تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی

تعداد صفحات: 25 فرمت فایل: word کد فایل: 25174
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی

    نامگذاری سال 87 به سال نوآوری و شکوفایی توسط مقام رهبری

    رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت آغاز سال 1387 این سال را سال نوآوری و شکوفایی نامیدند.

    به گزارش «فردا» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عید سه گانه در طلیعه بهار امسال، میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و عید نوروز را به آحاد ملت ایران و همه ملتهایی که عید نوروز را گرامی می دارند، تبریک گفتند و با اشاره به چشم اندازها و امیدهای بسیار روشن در سال 1387، افزودند : امسال نظام مقدس جمهوری اسلامی سی سالگی خود را که در راه دفاع از استقلال و عزت ملی و حرکت به سمت اعتلای علمی و عملی گذشت پشت سر می گذارد که همه این تلاشها در تاریخ ملت ایران برجسته و ماندگار خواهد ماند.

    ایشان با اشاره به آغاز فعالیت مجلسی تازه نفس در سال جاری و همچنین فعالیت دولتی خدمتگزار، پرتلاش و خستگی ناپذیر، همکاری و برنامه ریزی این دو قوه را زمینه ساز انجام کارهای بزرگ دانستند و تأکید کردند : ما نمی توانیم آرام و معمولی حرکت کنیم، بلکه باید با تلاشی مضاعف، جدی تر و با نهایت شتاب اما حساب شده، منظم و منضبط به جلو برویم و در عرصه داخلی و همچنین عرصه پیچیده بین المللی از تمام ظرفیت ها برای دست یابی به پیشرفتهای بزرگ استفاده کنیم.

    حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه برنامه ریزی مدبرانه، شجاعانه و عزت مدارانه در عرصه سیاست خارجی و موفقیت در این عرصه در توفیقات داخل کشور نیز تأثیرگذار است خاطرنشان کردند : علاج ملت ایران در کسب اقتدار است و امروز خوشبختانه مسئولان کشور عزت ملی را کاملاً در نظر دارند و در مقابل زورگویی و زورگیری دشمن ایستاده اند.

    ایشان همکاری کامل دولت و ملت و اتکاء به خداوند را زمینه ساز پیشروی در عرصه قدرت یابی ملت ایران و اقتدار روزافزون کشور به ویژه اقتدار معنوی و روحی برشمردند و تصریح کردند : یکی از دو انتظار من در سال 1387، نوآوری در بخشهای مختلف و دستگاههای گوناگون اجتماعی، اقتصادی و خدماتی کشور از جمله در دیپلماسی، حرکت به سمت علم و تحقیق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهای محروم، و در آبادانی کشور است.

    رهبر انقلاب اسلامی افزودند : انتظار دوم در سال جاری این است که فعالیتهایی که در سالهای گذشته انجام شده و کارهایی که دولت در سالهای اخیر انجام داده، به نتیجه و شکوفایی برسند و کام مردم از نتیجه این فعالیتها و تلاشها شیرین شود بنابراین امسال را سال نوآوری و شکوفایی می نامم.

    حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، سال 86 را سالی مهم، پرحادثه و عزت آفرین برای ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند : در آغاز سال 86، ماجرای دستگیری ملوانهای متجاوز بیگانه و سپس عفو و آزادی آنان، چهره ای مقتدر و عین حال بردبار و پرگذشت از ملت ایران به جهانیان ارائه کرد و در پایان این سال نیز حضور پرشکوه و با عظمت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر چهره پرصلابت و همراه با اقتدار ملت ایران و عزم جدی آنان برای درست اداره کردن کشور را نشان داد.

    رهبر انقلاب اسلامی کارهای با ارزش مسئولان اعم از دولت، مجلس و بخشهای گوناگون و همچنین کارهای بزرگ آحاد ملت به ویژه فعالیتهای علمی مجموعه های دانشجویی و کاوشگر را از دیگر نقاط مثبت در سال 86 و زمینه ساز پیشرفت کشور برشمردند و افزودند: در کنار این پیشرفتها، ضایعات، فقدانها و ناکامی هایی هم وجود داشت که آخرین آن حادثه تأسف بار فقدان عزیزان دانشجو در یک سانحه دلخراش بود اما به هر حال زندگی آمیخته از شادیها و غمها، شیرینی ها و تلخی ها است و مهم این است که یک ملت بتواند در میانه این حوادث گوناگون هدف خود را در نظر داشته باشد و به سوی آن هدف گامهای بلند بردارد.

    حضرت آیت الله خامنه ای در پایان اظهار امیدواری کردند: ملت سرافراز ایران، سال جدید را با بهره گیری از نوآوریها و شکوفایی ها، به بهترین وجه با عزت، موفقیت، کامیابی، شادابی و با توان بیشتر به پایان برساند.

    وزیر آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش به عنوان باارزش ترین نهاد مدیریتی با نوآوری در نوع تعلیم و تربیت می کوشد تا موجبات

    برنامه های آموزش و پرورش در سال نوآوری و شکوفایی

    شکوفایی نسل ها را بیش از قبل فراهم کند.علی احمدی در برنامه 45 دقیقه شبکه خبر افزود : کشور قانونمند ، توسعه یافته ، اهل تحقیق و پژوهش که سرآمد کشورهای منطقه باشد نیاز به فراهم آمدن بسترهای مناسب دارد.وی افزود : آموزش و پرورش در کنار سایر بسترهای هویت ساز فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در شکوفایی نسل های آینده دارد.وزیر آموزش و پرورش گفت : با توجه نام گذاری امسال به نام نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری ، آموزش و پرورش با توجه به افق های پیش رو ، گام های نوینی را برداشته است.علی احمدی افزود: تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و برنامه هایی برای ارتقای سطح تحصیلی و افزایش کیفیت برنامه ای درسی برداشته شده است و سعی داریم مباحث درسی به سمت فعالیت های فوق برنامه سوق داده شود.

    وی گفت : برای بالارفتن سطح آموزش ، آموزش های ضمن خدمت پیش بینی شده است تا با رویکرد نوآوری جهت گیری این نهاد به سمت چشم انداز تعیین شده باشد.وزیر آموزش و پرورش افزود : هم اکنون مشاور نوآوری در مجموع آموزش و پرورش پش بینی شده و در  نظر داریم از تجارب مدارس کشور در این زمینه استفاده شود تا به صورت الگویی برای دیگر مدارس درآید.

    علی احمدی گفت : رسالت آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم ، تقویت استعدادها و بالابردن توان خلاقیت است بنابراین باید علاوه بر بهداشت جسم و روح با توسعه روحیه تحقیقاتی برای آنچه ارزش نامیده می شود در کارنامه علمی دانش آموز جایی در نظر گرفته شود.

    وی افزود : عدالت آموزش اقتضا می کند تا مراکز علمی در سطح کشور توسعه پیدا کند و در این جهت اقداماتی در استانها صورت گرفته است و برای مدارسی که در مکان نامناسب قرار دارند ستادی تشکیل شده تا مناطق شناسایی و به جایگاهی بهتر منتقل شوند.وزیر آموزش و پرورش افزود : در رقابت با کشورهای دیگر باید فناوری های نوین در آموزش و پرورش صورت گیرد تا در آینده به ثمر برسد.

     

     

    به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی دستور تشکیل کمیسیونهای سال نوآوری و شکوفایی در دانشگاه تهران صادر شد

    رییس دانشگاه تهران در راستای نامگذاری سال ‪ ۱۳۸۷از سوی مقام معظم رهبری، دستور تشکیل کمسیون‌هایی را برای اجرای دستور ایشان در سال نو آوری و شکوفایی صادر کرد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران در ابلاغیه‌ای به روسای پردیس‌ها ، دانشکده‌ها و موسسات و مراکز علمی دانشگاه دستور تشکیل ‪ ۶کمسیون را در راستای اجرای نظرات مقام معظم رهبری در سال نو آوری و شکوفای صادر کرد.

    بر این اساس کمیسیون‌های فنی، علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری و معماری و هنر به مسئولیت دکتر :نیلی ، پزشک، زالی، امام، خلیلی عراقی و حبیبی تشکیل شده است.

    در بخشی از پیام ریس دانشگاه تهران آمده است : با توجه به فرمایشات حکیمانه و تاریخی مقام معظم رهبری در آغاز سال ‪ ،۱۳۸۷به حق انتظارات مردم و مسئولان از دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی فزونی یافته است و توقع دارند از یک طرف این امر مهم یعنی توسعه علوم و شکستن مرز دانش در عرصه‌های بین‌المللی و تولید علم و فنآوری با برنامه ریزی دقیق به حرکتی نوآورانه مبدل گردد.

    وی افزود :از طرفی دیگر با گسترش رشته و گروههای بین رشته‌ای متناسب با نیازهای جامعه موجبات شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای جامعه علمی کشور فراهم شود تا به این ترتیب خدمت رسانی دانشگاهیان به مردم و مشارکت آنها برای حل مسائل و مشکلات جامعه نهادینه و آسان گردد.

    در بخش دیگری از این پیام، دکتر رهبر با اشاره به توانمندیهای دانشگاه تهران آورده است : نظر به گستردگی موضوعات و زمینه‌های علمی و رشته‌های تخصصی در دانشگاه جامع تهران، ضرورت ایجاب می‌کند ضمن حفظ یکپارچگی در سیاست‌گذاری و مدیریت دانشگاه، به گونه‌ای تدبیر شود که بتوان با تقسیم کاری مناسب بویژه در امور سیاست‌گذاری در استاندارد سازی، ارتقای محتوی علمی، گسترش آموزش در رشته‌های جدید متناسب با نیازهای جامعه، توسعه پژوهش، و نظارت بر حسن اجرای سیاستها، ریاست دانشگاه را یاری داد.

    قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

    تربیت نیروی متخصص در سال نوآوری و شکوفایی اولویت ماست

    خبرگزاری فارس: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تربیت نیروهای متخصص در عرصه های علمی، پژوهشی و آموزشی از اولویت‌های سال نوآوری و شکوفایی در این مجموعه است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد علوی دیشب در همایش تجلیل و نکوداشت معلمان مدارس امام رضای وابسته به آستان قدس رضوی، بر اولویت این آستان در امور علمی، پژوهشی و فرهنگی، همراه با ارتقای بعد معنوی آن در سال جاری تاکید کرد.
    وی ادامه داد: حدود 70 درصد از بودجه آستان قدس رضوی، به برنامه‌های فرهنگی در مجموعه اختصاص یافته است تا بتوان دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی را در سال جاری به نتیجه رساند. علوی خاطر نشان کرد: حدود 5 هزار نفر از نیروهای زبده و متخصص، در مراکز علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی مشغول به خدمت هستند. وی با گرامی داشت مقام معلم و اصحاب علم و دانش گفت: خادمان حضرت رضا، باید از این فرصت معنوی در جهت علم آموزی بهره ببرند. وی با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در آموزه‌های اسلامی، نقش معلمی را در تعمیق این امر، نقشی بی‌بدیل دانست و گفت: شیوه معلمی را خداوند در قرآن، به انسان آموخته است. علوی با اشاره به روش شهید علامه مطهری در علم آموزی به شاگردانش اظهار داشت: علم، چراغ راه انسان در این دنیاست و برای طی کردن صراط مستقیم، نیاز به شناخت و معرفت، همراه با تزکیه نفس است تا نور حکمت در دل آدمی بدرخشد.
    در ادامه مراسم مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی خاطر نشان کرد: این مجموعه با 13 واحد آموزشی حدود 6 هزار دانش آموز را در 200 کلاس درسی، تحت پوشش قرار داده است.
    مجید واله با اشاره به دستاوردهای مدارس امام رضا در عرصه‌های علمی، فرهنگی در جشنواره‌‌های متفاوت گفت: در سال گذشته قبولی کنکور در چهار واحد آموزشی این بنیاد به رقمی بیش از 93 درصد رسید که این مهم حاصل تلاش خادمان علمی مدارس امام رضا بود.
    در پایان این همایش، با اجرای یادمان و تقدیم هدایایی از 18 نفر از برگزیدگان دومین دوره الگوهای برتر تدریس مدارس امام رضا و 13 نفر از مدیران این مدارس، تقدیر به عمل آمد.

    سال نوآوری فرصتی برای بانوان

     مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور زنان گفت: سال نوآوری و شکوفایی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده فرصتی مناسب برای طرح، تبیین و رفع مسایل و مشکلات حوزه زنان است.

     به گزارش ایونا ، افضل بلوکی در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی این افزود: بانوان مسایل و مشکلات فراوانی دارند که با همفکری یکدیگر و ارایه راهکار می‌توان در نشستهای مختلف تخصصی، بسیاری از آنها را مرتفع و حل کرد.

     او ادامه داد: زنان با خودباوری، اعتماد نفس و اتکا به خویشتن می‌توانند فضای جدیدی خلق کرده که با قرار گرفتن در آن بخش قابل توجهی از موانع و مشکلات حوزه بانوان از میان می‌رود.

     وی اظهار داشت: امسال که با درایت مقام معظم رهبری سال نوآوری و شکوفایی نامیده شده بهترین فرصت برای ارایه برنامه‌های نوین و توام با خلاقیت در مقوله بانوان و حوزه زنان است.

     او تاکید کرد: زنان باید با اشراف و آگاهی کامل از جایگاه حساس و مهم خود در صحنه‌های مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

     وی برنامه‌های دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سیستان و بلوچستان را در سال جاری شامل ارایه آموزشهای جدید، توانمندسازی، تبیین مشکلات و معرفی توانمندیهای زنان استان عنوان کرد.

     مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در این نشست خواستار شرکت فعال و گسترده زنان در "جشنواره زنان نام‌آور و نان‌آور" نیز شد .

    ادبیات ملی باید در سال "نوآوری و شکوفایی" تغییر کند

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : در پی نامگذاری سال 87 به نام "نوآوری و شکوفایی" توسط رهبر معظم انقلاب در دهه چهارم انقلاب باید ادبیات ملی و نیز فضای افکار عمومی جامعه دگرگون شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی

    فهرست:

    نامگذاری سال 87 به سال نوآوری و شکوفایی توسط مقام رهبری

    برنامه های آموزش و پرورش در سال نوآوری و شکوفایی

    به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی دستور تشکیل کمیسیونهای سال نوآوری و شکوفایی در دانشگاه تهران صادر شد

    سال نوآوری فرصتی برای بانوان

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, مقاله در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, تحقیق درباره تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, مقاله درباره تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سال نوآوری و شکوفایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت