تحقیق مقاله سیمان آبیک

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 25535
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیمان آبیک

    سیمان آبیک

    شرکت سیمان آبیک با بهره گیری از توان تحقیقاتی و علمی کارشناسان و متخصصان و همچنین با استفاده از آزمایشگاه های مجهز ، تاکنون فعالیتهای بسیار گسترده ای را در زمینه تولید انواع محصولات جدید مطابق با نیاز بازار ، جلب رضایت مشتری و فرصت انتخاب بهتر و بیشتر به متقاضیان آغاز نموده که در حال حاضر ضمن مطالعه و تحقیق بر روی 11 نوع محصول جدید متناسب با درخواست و نیاز مصرف کنندگان ، شرکت توان تولید 7نوع سیمان را براساس اعلام نیاز مشتریان دارد .

    سیمان آبیک

    معرفی شرکت: شرکت سیمان خوزستان در کیلومتر 80 جاده تهران  – قزوین در سال 1354 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    این شرکت توان تولید سیمان پرتلند تیپ 2 ، سیمان آهکی، سیمان پوزولانی معمولی و پوزولانی ویژه ، سیمان تیپ 1 و سیمان بلین بالا را با ظرفیت حدود 13000 تن در روز را دارا می‌باشد.

    همچنین این شرکت سابقه صادرات در سال 1388 به کشورهای غربی و آذربایجان و همچنین بنگلادش و حاشیه جنوبی خلیج فارس در سالهای قبل را در کارنامه خود دارد.

    اعضای هیئت مدیره

    اسفندیار سالاروند                       مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

    محمد حسین رضایی عراقی          عضو هیئت مدیره

    صادق افشار                                  عضو هیئت مدیره

    محمدمسعود سمیعی نژاد              عضو هیئت مدیره

    سید مهدی واصلی                        عضو هیئت مدیره

    نمودار کارکنان شرکت پاکت آبیک

    اعضای هیئت مدیره

    محمد سروش              مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

    احمد مقصودی             رئیس هیئت مدیره

    امیر رضا کسروی         نایب رئیس هیئت مدیره

    در صورت ادامه روند موجود؛کارخانه سیمان آبیک تعطیل می‌شود

    : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از تعطیلی کارخانه سیمان آبیک در صورت ادامه روند موجود خبر داد.

    امید روشن امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سیمان آبیک چندین دهه فعالیت دارد و از همان ابتدا نیز آلاینده بوده است. وی ادامه داد: با توجه به رشد و توسعه شهرستان آبیک و توسعه اجتماعی، در نهایت مطالبات مردم نیز افزایش یافته و بحث آلودگی ناشی از این واحد علاوه بر جنبه محیط زیستی، جنبه‌های بهداشتی نیز پیدا کرده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: این واحد با تولید استراتژیک، تاکنون در حاشیه امنیت به سر برده و حداکثر فشاری که متحمل شده پرداخت سالانه عوارض و جرایم بوده و صرف پرداخت عوارض و یا مشمول جریمه شدن، فشار کافی را برای مدیریت چنین واحدی فراهم نمی‌کند تا وضعیت خود را ساماندهی ‌کند.

    وی ادامه داد: بر حسب احساس وظیفه سازمان محیط زیست و با توجه به مطالبات مردم نسبت به ساماندهی این واحد و عزم ویژه مدیریت عالی استان، ما فشارهایی جدیدی را به این واحد تولیدی وارد کردیم، به طوری که در مرداد سال گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، نایب رئیس مجلس و مسئولان استانی جلسه‌ای در فرمانداری آبیک برگزار شد.

    روشن اظهار داشت: در این جلسه از مدیرعامل این واحد دعوت و تعهدنامه‌ای مبنی بر اینکه خط یک این واحد را تا پایان شهریور ماه سال 87 تعطیل می‌کند، گرفته شد و خط دو نیز تا پایان سال 88 تعطیل می‌شود و از ابتدای سال 89 تمام خطوط تولید سیمان این واحد در حالی که مجهز به سامانه کنترل آلاینده‌های خروجی از دودکش هستند، فعالیت خواهند کرد. وی گفت: به عبارتی دیگر از سال 89 این واحد در زمره واحدهای آلاینده نیست، پیرو این تعهد، خط یک واحد در زمان مقرر تعطیل شد و از آن زمان تاکنون این واحد تنها با یک خط تولیدی، فعالیت دارد و این اداره کل پس از تقبل پایش این واحد تولیدی، بالغ بر 10 مورد بازدید کارشناسی ویژه از مجموعه داشته و ضوابطی را برای کاهش منابع آلاینده غیرمتمرکز، ایجاد فضای سبز و استفاده از آبیاری تحت فشار در فضای سبز تدوین و به این واحد ابلاغ کرده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر یک سامانه پیشرفته کنترل غبار در حال احداث در این واحد است و مدیرعامل آن نیز با توجه به عدم رعایت کامل دستورالعمل صادره از سوی محیط زیست قزوین، به مراجع قضایی معرفی شده که تاکنون نتیجه‌ای از پیگیرد حاصل نشده است. روشن افزود: طی مکاتبه‌ای که با واحدهای تولیدی سیمان آبیک شده، اخطار لازم مبنی بر پایان مهلت فعالیت سیمان آبیک تا پایان سال 88 ابلاغ شد و درخواست پیش بینی تمهیدات لازم و تسریع در تکمیل سامانه کنترل آلاینده‌ها صورت گرفت.

    وی بیان داشت: میزان آلایندگی واحد متغیر است و در تمام شرایط از حدود استاندارد مورد نظر دستگاه حفاظت محیط زیست کشور آلودگی فراتر است و به طور متوسط بین 350 تا 500 میلی گرم در متر مکعب غبار تولید می‌کند که سه برابر فراتر از حد مجاز است و در ابتدا متوسط حدود 500 میلی گرم در متر مکعب بود که تفاوت اساسی نکرده، ولی کاهش داشته است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تأکید کرد: از ابتدای سال 89، چنانچه این واحد اقدامات موثر در راستای کاهش بار آلودگی صورت نداده باشد، نسبت به تعطیلی آن اقدام و این موضوع را نیز با جدیت بیان می‌کنیم که این کار را انجام خواهیم داد. روشن خاطر نشان کرد: وظیفه ما حفاظت از محیط زیست استان است، نه تولید، و آنها که وظیفه تولید دارند باید ملاحظات لازم را در خصوص ضوابط و عدم آلودگی محیط زیست رعایت کنند.

    مدیر کل محیط زیست قزوین در بازدید از کارخانه سیمان آبیک گفت: با توجه به این که بیشتر بادهای موسمی از شمال غرب به جنوب شرق می‌وزند و آلاینده‌های سیمانی را به سطح شهر آبیک منتقل می‌کنند باید بحث آلودگی سیمان را پیگیری کرد.

    امید روشن افزود همه واحدهای صنعتی استان باید نسبت به کلیه مقررات و قوانین کشور بویژه حفظ محیط زیست پایبند باشند در غیر این صورت تعریف توسعه پایدار در کشور با مشکل مواجه می‌شود.

    وی با مهم قلمداد کردن سلامت و بهداشت مردم شهرستان آبیک گفت: اعضای شورای شهر و شهرستان آبیک باید با ارسال گزارشات و شکایتهای مردمی به محیط زیست استان یا هر مرجع قضایی مبنی بر به مخاطره افتادن سلامت مردم، مسئولان استان را در پیگیری و رفع آلودگی کارخانه سیمان یاری کنند.

    مدیرکل محیط زیست قزوین در دیدار اعضای شورای شهر و شهرستان آبیک افزود: طبق برنامه مدون و گسترده‌ای که در سال جاری جهت سنجش وضعیت آلودگی هوای شهرستان آبیک به مرحله اجرا درآمده است از لحاظ تکنیکی و کارشناسی،‌دقت‌های مطالعاتی افزایش یافته و روش پیگیری موضوع، روش جدید و نوینی است. ماشاالله غفاری، رییس شورای اسلامی شهرستان آبیک نیز در این دیدار گفت: مسؤولان کارخانه باید فیلترهای تصفیه هوا را افزایش دهند ولی متاسفانه این امر فقط در حد حرف باقی مانده است. وی ادامه داد: آلودگی سیمان بر کسی پوشیده نیست و بجز ایجاد بیماریهای ریوی و تنفسی امتیاز دیگری برای مردم آبیک به دنبال نداشته است. وی گفت: ما خواهان تعطیلی کارخانه سیمان نیستیم بلکه به عنوان حامیان مردم، خواهان مهار شدن آلودگی آن هستیم.

    گفتنی است در این دیدار منیره اسکندری یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان آبیک گفت:

    متاسفانه مردم با ارائه پرونده‌های متعدد در زمینه بروز مشکلات ریوی، آسم و آلرژی‌های تنفسی خواهان رفع آلودگی سیمان شده اند. وی افزود: مردم آبیک اعلام کردند در صورت عدم پیگیری این مسئله توسط مسئولان دست به تجمع مردمی خواهند زد.

    دکتر مجید سررشته داری، متخصص بیماریهای داخلی و مدرس بیماریهای ریوی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مورد به ایسنا گفت: با توجه به این که سیلیس جزو موادی است که در تهیه سیمان بکار می‌رود می‌تواند به صورت دانه‌هایی با اندازه‌های مختلف در فضا پخش و در قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی رسوب کند.

    سررشته داری با اشاره به این مطلب که این ماده به شکل کوارتز است و می‌تواند تا قسمت حبابچه‌های ریه پیش رود اضافه کرد: این ماده در ریه بوسیله گلبول‌های سفید بلعیده شده و سپس در آنها رسوب می‌کند و باعث مرگ گلبول‌های سفید در انسان و گرفتاری نسج بینابینی و سیستم لنفاوی می‌شود.

    وی با اشاره به بیماری سیلیکوزیس به عنوان خطرناک‌ترین و مهم‌ترین بیماری که می‌تواند در اثر تماس طولانی مدت افراد با ذرات سیلیس ایجاد شود، افزود: این بیماری بسته به حساسیت افراد می‌تواند بین 2 تا 10 سال پس از تماس فرد با این مواد رخ دهد.

    مدرس بیماریهای ریوی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص عوارض و علائم این بیماری گفت: تنگی نفس، سرفه، ضعف و بیحالی از علائم این بیماری است که بتدریج با افزایش تخریب ریه بیمار دچار ضعف شدید شده و توانایی کاری خود را از دست می‌دهد، همچنین اضافه شدن عفونت‌های ثانویه ریوی می‌تواند موجب وخیم شدن بیماری و یا مرگ شود.

    سررشته داری احتمال ابتلا به سل در افراد مبتلا به سیلیکوزیس را بالا دانست و با اشاره به غیر قابل درمان بودن این بیماری بهترین راه کمک به بیماران را جدا کردن آنها از محیط‌های آلوده عنوان کرد.

    وی از پیشگیری بیماری به عنوان مهمترین عامل درمان یاد کرد و گفت: کارخانه‌هایی که تولید انواع سیلیکات را بر عهده دارند باید از فیلترهای مخصوص استفاده کنند و یا کارخانه باید دارای سیستم مرطوب باشد تا این ذرات ته نشین شود.

    مدرس بیماریهای ریه دانشگاه علوم پزشکی قزوین از نامناسب بودن مکان کارخانه تولید سیمان در آبیک یاد کرد و گفت: به دلیل جریان بادهای موسمی ذرات سیلیس به شهر منتقل می‌شود و این ذرات را می‌توان در سطح اتوبان آبیک و گیاهان اطراف جاده مشاهده کرد.

    امید روشن، مدیرکل محیط زیست قزوین نیز گفت: حکم جلب مدیریت کارخانه سیمان در حوزه کاری محیط زیست استان نیست زیرا مسئولیت این کارخانه به عهده استان تهران است، لذا محیط زیست استان نیز پیگیری این موضوع را از طریق مسؤولان استان تهران انجام می‌دهد. وی در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولان کارخانه اجازه ورود به کارخانه را به کارشناس محیط زیست استان قزوین نمی‌دهند اظهار کرد: هیچ واحد صنعتی و خدماتی طبق قانون،‌اجازه این کار را ندارد و این ممانعت از ورود ماموران دولتی نوعی بی احترامی به کل دولت محسوب می‌شود. وی اکثر فیلترهای این کارخانه را فرسوده اعلام کرد و گفت: دلیل ایجاد آلودگی فرسودگی این فیلترها است و به دلیل بالا بودن قیمت فیلترها در خصوص نصب آنها هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

    مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: رفع آلودگی کارخانه سیمان نباید از راه تعطیلی این کارخانه صورت گیرد زیرا سیمان جزء لاینفک توسعه یک کشور است.

    عایدی شرکت سیمان آبیک (سهامی عام )تعدیل یافت

    شرکت سیمان آبیک پیش بینی در آمد هرسهم سال مالی منتهی به30/12/87 را با سرمایه 1.050.000 میلیون ریا ل به طور خالص (پس از کسر مالیات ) اعلام کرده است

    به گزارش موج، پیش بینی در آمد هرسهم سال مالی منتهی به 29/12/86 را در تاریخ 27/12/86 (تاریخ در ج ) مبلغ 412 ریال اعلام کرده است. همچنین پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 30/12/87 در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 37 در صد افزایش ،بهای تمام شده کالای فروش رفته 69 در صد افزایش،سود عملیاتی 14 در صد افزایش وسد پس از کسر مالیات 9در صد کاهش نشان داده است شرکت سیمان آبیک دلایل تغییرات را افزایش مقدار تولید وفروش ،افزایش هزینه های مالی ناشی از منظور نمودن هزینه مالی تسهیلات در یافتی بابت پروژوها به حساب هزینه دوره (به دلیل بهره برداری از طرح توسعه وافزایش ظرفیت تولید خط 1)وافزایش مالیات ناشی از اتمام مهلت استفاده از معافیت مالیاتی ماده 138 قانون مالیات های مستقیم (طرح توسعه ) عنوان کرده است .

    شرکت سیمان آبیک (سهامی عام ) سال مال منتهی به 29/12/86 با توجه به معافیت های موضوع ماده 138 قانون مالیات های مستقیم وماده 4 قانون نوساز ی صنایع شرکت فاقد در آمد مشمول مالیات اعلام کرده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیمان آبیک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیمان آبیک, مقاله درباره تحقیق مقاله سیمان آبیک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیمان آبیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت