تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 2898
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت

    امکانات اینترنت در کل به چند دسته اصلی تقسیم می شود:

    پست الکترونیکیemail))

    فهرستهای پستیmailing lists))

    گروه های خبریnews groups))

    انتخاب و پیدا کردن گروهای خبری

    تلنتtelnet))

    انتقال پروندهftp)) و آر چیarchie))

    گافرgopher))

    وبweb))

    پست الکترونیک

    پست الکترونیک یکی از مهمترین امکانات اینترنت است واز طریق آن میتوان با کاربران مختلف تماس برقرار کرد.یکی  از بزرگترین مزایای پست الکترونیک سادگی و سرعت عمل آن است کاربران میتوانند در مدت بسیار کوتاهی با یکدیگر تماس بگیرنند و در کمتر از یک دقیقه برای هم نامه بفرستند.

    پست الکترونیک مکمل استفاده های دیگر از اینترنت است برای مثال عضویت در بسیاری از پایگاهای وب مستلزم این است که نشانی پست اکترونیک خود را بدهید یا حتی برای ورود به بسیاری از پایگاهای انتقال پرونده آن پایگاها از نشانی پست الکترونیک شما به عنوان نام کاربر استفاده میکنند.

    در استفاده از پست الکترونیک باید به موارد زیر توجه کنید:

    1.در نامه نگاری احترام و ادب را حفظ کنید،یعنی آداب شبکه را رعایت  کنید. برای اطلاع بیشتر(به اینترنت خوش امدید!)

    2.در انتهای نامه مشخصات شماره تلفن نشانی پستی و حتی شغل خود را ذکر کنید تا دریافت کننده از هویت شما آگاه شود.

    3.نشانی فرستنده الزاما دلیل بر واقعی بودن آن نیست همان طور که مینتوان پشت پاکت نامه اسم و نشانی نادرست نوشت.

    4.نشانی پستی خود را به هر شخصی ندهید در غیر این صورت ممکن است نشانی شما به کسانی که نامه های انبوهی میفرستند فروخته شود و صندوق پست الکترونیک شما  پر از نامه های تبلیغاتی و بیهوده گردد.

    به نامه های هشدار دهنده ویروس و غیره زیاد اعتنا نکنید بسیاری از این نامه ها برای به دست آوردن نشانی پست الکترونیک شماست.در صورت نیاز میتوان صحت این گونه پیامها را در پایگاهای معتبر مثل شرکت های آنتی ویروس بررسی کرد.

    چنانچه نیاز به شناسایی و پیدا کردن پست الکترونیک شخصی دارید میتوانید از نشانی های زیر استفاده کنید

    یکی از کاربردهای پست الکترونیک در پژوهش آن است که از طریق آن میتوان برای درخواست های پژوهشی خود  نشانی های افراد مطلع را در آن زمینه جمع آوری وسپس در قسمت BCC  وارد کرد و با فشار دادن یک دکمه درخواست خود را برای چندین نفر ارسال کرد این عمل باعث صرفه جویی در وقت می شود.

    فهرستهای پستی

    در این برنامه از همان امکان و شیوه ارسال پست الکترونیک استفاده می شود این برنامه ها مسءول نگهداری نشانی های پستی اعضا و پخش نامه هابی دریافت شده به اعضای آن گروهند.این برنامه های خدماتی معمولا بر یک رایانه سرویس دهندهنصب میشوند و هر برنامه ای میتواند تعداد زیادی فهرست پستی ایجاد کند.

    این فهرستها کمک میکنند تا کاربرانی که علایق مشترکی دارند بتوانند به سادگی با یکدیگر در تماس بمانند . نحوه عملکرد این برنامه ها چنین است:

    کاربر برای سرویس دهنده فهرست پستی درخواست عضویت میفرستد و معمولا مقابل موضوع پست الکترونیک ذکر میکند که مایل به عضویت در فهرست مشخصی است.

    To:eurasia@caspianstudies.com

    Subject:subscribe-eurasia

    با این عمل سرویس دهنده نشانی پستی کاربر را در آن گررو

    ثبت میکند به همین ترتیب هر شخص دیگری هم میتواند عضو شود.

    پس از آن هر عضو میتواند به نشانی آن فهرست پستی نامه بفرستد.سرویس دهنده پس از دریافت نامه یک نسخه از آن را برای تمام اعضای آن گروه ارسال میکند.

    این برنامه عمل عضو کردن و حذف کردن و ارسال نامه های متعدد را خودکار و ساده میکند و بار سنگینی از دوش کاربران برمیدارد.

    گروهای خبری

    گروهای خبری تا حدی به فهرستهای پستی شبیه اند.افزایش پیامهای روزانه موجب ایجاد این امکان شد. گروهای خبری هم به اندازه فهرستهای پستیبرای پژوهش لازم اند و میتوان از آنها استفاده کرد.

    گروهای خبری نرم افزار خاصی به نام news reader دارند و برای دریافت و ارسال پیام ها از شیوه nntp استفاده میکنند .

    این شیوه با پست الکترونیک کاملا تفاوت دارد و به سرویس دهنده خاصی به نام سرویس دهنده خبری نیاز دارد . هم اکنون بیش از 35000 گروه خبری وجود دارد و سرویس دهنده فقط تعداد محدودی از این گروه ها را پوشش میدهد. حجم بالای پیامها در گروه های خبری که در روز به چندین گیگابایت میرسدسبب شده است که شرکت های ایرانی این سرویس را در اختیار کاربران خود قرار ندهند.تفاوت گروه های خبری و فهرستهای پستی در این است که هر یک برای برقراری تماس از شیوه خاص خود استفاده میکند هر یک نرم افزار مخصوص خود را داردو بر خلاف پیام های فهرست های پستی پیام های گروه های خبری به صندوق ارسال کاربر ارسال نمیشوند.نحوه عملکرد گروه های خبری به این شرح است :

    1.نخست کاربر باید گروه خبری خود را پیدا کند و در یک سرویس دهنده خبری عضو آن گروه شود.کاربر میتواند در هر چند گروه خبری که مایل باشد عضو شود.

    2.سرویس دهنده گروه خبری پیامهای ارسال شده را دریافت و در گروه خود بایگانی میکند.

    3.بر خلاف فهرستهای پستی که در آن پیامها پشت سر هم اند،در گروه های خبری پیامها بر اساس موضوع دسته بندی میشوند،یعنی اگر یک نفر سوال یا موضوعی را مطرح کند تمام پیامهای مربوط به آن زیر مجموعه ای از پیام اول میشود.کاربر با مشاهده یا بررسی مضوع میتواند تصمیم بگیرند که آیا پیام های مربوط به آن را بخواند یا خیر،چناچه تمایلی به خواندن آنها نداشته باشد وقت او بابت بررسی پیامهایی که در پاسخ و ارائه آن موضوع ارسال شده بودند تلف نمیشود.

    4.در هر تماس با اینترنت کاربر میتواند پیامهای خود را از گروه خبری دریافت وپیامهایی به آن ارسال کند.نرم افزار گروه خبری به منظور کاهش هزینه و ترافیک حجمی فقط موضوع پیامها را دریافت میکند.چنانچه موضوعی برای کاربر جالب باشد میتواند با انتخاب پیام کل متن آن را دریافت کند.

    تلنت

    نخستین رایانه هایی که تولید و روانه بازار شدند،ابررایانه بودند تا اواخر دهه 1970تمام پردازشها بر روی آن انجام می گرفت و سایر رایانه ها کهterminal dumb نام داشته اند،چیزی به جز یک صفحه نمایش و یک صفحه کلید نبودند.تا قبل از ورود رایانه های شخصی به بازار ،فقط ابر رایانه ها وجود داشتند که بسیار گران بودند.برای این که چندین کاربر بتوانند به طور همزمان از این امکانات استفاده کنند،رایانه های مشتری ایجاد شد،دستور کار از طریق صفحه کلید به ابررایانه و از آنجا ،پس از پردازش،به صفحه نمایش رایانه مشتری ارسال میشد.بانکهای اطلاعاتی مختلف و متعددی در این ابررایانه ها ایجاد شد وبه زودی این ابررایانه ها از طریق اینترنت برای کارهای پژوهشی به هم متصل میشد.برای این که کاربران بتوانند از دیگر ابررایانه های متصل به این شبکه استفاده کنند، برنامه ای به نام تلنت نوشته شد.برنامه تلنت رایانه مشتری را به ابررایانه (میزبان)متصل میکردو محیطی سازگار با محیط میزبان ایجاد مینمود.در اواخر همان دهه ،بانکهای اطلاعاتی،کتابخانه ها و برنامه های مختلفی ایجاد شد و حتی بعد از پیدایش سیستمهای جدید و رایانه های شخصی پرقدرت،اکثر این برنامه ها به حالت قبلی خود باقی میماند.بیشتر پژوهشگران برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر خود از تلنت استفاده میکنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, مقاله در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, تحقیق درباره تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, مقاله درباره تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بازیافت اطلاعات از اینترنت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت