تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور

تعداد صفحات: 34 فرمت فایل: word کد فایل: 25381
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور

    تاثیر اثربخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاههای کشور

    اداره کل تربیت‌ بدنی ‌و فعالیت های فوق برنامه

     اداره کل تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه شاهد از زیر مجموعه های معاونت دانشجویی این دانشگاه بوده که خدمات خود را در دو بخش کلی شامل ، تربیت بدنی و ورزش (کلیه فعالیت های ورزشی خواهران و برادران) و فوق برنامه (شامل انجمن های علمی پژوهشی دانشجویی ، همایش دانشجویان جدیدالورود ، جشن دانش آموختگان دانشگاه و عمره دانشجویی) به دانشجویان ، کارکنان و هیئت علمی دانشگاه ارائه می نماید. باتوجه به این که این مکتوب برای افرادی تنظیم شده است که دانشجو هستند یا در آینده دانشجو خواهند شد ، تنظیم شده است ، ازتوضیح ورزش مربوط به کارکنان دانشگاه خودداری شده است.

    توجه : باتوجه به این اداره کل فعالیت های خودرا حتی الامکان متناسب با نیاز دانشجویان تنظیم می کند لذا از ذکر مصادیق ورزشی (رشته های ورزشی) خودداری شده است.

    الف : فعالیت های مربوط به بخش تربیت بدنی و ورزش :

    سیاست های ما در اجرای فعالیت های ورزشی دانشجویی به شرح زیر است :

    به طور کلی دراین دانشگاه همه درخواست های ورزشی دانشجویان اجابت می شود. اما این اجابت منوط به شرایطی است که ازآن جمله اند :

    تعداد دانشجویان متقاضی درحد نصاب تخصیص اعبتارات مورد نیاز برای آن فعالیت باشند (تناسب تقاضا با صرفه و صلاح ) .

    افراد علاوه برثبت نام ، عملا هم دراین کلاس ها شرکت کنند (گاهی مشاهده شده است که اشخاص متقاضی هستند ولی هنگام آغاز کلاس ها با این که هزینه زیادی صرف راه اندازی آن شده است ، شرکت نمی کنند) .

    ورزش های همگانی که بیشترین افراد را پوشش می دهند ؛ درصورت وجودتقاضا ؛ دارای اهمیت ویژه ای خواهند بود.

    ورزش های قهرمانی دارای مزیت نسبی (درطول دوره دانشجویی با پرداختن به آن نتایجی برای دانشجویان حاصل می شود) دارای اولویت هستند . به سایر ورزش های قهرمانی که افراد توانمندی در آن ها حضور داشته باشند نیز به صورت خاص می پردازیم .
    از طرح هایی که ورزش را به داخل سوئیت شما در خوابگاه بیاورد استقبال می کنیم . طرحی را دربعضی از خوابگاه ها به نام هراتاق یک باشگاه اجراکردیم که موفق بود . دراین طرح ، با استفاده از بروشور های آموزشی ، پوستر ویا با استفاده از یک نفر مربی آمادگی جسمانی که به شما سرمی زند و برای اجرای ورزش های عمومی مورد نیاز (حداقل ورزش برای همه) راهنماییتان می کند.

    خلاصه این که :با درنظر کرفتن بودجه و امکانات مصوب ورزشی ، تلاش می شود حتی الامکان به هیچ درخواست ورزشی معقولی (قهرمانی ، تفریحی و آموزشی) پاسخ منفی داده نشود. که این راهبرد در کمتر دانشگاهی مشاهده شده است.

    ورزش های تفریحی : درصورتی که دانشجویان بخواهند بادوستان خود به فعالیتی ورزشی به صورت تفریحی (نه آموزشی و حرفه ای ) بپردازند می توانند با ارائه کارت دانشجویی به مسئول مربوط (مسئول انجمن ورزشی رشته مورد نظر که ازبین خود دانشجویان داوطلب و علاقمند انتخاب شده و می شوند) ، اقلامی از قبیل توپ ، تور ، راکت و ... را برای اجرای فعالیت های تفریحی ورزشی خود دریافت نمایند. بدیهی است درصورت وجود تقاضا برای اقلامی که موجود نباشد ، با درخواست مسئول انجمن مربوط ، ازسوی این اداره کل تهیه و دراختیار قرار می گیرد.

    توضیح : برای انتخاب مسئول انجمن ورزشی موردنظر دانشجویان دواطلب به کارشناس مربوط در اداره کل تربیت بدنی و فوق برنامه مراجعه وبرای پذیرش مسئولیت اعلام آمادگی می کنند . به مسئولان انجمن های ورزشی و تعدادی از دانشجویان همکاروی کاردانشجویی پرداخت می شود.

    کلاس های آموزشی رشته های مختلف ورزشی : دانشجویان علاقمند به رشته های مختلف ورزشی با ارئه تقاضای کتبی به مسئول انجمن مربوط (اگرانجمن ورزشی آن رشته تشکیل نشده باشد ، شما می توانید موسس آن باشید) ، درصورتی که تعداد به حدنصاب مشخصی (برای هررشته ورزشی متفاوت است) برسد ، آن کلاس بادعوت از مربی مجرب تشکیل می شود.

    درصورتی که قابلیت ارائه این خدمات در فضاهای ورزشی موجود در دانشگاه وجود نداشته باشد از فضاهای خارج ازدانشگاهی که نزدیک خوابگاه یا دانشکده ها باشد ، به صورت اجاره استفاده می شود. همه هزینه های مربوط (به جزلباس ورزشی تمرین) از سوی این اداره کل پرداخت می شود.

    درسال 85 حدود 48 کلاس آموزشی رشته های مختلف برای دانشجویان دانشگاه اجرا شد.

    مسابقات ورزشی داخل دانشگاه :

    همه ساله متناسب با تقاضا و شرایط هرکدام از خوابگاه ها (7 خوابگاه) و دانشکده های دانشگاه (8 دانشکده) مسابقات ورزشی رشته های مختلف از جمله فوتسال، والیبال ، پینگ پونگ ، طناب کشی ، ورزیده ترین فرد خوابگاهی یا دانشکده ای (سپس دانشگاهی) و ... برگزار می شود.

    درسال 86 جوایز ورزشی به ترتیب زیر درنظر گرفته شده است :

    مقام اول (تیمی یا انفرادی) حدود 220000 ریال مقام دوم 180000 ریال و مقام سوم 150000 ریال .

    درسال 85 حدود 60 مسابقه ورزشی تیمی و انفرادی برای دانشجویان برگزارشد.

    مسابقات ورزشی چندجانبه استانی و کشوری :

    درصورت وجود دانشجویانی که دارای توانایی و شرایط لازم برای شرکت در میادین ورزشی کشوری باشند تیم های ورزشی مربوط تشکیل و با شرکت در اردوهای آمادگی در این مسابقات شرکت خواهندکرد. بدیهی است تمامی هزینه های مربوط از سوی این اداره کل پرداخت می شود.

    این توانایی در حین برگزاری مسابقات ورزشی دانشگاه نیز شناسایی خواهد شد.
    درسال 85 تیم های ورزشی دانشجویی دانشگاه در حدود 20 مسابقه کشوری شرکت کردند. درمسابقات جشنوراه شاهد استان تهران مقام اول کشتی و مقام سوم والیبال از آن دانشجویان دانشگاه شد و درمجموع مسابقات جشنواره و کشوری (دانشجویان و کارکنان) 25 مقام انفرادی (اول تاسوم) و 8 مقام تیمی (اول تاسوم) نصیب دانشگاه شد.

    اماکن ورزشی :

    استخر بین المللی :

    این مجموعه ورزشی زیبا ، در کنار مجموعه پردیس اصلی دانشگاه ، واقع در کنار بزرگراه خلیج فارس (روبروی مرقد حضرت امام ره) واقع است که برای ورزش های آبی تفریحی ، آموزشی و مسابقات از آن استفاده می شود.

    مجموعه ورزشی شهید مفتح :

    این مجموعه نیز در پردیس اصلی دانشگاه واقع شده است و شامل یک سالن ورزش های توپی و یک سالن ورزش های غیرتوپی است .

    سالن های ورزشی خوابگاه ها :

    خوابگاه ملت (خواهران) : سالن ورزشی آمادگی جسمانی

    خوابگاه حجاب یا شهید نجات الهی (برادران) : سالن ورزشی آمادگی جسمانی

    خوابگاه کوثر (خواهران) : سالن ورزشی آمادگی جسمانی و سالن تیراندازی

    خوابگاه ایرانشهر (خواهران) : سالن ورزشی آمادگی جسمانی

    خوابگاه شهید آوینی (برادران) : سالن بدنسازی

    ضمن این که احداث اماکن ورزشی بیشتراز جمله زمین فوتبال ، سالن های چندمنظوره و ... دردستور کاردانشگاه قراردارد ، تا تحقق آنها ، مابقی نیازمندی های سالن های ورزشی از طریق سالن های استیجاری تامین می شود.

    ب : فعالیت های فوق برنامه غیرورزشی :

    دراین بخش از فعالیت های اداره کل تربیت بدنی وفوق برنامه مواردزیر تعریف شده و پیگیری می شود:

    امور مربوط به انجمن های علمی پژوهشی دانشنجویی :

    دانشجویان رشته های مختلف می توانند حسب دستورالعمل مربوط اقدام به ایجاد انجمن های علمی پژوهشی دانشجویی نمایند. هدف کلی این انجمن ها ، ایجاد نشاط علمی و بالابردن سطح علمی دانشجویان است. دبیر شوراهای انجمن های علمی پژوهشی دانشگاه (متشکل از انجمن های علمی پژوهشی دانشکده ها که خود از انجمن های رشته تشکیل شده اند) عضو کمیته حمایت و نظارت برانجمن های مذکور است . هرطرح یا پیشنهادی که دراین کمیته تصویب شود مورد حمایت مالی این ادره کل نیز خواهدبود.
    انتشارنشریات علمی ازسوی دانشجویان نیز درحیطه اختیارات انجمن های مذکوراست.
    از مقالات دانشجویی که درکمیته حمایت و نظارت مورد تصویب قرارگیرند حمایت مالی می شود.

    اعزام به اردوهای تخصصی علمی نیز به همان صورت خواهدبود. به طور کلی فعالیت های این انجمن ها بسیار متنوع است و دانشجویان می توانند با هماهنگی اساتید دروس و گروه درسی مربوط بسیاری از فعالیت های علمی را طراحی و اجراکنند (هرگونه نیاز به کمک های مالی دراین خصوص منوط به تصویب کمیته حمایت و نظارت است) .

    ستاد عمره دانشجویی :

    همه ساله و براساس سهمیه های تخصیصی از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری (برای گروه های غیر پژشکی) و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پژشکی (برای دانشجویان گروه پزشکی) فراخوان عمومی صادر و پس از ثبت نام از دانشجویان متقاضی عمره ، فهرست اسامی اعضای اصلی اعزامی مشخص و در تابستان هرسال اعزام آنان به مکه مکرمه صورت می گیرد. (هزینه برعهده دانشجویان است . مبلغ 2000000 ریال وام به متقاضیان تخصیص داده می شود).درسال جاری 131 نفر از دانشجویان برای عمره مشرف خواهندشد.

    طرح انتخاب دانشجوی نمونه کشوری :

    براساس آیین نامه مصوب وزارت خانه های فوق الذکر این طرح با هداف شناسایی و انتخاب دانشجوی نمونه کشوری همه ساله دراین اداره کل اجرامی شود. تاکنون دانشگاه شاهد همواره جزو انتخاب شدگان بوده است .

    این طرح همچنین برای دانشجویان شاهد به صورت خاص و تحت عنوان دانشجوی نمونه شاهد کشوری اجرا می شود.

    درصورت تمایل دانشجویان جدیدالورود ، می توان کارگاه های توجیهی و آموزشی دراین خصوص برگزار کرد. دانشجویان نمونه کشوری از سال 1377 لغایت در جدول زیر نمایش داده شده است:

    تعداد کل

    نمونه کشوری غیر شاهد

    نمونه کشوری شاهد

    39 نفر

    18 نفر

    21نفر

     همایش دانشجویان جدیدالورود :

    درابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه ، همایشی تحت عنوان همایش شاهدان مهر با هدف آشنایی دانشجویان جدیدالورود با دانشگاه ، باحضور رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران ، و رئیس و مسئولان دانشگاه ، برگزار می شود. دراین همایش هدایایی نیز به رسم یادبود تقدیم دانشجویان می شود.

    جشن دانش آموختگان دانشگاه :

    همه ساله در پایان تحصیل دانشجویان ، جشنی تحت عنوان جشن دانش آموختگان با حضور سه نفر از اولیاء دانش آوخته ، باحضور رئیس و مسئولان دانشگاه برگزارمی شود. دراین جشن تندیسی به رسم یادبود به همه دانشجویان اهدا می شود و عکس های دسته جمعی یادگاری گرفته می شود.

    سایت های رایانه :

    از سوی این اداره کل ، درهمه خوابگاه های دانشجویی سایت رایانه و اینترنت راه اندازی و تحویل اداره کل خدمات دانشجویی (خوابگاه ها) شده است. برای ادامه کارهای مورد نیاز آن می بایستی از آن اداره کل ، اقدامات لازم را پیگیری نمایید. دکتر علی اصغر یزدانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش،  چهار ماه بعد از شروع به کار خود، جدای از مصاحبه های کوتاه و جداگانه در حوزه مسئولیت خود، در سومین مصاحبه تفصیلی اش، خبر از تدوین الگوی جدید فعالیتهای پرورشی مدارس می دهد، که به اعتقاد وی، نوعی نوآوری در مدیریت و برنامه ریزی فعالیتهای پرورشی محسوب می شود. یزدانی این الگو را همراستا با رویکرد وزیر جدید آموزش و پرورش می خواند که در نظر دارد با ارتقای مدیریت مدرسه، آن را به کانون فعالیتهای فرهنگی در محله تبدیل نماید. او تاکید دارد که در الگوی جدید می توانیم به یکی از چشم اندازهای سند تحول راهبردی آموزش و پرورش که نقش آفرینی فعال فرهنگی مدارس در جامعه است، امیدوار باشیم. این مصاحبه، همزمان با هفته تربیت اسلامی انجام شده است. شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می کنیم؛سومین مصاحبه تفصیلی شما که همزمان با هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی انجام می شود، در حالی صورت می گیرد که نزدیک به شش ماه از آغاز طرح تحول بخشی در امور پرورشی می گذرد. در طی این مدت چه کارهایی صورت گرفته و چه دستاوردهایی داشته اید؟

    - اجازه بدهید در ابتدای صحبت، هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را هم به کلیه همکاران خدوم و پرتلاش و دلسوزم در مدارس و هم به خانواده های محترم تبریک عرض کنم و یاد شهیدان رجایی و باهنر را که نهاد ارزشمند و مقدس  امور تربیتی را بنیان گذاشتند، گرامی بدارم و علو درجاتشان را از خداوند متعال مسئلت نمایم. همان طور که در مصاحبه های قبلی اعلام کرده ام، طرح تحول بخشی امور پرورشی، برای ارتقاء، بهبود و کیفیت بخشی امور پرورشی در وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد. بر همین اساس، ما بررسیهای کارشناسی خود را آغاز کردیم که در قدم نخست، به آسیب شناسی وضع موجود امور پرورشی در وزارت آموزش و پرورش پرداختیم. اولین نتایج آن را هم گزارش کردیم. به طوری که با تشکیل کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش، سند راهبردی معاونت پرورشی و تربیت بدنی را  مطابق با آسیب شناسیهایی که انجام داده بودیم، تدوین نمودیم و متناسب با آن، طرح مدرسه زندگی را به عنوان یکی از خروجیها برای مهندسی مجدد مدارس، تدوین و ابلاغ کردیم که هم اکنون هم در تلاش هستیم تا آن را با استفاده از رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش، به نسخه بالاتری ارتقاء بدهیم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    حاجی آقالو، عباس و دیگران (۱۳۸۱) راهنمای تهیه فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه ناشر: موسسه فرهنگی منادی تربیت، چاپ اول، تهران
    ۲ اندیشه (برنامه‌ی توسعه آموزش و پرورش دوره عمومی) تهیه کننده معاونت آموزش و پرورش عمومی، انتشارات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان، چاپ اول (۱۳۸۵)
    ۳ فعالیت‌های مکمل آموزشی و پرورشی دوره ابتدایی، تهیه و تنظیم معاونت آموزش عمومی و امور تربیتی، ناشر: کانون یادمان هنر اندیشه، چاپ اول (۱۳۸۴)
    ۴ نشریه رشد مدیریت مدرسه (۱۳۸۲)، شماره ۳، ضرورتی فراموش شده در ویترین برنامه‌های رسمی در گفت‌وگو با دکتر علی اکبرشعاری‌نژاد
    ۵ دفترهای شاخص ثبت فعالیت‌ های آموزشی دانش‌ آموزان در دوره‌ی ابتدایی گروه آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی، معاونت آموزش و پرورش عمومی سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان (۱۳۸۸)

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, مقاله درباره تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاثیر اثر بخشی برنامه های فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه های کشور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت