تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 25274
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

    روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

    گسترش روابط ایران و ونزوئلا با تاسیس بانک مشترک

    اکونیوز: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا را موجب توسعه روابط بین دو کشور دانست و گفت: برای تاسیس این بانک نیازی به اخذ مصوبه مجلس نبود.

    به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ( econews.ir )، "سید حمید پورمحمدی" تاسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا را در جهت گسترش صادرات و جذب منابع مفید ارزیابی کرد.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل تاسیس بانک مشترک ایران و ونزوئلا گفت: سیستم بانکی همواره خود را ملزم و مکلف به رعایت قوانین و مقررات دانسته و با توجه به تحریمهای جهانی و تحریم بانک توسعه صادرات ایران به طور خاص و در راستای ماموریت ذاتی این بانک که گسترش صادرات کشور و جذب منابع و سرمایه است و به منظور اشتغالزایی و صدور خدمات فنی و مهندسی با استفاده از ابزارها و امکانات مربوطه، پس از سالها کار کارشناسی و بررسی کلیه جوانب موضوع، از جمله روابط بسیار خوب و دوستانه دو کشور و لزوم توسعه این روابط، تاسیس چنین بانکی ضروری است.

    وی تصریح کرد: قرارداد اولیه آن مابین دو دولت در سال 83 منعقد شد؛ ولی درمراحل اجرایی و در حوزه‌های کارشناسی مقرر شد به جای تاسیس بانک توسط دولتهای دو طرف، از طرف جمهوری اسلامی ایران، بانک توسعه صادرات ایران و از طرف ونزوئلا بانک دلسترو به نمایندگی از آن کشور مشارکت کند.

    پور محمدی افزود: تاسیس بانک مذکور به صورت مشترک توسط بانک توسعه صادرات ایران که غیر از دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و از طرف کشور ونزوئلا بانک دلسترو جمهوری بولیواری ونزوئلا و برابر استعلام‌های به عمل آمده و نظرات ارائه شده توسط مراجعی از قبیل معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری و با لحاظ نظریه تفسیری مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با رعایت سایر قوانین و مقررات ذی ربط از جمله ماده 4 قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی مصوب 1381 انجام پذیرفته است.

    وی افزود: مدارک و مستندات ثبت شده در سوابق تاسیس بانک یاد شده که حکایت از رعایت کلیه قوانین و مقررات دارد و نیز با تاکید بر نظریه تفسیری شورای نگهبان و نیز ماده 2 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مقرر شد بانک توسعه صادرات ایران کماکان دولتی باقی بماند و نیز براساس ماده 13 همین قانون سرمایه‌گذاری و مشارکت بانکها را از محدودیتها و ممنوعیتهای قانون مذکور استثناء کرده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: همچنین با امعان نظر به اینکه از طرف کشور ونزوئلا بانک دلسترو و از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران بانک توسعه صادرات به عنوان شخص حقوقی که به صورت شرکت دولتی اداره می‌شود، مشارکت نموده‌اند، لذا مشمول اصل 77 قانون اساسی نبوده و ملزم به اخذ مصوبه از مجلس شورای اسلامی نیست.

    سناریوی تهدید نرم امریکا علیه ایران و ونزوئلا مشابه است/اجرای بیش از 80 پروژه مشترک توسط ایران و ونزوئلا

    سفیر ونزوئلا در تهران با بیان اینکه تاکنون 280 قرارداد میان ایران و ونزوئلا امضاء شده است، تصریح کرد: تهران و کاراکاس بیش از 80پروژه مشترک را اجرایی کرده اند.

    داوید بلاسکز کارابایو سفیر ونزوئلا در تهران در گفتگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد: همکاری های تهران و کاراکاس نشان داده است که جدا از مدل کاپیتالیسم نیز می توان پروژه های اقتصادی را پیش برد و اجرا کرد. این نوع از روابط می توانند برای ملت ها در جهانی چند قطبی فوایدی را به همراه داشته باشند.

    دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز چهارشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی وارد کاراکاس شد.

    سفیر ونزوئلا در تهران در رابطه با مسائلی که قرار است در سفر رییس جمهوری کشورمان به کاراکاس مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: در این سفر در مورد موضوع همکاری، قراردادهای جدیدی که باید اجرا شوند و همچنین در مورد نحوه کار شورای پیگیری قرار دادها که چگونه به فعالیت های خود ادامه دهد و در واقع در مورد پروژه هایی که در حال پیشرفت از سوی ایران در ونزوئلا هستند، گفتگو خواهد شد.

    وی اضافه کرد: در سفر آقای احمدی نژاد به کاراکاس جنبه های مختلف همکاری در زمینه های مواد غذایی، مسکن و صنعت بررسی خواهد شد تا ببینیم که چه کارهایی را می توان انجام داد. جنبه دیگری که این دیدار خواهد داشت بررسی روابط سیاسی میان دو کشور خواهد بود.

    تعدادی از قراردادها بین دو کشور سیاسی است

    داوید بلاسکز کارابایو در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه چه تعداد از قراردادهای منعقد شده میان تهران و کاراکاس اجرایی شده اند، گفت: بیشتر از 80 پروژه در زمینه های کشاورزی، انرژی و صنعت تاکنون انجام گرفته است.
    سفیر ونزوئلا در تهران اظهار داشت: بعضی از این توافقنامه ها نیز در زمینه اقتصادی نیست مانند قرارداد همکاری های کنسولی که به امضا رسیده است به عنوان مثال اتباع ایرانی و ونزوئلایی می توانند بدون ویزا یک اقامت 15 روزه ای را به عنوان توریست در کشورهای همدیگر داشته باشند و روادید آنها در فرودگاه صادر خواهد شد. این موضوع زمینه رفت و آمد اتباع دو کشور را راحت می کند.

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی تاکید کرد: بعضی از توافقنامه های امضا شده نیز در زمینه نظرات مشترک سیاسی دو کشور است به عنوان مثال در ماه سپتامبر به این نتیجه رسیدیم که یک شورای عالی پیگیری را تدوین کنیم.
    وی اضافه کرد: وظیفه این شورا پیگیری و پیش بردن پروژه هایی است که تاکنون میان دو کشور به امضا رسیده است. این شورا باید تمهیداتی بیاندیشد تا قرار دادهایی که در حال حاضر نیز قرار است که به امضا برسند، به سرانجام برسند و نیز باید زمینه های مشارکت جدید را در دو طرف پیدا کرده و به پیش ببرند.

    فرستاده کاراکاس به تهران گفت: این شورای پیگیری موظف است هر دو ماه یکبار گزارشی را به هر دو رییس جمهور بدهد که توافقنامه های بین دو کشور تا چه میزان به پیش رفته اند. این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعاتی که بسیار برای ما اهمیت دارد، روابط بین جوانان است. قرار است بین سازمان ملی جوانان ایران و موسسه جوانان ونزوئلا قراردادی به امضاء برسد. یکسری قراردادهایی نیز در زمینه توریسم، فرهنگ و آموزش وجود دارد که قرار است به صورت دقیق پیگیری شود تا ببینیم که به چه شکل پیش می رود.
    داوید بلاسکز کارابایو ادامه داد: ما می توانیم بگوییم در تمام مواردی که به امضاء رسیده اند، و نیاز بوده است تا به پیش بروند، بیشتر از 70 درصدشان تبدیل به پروژه شده اند ولی هدف ما انجام شدن صد در صدی تمام قراردادهایی است که بین دو کشور به امضا رسیده است.

    ***حمایت ونزوئلا از برنامه های هسته ای ایران

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی در رابطه با موضوع هسته ای کشورمان گفت: ما حمایت خود را با برنامه هسته ای ایران اعلام کرده و نشان داده ایم. کاراکاس نشان داده است که مخالف سیاست های مداخله گرانه و سیاستی است که مخالف ایران در حال پیشرفت است.

    وی افزود: آمریکا بدنبال راه هایی برای مقابله با ایران است زیرا اعتقاد دارد ایران تهدیدی برای دموکراسی و آزادی در منطقه است. ولی ما می دانیم که علاقه آمریکا برای استفاده از منابعی است که در این منطقه وجود دارد.

    وی خاطرنشان ساخت: همچنین ما مواضع اسراییل را در مورد روابط ایران و ونزوئلا نفی می کنیم. این را هم در نظر می گیریم که آمریکا یک سری از سیاست های منفی را در رابطه با کشورهای آمریکای لاتین در پیش گرفته است

    داوید بلاسکز کارابایو اظهار داشت: آقای چاوز گفته اند که در برابر تهدیدات آمریکا باید آماده باشیم. به این جهت که آنها ما را متهم کرده اند که بدنبال جنگ هستیم ولی شما در باید در نظر بگیرید کسی که در حال ایجاد پایگاه نظامی در کلمبیاست، آمریکاست.

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی با اشاره به فضا سازی های رسانه ای غرب در مورد روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین گفت: کشوری که ونزوئلا، اکوادور و بولیوی را متهم می کند که می خواهند اورانیوم به ایران منتقل کرده و جنگ راه بیاندازد نیز آمریکاست. پس می توانیم تصور کنیم که علیرغم فاصله ای که میان دو کشور وجود دارد، آنها یک سیاست را پیش می برند و موضوعات مشابهی دارند.

    وی تاکید کرد: ما آماده هستیم تا از وحدت و یکپارچگی ونزوئلا در برابر تمام تهدیدات دفاع کنیم و معتقد هستیم پایگاه های نظامی آمریکا در کلمبیا تنها به دلیل قصد آنها برای نفوذ در منطقه است.

    فرستاده کاراکاس به تهران با اشاره به کودتای نظامی در هندوراس اظهار داشت: یکی از این نمونه های مداخله آمریکا در منطقه، کودتای نظامی در هندوراس است. ما می دانیم آمریکا موجب شده که یک کودتای نظامی در هندوراس اتفاق بیفتد.

    این دیپلمات ونزوئلایی تصریح کرد: آمریکا با توجه به نفوذ و افراد نظامی که در هندوراس داشت، در پایگاه نظامی خودشانکودتاگران را حمایت کردند. این کودتا برنامه آمریکایی ها بود که بعد از آن آقای زلایا از کشور هندوراس خارج شدند. ما در طول تاریخ آمریکای لاتین تجربه دخالت های این کشور را در مسائل داخلی مان داریم.

    ادعای همکاری هسته ای ایران و ونزوئلا کذب است

    داوید بلاسکز کارابایو در پاسخ به سوالی در رابطه با جوسازی های رسانه های غربی در مورد همکاری های هسته ای میان ایران و ونزوئلا با توجه به اظهارات هوگو چاوز، تاکید کرد: نه، آن چیزی را که آقای چاوز اعلام کرده اند، حمایتشان از برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران بوده است. در هیچ کدام از قراردادها و جنبه های همکاری که بین ایران و ونزوئلا وجود دارد، همکاری هسته ای نیست.

    این دیپلمات ونزوئلایی تصیح کرد: البته من این موضوع را تکذیب نمی کنم که در آینده امکان دارد که چنین روابطی مانند سایر روابطی که داریم ایجاد شود در حال حاضر اما ایران و ونزوئلا در زمینه زمین شناسی و معدن با یکدیگر قراردادی دارند.

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی خاطرنشان ساخت: در تحقیقات به این نتیجه رسیدند که یکسری از منابع اورانیوم در ونزوئلا وجود دارد. ما در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم استفاده از منابع مختلف در معادنمان را گسترش و افزایش دهیم.

    فرستاده کاراکاس به تهران اضافه کرد: ما اورانیوم را تولید نکرده ایم، و به صورت مخفیانه هم اورانیوم را به تهران نمی فروشیم. بلکه براساس گفته رییس جمهورمان تنها در حال بررسی راه هایی هستیم که براساس آن می توانیم به کشورمان خدمت کنیم.

     

    نظر ونزوئلا در رابطه با گفتگوهای ایران و 1+5

    سفیر ونزوئلا در تهران در رابطه با گفتگوهای ایران و 1+5 در وین و ژنو گفت: در واقع ما معتقد هستیم که گفتگوهای ایران با گروه کشورهای 1+5 نشانه ای بود که ایران شفافیت خود را به جامعه بین المللی نشان داد. همان طور که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی آمدند و دیدن کردند، ایران می خواست نشان دهد که مایل به همکاری در سطح گسترده ای است.

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی تصریح کرد: ایران به دنیا نشان داد قصد ندارد از برنامه های هسته ای خود استفاده منفی کند. ایران یک توانایی غنی سازی در حد 5 تا 6 درصد دارد و می خواهد در زمینه سوخت هسته ای با غنای بیست درصد همکاری کند.

    وی خاطرنشان ساخت: ایران تلاش می کند تا این سوخت هسته ای را از کشورهایی که توانایی غنی سازی تا بیست درصد را دارند، خریداری کند. این احتمال وجود دارد که ایران اورانیوم خود را به کشورهایی که می توانند تا اورانیوم ایران را تا خلوص بالاتری غنی سازی کنند بدهد و دوباره پس بگیرد.
    داوید بلاسکز کارابایو افزود: هر تصمیمی که ایران در جهت اهداف صلح آمیزی که دارد، اتخاذ کند و تکنولوژی خود را گسترش دهد، ما موافق آن هستیم. حالا می تواند این مساله در زمینه مواد دارویی باشد یا راکتور تهران یا در زمینه تولید الکتریسیته باشد.

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی تاکید کرد: هرگونه تحریمی علیه ایران را که در واقع بدنبال راه هایی برای پیشرفت خود است، ما محکوم می کنیم.

    حضور حزب الله و ایران در جزیره مارگاریتا دروغ است

    داوید بلاسکز کارابایو در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای حضور ایران و حزب الله لبنان درجزیره مارگاریتا در شمال ونزوئلا با خنده گفت: این یکی از دروغ های دیگری است که آنها در دنیا مطرح می کنند. من فکر می کنم نه ایران و نه ونزوئلا ایجاد کننده و یا تحریک کننده تروریسم نیستند.

    فرستاده کاراکاس به تهران تاکید کرد: می توانیم بگوییم که در مورد موضوع فلسطین و لبنان، مردمشان از روش های خود برای مبارزه علیه آن اتفاقاتی که برایشان می افتد استفاده می کنند و اتحاد خود را حفظ می کنند.

    این دیپلمات بلندپایه ونزوئلایی اظهار داشت: در ونزوئلا بسیاری از افراد اصالت عرب دارند و از سوریه، لبنان و فلسطین و سایر کشورهای عربی به ونزوئلا آمده اند و در حال حاضر بخشی از اتباع ونزوئلا هستند و رسانه های غربی با اینکه می دانند قسمت عظیمی از این جامعه در ونزوئلا زندگی می کنند، این موضوعات را مطرح می کنند. وی تصریح کرد: رسانه های غربی مدعی هستند جنبش های حماس و حزب الله در جزیره مارگاریتا حضور دارند یا اینکه ما از فارک حمایت می کنیم که همه آن دروغ است. هدف آنها توجیه هر حمله و یا هر اتفاقی است که برای ونزوئلا قصد دارند ایجاد کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, مقاله در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, تحقیق درباره تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, مقاله درباره تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت