تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 4152
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها

    نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها

     

     

     

    (بازیابی اطلاعات اولیه - پستهای 4 الی 26 )
    *
    *

    نور یکی از مهمترین عوامل تعادلبیولوژیکی است . این اهمیت در محیطهایمحدود و بسته ای چونآکواریوم نیز به چشم می خورد . گیاهان آبزی و نیزماهیهایداخل آکواریوم برای رشد و نمو مناسب نیازمند جذب نور هستند . فقدان نور سبب کدورت آب و ایجاد رسوبی قهوه‌ای رنگ بر روی شیشه‌ها و برگهاو و ساقه‌های گیاهان وسار وسایل تزئینی داخل مخزن می‌گردد که زمینه‌ایمناسببرای رشد باکتری‌های بیماریزا خواهد بود .
    جدا از وجود نور شدت و مدت تابش آن هم اهمیت دارد. آگر شدت تابش شدید باشدباعث پژمردگی گیاهان و ایجادجلبک‌های میکروسکوپی می‌گردد.البته جلبکه یمیکروسکوپی سبزمنبع غذایی خوبی برای تغذیه اکثر ماهیهای گیاهخوار و بویژهزنده‌زاهایی مانند گوپی و پلاتی و ... هستند. لیکن باهرچه بیشتر شدناینجلبک ها آب به مرور به رنگ سبز تیره تبدیل می‌شود کهدر نتیجه با جذب نوراز رسیدن نور به سایر گیاهان جلوگیریکرده و سبب از بین رفتن آنها می‌شود . به علاوه با ظهور چنین وضعیتی عمق دید به شدت کاهش یافته وآکواریوم‌داررا از مشاهده و مراقبت مداوم از ماهیهایش بازمی دارد. قرار دادن آکواریومدر محلی که طی روز در معرضتابش نور طبیعی باشد می‌تواند رفته رفته چنینمحیطی راپدید آورد که تابش بیش از حد نور طبیعی هم از چنین امری مستثنینیست . جهت پیشگیری و یا رفع این مشکل می‌توانید راهکارهای ذیل را پیشروقرار دهید :
    1- در صورتی که آکواریوم در معرض نور خورشید است محل آن راتغییر دهید.
    2- در صورتی کهاز نور مصنوعی استفاده می شود شدت و مدت تابش را کاهش دهید .
    3- استفاده از گیاهان آبزی شناور میتواند مانع از رسیدن نور به جلبکها شده و در نتیجه کم کم از تراکم آنها کاسته خواهدشد .
    4- برای چند روز تغذیه  دستی ماهیها را متوقف ساخته و یا به کمترین حد برسانید.
    5- فضولات و پس مانده های غذایی را به طور منظم از کف مخزن سیفون کنید

    6-

    قسمتی از آب را در چند مرحله تخلیه کرده و آب تمیز را جایگزین آنکنید .
    نکته دیگر در رابطهبا جنس نور است .بهترین نور نور خورشید است که دارایانواعاشعه‌ها و بویژه اشعه ماورای بنفش UV به میزان مطلوب است . این اشعهبرای حیاتگیاهان و ماهی‌ها دارای اهمیت زیادی است. در صورت عدم وجود انمی توان ار نورهای مصنوعی بهره جست . در میان نورهای مصنوعی نیزلامپ‌هایبا نور سفید و لامپهای فلورسنت از بهترین هامحسوب می‌شوند.
    در کشور مااغلب صاحبان اکواریوم از لامپ‌های فلورسنت استفاده می کنند. این لامپ‌های مهتابی برق کمتری مصرف کرده ونور بیشتری هم به محیط می‌دهنددر عین حالیکه بر خلاف دیگرلامپها که گرمای زیادی به آب می‌دهند انرژیگرمازایی قابلتوجه ای هم ندارند. لامپ‌های فلورسنت نسبت به دیگر لامپ‌هادارای طول عمر بیشتر و روشنایی یکنواخت در سطح وسیعتریهستند.
    این لامپ ها میتوانند به طور ساده در بالای آْکواریوم و در چندسانتی‌متری سطح آب قرار داده شوند و یا این که در مخازن لوکس به طورآمادهدر قسمت داخلی سرپوش آکواریوم تعبیه شدهباشند.
    ذر صورت کاشت گیاهانطبیعی در داخل آکواریوم تعبیه وسایل روشنایی مناسب دربالای آکواریوم الزامی خواهد بود . اما این بدان معنا نیست که کهآکواریومهای فاقد گیاه نیاز به وسایل روشنایی ندارند . چرا که حتی فقط به صرفایجاد جذابیت بصری و هرچه زیباترکردن مخزنتان نیازمند استفاده از اینوسایل خواهیدبود .

    شماره پست : 5

    نویسنده : پویا اچ

    عنوان : -

    بهترین(در صورت داشتن گیاه طبیعی) و با صرفه ترین نور، نور لامپهای فلورسنت یامهتابی هستند و به میزان نیم تا ماکزیمم یک وات برایهرلیتر اب اکواریوم کافیست (ماکزیمم ارتفاع اب در اکواریوم 50 تا 60 در نظر گرفتهشده و اگر از این بیشترباشد، محاسبه ذکر شده درست نیست).

    شماره پست : 6

    نویسنده : به 52 آر

    عنوان : نور آکواریوم

    با سلام
    دوست عزیز ( sx3d ) منظور شما از لامپ مهتابی آفتابی + مهتابی سفید اینکه هر دو کنار هم استفاده باشه ؟ یعنی یک لوله زرد + یک لوله سفید
    ضمناً ابعاد تانک من 85( ارتفاع ) *35*170( طو ل) است . در حال حاضر از یک لامپ مهتابی سفید بزرگ روی آن استفاده می کنم . یک لوله مهتابی زرد رنگ اضافه کنم ؟
    اگر امکان دارد بیشتر راهنمایی بفرمائید.

    شماره پست : 7

    نویسنده : احسان کا 8

    عنوان : -

    نظرتون درباره استفاده از لامهای کم مصرف که نورآفتابی دارن چیه؟یا در مورد استفاده از لامپ های هالو ژن

    شماره پست : 8

    نویسنده : هومانی

    عنوان : -

    دوستان یک سئوال : آیا نور 24 ساعته باید برقرار باشدحتی شبها وآیا ماهیها اذیت نمیشوند

    شماره پست : 9

    نویسنده : محسن آ

    عنوان : -

    نور آکواریوم باید در روز حداکثر8 ساعت روشن باشه وگر نه آب سبز میشه و شبها بایدپمپ و نور رو خاموش کنید تا ماهی در سکوت و آرامش استراحت کننارادتمند شمامحسن

    شماره پست : 10

    نویسنده : محسن آ

    عنوان : -

    نقل قول:

    نوشته شده توسطehsan_k8

    نظرتون درباره استفاده از لامهای کم مصرف که نورآفتابی دارن چیه؟یا در مورد استفاده از لامپ های هالو ژن

    من تجربه کردم اگر تنها از نور آفنابی در آکوایوم استفاده کنید آب سریع تر سبز میشهو جلبکها راحتر رشد میکننو در ضمن نورهای مهتابی (سفید) نمای زیبا تری بهآکواریوم شما میده لامپهای کم مصرف خیلی عالیه جا کم میگیره و نور کافی هم دارهارزانتر هم هست من خودم الان یه 40 واتیشو دارم خیلی رازی هستم.
    الان در بازارلامپهای کم مصرفی که چند شاخش آفتابی و چند شاخش مهتابی اونها خوبه

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , مقاله در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , تحقیق درباره تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , مقاله درباره تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نورپردازی آکواریوم و تاثیر نورها بر ماهی ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت