصرف کنندگان در کشورهای اسلامی حساسی و کیفیت سنج نسبت به زادگاه منطقه ای هستند. واد یا لطعام، یک بازار ارگانیک پیشگام لبنانی ها، یک تعاونی بانوان است که کالای ویژه لبنانی را با تکنیک های پردازش صنعت گری تولید می کند. بازارهای اصلی آنها جامعه عربها هستند که با آشپزی گران قیمت (ارزشمند) لبنانیها آشنا هستند. انجمن کشاورزی ارگانیک لبنان آگهی های بازار را به اوپراتورهای بازار ارگانیک می رساند و تولید ارگانیک محلی را تبایغ می کند (Kilcher , 2007).

     40 ) مشثالهای بسیاری نشان می دهد که داد و ستد در حال توسعه منطقه ای و محلی با وجود تولیدات ارگانیک اثر مستقیمی بر دسترسی به غذا داشته است. گرچه در این مرحله چالش اصلی قیمت های بالای مصرف کنند است.

     در امارات متحده سبزیجات ومیوه های ارگانیک به طور میانگین 55 تا 160 درصد گرانتر از عرف آن است در حالیکه لبنیات 35 تا 55 درصد گرانتر هستند (Hamm and Gronefeld , 2004). اصلاعات در دسترس و قابل مقایسه ای برای کشورهای در حال توسعه وجود ندارد. اگرچه مشهود است که اغلب مصرف کنندگان در کشورهای در حال توسعه نمی توانند قیمت بیشتری برای تولیدات ارگانیک بپردازند.

    سطح ملی :

    42 ) بازارهای ارگانیک در سطح ملی توانایی بهبود دادن امنیت غذای ملی را دارند. این امر درست است چرا که مزارع ارگانیک با تولید محصولات مقاوم تر و پایدارتر کارامدتر هستند. برخی موارد مزارع ارگانیک حتی افزایش تولید را ممکن می سازند. بعلاوه مزارع ارگانیک تنوع بیشتری از تولیدات منطقه ای را حاصل می کنند. غذای بیشتری برای خانواده شاورز فراهم می شود و وابستگی به برخی کالاهای بازار را کاهش می دهد. تنوع در تولید کشاورزی و ارزش افزوده تولیدات و فرصت های تولید درآمد را افزایش می دهد و ریسک ورشکستگی در سطح وسیع تری از محصولات و تولیدات را گسترش می دهد.

    تنوع تولیدات کشاورزی ترجیحاً روی تعداد کمتری از محصولات متمرکز شده است.

    ایجاد تسهیلات کشاورزی به کشاورزی مؤسسات و شرکتهای تجاری متعلق به کشاورزان همچنین مؤسسات بدون مزرعه، همچنین اکوتوریسم کشاورزی مثالها شمل : کار، اقدام، مسئولیت، اراده، شجاعت، بارزرگانی (شرکت). کشاورزان تولید کننده هندوستان، جایوا، متعلق به کشاورزان ارگانیک است و قصد دارد بازاری که شامل کننده تنوع تولیدات ارگانیک در هندوستان است به بازارهای منطقه ای و بین المللی ارائه دهد. در سال 2004 در کرالا بنیان گذارده شد تا مقداری از تولیدات ارگانیک را دادو ستد کند مانندمیوه های گرمسیری قهوه، کاکائو، برنج و تولیدات دیگر.

    42 ) پیشگامانی در سطح ملی به منظور پابرجایی اقتصاد روستایی، خود باوری در سیستم های غذایی افزایش خود کفایی غذایی و تناسب واردات و صادرات کمک وهمکاری کردند. کمیت و کیفیت افزایش یافته در تولیدات ملی و گوناگونی بیشتر در تأمین غذا نیاز به واردات غذا را کاهش می دهد. اگر چه که اغلب بازارهای در پدیدار شدن و انتقال یافتن در اصل تولید کنندگان تولیدات ارگانیک هستند تا مصرف کننده ها، چالش بزرگ برای تولید کنندگان غذای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین کم اتکا شدن بر صادرات وتوسعه بازارهای منطقه ای برای تولیدات آنها به منظور گسترش ریسک تجاری تولید غذای ارگانیک است. توسعه بازار منطقه ای یک پیش شرط برای سلامتی بخش ارگانیک است. به خصوص برای یافتن مصرف اقتصادی برای محصول ارزانتر مورد استفاده در دوران دگرگونی محصولات داخلی یا سیستم کشاورزی جنگلی می باشد.

    43 ) با ایجاد دانش بومی و استفاده از سرویس های محلی مانند ترویج ارگانیک و برنامه های تضمین کننده و به وسیله افزایش دادن حلقه هتی تأمین کوتاه مدت غذا، خط و مشی کاربردی در کشاورزی ارگانیک با رسوم قدیمی بازسازی شدند. فرصت های شغلی و درآمدهای بالاتر کشاورزان را به باقی ماندن در کشاورزی و سرمایه گذاری در مجامع روستایی تشویق می کند. با وجود کشاورزی ارگانیک، تولید ننده ها کنترل چرخه تولید را باز می یابند و اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند (See ofs , 2007).

    اسزمانهای توسعه کشاورزی ارگانیک، استانداردهای سیستم های تضمینی، خدمات ترویج دهنده، آموزش تحقیقات و حلقه های ارزش تأمین غذا، تولید کنندگان را به کاربرد روش تازه ای دور هم جمع می کنند. این گونه اجتماعات برای مطالبه کردن و داع از حقوق خود برای باقی ماندن و اثبات موقعیت قوی تر اقتصادیشان می باشد.

    سطح بین المللی :

    44 ) در سطح بین المللی اندازه گیری کردن میزان کمک و همکاری کشلاورزی به ایمن بین المللی غذا کار دشواری است. تصور مشخصی ممکن نیست و بیشتر ممکن است حدس و گمان باشد که بتواند اعلامیه ایصادر کرد با توجه به این که بخش ارگانیک به زحمت 2% از بازارهای جهان را تغذیه می کند. اگرچه که توان بالای کشاورزی ارگانیک در تولید و توسعه بازار قطعاً یک نیروی هدایت گر مفید در آینده و بهبود دهنده امنیت بین المللی غذا است. در سطح کلان یک سیستم محلی جهت دار کشاورزی می تواند خودکفایی غذایی ملی را بهبود دهد و موقعیت دادو ستد تولیدکنندگانش را در بازار بین المللی قوت بخشد. چالش اساسی کنار هم جمع کردن تولیدکنندگان به منظور ایجاد شبکه هاب مشارکتی برای توسعه حلقه های قیمت گذاری مبتنی بر داد و ستد سالم و بهبود دسترسی به بازارهای ارگانیک برای تولید کننده ها و مصرف کنندگان در سطح جهانی می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , مقاله در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , تحقیق درباره تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , مقاله درباره تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کشاورزی شهری و نیمه شهری (مدرن و سنتی)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت