تحقیق مقاله بانک سپه

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: word کد فایل: 25361
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بانک سپه

    بانک سپه

    در آغاز سال 1304 شمسی که هنوز آرامش در سراسر کشور و فعالیتهای عمومی در شئون مختلف اجتماعی محسوس نشده بود و تاثیر شگرف عوامل اقتصادی و بازرگانی در حیات سیاسی مملکت نمودی نداشت. اولین بانک ایرانی با سرمایه 3,883,950 ریال در محلی محدود – چند باب مغازه – تاسیس شد و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح گردید.

    و اکنون بانک سپه با نزدیک به 80 سال (بیش از سه ربع قرن) تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور با حدود 1700 شعبه توانسته با جذب سرمایه های سرگردان جامعه و سوق دادن آن در فعالیتهای تولیدی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد.

    در عرصه بین المللی نیز با ایجاد واحد در کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و فرانسه و همچنین بانک بین المللی سپه انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است.

    از اهم فعالیتهای بانک سپه در عرصه بین المللی میتوان به خدماتی از قبیل افتتاح انواع حسابهای سپرده، انجام امور حوالجات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تایید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانتنامه ارزی، ... اشاره نمود.

    مطالب فوق تاریخچه مختصری بود از این بانک کهن ایرانی، اما در این برهه زمانی که سرعت چرخه سازندگی در سراسر جهان، نیاز به حضور بانکها را هر روز افزایش میدهد، طبیعتا با گسترش توان اقتصادی ملل مختلف در پهنه گیتی، نیاز به سیستم بانکی کارآمد و پویا بیش از پیش احساس میشود.

     موزه سکه بانک‌سپه، یکی از غنی‌ترین و ارزشمندترین موزه‌های سکه در سطح خاورمیانه است که در سال 1342 به منظور حفظ میراث فرهنگی کشور توسط تیمسار آق اولی مدیرعامل وقت بانک سپه تأسیس گردید و با همکاری خانم ملک‌زاده بیانی، کارشناس سکه، با مطالعات دقیق علمی طی سنوات تنظیم و گردآوری شد.
     مجموعه نفیس این موزه ادوار مختلف تاریخ ایران از قدیم‌ترین ایام (از زمان لیدی‌ها) تا به امروز را در بر می‌گیرد. وجود مسکوکات خود گویای واقعیتهای بیشماری از ازمنه گذشته است که نه تنها وقایع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین خط، ظرافت هنری،‌ نمایش طرح لباس، تزیینات سلاطین و مراسم مذهبی را به نمایش می‌گذارد بلکه خود به بیان آن نیز می‌پردازد.

           مجموعه موزه سکه بانک ‌سپه، به لحاظ در برگیری سکه‌های نادر و شاخص در زمره جامع‌ترین موزه‌هاست و به لطف خداوند توانسته در خدمت به پژوهشگران و محققین و دانشجویان، گامهای بلندی بردارد و سالانه میزبان بسیاری از گروه های دانش آموزی، جانگردان خارجی و خانواده های علاقمند به تاریخ و تمدن کهن ایران اسلامی باشد.

    قبل از هرچیز باید گذری هرچند کوتاه به تاریخچه بانکداری در ایران بپردازیم و آشنائی بیشتری با  بانک و بانکداری در ایران پیدا کنیم

      اولین بانکی که در ایران افتتاح شد بانک جدید شرق بود که مرکز آن در لندن بود ، سپس در سال 1251 هجری شمسی فردی انگلیسی به نام “پاول جولیوس رویتر“بانک شاهی را در ایران تاسیس کرد این بانک تا سال 1321 در ایران فعالیت کرد ، بانک استقراضی ایران در سال 1269 توسط فردی روسی بنام “ژاک پولیاکوف“ تاسیس گردید و در سال 1344 تعطیل شد .

    نخستین بانک ایرانی درسال 1304 و تحت عنوان “بانک سپه“  فعالیت خود را آغاز نمود. در سال 1339 قانون جامع پولی و بانکی و تاسیس بانک مرکزی بمنظور حفظ ارزش پول و اجرای سیاست پولی مورد توجه  مقامات کشور قرار گرفت.

      دولت ایران، یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 ، در جهت حفظ حقوق صاحبان سپرده و سرمایه‌های ملی و تضمین بازپرداخت سپرده‌ها و پس‌اندازهای مردم، ‌بانکهای ایران را ملی اعلام کرد.

    ادغام بانکها پس از ملی شدن آنها انجام گرفت. بطوریکه، بانکها پس از ادغام از 37 بانک، به 6 بانک تجاری و 3 بانک تخصصی تقسیم بندی شدند

    . بانکهای تجاری شامل : بانک رفاه، بانک ملی ایران، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، بانک ملت و بانک سپه می‌باشند.

     بانکهای تخصصی نیز شامل: بانک کشاورزی، بانک مسکن و بانک صنعت و معدن می‌باشند.

    مرجع تصمیم گیری سیاستهای بانکی در ایران شورای عالی بانکها می باشد که از افراد ذیل تشکیل شده است:

    رییس کل بانک مرکزی ایران

    مدیر کل بانک ملی ایران

    نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی

    نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی

    نماینده وزارت مسکن وشهرسازی

    نماینده وزارت جهاد و کشاورزی

    نماینده وزارت بازرگانی

    تعداد اعضا هیات مدیره و وظایف آنان بر طبق اساسنامه هر بانک می باشد.  مدیر عامل هر بانک بر اساس پیشنهاد شورای عالی بانکها و از طرف مجمع عمومی بانکها منصوب می شود.

    از اقدامات مهم دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خارج نمودن سیستم بانکداری در ایران از حالت ربوی به غیر ربوی (بانکداری اسلامی) بوده است. قانون بانکداری بدون ربا، درسال 1362 در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

    مطالبی که عنوان شد تاریخچه مختصری از بانکداری در ایران بود در ادامه سعی میکنم قوانین و مقررات بانکی را به زبان ساده برای اسفاده دوستان عزیز در این وبلاگ شرح دهم

    آشنایی با بخش بانکداری الکترونیکی بانک سپه

    خدمات بانکداری نوین بانک سپه

    اینترنت بانک سپه

     پرداخت اینترنتی قبوض

    تلفنبانک سپه

    کارت های بانک سپه

    اس ام اس بانک سپه

    اینترنت بانک سپه

    در راستای ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک، بانک سپه سامانه خدمات اینترنتی را برای مشتریان خود راه‌اندازی نموده است. در این سیستم دارندگان حساب‌های جاری طلایی و عابربانک (که در آینده به سایر حساب‌ها نیز تعمیم خواهد یافت) خدماتی شامل مشاهده مانده حساب، انتقال وجه به حساب‌های عابر بانک و جاری طلایی (خود و سایرین) و پرداخت قبوض آبونمان (آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه) را در محیطی امن دریافت می‌نمایند.

    در آینده امکان خرید کالاها و خدمات نیز از طریق درگاه یاد شده برقرار خواهد شد. دارندگان حساب‌های مذکور برای استفاده از این خدمات می‌توانند به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و ضمن تکمیل فرم‌ها و تعهدنامه مربوطه، راهنمایی‌های لازم را دریافت دارند. 

    پرداخت اینترنتی قبوض توسط بانک سامان   اطلاعات بیشترامکان پرداخت با کارت بانک های سامان، ملی، صادرات، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، سینا پرداخت اینترنتی قبوض توسط بانک پاسارگادپرداخت اینترنتی قبوض توسط بانک پارسیان   اطلاعات بیشتر امکان پرداخت با کارت بانک های سامان، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، پرداخت اینترنتی قبوض توسط بانک سپه

    برای پرداخت اینترنتی قبوض در بانک سپه باید سرویس اینترنت بانک برای حساب خود داشته باشید.برای دریافت سرویس اینترنت بانک سپه به نزدیک ترین شعبه این بانک مراجعه نمایید.

    تلفنبانک سپه

    تلفنبانک سپه به منظور رفاه حال مشتریان و دسترسی سهل الوصول آنان به وضعیت حسابهای جاری، قرض الحسنه پس انداز و کوتاه مدت و کوتاه مدت عابربانک ازطریق خطوط تلفن راه اندازی شده است.

    شرایط و ضوابط :

    1-مراجعه مشتری به شعبه و اخذشماره تلفنبانک و رمز مربوطه

    2- بعدازانجام شماره گیری و شنیدن صدای اپراتور باید دستگاه تلفن را به حالت TONE قرارداد.

    3- ورود شماره حساب بصورت کامل و فشردن دگمه ” * “

    4- ورود رمز و فشردن دگمه ” * “

    5- اعلام آخرین مانده حساب و سه گردش آخر درصورت صحت شماره حساب و رمز

    6- ارسال صورتحساب درخواستی ازطریق دورنگار (تا 20 گردش)

    7-اعلام گردش خاص بر اساس سند مورد نظر

    خبر جدید

    سیستم تلفنبانک متمرکز این بانک نیز بصورت آنلاین فعال شد.
    ین سیستم با سر شماره جدید 64058 (150 خط) و با خدماتی از قبیل مانده گیری، پرداخت قبض، اطلاع از سه گردش آخر، گردش به خصوص، تغییر رمز، دریافت صورتحساب و خرید تلفنی برای حسابهای عابر بانک بصورت آنلاین، از این پس در خدمت مشتریان است.

    خدماتی از قبیل مانده گیری، پرداخت قبوض و انتقال برای انواع حسابهای عابر بانک و جاری طلایی از کانال اینترنت انجام پذیر خواهد بود.

    در راستای ارایه خدمات نوین بانکی، از جمله برنامه های آتی این بانک، امکان ارائه خدمات گوناگون، از طریق کانالهای مختلف الکترونیکی (اینترنت، موبایل، تلفن ثابت) بر روی حسابهای متمرکز و غیرمتمرکز می‌باشد.

    سپه کارت

    سپه کارت براساس اصول ایمنی ازطرف بانک برای متقاضی صادر می شود و به عنوان ابزاری مناسب جهت دسترسی به حسابهای تعریف شده روی کارت بانکی محسوب می گردد دارندگان این کارت می توانند با مراجعه به کلیه شعب بانک درسراسرکشور کلیه امور مربوط به دریافت وپرداخت نقدی ، انتقال وجه وحوالجات را انجام دهند.
     
    شرایط و ضوابط :

    1-داشتن حداقل 18 سال تمام

    2-واریز حداقل مبلغ تعیین شده برای افتتاح حساب

    3-پرداخت کارمزد افتتاح حساب طبق تعرفه موجود

    مدارک مورد نیاز :

    1-تکمیل فرم مربوط به افتتاح حساب سپه کارت

    2-ارائه اصل و کپی شناسنامه

    اس ام اس بانک سپه (سپه پیام)

    سپه پیام سیستمی است که براساس آن مشتریان بانک می توانند گردش عملیات بانکی و مانده حسابهای خود را بصورت پیام نوشتاری بر روی صفحه نمایش تلفن همراه دریافت نمایند.

    شرایط و ضوابط :

    کلیه دارندگان کارت عابربانک سپه وجاری طلائی که دارای تلفن همراه هستند می توانند با تکمیل فرم استفاده ازسپه پیام و ارائه قبض یا شناسنامه تلفن همراه نسبت به استفاده از مزایای سیستم اقدام نمایند. اضافه بر دارندگان کارت عابر بانک سپه و جاری طلایی . کلیه دارندگان هر یک از حسابهای شعب نیز میتوانند نسبت به استفاده از خدمات سپه پیام اقدام نمایند .

    وام های بانک سپه

     تسهیلات قرض الحسنه و سپرده گذاری بانک سپه

    ضمانت نامه های بانکی بانک سپه 

    تسهیلات خرید دین بانک سپه 

    تسهیلات مشارکت مدنی بانک سپه 

    تسهیلات جعاله بانک سپه 

    تسهیلات مضاربه بانک سپه 

    تسهیلات فروش اقساطی بانک سپه 

    تسهیلات سلف بانک سپه 

    تسهیلات اجاره به شرط تملیک بانک سپه

     وام سپاس بانک سپه 

     قرض الحسنه اعطایی

    عقدیست که به موجب آن بانک (بعنوان قرض دهنده) مبلغ معینی را طبق شرایط مقرر در دستورالعمل به اشخاص (بعنوان قرض گیرنده) به قرض واگذارنماید.
    شرایط و ضوابط :

    1-حصول اطمینان از صلاحیت متقاضی ونیاز وی

    2-نداشتن بدهی قرض الحسنه مشتری به سایربانکها و سایر شعب بانک سپه

    3-کارمزد متعلقه به قرض الحسنه طبق تعرفه عمومی بانک در فروردین ماه هر سال نسبت به مانده بدهی اخذ خواهد شد

    4- کارمزد قرض الحسنه در حال حاضر چهار درصد در سال بوده که به نسبت مانده ابتدای هر سال در اول سال نقدا دریافت میشود .

    5- مدت باز پرداخت قر ض الحسنه رفع احتیاجات ضروری حداکثر سه سال وبه اقساط ماهانه میباشد .

    6- سقف تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج و تهیه جهیزیه برای هریک زوجین سه میلیون ریال و برای سایر موارد دو میلیون ریالی میباشد .

    7- در صورتیکه اقساط با تاخیر وصول شود جریمه تاخیر با نرخ 12 درصد محاسبه و اخذ میشود .

    مدارک مورد نیاز :

    1-تکمیل فرم درخواست قرض الحسنه

    2-مدارک احراز هویت و اشتغال و درآمد متقاضی و ضامنین

    3-تامین کافی (ضامن مورد قبول )

    4-درموردتامین هزینه های ازدواج و تهیه جهیزیه فتوکپی یا رونوشت سند ازدواج (به مزدوجین همان سال و سال قبل پرداخت می شود)

    5-بابت تامین مسکن , اجاره نامه

    6-بابت تعمیر مسکن , سند مالکیت متقاضی

    7-بابت هزینه درمان , صورتحساب مراکز درمانی که از تاریخ صدور آن بیش از دو ماه نگذشته باشد

    8-بابت هزینه تحصیل , معرفی نامه از دانشگاه و تصویر کارت دانشجویی

    ضمانت نامه های بانکی بانک سپه

     ضمانتنامه بانکی ، سندی است که به موجب آن بانک صادرکننده ضمانتنامه اجرای تعهدات مشتری خود (ضمانت خواه ) را درمقابل اشخاص ثالث (ذینفع ضمانتنامه)تضمین مالی می نماید.  

    ضمانت نامه استرداد کسور وجه الضمان:

    ضمانت نامه ای است که پس از اتمام طرح یا پروژه ( در زمان تحویل موقت ), پیمانکار برای دریافت وجوهی تحت عنوان وجه الضمان که طی اجرای مراحل مختلف طرح توسط کارفرما کسر و نگهداشته شده است , از بانک خواستار میشود و بانک آنرا بنابه خواسته پیمانکار طرح و به نفع کارفرما صادر میکند .

    شرایط و ضوابط :

    1-بررسی صلاحیت,حسن شهرت وطرز پرداخت, سابقه کار, حصول اطمینان ازانجام تعهدتوسط متقاضی

    2-انعقاد قرارداد ضمانتنامه بین بانک و ضمانتخواه

    3-صدورضمانتنامه و تحویل آن به مشتری درقبال اخذرسید

    مدارک مورد نیاز :

    1-تکمیل فرم درخواست متقاضی

    2-مدارک احراز هویت (برای اشخاص حقیقی شناسنامه وبرای اشخاص حقوقی اساسنامه , شرکتنامه , آگهی تاسیس وآخرین روزنامه رسمی )

    3-وثائق معتبر و موردتایید بانک

    4-مستندات لازم در رابطه با توانایی انجام موضوع قرارداد(برای پیمانکاران رتبه صلاحیت فنی و یا سایر مدارک تخصصی و برای تولید کنندگان پروانه بهره برداری یا گواهی فعالیت صنعتی )

    5-قرارداد فیما بین ضمانتخواه و ذینفع

    ضمانت نامه گمرکی ( ترخیص کالا و اتومبیل ):

    این نوع ضمانتنامه برای ترخیص کالای وارداتی ازکشورهای دیگر به نفع گمرکهای کشور و بنام وارد کننده کالا صادرمی شود. درصورتیکه واردکننده کالا قادربه پرداخت نقدی حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی نباشد. ضمناً این ضمانتنامه فقط برای مشتریانی صادر می گردد که اعتبار اسنادی مربوطه را در شعبه صادر کننده ضمانتنامه گشایش نموده باشند بجز مواردی که واردات بدون گشایش اعتبار صورت گرفته باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بانک سپه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    www.sepah.ir.com

    www.resalat.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بانک سپه , مقاله در مورد تحقیق مقاله بانک سپه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بانک سپه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بانک سپه , تحقیق درباره تحقیق مقاله بانک سپه , مقاله درباره تحقیق مقاله بانک سپه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بانک سپه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بانک سپه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بانک سپه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت