تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus)

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 4164
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: پیرانا - ماهی - ماهی پیرانا
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus)

    ماهی پیرانا (serrasalmus)

     

    از معروف ترین عضو خانواده کاراسین ها* پیرانا است که بیشتر از خانواده سراسالموس* بوده و بیش از 10 گونه از آن در آبهای امریکای جنوبی یافت می شود.بیشتر انواع آن دارای بدنی پهن شبیه ماهی سیم هستند.از معروف ترین نوع اکواریومی آن ماهی پیرانای شکم قرمز* است که طول آن تا  25 سانتی متر می رسد.این گونه و برخی از گونه های نزدیک به آن در آب های قسمت های آمریکای جنوبی ، بخشوش حوزه رودخانه آمازون زندگی می کند.

    انواع ماهی پیرانا خطر ناک بوده و حتی برای انسان هم خطر ناک می باشد.نگهداری آن در اکواریوم های خانگی همراه با ماهی های دیگر حتی به طور مجزا چندان عملی نیست زیرا این ماهی به هر جنبنده ای در داخل اکواریوم حمله کرده و حتی به دست افراد را نیز به هنگام غذا دادن گاز می گیرد.بدون شک در صورت تامین دائمی و مرتب غذای آنها در اکواریوم ، از ستیزه جویی آنها کاسته می شود.

    در بیشتر کشورها ورود این ماهی ممنوع بوده و یا اینکه طی مجوز خاصی صورت می گیرد.علت این ممنوعیت ، راه یابی آن به آب های گرم داخلی و تولید مثل ودر نتیجه از بین رفتن ماهی های بومی می باشد.در طبیعت گله های بزرگ و گرسنه این ماهی با سرعت زیاد میتواند خود را به نقاطی از رودخانه که هر نوع حرکتی یا بوی خون نشان از وجود طعمه در آنجا می دهد برساند. بوی خون و یا رنگ آن در آب بسیار آنها را هیجان زده میکند و وادار به جست و جوبرای غذا می نماید. اندازه طعمه برای ان ها مطرح نبوده و گاه ممکن است که به حیواناتی به بزرگی یک گاو نیز حمله کرده و در مدت کرتاهی با دندان قیچی مانند خود از حیوان فقط یک اسکلت غرق در خونابه برجای گذارند. جالب اینکه در هنگام خوردن طعمه عده ای از آنها ممکن است خود طعمه همجنسان درنده خویش قرار گیرند.  غذای اصلی آن ها را معمولا ماهی های کوچکتر تشکیل میدهند و صید طعمه های بزرگ اتفاقی می باشد.از آنجا که این ماهی جنگنده خوبی می باشد ، یکی از بهترین ماهی ها برای صید ورزشی می باشند.گوشت سفید نسبتا محکم آن مصرف غذایی دارد.

    *

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پیرانا (serrasalmus)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت