تحقیق مقاله اینترنت چیست؟

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 25458
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اینترنت چیست؟

    اینترنت چیست؟

    اینترنت بیش از یک شاهراه اطلاعاتی است

                   اینترنت بیش از یک بزرگراه است . عبارت بزرگراه نمی تواند دنیای واقعی اینترنت را توصیف نماید . استفاده از این عبارت مثل استفاده از سیستم قرقره قدیمی در مقایسه با فیزیک کوآنتوم است .به تصویری از اینترنت نیاز دارید که الکترونها ، کابلهای فیبر نوری،انتقال داده ها با سرعت بالاو تمام اجزای صوتی بخشی از سیستم اعجاب انگیزی مثل اینترنت را نشان می دهد .

    سیستمی از سیستمها

                  یکی از بزرگتری اشتباهات مردم راجع به اینترنت این است که آن را یک (وسیله )می دانند.آنها می خواهند اینترنت را در جعبه ای قرار دهند و آن را به جای اینکه مجموعه ای از بخشهای مختلف بدانند ، یک مکانیزم منفرد می دانند .

    کارهای مختلف در اینترنت

                 اولین فایده هر سیستم این است که اعمال مختلفی را می توان انجام داد . بدن ، یک سیستم است : میتواند صحبت کند ، می تواند راه برود ، می تواند اشیاء را نگهدارد ، می تواند داده ها را پردازش نماید و میلیونها کار دیگر را انجام دهد .

    تجهیزات اینترنت

             اگر از شما سوال شود که برای استفاده از اینترنت به چه چیزی نیاز دارید ، احتمالا“ می گویید : کامپیوتر ، مودم و انواعی از اتصالات . این مطلب درست است . اما اینها تجهیزات استاندارد هستند، گرچه به اینها نیاز است ولی تجهیزات کلیدی در اینترنت نیستند

    معرفی وب جهانی

    دائره المعارف وب

               در دنیای وب جهانی با اصطلاحات و واژه هایی سرو کار دارید که با آنها آشنایی ندارید . اغلب این اصطلاحات مربوط به فعالیتها و موضوعاتی است که در وب جهانی مهیاست .

    اصطلاحات سایت وب

                مهمترین بخشهای وب جهانی عناصری مثل کارگزارها ، صفحات( Pages) اتصال سریع و غیره است که بخش وسیعی از وب جهانی را تشکیل می دهد .چند اصطلاح در زیر آمده است :

    1.سایت وب (Web Site ) : مجموعه ای از اسناد وب جهانی است که شامل صفحه اصلی و بسیاری از صفحات مربوط به آن است . سایت وب جهانی را میتوان به عنوان کتاب الکترونیکی محاوره ای در نظر گرفت .

    2.صفحه اصلی (Home Page) : سایت وب ویژه ای رادر بر می گیرد .صفحه اصلی، مهمترین صفحه یا اولین صفحه ای است که برای یک سایت وب جهانی شخصی یا سازمانی ، ظاهر می شود .

    3.پیوند (Link) : شکل خلاصه پیوند ابر متن (Hipertext Link) است . پیوند مسیری را ایجاد می کند که شما را ازبخشی از یک سند به بخش دیگری از همان سند ، سند دیگر یا منابع دیگر متصل می کند.پیوند معمولا“ به رنگ خاصی ظاهر میشود که با کلیک کردن بر روی آن می توان به صفحه دیگر وب رفت .

    4.اتصال (Anchor): پیوندی است که شما را به بخش دیگری از یک صفحه وب متصل میکند .

    5.نقشه تصویر(Image mape): ویژگیی در وب جهانی است که کاربر با وجودآن می تواند جاهای مختلفی را در تصویر گرافیکی کلیک کند تا به اسناد دیگر متصل شود .

    6.قاب(Frame) : ویژگی در وب جهانی است که متن ، پیوند ، گرافیک وسایر رسانه ها را در بخشهای جداگانه ای از نمایش مرورگر (browser ) تدارک می بیند ، بعضی از اسناد پیوند خورده است .

    7.جدول( Table ) : ویژگی در وب جهانی است که متن سند ، پیوند ، گرافیک و سایر رسانه ها را در قالب سطر و ستون تهیه می کند . مرزهای جدول ممکن است در بعضی از اسناد قابل مشاهده باشد و در بعضی دیگر قابل مشاهده نباشد .    

    محتویات وب

               اکنون که آشنایی سطحی با وب پیدا کردید ، به محتویات وب می پردازیم . چه عناصری در وب نقش اصلی را بازی میکنند .

    1.اچ تی ام ال (HMTL) : زبان علامت دار ابر متن . اچ تی ام ال زبان برنامه نویسی وب جهانی است که به مرور گرها میگویند چگونه متن ، پیوندها ، گرافیک و سایر رسانه های اسناد را نمایش دهند . این زبان اساس تمام صفحات وب است .

    2.کنترل گر وب : مسول نگهداری و بازسازی محتویات سند وب جهانی است . کنترل گرهای وب ، نیروهای خلاق ماورای وب جهانی هستند .

    3.نام دامنه : نامی هست که به هر کامپیوتر موجود در وب جهانی که به عنوان تهیه کننده اطلاعات و فایلها هستند ، داده می شود . اساس دامنه ، دو یا چند عبارت است که با نقطه از هم جدا شده اند .

    4.یو آر ال (URL): یابنده منبع یکنواخت . یو آر ال به عنوان معرف اسناد وب جهانی عمل می کند . یوآر ال گاهی به عنوان آدرس صفحه وب جهانی شناخته می شود . هر سایت و صفحه در وب جهانی دارای یک یو آر ال است .

    کاربردهای عملی وب جهانی

                  توجه داشته باشید که بسیاری از درسهای این کتاب ، حاوی کاربردهای عملی اینترنت است . بخش پنجم حاوی مثالهای متعددی از کابرد های وب جهانی است . در ادامه این درس ، بعضی از وبژگیهای موجود در وب جهانی را بحث می کنیم .

    وب جهانی مشابه چیست ؟

                    تنها محدودیتهایی که در یافتن چیزهای مورد نیاز وجود دارد ، تصورات کنترل گروهای وب است . وب برای میلیونها هنرمند ناشناخته جهان ، مانند پارچه مخصوص نقاشی عمل می کند.سایتها ، متنها ،تصویر های گرافیکی ، پیوند ها و رسانه هایی که به سبکهای مختلف ، طراحی و الگوها را نشان می دهند. بسیاری از صفحات این عناصر را با قالب ساده ای نمایش می دهند که درک آنها ساده است . اغلب چیزهایی که در وب ظاهر میشوند، ممکن است از عناصر خاصی استفاده کنند تا بیت اضافی “ZING“ را به صفحه نمایش اضافه کنند . چندین ویژگی برای سایتها شامل جدولها ، نقشه های تصویر ، قابها و انیمیشن است . کنترل گرهای وب با استفاده از این ویژگی ، صفحات جذاب ، موثر و واحدی را طراحی می کنند .

    گزینه ها و اشاره گرهای تهیه کننده خدمات اینتر نت

                 این روزها هر کسی از اینتر نت صحبت می کند . تبلیغات تلویزیونی به سایتهای وب با اطلاعات بیشتر می پردازند . بنابراین در چنین وضعیتی باید بدانید که چگونه می توان به اینتر نت وصل شد .اغلب کاربران برای دستیابی خودکار ، با تهیه کننده خدمات اینترنت (ISP) مشترک می شوند . کارگزار (ISP) در موقع لزوم شما را به اینتر نت وصل می کند تا از پرداخت 24 ساعته معاف شوید .

    مودم ها

               مودم: دستگاه الکترونیکی است که داده های کامپیوتر را به سیگنالهای صوتی تبدیل می کند . این سیگنالهای صوتی از طریق خط تلفن معمولی قابل انتقال هستند .در طرف گیرنده ، مودم دیگری سیگنالهای صوتی را به داده های کامپیوتری تبدیل می کند که ارتباط مودم را برقرار نماید . سرعت مودم با کیلو بایت بر ثانیه (kbps) سنجیده می شود . متداولترین سرعتها عبارتند از 4/14و 8/28 (kbps). مودم هایی باسرعت 6/33 (kbps) نیز وجود دارند ، ولی بسیاری از آی اس پی ها نمی توانند آنها را پشتیبانی کنند .

    ارتباط شخص با با شخص از طریق پست الکترونیکی

    آدرسهای پست الکترونیکی

                 آدرسهای پستهای الکترونیکی به راحتی قابل درک است . در واقع ، اگر درس اول را خوانده باشید با بضی از مفاهیم آشنایی دارید . هر پست الکترونیکی دارای سه عنصر است :

    1.کد شناسایی : هر شخص با آدرس پست الکترونیکی دا رای کد شناسایی خاصی است . کد شناسایی می تواند کلمه ساده ای مثل johndoe یا پیچیده باشد .

    2.@ : علامت @ کد شناسایی را به عنصر سوم وصل می کند .

    3.دامنه : تا کنون با اسامی دامنه آشنا شده اید . هر آدرس پست الکترونیکی دارای دامنه است .

    ارتباط شخص با شخص از طریق پست الکترونیکی

                برنامه های پست الکترونیکی خوب ، فراوانند . بعضی از تهیه کنندگان خدمات اینترنت ، مثل آمریکن آن لاین ، نرم افزار مخصوص به خود را در اختیار شما قرار می دهند تا پست الکترونیکی را بخوانید . اغلب آی اس پی ها با مشتری پست الکترونیکی دیگران را برای شما تهیه می کنند و یا آن را به عهده خودتان واگذار می کنند .

    ارسال ،کنترل و خواندن پست الکترونیکی

                 فرض کنید کسی را استخدام کرده اید که نامه های شما را هر روز دریافت می کند. به این شخص چه باید بگویید . باید خودتان را معرفی کنید و بگویید که صندوق پستی شما در کجا قرار دارد و نامه ها را باید در کجا تحویل دهید .

    مشتری پست الکترونیکی نیز مانند همین شخص کار می کند . مشتری پست الکترونیکی را برای شما دریافت می کند ، به طوری که می توانید آن را بخوانید ، به آن پاسخ دهید ، آن را ذخیره کنبد ، آن را حذف کنید و یا هر کار دیگری را با آن انجام دهید . در یو دو را می توان با انتخاب Tools| Option به پیکر بندی دست یافت و یا در مک ( Mac) می توان از گزینه Special | Setting استفاده کرد .

    ارسال پیام

                   قبل از خواندن پست الکترونیکی ، اگر چیزی برای خواندن وجود داشته باشد ، خوب است . اگر تاکنون آدرس پست الکترونیکی را به چند نفر از دوستان خود داده اید ، شاید الان پیامهایی برای خواندن داشته باشید . اگر ندارید ( ویا حتی اگر داشته باشید ) ، ارسال چند پیام به هر حال مفید خواهد بود .

    برای امنیت ، باید ابتدا به خودتان پیام پست الکترونیکی بفرستید . این تمرین دارای دو هدف است : اول اینکه اگر اشتباهی داشته باشید به اشتباه خود پی می برید ، دوم اینکه اگر این فرآیند کار کند ، حداقل یک پیام دارید که بخوانید .

    دریافت ضمیمه ها

                 دریافت ضمیمه ها ساده تر از ارسال آن هاست . تقریبا“ هر مشتری پست الکترونیکی که می تواند ضمیمه ها را ارسال کند ، به طور خودکار ضمیمه ها را برای دیگران رمز گشایی می کند و آنها را در دیسک سخت ذخیره می نماید ، به شرطی که مشتری بتواند الگوی رمز گذاری را درک کند .

    تنها چیزی که باید بدانید محل ذخیره ضمیمه هاست . عموما“ با استفاده از گزینه یا مرجع ، به مشاوری می گویند که هر ضمیمه را در کجا ذخیره نماید . انتخاب فهرست خالی ، ایده خوبی است ، به طوری که به سرعت می توان محل ضمیمه ها را پیدا کرد . معمولا“ خطی در بدنه پیام ، تیدیل سند الحاقی را بیان می کند .

    ایجاد امضاها

                یکی از پر استفاده ترین اعمال پست الکترونیکی امضاست . با استفاده صحیح از امضاء می توان اطلاعاتی را  ارسال کر د و یا لطیفه هایی ر ا بیان نمود و اعمال دیگری را انجام داد .

    مدیریت سطح میانی صندوق پستی

    بهترین ابزار مدیریت صندوق پستی ، خود صندوق پستی و یا به عبارت دیگر ، صندوقهای پستی است . با اغلب مشتریان پست الکترونیکی ، می توانید صندوق های پستی را ایجاد و سازمان دهی کنید تا بهتر بتوانید پیام ها را مدیریت نمایید .

    بسیاری از مشتریان با صندوقهای پستی استانداردی مثل ورودی ، خروجی و یدکی سازمان دهی می شوند . برای مدیریت صندوق پستی اصلی ، اینها خوب هستند ، اما صندوقهای دیگری نیز وجود دارند .

    استفاده از ارتباط ناپیوسته پست الکترونیکی

                   اگر از تهیه کننده خدماتی استفاده می کنید که نرخ آن ثابت است ، مدت زمان اتصال به اینترنت اهمیتی ندارد . خوشبختانه با اغلب مشتریان پست الکترونیکی ، می توانید بدون اتصال ، پیامها را بخوانید  ترکیب کنید . پس از اینکه آماده ارسال نامه جدید شدید ، اتصال برقرار کنید ، تمام پیامها را منتقل کنید و سپس ارتباط را قطع کنید .

    فرآیند کار با ارتباط ناپیوسته ، از یک مشتری به مشتری دیگر متفاوت است . به عنوان مثال ، آمریکن آن لاین ، دارای بخشهای پایداری است که به وسیله آن می توانید اتصال برقرار کنید ، نامه را منتقل کنید ، هر پیام ترکیب شده ای را که منتظر ارسال است ، ارسال کنید ، وسپس اتصال را قطع کنید . یودورا ،دارای گزینه ای است که امکان استفاده از ارتباط ناپیوسته یودورا ،را فراهم می کند .

    لیست سروها چگونه کار می کنند

                 درک عمل کرد لیست سرو ساده است . به یاد داشته باشید که با تعریف یک کلمه یا عبارت ، میتوانید با مشتری پست الکترونیکی نام مستعاری انتخاب کنید که پست الکتر ونیکی را به یک نفر یا یک یا یک گروه توزیع کند . لیست سرو به همین شکل عمل می کند ، اما در مقیاس بزرگتر برنامه فهرست پستی بر روی کامپیوتر تعریف می شود و آدرس پست الکترونیکی واحدی را تعریف می کند تا به تمام پستهای الکترونیکی که به آن ارسال شده اند توزیع گردد . این نرم افزار لیست سرو ، فرآیند توانایی حذف و اضافه نامها به این “ نام مستعار “ بزرگ را خودکار می سازد .

    ثبت نام در لیست سرو و خروج از آن

               مهمترین فرآیندی را که هنگام استفاده از لیست سرو باید بدانید عبارت است از چگونگی ثبت نام در آن و چگونگی خروج از آن . اگر می دانید که در حال انجام چه کاری هستید ، ثبت نام و خروج از آن ساده است . یقینا“ باید نکاتی را بدانید که ثبت نام در لیست سرو را ساده می کند .

    ثبت نام در لیست سرو

               پس از یافتن لیست سرو ، می توانید در آن مشترک شوید . مشترک شدن و قطع ارتباط در همه لیست سروها یکسان است . بر حسب اینکه لیست سروی که می خواهید با آن مشترک شوید در کجا قرار دارد ، باید دستورات خاصی را بدانید . به طور  کلی ، تصور کنید که نیاز است این مراحل را کامل کنید .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اینترنت چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اینترنت چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت