تحقیق مقاله ASP

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 25227
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ASP

    مقدمه

    ASP راه حل شرکت مایکروسافت برای ایجاد صفحات پویای وب می باشد. با گسترش اینترنت و www در زندگی روزمره، ایجاد وب سایت یکی از بخشهائی است که به سرعت در حال رشد می باشد. همواره در تار جهان گسترده، طراحی وب سایت برای ایجاد گرافیک های تخیلی و زیبا و صفحات وب ساده برای خواندن مبتنی است. به همین دلیل امروزه سایت های وب محل تلاقی کاربران شده است. اگر چه خلق یک وب سایت دلپذیر مهم می باشد اما تمرکز اصلی از طراحی گرافیکی به سمت طراحی مبتنی بر برنامه نویسی می باشد. برای مثال تصور کنید که شما           می خواهید یک وب سایت از چیزی که می توانید بفروشید ایجاد کنید. طراحی میتنی بر برنامه نویسی، صفحات وبی ایجاد می کند که می توانند صورت حسابهای کاربران را جمع آوری و ذخیره کنند. اگر شما احتیاج به ساختن یک وب سایت پویا دارید ASP یک راه حل می باشد. با گذشت سالهای متمادی، ما تغییرات مهمی را در موضوع اینترنت مشاهده می نمائیم. ابتدا، اینترنت به منظور یک سرویس دهنده ارتباطات متوسط برای بخش های دولتی و مؤسسات دانشگاهی بود با پیدایش www اینترنت یک محیط دوستانه چند رسانه ای شد. در اصل، سرویس اینترنت به مکان برای ادمهای با ذوق به منظور خلق صفحات خانگی بود. اما هر چه افراد بیشتری به اینترنت وارد شدند اینترنت به یک منبع اطلاعاتی برای همه افراد تبدیل شد. وقتی تعداد افراد online به یک محدوده بحرانی رسید، شرکت هایی که محصولات و خدمات را می فروختند شروع کردند به spring up کردن این شرکتها که هیچ موجودیت فیزیکی نداشتند فقط یک حضور مجازی داشتند. برای مثال شما می توانید از سایت amazon.com یک کتاب بخرید، اما شما قادر نخواهید بود که کتاب فروشی با همین نام را در همسایگی خودتان پیدا کنید.

    همان گونه که اینترنت به صورت یک فروشگاه موفق شد طراحی وب سایت هم تغییر کرد. در روزهای اولیه HTML به منظور ایجاد صفحات وی ایستا استفاده شد. اما امروزه صفحات وب ایستا به سرعت در حال منسوخ شدن می باشند. تصور کنید که اگر سایت ها تنها از صفحات وب ایستا تشکیل شده بود، شما نمی توانستید فهرستهای کتاب را جستجو کنید. شما نمی توانستید یک درخواست را به صورت online صادر کنید. شما نمی توانستید توضیحات کاربران دیگر را بخوانید.

    ASP شامل دو بخش می باشد. کدهای برنامه نویسی و embedded HTML ایجاد می شود. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که به طور دقیق وقتی شما یک URL را در پنجره آدرس مرورگر خود تایپ می کنید چه اتفاقی می افتد؟ اینترنت بر پایه مدل client-server کار می کند. این مدل دو کامپیوتر می باشند که با یکدیگر برای انجام یک کار همکاری می نمایند. یک کامیوتر سرویس گیرنده اطلاعات مورد نیاز خود را از کامپیوتر سرویس دهنده تقاضا می کند. کامپیوتر سرویس دهنده اطلاعات درخواستی را به client بر می گرداند و کامپیوتر بر روی ان اطلاعات کار می کند. Web server کامپیوتری است که همه صفحات وب برای یک سایت ویژه را شامل می شود و نرم افزار مخصوصی به منظور فرستادن این صفحات وب بر روی مرورگرهای وبی که این صفحات را درخواست کرده اند نصب می شود. در هر فعل و انفعال سرویس دهنده وب در کناری به صورت بی کار می نشیند و منتظر درخواست برای یک صفحه ایستا از سرویس گیرنده می باشد. بعد از اینکه صفحه درخواست شد سرویس دهنده وب آن صفحه را برای سرویس گیرنده می فرستد و سپس تا رسیدن درخواست بعدی بیکار می نشیند. به این ترتیب فقط صفحات وب ایستا برای سرویس گیرنده فرستاده می شود. برای اینکه صفحات وب پویا فرستاده شوند سرویس دهنده وب باید نقش فعالتری را بازی کند. همان طوری که قبلا بیان شد صفحات ASP شامل ترکیبی از HTML و کدهای برنامه نویسی می باشند. این کد که یا زبانهای مختلف می تواند نوشته شود به صفخات ASP اجازه می دهد که به صورت پویا عمل کنند. هرچند سرویس دهنده وب مجبور است کدهای برنامه نویسی را قبل از فرستادن HTML به سرویس گیرنده پردازش نماید. وقتی که مرورگر وب درخواست یک صفحه را درخواست می نماید آن صفحه از سرویس دهنده ارسال می گردد.

    با توجه به توضیحات داده شده در زمینه اهمیت و گستردگی استفاده از ASP در اینترنت این پروژه در جهت ارئه یک الگوریتم در ساخت صفحات پویای وب ارائه شده است. در زمینه انبار داری در پاسخگوئی به صفحات درخواستی از طرف client این پروژه امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از مزیت های این پروژه قرار گرفتن آن بر روی اینترنت        می باشد و به صورت شبکه محلی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کاربران در این زمینه که بازرگانان و شرکتهای مربوطه می باشند می تواند در هر کجای دنیا قرار داشته باشد و با استفاده از اینترنت از وضعیت کالای خود و میزان عوارض مطلع گردد و نیازی به حضور شخص در سازمان مربوط ندارد. مزیت دیگر این پروژه استفاده از زبان ASP است. این زبان قابلیت کار با بانک های نرم افزاری بزرگ در سرویس دهنده را دارا می باشد. از این بانک های اطلاعاتی می توان  به access microsot SQL server، اوراکل، Informix نام برد که تمامی آنها با دستورات ویژه که عموما Vbscript است توانائی انجام عملیات مربوط به ذخیره و بازاریابی در بانک اطلاعاتی را ممکن می سازد. مزیت دیگر این پروژه و زبان ASP استفاده ساده و راحت از تگ های HTMA می باشد. یعنی به راحتی قابلیت استفاده از HTML در آن وجود دارد. توجه به مزیت های گفته شده از ASP و HTML برای ارائه پروژه در زمینه انبارداری و ترخیص کالا در گمرک و اطلاع مشتری از عوارض ورودی استفاده شد که امید است مورد قبول و رضایت استاد ارجمند جناب آقای دکتر زرین مهر واقع گردد.

    حسین فریدونی

    بهمن     1382

    نحوه نصب برنامه IIs5 و اجرای پروژه:

    برای اجرای ASP حتما باید برنامه اجرا کننده آن که کامپیوتر را به صورت یک سرور  در       می آورد نصب شود. این برنامه ها فقط در سیستم عامل های ویندوز 2000 و ویندوز NT نصب و اجرا می گردد. چون اکثر کاربران از این سیستم عامل ها در کامپیوترشان استفاده نمی کنند مایکروسافت برنامه رایگان دیگری را که بر روی سیستم عامل های 95،98 ، NT work station قابل اجرا هستند ارائه کرده است. این بسته نرم افزاری (personal web server)pws نامیده می شود.پس از نصب این برنامه و تکمیل اطلاعات خواسته شده در برنامه نصب نسخه 4 این برنامه قابل اجرا می باشد. ولی در ویندوز xp این برنامه در نصب خود ویندوز وجود دارد و با انتخاب internet information server در هنگام نصب این برنامه در زمان نصب ویندوز اضافه می شود. پس از نصب IIs 5.0 با نوشتن عبارتlocal host your service برنامه IIs اجرا شده و در قسمت پائین صفحه مرورگر به جای کلمه اینترنت کلمه local interanet نوشته خواهد شد. پس از نصب برنامه یک فایل در شاخه ویندوز به نام inet pub ایجاد می شود که در آن شاخه www rot وجود دارد. اگر فایل ASP در این شاخه قرار گیرد پس از نوشتن نام ان پس از local host فایل اجرا می شود. البته برنامه های دیگری هم وجود دارد که ASP را اجرا می کند که می توان به sun web server یا chili ASP نام برد. برای اجرای پروژه باید پس از نصب برنامه فیلهای داخل دیسکت را در فایل wwwrot در شاخه inet pub کپی کرد. سپس در مرورگر آدرس فایل اصلی را تایپ می کنیم. پس صفحه اول اجرا شده و بقیه صفحات با انتخاب گزینه ها اجرا می گردد. روش دیگر upload کردن فایلها می باشد. یعنی پس از قرار دادن صفحات در  ریشه سروری که قابلیت اجرای صفحات ASP را دارا باشد با وارد کردن نام سایت مرورگر صفحه اصلی اجرا خواهد شد.

    تشریح عملکرد و تحلیل خطی فایل ها

    در این فصل عملکرد هر فایل به طور کامل تشریح و وظایف هر کدام به کدام طور کامل توضیح داده خواهد شد.

    همچنین خطوط برنامه کاملا تشریح خواهد شد. در این پروژه هشت فایل وجود دارد که نام آنها عبارتند از:

    1-index.ASP 2-form1.ASP 3-form gomrok.ASP 4-compile1.Asp 5-complile 2.ASP 6-viwe.ASP 7-outbood.ASP 8-outNAbood.ASP              

     

    فایل اول:                                                              index.ASP

    فایل اول که فایل Index نام دارد در خط اول نام زیبان برنامه به کامپایلر معرفی می شود که زبان برنامه vbscript نام دارد. در خط دو با استفاده از option explicit امکان خطایابی و اعلام موفقیت آن به کاربر ایجاد می گردد. در خط سوم با استفاده از تگ های HTML و bodg رنگ پشت صفحه برابر سبز و رنگ متن برابر زرد و لینک کلیک شده نیز برابر زرد قرار می گیرد. در خط چهار از گرینه

    برای قرار دادن متن در وسط صفحه استفاده می شود. در خط پنجم و بعد از تگ برای چاپ عبارت خوش آمدید استفاده می شود. سپس در خط هفتم از تگ فرم با متد “get”  و قرار دادن متد دیگر به فایل “form1” برای فرستادن اطلاعاتی که از طریق فرم وارد می شود و به صفحه درج شده در بخش “action” فرستاده می شود . مزیت استفاده از این روش این است که اطمینان از رسیدن اطلاعات بسیار بالاست. در خط هشتم با استفاده از تگ (br) یک خط خالی ایجاد و عبارت مربوطه برای نمایشگر ارسال می گردد. در خط نهم با استفاده از تگ input نوع فرم برای ورود اطلاعات از طریق type که در اینجا متنی تعیین شده است ایجاد و نامی به آن داده می شود که در اینجا name نام دارد. خط دهم یک خط خالی ایجاد می کند. در خط یازدهم از تگ input و نوعsubmit که با مقدار ” نام وارد شد“ برای ایجاد یک دکمه برای ارسال اطلاعات استفاده می شود. در خط دوازدهم تگ فرم بسته می شود. در خط سیزدهم تگ
    بسته می شود و در خط چهارده و پانزده تگ های شروع HTML و bodg نیز بسته می شود.

    فایل دوم

    این فایل پس از خوش آمد گوئی و عرض سلام به کاربری که نام آن را در بخش قبل وارد شد اطلاعاتی را با استفاده از جدول بندی در مورد عوارض کارهای وارداتی مجاز به صورت درصد به کاربر اعلام می شود و درخواست می کند که نام کاربر و کلمه عبور را وارد کند. در صورت صحت اطلاعات وارد شده میزان عوارض کالای وارد شده و یا وارد کردن اطلاعات کالاهای وارداتی به انبار توسط کابر انبار دار شرکت گمرک اطلاعات مربوط به کالاها در حافظه دائمی سرور ثبت و ذخیره گردد. تمامی اعمال بالا در این فایل توسط خطوط زیر انجام می شود:

    در خط اول و دوم نام زبان نوشته شده برنامه و خطایاب ذکر می شود. در خط سوم از علامت بزرگتر و درصد برای شروع برنامه به زبان ASP استفاده می شود. در خط چهارم از کلمه کلیدی “dim” برای تعریف متغیر استفاده می شود. اصولا در ASP تمام متغیرها با عبارت “dim”  تعریف و نیازس نیست که حتما ذکر شود نوع متغیر استفاده شده چه می باشد. در خط پنجم متغیر تعریف در خط بالا با استفاده از دستور request.query string مقدار متغیر نام را که در خط بالا با استفاده از فرم که در صفحه قبلی توسط کاربر وارد شده بود از خط ادرس دریافت کرده و مقدار را در داخل متغیر قرار می دهد. در خط ششم با علامت کوچکتر و درصد دستورات ASP به پایان می رسد. در خط هفتم و هشتم تگ HTML و bodg شروع شده و رنگ پشت صفحه ابی و رنگ متن سفید و لینک زرد قرار دادهمی شود. در خط نهم از تگ برای قرار دادن متن در سمت راست صفحه استفاده شده است. زیرا متون فارسی از راست به چپ می باشد. در خط و هم عبارت فارسی قرار می گیرد و مقدار داخل متغیر در ادامه عبارت قرار خواهد گرفت که اگر نام کاربر باشد به او سلام می شود که از مزایای یک سایت پویا می باشد. در خط و هم عبارت فارسی قرار می گیرد و مقدار داخل متغیر در ادامه عبارت قرار خواهد گرفت که اگر نام کاربر باشد به او سلام می شود که از مزایای یک سایت پویا می باشد. در خط یازده یک جای خالی ایجاد شده و در خط دوازده، سیزده، چهارده توضیحاتی به کار برده می شود. در خط پانزده یک جای خالی ایجاد شده و تا خط نوزده توضیحاتی در مورد سایت می باشد.در خط بیست توسط تگ

    یک جدول برای نمایش میزان درصد عوارض کالاهای مجاز وارداتی ایجاد می شود که در خط بیست و دو یک تیتر و تا خط پنجاه و یک مقدار درصدها و نام کالاها در هر سطر و ستون مشخص شده است که در اینجا برای مثال هفت مورد ذکر شده است. در خط پنجاه و دو با استفاده از تگ و روش ارسال اطلاعات فرم به فایل “compile1” ارسال می شود. در خط پنجاه و چهار نام کاربر توسط تگ با نوع متنی دریافت و نامی به آن اختصاص می یابد. خط پنجاه و ششم نیز اطلاعات کلمه عبور وارد می شود. در خط پنجاه و نه نیز دکمه ارسال اطلاعات با عبارت وارد شد ایجاد می گردد. خطوط شصت و شصت و یک نیز تگ های و را می بندد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ASP

    فهرست:

    مقدمه

    2)نحوه نصب برنامه IIS5 و اجرا پروژه

    3)تشریح عملکرد خطی فایلها

    4)توضیح درباره تصاویر ورودی و خروجی و عملکرد پروژه

    5)سورس پروژه

    منبع:

    ندارد.

  • تحقیق در مورد تحقیق مقاله ASP , مقاله در مورد تحقیق مقاله ASP , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ASP , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ASP , تحقیق درباره تحقیق مقاله ASP , مقاله درباره تحقیق مقاله ASP , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ASP , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ASP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ASP
    ثبت سفارش
    عنوان محصول
    قیمت