تحقیق مقاله سرور ها و firewall

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 25198
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرور ها و firewall

    firewall 

    اصولاً یک روشی است برای کنترل ، جلوگیری و چک کردن آنچه که وارد شبکه می شود یا از آن خارج می گردد .

    وظیفه firewall این است که از دسترسی غیرمجاز به شبکه چه توسط کاربران داخلی و چه خارجی جلوگیری نماید . همه اطلاعات ارسالی از firewall خواهد گذشت و این اطلاعات را چه ببینیم و چه بدون رویت چک می گردند .

    در حقیقت firewall ، یک تعیین کننده مسیر می باشد که بر اساس معیارهای آن و معیارهای تعریف شده برای آن تصمیم به ارسال اطلاعات یا سرور کردن آنها می‌نماید.

    تفاوت میان یک firewall و یک router (تعیین کننده مسیر) و در آن است که firewall می تواند بر اساس تنوع زیادی که در میارهایش دارد ، توان تصمیم گیری بالاتری را داشته باشد .

    یک firewall حتی می تواند درون یک بسته از اطلاعات را جستجو کند برای اینکه مشخص شود محتویات اطلاعات آن ، همانی است که گفته شده یا نه .

    اگرچه عمومی ترین استفاده ای که از firewall می شود محافظت از محدوده اطلاعات سازماندهی شده می باشد . برخی از شرکتها از firewall استفاده داخلی نیز می نمایند . این روش معمولاً بصورت عمومی برای محافظت از محیطهایی از شبکه که اطلاعات آن ممکن است حساس باشند از قبیل تحقیق و اطلاعات حسابداری استفاده می شود .

    متأسفانه همینکه تصمیم به ایجاد یک firewall طراحی شده در داخل شبکه می گردد هزینه های متعددی در رابطه با ایجاد firewall نمایان می گردد .

    برخلاف نقش برخی از Server های دیگر ، که در این فصل توضیح داده شده ، که می توانند یک ابزار باشند و به تنهایی نمی توانند کارشان را انجام دهند یک Server firewall  می تواند چنین باشد .

    ایمن سازی آن و ایجاد یک سازماندهی و تعمیرات و نگه داری firewall می تواند مهم باشد .

    هزینه ها چه از لحاظ مالی و چه از جهات دیگر که مربوط به Server های firewall می باشد ، شامل :

    - هزینه های نخستین نرم افزاری و سخت افزاری

    - هزینه های به روز نرم افزاری و سخت افزاری

    - هزینه های آموزشی و وضعیت اجرائی آن

    - نیازمندی به چم و بررسی فایلهای پایه ، مشاهده شکافهای ایمن سازی (شکافهایی که باعث تضعیف ایمنی می شوند)

    - ایجاد مشکل در firewall

    - ایجاد مزاحمت برای استفاده کننده که باعث از بین رفتن انگیزه برای ارتباط با شبکه می گردد .

    محصولات firewall برای همه سیستم عاملهای بزرگ (NOS) قابل دسترسی می‌‌باشند.

    امنیت کامپیوتر چیست ؟ بصورت خیلی اساسی اطلاعات شما جلوگیری می کند و از اینکه شخصی عملیاتی بر روی آنها انجام دهد ، جلوگیری می کند .

    شما برای پاسخ دادن به دو سوال مهم باید یک firewall بخرید آن را و فعال کنید :

    - کدام منبع شبکه با حفاظت ارتباط می یابد ؟ پاسخ به این سوال ، میزان امنیت

    کاربردی برای منبع ویژه ای یا اطلاعات درون یک سرور نامیده می شود . برای مثال ، اگر یک سازمان فایلهای حساسی داشته باشد ،‌ آنگاه بالاترین سطح از password ها و رمزها مورد نیاز است .

    - چه کسی این منابع را حفاظت می کند ؟ کسی که بزرگترین تهدید برای شبکه شماست به شما کمک خواهد کرد تا در مورد سازماندهی شبکه فایروالتان تصمیم‌گیری کنید .

    برای مثال ، در یک مدرسه شاید بزرگترین تهدید کنندگان امنیت ، جوانانی هستند که بعد از ظهرشان را به تلاش برای دستیابی به رکوردهای مدرسه و یا فایلهای زیان آور می گذرانند .

    نکته این است که حفاظت از یک شبکه توسط جوانان خلاقی که تلاش می کنند برای بالا بردن سطح انگلیسی کاملاً متفاوت است با کار یک گروه از hacker ها که تلاش می کنند برای دستیابی به اطلاعات کاری یک سازمان . شبکه از password و دیگر ممنوعیتهای زبانی استفاده می کند که شاید برای جوانان کافی باشد ولی یک راه حل امنیتی سخت تر نیاز است برای hacker های جدی تر علاوه بر این نقشی که توصیف شد ، نسخه های جدید firewall همچنین می توانند یک رنج از کارکردهای دیگر را انجام دهند ، این کمارکردها شاید شامل شوند :

    - چک کننده های ویروس - شبیه صفحه های وب دانلود می شوند و محتویان درون صفحه ها از لحاظ ویروس چک می شوند . این خصوصیت به طور فزاینده ای جالب می شود برای کمپانی هایی که مرتبط می شود با پتانسیلهای تهدیدی منابع اینترنتی

    - ترجمه آدرس شبکه (NAT) - برای حفاظت از موجودیت ماشین ها در یک شبکه داخلی و ایجاد انعطاف پذیری بیشتری در TCP/IP داخلی ساختارهای آدرسی

    می‌باشد .

    بسیاری از firewall ها آدرس اصلی اطلاعات را درون یکم آدرس متفاوت کپی می‌کنند که سپس استفاده می شود در اینترنت .

    ترجمه آدرس شبکه کاربرد عمومی دارد زیر بر روی قابلیت دسترسی محدود به‌آدرسهای TCP/IP ، کار می کند .

    - URLfiltering با استفاده از روش های متنوع ، firewall می تواند بلوکی از وب سایتهای مخصوص توسط ارباب رجوعان در یک سازمان را انتخاب کند . این بلوک‌بندی اجازه کنترل صفحه هایی که می توانند نمایش داده شوند را می دهد .

    Bandwidth management : گرچه به یک وضعیت ویژه نیاز دارد اما Bandwidth management می تواند از یک کاربر و یا سیستم مخصوص که در ارتباط با شبکه است ، جلوگیری کند . عمومی ترین حرکت به سوی Bandwidth management ، تقسیم کردن Bandwidth  به بخشهای قابل دسترس و سپس ساخت یک بخش قابل دسترسی برای کاربر و یا سیستم است .

    مشخصات یک سرور firewall :

    - دو واسطه شبکه دارد یکی برای شبکه داخلی و دیگری برای شبکه خارجی .

    - سیستم عامل مقاوم می شود در برابر حمله .

    - می تواند یک رنج از خدمات از پیشنهاد کند علاوه بر این حمایت کند از شبکه در مقابل حمله .

    - باید قابلیت دسترسی بالایی داشته باشد زیرا سرویسهای دیگر مانند web Access و ایمیل اینترنتی اغلب بر روی یک firewall تکیه می کنند .

    Proxy Server (سرور نماینده) :

    در حالی که آنها چندین سال است که موجود می باشند ، سرورهای نماینده به طور فزاینده ای رایج می شوند . سرورهای نماینده بخش نمونه ای از یک سیستم firewall هستند . در حقیقت آنها بسیار یکپارچه می شوند توسط firewall ها بطوریکه تفاوت میان این دو گاهی از بین می رود .

    یکی از بزرگترین خصوصیات سرور نماینده این است که می تواند کارکرد شبکه را توس یک برنامه که Caching نامیده می شود بهبود بخشد . وقتی یک Caching سرور نماینده به یک درخواست برای صفحه وب پاسخ می دهد ، سرور یک کپی از همه یا بخشی از صفحه در Cache آن تهیه می کند .

    سپس هنگامی که صفحه دوباره مورد نیاز باشد ، سرور نماینده به این درخواست پاسخ می دهد و از Cache بر می گردد و به اینترنت ، برای مثال ، اگر یک ارباب رجوع در یک شبکه صفحه Web ، Com . Coriolis . www را درخواست کند ، سرور نماینده می تواند محتوای صفحه وب را پنهان کند . سپس مشتری دوم در یک شبکه تلاش می کند وبرای دستیابی به سایت مشابهی که می تواند آن را از طریق Cache سرور نماینده بدست آورد . و دستیابی به اینترنت لزومی ندارد . این بطور عمده زمان پاسخ به مشتری را افزایش می دهد و همچنین می تواند Band width موردنیاز برای انجام دادن درخواستهای مشتری را ، کاهش دهد . امروزه ، سرعت مهم است و توانایی دسترسی سریع به اطلاعات از اینترنت یکی از دغدغه های مهم بسیاری از سازمانهاست . سرورهای نماینده و توانایی آنها برای پنهان کردن Web ، برای سرعت مورد نیاز است .

    بنابراین یک مانع برای Caching وجود دارد . هنگامی که شما در اینترنت Load

    می‌کنید ، آخرین اطلاعات را بدست می آورید اما این همیشگی نیست . بنابراین اطلاعات از یک Cache بازیابی می شوند . بعضی از سرورهای نماینده توانایی به روزرسانی و تجدید کردن صفحه های وب را دارند اما آنها همیشه در مرحله عقب تر خواهند بود .

    دومین خصوصیت سرورهای نماینده به مدیران شبکه توانایی جداسازی درخواستهای مشتری را می‌دهد . اگر یک مدیر شبکه بخواهد دسترسی به وب سایتهای ویژه ای را مسدود کند ، سرور نماینده به کنترل اجازه می دهد تا دسترسی بعضی وب سایتها را رد کند .

    تعیین اینکه کاربران وب سایتها می توانند دسترسی یابند یا نمی توانند بصورت رمز انجام شود از میان لیست کنترل Acess(ACL) . ACL یک لیست از وب سایتهای مجاز یا غیرمجاز است بطوریکه ممکن است شما تصور کنید که کامپایل یک لیست می تواند یک کار بزرگ و شگفت آور باشد . مسلم است که میلیونها وب سایت قابل دسترسی وجود دارد و نمونه های جدید آنها پدیده های روزانه ای هستند چگونه رد کردن دسترسی به نمونه های مشکوک امکان پذیر می شود ؟

    یک روش وارونه کردن موقعیت و رد کردن دسترسی به همه صفحه هایی است که در یک لیست مجاز ظاهر می شوند . این روش حالت اجرایی بالایی دارد و بطور عمده دسترسی به Access اینترنت را محدود می کند . بر این اساس نگه داری کردن از یک لیستی که محل همه سایتهایی که دارای روابط مشکوک هستند ، ممکن می شود بنابراین با نگه داری یک لیست ، سردرهای نماینده در تهیه یک سطح بالاتر از کنترلها تواناتر می شوند و سپس می توانند باعث بازیابی صفحه های وب کاراکتر شوند .

    مشخصات سرورهای نماینده :

    - اغلب نیاز دارد به حافظه زیادی و فضای دیسک سخت برای تهیه امکانات Caching

    - باید یک پایگاه ایمن باشد برای مانع شدن از روش های خرابکاری

    سرور Web :

    ده سال پیش ، یک سرور Web چیزی بود که در بخش محاسبه دانشگاه ها وجود داشت برای انجام آزمایشات . حالا ، سرورهای Web هر جا هستند و بصورت کاربردی یکپارچه می شوند در هر شبکه و حتی desktop سیستم عامل . برنامه به اندازه کافی ساده است اما صفحه های وب کارهای بیشتری انجام می دهند سپس تصاویر و متنها را نمایش می دهند . در بسیاری موارد ، صفحه های وب صرفاً پیش از پایان هستند برای درخواست بعضی دیگر از کارکردهای آن در سرور .

    البته ، رقابت با هر کس برای نمایش صفحه های اینترنت و گزارش های آماری ، کلید اصلی برای هر سرور وب هستند . در بعضی موارد ، سرور وب استفاده می کند از امکانات اصلی و اساسی سیستم عامل برای logging و در موارد دیگر ، سرورهای وب یک سیستم گزارشی کامل ساخته می شود .

    شکل 10-1 نشان می دهد اثر متقابل یا فعل و انفعال میان مشتری و یک سرور وب .

    سرورهای وب بطور نمونه ماشینهای قوی ای هستند که خدماتی برای شمار زیادی از مشتریان پیشنهاد می‌کنند .

    خصوصیات سرور Web :

    - این سرور بهینه شده برای I/O بهره برداری های زیاد .

    - این سرور بصورت دستی صفحه های وب در فرمها و فایلهای متنوع ، ایجاد می‌کند.

    - این سرور حمایت می کند از درخواستهای Server-Side و درخواست نرم افزار سرور .

    سرور FTP :

    آنهایی که وقت زیادی را در اینترنت می گذرانند شاید آگاه باشند بخش مهمی از ترافیک اینترنتی ، فایلهای انتقالی را شامل می شود . چه ارسال فایلها از یک کامپیوتر و چه دانلود برنامه ها از اینترنت .

    پروتکل فایل انتقالی (FTP) قراردادی است برای انتخاب فایلهای انتقالی اینترنتی در زمانی قبل از قرارداد انتقالی (HTTP) . HTTP رایج ترین زیرا یک واسط دوست را پیشنهاد می کند اما FTP تاثیر زیادی دارد با وجود اینکه HTTP رایج تر است اما FTP هنوز جایگاه دارد و هنوز بطور عمده استفاده می شود برای فایلهای انتقالی در اینترنت .

    برای دانلودکردن یا ارسال یک file یک مشتری در سرور FTP ، باید دارای اعتبار شود که چک می کند که آیا کار بر حق لازم را برای انجام دادن فعالیت دارد .

    دستورات FTP نسبتاً اساسی انجام می شوند شبیه GET (دانلود) و PUT(Upload) . همچنین فرمانهای دیگری وجود دارد که اجازه می دهد به فعالیتهای دیگر . فرمانهای FTP می تواند از طریق دستور درخواست FTP وارد شود . بسیاری از کاربرها استفاده از یکم درخواست گرافیکی را ترجیح می دهند .

    برنامه FTP Serving ، بسیاری از load های کوچک را در سرور قرار می دهد اما این افزایش همزمان و متوالی است با انتقال اطلاعات . بنابراین سرورهای FTP بطور رایج صدها ارتباط را برقرار می کنند . و صدها مگابایت از اطلاعات را در هر دقیقه منتقل می کنند ، بنابراین این سرورها باید hard disk بزرگ و خیلی سریعی داشته باشند و همچنین RAM زیاد و ارتباط شبکه سریع .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرور ها و firewall

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall , مقاله در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall , تحقیق درباره تحقیق مقاله سرور ها و firewall , مقاله درباره تحقیق مقاله سرور ها و firewall , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سرور ها و firewall
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت