تحقیق مقاله شرایط گارانتی

تعداد صفحات: 30 فرمت فایل: word کد فایل: 25339
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شرایط گارانتی

    شرایط گارانتی

    تعریف گارانتی:کمپانی متعهد است که قطعه مشتری را در صورت بروز مشکل در مدت تعیین شده بدون هزینه تعمییر یا تعویض نماید

    بر همین اساس شرکت سریر سرویس که عهده داراجرای ضمانت سخت افزار شرکت می باشد .موارد تحت ضمانت و نقض ضمانت را به این گونه تعریف کرده است:
    تعریف ضمانت سریر:

    ضمانت نامه سریر بصورت قرارداد یا توافق بین شرکت سریرسرویس و مصرف کنندگان محصولات تحت ضمانت است.

    در این توافق سریرسرویس متعهد است تا در مدت تعیین شده برای کالای مشخص، چنانچه شامل موارد نقض گارانتی نشود، هر گونه خرابی را دراسرع وقت بصورت رایگان تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض نماید.
    نکات:

    1.کالای تعویضی که تولید آن متوقف شده است به شرط دارا بودن شرایط گارانتی با کالای مشابه تعویض و اختلاف قیمت مربوطه محاسبه میگردد.
    2.این شرکت هیچگونه تعهدی در قبال همخوانی کالا با دستگاه مشتری را ندارد.
    3.مسئولیت حمل و نقل کالای معیوب به مرکز گارانتی سریر بعهده مشتری میباشد.
    4.خریدار موظف است، در هنگام خرید کالا از سالم بودن برچسب ضمانت اطمینان حاصل نماید.
    5.خرد شدن CD داخل درایو موجب ابطال ضمانت نمی شود.
    6.در صورت وارد شدن اجسام متفرقه به داخل درایو، این دستگاه در مرکز خدمات سریر باز شده و قطعه مورد نظر به مشتری عودت داده می شود. لیکن در صورتیکه قطعه خارجی موجب آسیب رساندن به عملکرد درایو شود، ضمانت قطعه نقض میگردد.
    7.شرکت هیچگونه تعهدی جهت تعمیر قطعاتی که زمان گارانتی آنها به اتمام رسیده یا ضمانت آنها باطل شده است را ندارد. اما در صورتیکه این امکان وجود داشته باشد با دریافت هزینه تعمیر خواهد شد.
    8.چنانچه هنگام پذیرش قطعه موارد نقض گارانتی تشخیص داده نشود، مسئولین فنی قطعه مورد نظر می توانند طبق معیارهای ذکر شده ضمانتنامه را باطل کنند.
    9.رسید شدن قطعات بدون گارانتی به منزله پذیرفتن هزینه مورد تعمیر از طرف مشتری می باشد.
    10.کالای تحویل داده شده در صورت درخواست مشتری در حضور وی تست خواهد شد.
    11.دارنده رسید بعنوان صاحب کالا تلقی می شود و فقط در قبال رسید، کالا تحویل داده می شود.
    12.تعمیرات انجام شده بر روی قطعات بدون گارانتی تا یکماه تحت ضمانت سریر می باشد.
    13.شرکت هیچگونه تعهدی نسبت به اطلاعات موجود در قطعات ارسالی ندارد.
    14.رسید کالا 45 روز پس از تاریخ رسید قطعه میباشد و پس از این مدت هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نمیباشد..

    به طور کلی وضعیت گارانتی را در ایران تشریح کنید.

    گارانتی یک تعریف مشخص دارد که شامل یک سری استانداردهای مشخص تعریف شده از جانب سازنده کالا یا ارائه دهنده آن خدمت می باشد .موردی که درگذشته و حال همواره دید مشتری را نسبت به نام گارانتی و خدمات تقویت یا تضعیف می نماید میزان پایبندی شرکت ارائه دهنده خدمات به قولها و وعده هایی است که در زمان فروش کالا به مشتری داده است . تنها چیزی که شرکتها را در ارائه خدمات موفق یا ناموفق می نماید میزان عمل کردن به این تعهدات است .مقوله سرویس دهی به مشتری و خدمات پس از فروش بسیار پیچیده و قابل توجه است که امری فراتر از ارائه و حتی اجرای صرف یک سری قواعد و استانداردهاست.عواملی همچون پاسخگو بودن،همدلی با مشتری ،گسترده بودن(علی الخصوص پوشش مناسب در شهرستانها و شهرهای دور)،سفارشی بودن خدمات،استفاده از تکنولوژی روز در ارائه مناسب خدمات و دهها مورد دیگر در این امر حائز اهمیت است که همه و همه به لحاظ حفظ رضایت مشتری باید مورد توجه قرار گیرندمتاسفانه به بحث خدمات چه از جنبه ارائه آگاهی به مصرف کنندگان در زمینه حق و حقوق آنان از شرکت گارانتی ده و چه از جنبه رسیدگی و کنترل شرکتهای گارانتی ده کار زیادی در ایران انجام نشده استحتی به لحاظ علمی و تئوریک نیز مطلب زیادی که تولید داخل باشد که یک سری مباحث خدمات بومی شده در آن لحاظ شده باشد وجود ندارد از این رو اینجانب به عنوان یکی از اعضای کمیته سخت افزار سازمان نظام صنفی، بررسی و ایجاد فضائی برای نظام بخشی به وضعیت سرویس و خدمات پس از فروش را در سرلوحه فعالیت های خود در سازمان قرارداده ام. اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و مشتری از گارانتیهای معتبر و نامعتبر این صنف کمکی خواهد بود به ساماندهی وضعیت نا بسامان گارانتیهای نا معتبر در ایران.آنچه مهم است تعریف گارانتی معتبر و نامعتبر می باشد که خود مقولی ای استکه جای بحث دارد. در بحث کلان و جهانی ، عملا رقابت در قیمت به یک باید تبدیل شده و صرفا" توان شرکتها برروی ارائه سرویس و خدمات مناسب است که برتری می آفریند.

    تفاوت گارانتی و وارانتی چیست؟

    در این مقوله اظهار نظرهای متفاوتی شده است که هر یک از جنبه های مختلفی به این موضوع پرداخت است و یک تعریف قطعی و مشخص درعرف و بازار ایران نمی توان پیدا کرد .معمولا در بازار ایران به هر سرویسی که ارائه دهنده خدمات متعهد می گردد گارانتی می گویند در حالی که در اکثر کشورهای دیگر از اصطلاح وارانتی استفاده می گردد .اما آنچه مهم است اینست که مفهوم دقیق سرویس همان شرایطی خواهد بود که در کارتهای گارانتی مرقوم شده است، نه کلمه ی "گارانتی" یا "وارانتی " حتی ما هم یه زمانی تصمیم گرفتیم از کلمه "وارانتی" استفاده کنیم ولی به این نتیجه رسیدیم که ذهنیت بازار از سرویس و تعمیرات بدون هزینه "گارانتی" است

     تهیه برنامه بازاریابی

     پس از اینکه کارآفرین اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرد، می‌تواند به تهیه برنامه بازاریابی بپردازد. این برنامه مانند هر برنامه دیگر مانند نقشه مسیریابی یک مسافر است، که از طریق آن می‌توان راه‌های درست یا نادرست را تشخیص داد. این برنامه باید به سه سؤال اساسی پاسخ دهد.

    ۱- کجا هستیم؟
    ۲- به کجا می‌خواهیم برسیم؟ (در کوتاه مدت)
    ۳- چگونه می‌خواهیم برسیم؟

    سؤال اول به زمینه کار و پیشینه سازمان از نظر نقاط قوت و ضعف آن در زمینه بازاریابی و نیز فرصتها و تهدیدهای بازار که سازمان با آنها روبرو بوده و می باشد و همچنین سوابق رقابتی شرکت می پردازد.

    سؤال دوم که معمولاً برای مدت نه چندان طولانی مطرح می شود، مقاصد و اهداف بازاریابی که مورد نظر کسب وکار جدید است را آدرس دهی می کند.

    سؤال سوم از سه بخش (I استراژیهای بازاریابی ای که بکار گرفته می شوند II) زمانیکه این استراتژیها بوقوع می پیوندند و III) شخصی که مسؤول نظارت و پیگیری فعالیت هاست تشکیل شده است.

    ویژگی‌های برنامه بازاریابی

    برنامه بازاریابی باید با معیارهای مشخصی مطابقت داشته باشد. بعضی از ویژگیهایی که یک

    برنامه بازاریابی مؤثر باید در خود داشته باشد عبارتند از:

    ۱) حاوی استراتژیهای جهت برآورده کردن اهداف یا مأموریت شرکت باشد.
    ۲) مبتنی بر واقعیات و فرضیات معتبر باشد.
    ۳) راهی برای استفاده بهینه از منابع موجود فراهم آورد.
    ۴) یک سازماندهی متناسب را جهت اجرای برنامه بازاریابی پیشنهاد نماید.
    ۵) باید ساده و کوتاه باشد. یک برنامه حجیم غیر قابل استفاده خواهند بود. اگر برنامه بقدری مختصر باشد که جزئیات دستیابی به اهداف درنظر گرفته نشود، نیز بی فایده خواهد بود.
    ۶) انعطاف پذیر باشد. تغییرات اگر ضروری باشند باید اعمال شوند و استراتژیهای مناسب اتخاذ گردند.
    ۷) استانداردهایی ارایه دهد که بتوان بوسیله آنها پیشرفت برنامه را کنترل و پیگیری کرد.

    گام‌های آماده‌سازی برنامه بازاریابی

    تعریف وضعیت کسب و کار

    وضعیت و جایگاه کسب و کار در واقع مروری است «بر جائی که قرار داریم». این پرسش اولین پرسشی است که برنامه بازاریابی باید به آن پاسخ دهد. در این قسمت کارآفرین عوامل

    و متغیرهای محیطی و فاکتورهای داخلی را بررسی می نماید.

     

    آنالیز محیطی:          

    تحلیل محیطی، بینش جامعی به کارآفرین در ارتباط با شرایط جاری بازار و عواملی که تحت کنترل او نیستند می دهد این متغیرها نقش بسیارمهمی در قانع نمودن سرمایه گذاران بالقوه برای سرمایه گذاری ایفا می کنند. اهمیت تحلیل محیطی فقط از جهت آگاهی شخص کارآفرین نیست بلکه این عوامل بر فروش نیز تأثیر می گذارند. برخی از متغیرهای محیطی عبارتند از:

    اقتصاد

    فرهنگ

    فن آوری

    تقاضای صنایع

    مسائل قانونی

    رقبا

    مواد خام

    علاوه بر متغیرهای خارجی که از حیطه کنترل کارآفرین خارج هستند برخی فاکتورهای داخلی وجود دارند که می توانند در طراحی برنامه بازاریابی و اجرای استراتژی بازاریابی تأثیر داشته باشند. وجه تمایز این عوامل این است که در کنترل کارآفرین هستند برخی از این متغیرها عبارتند از:

    منابع مالی

    تیم مدیریت

    تأمین کنندگان

    مأموریت شرکت

    برای پاسخ گویی کامل به این سؤالات کارآفرین می باید سابقه فعالیتهای مربوط به محصول و شرکت را تهیه نماید اگر کسب و کار، جدید است این سابقه بیشتر حالت شخصی پیدا می کند و توضیحاتی در مورد اینکه محصول یا خدمات چرا و چگونه توسعه یافته اند را شامل می شود و اگر برنامه بعد از دایرشدن کسب و کار نوشته می شود باید شامل اطلاعاتی درباره

    شرایط کنونی بازار و ویژگیهای کالاها یا خدمات شرکت باشد. هرگونه فرصتی که در آینده ممکن است برای کسب و کار ایجاد شود نیز در این مرحله وارد برنامه می شود.

    سپس نوبت به تحلیل صنعت می رسد که با استفاده از منابع ثانویه صورت می گیرد. اطلاعات مربوط به اندازه بازار، نرخ رشد، منابع و تأمین کنندگان موجود، تهدید و خطر نوآوریها و فن آوریهای جدید، مقررات، راههای ورود جدید و تأثیرات شرایط اقتصادی باید قبل از اینکه استراتژی بازاریابی معین شود مستند و مشخص گردند.

    در این بخش از برنامه بازارایابی، کارآفرین می باید ارزیابی دقیق و کامل از محیط رقابتی به عمل آورد. هر یک از رقبا باید به همراه اطلاعات مربوط به اندازه، موقعیت، و سهمی از بازار که درا ختیار آنهاست، فروش، سودآوری، قوتها و ضعفها مشخص ومعلوم گردند.

    تعریف بازار هدف

    در این مرحله و پس از اتمام تحقیق بازار، کارآفرین قادر است که بازار هدف خود را بصورت دقیقتری تعریف نماید. اطلاعاتی که در مرحله تحقیق بازار جمع‌آوری شده باعث می شود تا وی بتواند مشتریانی که در نظر نداشت را بشناسد و ضعفهای تعریف بازاری را که

    در مرحله سوم تحقیق بازار انجام داده بد برطرف سازد. پس وی به بررسی قوتها و ضعفهای خود در بازار هدف می پردازد که این امر به خلق یک برنامه

    تعریف استراتژی بازاریابی و برنامه عمل

    بعد از  تعریف مقاصد و اهداف کارآفرین می تواند ایجاد استراتژی بازاریابی را شروع کند. در این مرحله امتیازهای رقابتی آنالیز می شوند و کارآفرین روشهایی که برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار خواهند گرفت را مشخص می نماید. داشتن یک امتیاز رقابتی برای موفقیت کسب و کار حیاتی است. کارآفرینان از راههای مختلفی می توانند امکان درک چنین امتیاز رقابتی را در مشتری ایجاد کنند. یکی از این راهها ارایه محصولات یا خدمات با کمترین قیمت است. شرکتهای کوچکتر درمقایسه با رقبای بزرگتر خود برخی امتیازهای رقابتی غیر از فاکتور قیمت دارند که از جمله آنها ارتباط نزدیک با مشتری، تمرکز بر خدمات و مدیریت وسازماندهی منعطف است. در این مرحله چهار زمینه کلیدی باید مورد توجه قرار گیرند.

    ۱- محصول یا سرویس

    ۲- ترویج
    ۳- توزیع
    ۴- قیمت‌گذاری

    فرایند ارتباطات منسجم بازاریابی
    تبلیغات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای آمیخته بازاریابی می تواند نقش بسیار مهمی را در سیاستها و استراتژی های بازاریابی شرکت از قبیل ارتباط با مشتریان، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان نسبت به شرکت ایفا کند. اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقه ها و نیازهای مشتریان، شرکتهای ایرانی را با چالشهای متعددی در فعالیتهای بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است. در این شرایط شرکتهایی که بتوانند از ابزار و امکانات در دسترس خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید، تجدید ساختار کانال توزیع و ارایه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین تبلیغات موثر به درستی استفاده کنند می توانند بر این چالشها فائق آمده و بقای مداوم خود را تضمین کنند.
    تبلیغات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای آمیخته بازاریابی (MARKETING MIX) می تواند نقش بسیار مهمی را در سیاستها و استراتژی های بازاریابی شرکت از قبیل ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان و مخاطبان نسبت به

    شرکت و آرم تجاری آن و... ایفا کند. متاسفانه به سبب فقدان ارتباط منسجم و علمی بین

    تحقیقات بازاریابی و صنعت تبلیغات ایران،شرکتها و صنایع ایرانی نمی توانند استفاده کالا و اثربخشی از تبلیغات خود داشته باشند. از این رو این مقاله در صدد است که یکی از نقائص تبلیغات تجاری در ایران را که هدفگذاری تبلیغات بر پایه استراتژی های بازاریابی شرکت است مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.
     

    از آنجا که نقطه آغاز هر حرکت در فعالیتهای صنعتی و تجاری تعیین اهداف است و این هدفها هستند که مسیر فعالیتها را مشخص می کنند، این مقاله به بررسی هدفگذاری در تبلیغات بازرگانی بر پایه مدلINTEGRATED MARKETING COMMUNICATION = IMC می پردازد.
    ارتباطات منسجم بازاریابی یکی از جدیدترین دیدگاهها و مدلها در هدفگذاری تبلیغات و ارتباطات تجاری است. این مدل نظام مند در جستجوی ارتقای اثربخشی و هم افزایی در فعالیتهای ارتباطی و تبلیغاتی شرکتها و موسسات است. این مدل از طریق برقراری ارتباط

    منسجم و ساختاریافته بین عناصر آمیخته بازاریابی (قیمت، کالا، تبلیغات و توزیع) فعالیتهای تبلیغاتی شرکت را به طور کامل و اثربخش در خدمت استراتژی ها و اهداف بازاریابی و فروش قرار می دهد.
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شرایط گارانتی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی , مقاله در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی , تحقیق درباره تحقیق مقاله شرایط گارانتی , مقاله درباره تحقیق مقاله شرایط گارانتی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شرایط گارانتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت