تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 4156
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل

    تکثیر ماهی  آنجل

    تکثیر ماهی  آنجل(Angel Fish) را بطور کاملاٌ اتفاقی شروع کردم ، در حالیکه تعداد کمی آنجل در آکواریم خود داشتم . ماهیها شروع به انتخاب جفت کرده و من نیز با وجود این فکر کردم که پرورش این ماهی و بچه هایش ایده ی بسیار جالبی خواهد بود .

    بهترین روش برای انتخاب یک جفت مولد خوب ، داشتن حداقل 6 آنجل جوان و با کیفیت است . میتوان آنها را از یک تولید کننده یا مغازه آکواریوم مورد اعتماد تهیه کرد. با قرار دادن ماهی ها در یک تانک با فضای کافی با تغییر آب حداقل یک بار در هفته و تنوع غذایی ، در عرض 9 ماه آنها به اندازه کافی خواهند رسید و انتخاب جفت شروع خواهد شد . پس از آن باید آنها را در تانک مخصوص خودشان قرار داد . البته می توان از آنجل هایی با اندازه نسبتاٌ بزرگ تر برای انتخاب جفت نیز استفاده کرد و این عمل اختیاری است وقتی ماهیها جفت مورد نظر خود را انتخاب کردند دائماٌ درکنار هم خواهند بود و شروع به بوسه زدن بر همدیگر و لرزش باله هایشان خواهند کرد .ماهی نر در حالیکه باله های خود را می لرزاند خود را به ماهی ماده نزدیک می کند و به همان حالت به عقب بر می گردد و این عمل را تکرار می کند.

    تکثیر آنجلها بسیار آسان است و تنها چیزی که آنها نیاز دارند آبی تمیز و سالم با سختی کم و غذای مناسب است .

    تمام تانک های من دارای بخاری - فیلتر اسفنجی و لوله های 3 اینچی که بطور مایل در آکواریم قرار داده شده و بدون شن ریزه ی کف می باشند و گنجایش اغلب آنها 80 لیتر است .

    معمولاٌ تخم ریزی این ماهیها در آبی با PH حدوداٌ 7 ( PH تانک من 8 است ) و دمایی در حدود c ی28 انجام می شود .

    غذای آنها : دل گاو چرخ شده ، کرم سفید ، آرتیما ( میگوی آب شور ) ،میگوی یخ زده و نیز غذای حاضری می باشد .

    هر عمل تخم ریزی دارای اندازه ی بزرگ و نیز تعداد چند صد تخم و یا بچه ماهی است و بعد از اولین تخم ریزی آنجل ها هر 10-7 روز یکبار و برای مدت زمان کوتاهی شما صاحب تعداد زیادی بچه ماهی خواهید شد . اکثر والدین تخم ها و یا بچه ها را خواهند خورد و در صورت مشاهده چنین عملی تخم ها از تانک والدین بجای دیگر انتقال داده میشوند و بجای محل تخم ها شیء مشابه محل تخم ریزی والدین قرار داده میشود تا والدین متوجه عدم وجود تخمها نشده و عصبی نشوند .

    اگر عجله زیادی برای تکثیر ندارید میتوانید والدین و بچه هایشان را رها کنید تا در صورت تمایل والدین ، بچه هایشان را بزرگ کنند . بزرگ کردن بچه ها توسط والدین منظره جالبی رابوجود خواهد آورد . غالباٌ اگر بچه ها از تانک والدین انتقال داده نشوند والدین آنها دوباره تخم ریزی نخواهند کرد و تا زمانیکه کارهای خود را انجام نداده و تقویت نشوند تخم ریزی نخواهند کرد .

    من هر 2 روز یکبار 25 % آب را عوض میکنم و نیز بچه ماهیها را با بچه میگوی آب شور ( آرتمیا) تازه از تخم در آمده چندین بار در روز تغذیه می کنم ؛ و متوجه شده ام که با این عمل غذاها با باقی ماندن بر کف تانک تلف نمیشوند و نیز نیازی به سیفون کردن کف ندارم زیرا سیفون کردن آب تانک حامل بچه ها کار بسیار سختی است که حتی الامکان از این عمل اجتناب می ورزم .

    به محض اینکه والدین تخم گذاشتند من لوله PVC را منتقل کرده و در ظرفی دیگر که از آب تانک والدین پر شده قرار می دهم . همچنین چندین قطره متیلن بلو ( ضد عفونی کننده ) 1/0 درصد و نیز سنگ هوایی با میزان هوای مناسب که لطمه ای به تخم وارد نکند قرار می دهم .

    بچه ها در دمای ی 28 در مدت تقریباٌ 2 روز بیرون خواهند آمد و پس از 5-4 روز شروع به شنای آزاد می کنند . تغذیه ی بچه ها پس از شروع شنای آزاد آنها شروع میشود . تا این مدت آنها نیازی به غذا دادن ندارند زیرا از کیسهء زرده ی خود استفاده میکنندبعد از اینکه بچه ها شروع به شنای آزاد کردند آنها را با نوزاد آرتمیا و نیز زرده تخم مرغ تغذیه می کنیم و نیز هر 2 روزیکبار %25 آب را با آبی که دارای PH و دمای مشابه است و یک روز مانده است تعویض میکنیم

    بچه ها 4 بار در روز غذا داده میشوند که در این صورت رشد آنها بسیار سیریع خواهد بود . بعد از گذشت تقریباٌ 3 هفته آنها را در صورت نیاز به تانکی با حجم بیشتر منتقل کرده و به جای تغذیه با آرتمیا میتوانیم از دل گاو ، کرم خاکی ،راحتی و یا آرتمیایی که دارای اندازه بزرگتری است استفاده میکنیم . به بچه ها 3 تا 4 بار در روز غذا می دهیم و %25 آب تانک را و در هر دو روز یکبار عوض میشود و در تقریباٌ 6 هفتگی آنجل ها به اندازه ای که در بازار عرضه میشوند خواهند رسید .

    بعضی از والدین از بچه ها و تخم هایشان نگهداری میکنند اما متأسفانه بسیاری از آنها به خوردن آنها اقدام مینمایند ؛ زیرا تخم وبچه ها را غذای لذیذی به حساب می آورند .

    با داشتن فضای کافی - تغذیه مناسب و تغییر منظم آب ، آنجل ها رشد بسیار خوبی خواهند داشت . و نیز هم زیستی خوبی نیزبا ماهی هایی که بزرگتر از اندازه دهانشان هستند دارند. این ماهی به یک آکواریم با گنجایش حداقل 80 لیتر نیاز دارد تا پتانسیل و زیبایی خود را به نمایش بگذارد .

    راههایی برای تشخیص جنسیت این ماهیها وجود دارد ولی باید توجه داشت که برای مثال با انتخاب یک آنجل نر و یک آنجل ماده و قراردادن آن در یک تانک احتمال اینکه تخم ریزی نمایند بسیار کم است . زیرا آنجل ها باید جفت خود را خودشان انتخاب کنند و سپس اقدام به تخم ریزی کنند

     

     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تکثیر ماهی آنجل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت