تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 4171
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: ماهی - ماهی مولی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی

    ماهی مولی

    خاستگاه : مکزیک،تگزاس
    ماهیان صلح جو و قشنگی هستند که برای رشد کامل به آکواریوم بزرگ با نور زیاد خورشید و گیاهان خزه ای بسیار نیاز دارد . بهتر است که به آب آکواریوم این ماهیهانمک دریا به میزان دو گرم در لیتر اضافه شود تا به رشد گیاه شور پسند ((فالیسنیریا)) کمک نماید . این ماهی برای پرورش همراه با سایر مولی ها و ماهیان لابیرنت بسیار مناسب است . گونه مشابه آن یعنی ((پوسیلیا ویل ویرا)) بزرگتر و زیباتر است ، ولی برای رشد به آکواریومی با خزه های بیشتر نیاز دارد .
    ویژگی های جنسی : ماهی نر باله پشتی کشیده و آلت تناسلی دارد.
    غذا : تترامین ، تتراتیبس ، خزه
    طول ماهی بالغ : 10 سانت ، حداقل طول آکواریوم 100 سانت ، دما : 22-28 درجه سانتی گراد
    خوب بود . حال کردید .

    نام خانواده : مولی
    نام ماهیان : مولی(رنگهای مختلف)
    طول حداکثر: 10 سانتی متر سطح شنا: تمام سطوح آب
    مکانهای جاگیری :میان تخته سنگهاو گیاهان آبزی
    نور مناسب: روشن ، بدون تابش مستقیم آفتاب
    همزیستی: سازگار با تمام ماهیان آکواریومی
    تغذیه: غذای خشک
    خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما 26درجه سانتی گراد /سختی آب 20 درجه/پی هاش=7/5
    دشواری نگهداری: گروه 2: ماهیان زرنگ و راحت که از نظر تغذیه به مراقبت بیشتری نیاز دارند اما در زمینه ویژگیهای آب نیاز مخصوصی ندارند.
    رفتار و نوع تولید مثل : زنده زا، ماهی زیبا، صلح جو و کم توقع بوده و اکواریوم های روشن با تراکم گیاهان آبزی را دوست دارند. ماهی نر کوچکتر و دارای آلت تناسلی است.

    یک کپور دنداندار زنده زا است.بیرون آمدن لاروها از تخمهای بارور شده و رشدشان در درون بدن ماده صورت می گیرد.چندین نوع از این ماهی مشهور تماماً سیاه شامل یک فرم دم بربطی تکثیر شده است.

    گونه ای آسان برای نگهداری و تکثیر است. شبیه همه مولی ها بطور پیوسته تغذیه کرده و به یک مخزن آفتابی برای فراهم آوردن رشد جلبک و گیاه و همچنین به تغذیه مکرر از غذاهای زنده و خشک نیاز دارد.آب کمی شور را ترجیح می دهد.

    گزارش به مدیر انجمن   خارج شده است

    bad boy

    معاون مدیر کل سایت
    کاربر حرفه ای

    تعداد ارسال: 311

    آیا اکواریوم دارید : بله
    اطلاعات تشکر ها
    اهدا شده: 2
    دریافت شده: 18


     

    پاسخ : مولی

    « پاسخ #1 : 10 دسامبر 1385,ساعت 08:32:30 »

    3 تا عکس از این ماهی.


     MOLY.jpg (7.43 کیلوبایت, 300x156 - نمایش داده شده است 9 بار.)

     MOLY1.jpg (7.94 کیلوبایت, 300x156 - نمایش داده شده است 7 بار.)

     MOLY2.jpg (23.87 کیلوبایت, 400x279 - نمایش داده شده است 8 بار.)

    گزارش به مدیر انجمن   خارج شده است

    bad boy

    معاون مدیر کل سایت
    کاربر حرفه ای

    تعداد ارسال: 311

    آیا اکواریوم دارید : بله
    اطلاعات تشکر ها
    اهدا شده: 2
    دریافت شده: 18


     

    پاسخ : مولی

    « پاسخ #2 : 12 ژانویه 1386,ساعت 10:02:11 »

    مولی ها هم جزو رده ماهی های زنده زا هستن و شباهت زیادی از نظر نحوه تغذیه و شرایط زندگی و تولید مثل با گوپی ها دارن . این ماهی های از خانواده Poeciliidae و با نام علمی Poecilia latipinna شناخته میشن . تشخیص نر و ماده ماهی مولی ساده ست و فقط از روی آلتی که در زیر شکم ماهی نر وجود داره و باریک تر و کشیده تر بودن بدن ماهی نر نشخیص داده میشن . نکته مهم در پرورش مولی ها اینه که بر خلاف گوپی ها به آب گرم 26 تا 28 درجه و غذای گیاهی مثل کاهوی نیم پز و اسفناج پخته و یا کاهوی خشک و جلبک ها به مقدار کافی نیاز دارن . مولی ها ماهی های زیبایی هستن و در چندین رنگ سیاه و قرمز و نارنجی و سفید و سبز و زرد و حتا تیره های دورگه دیده میشن . مولی های باله بادبانی و مولی های بالنی هم این روزها پرورش داده میشن و زیبایی خاصی دارن . برای آکواریومیست های مبتدی خوبه این ماهی ها رو نگهدارن چون هم تنوع رنگ دارن و هم نگهداریشون خیلی ساده ست . pH مورد نیاز برای این ماهی ها 7 تا 7.8 و dH آب 12 - 18 هست . این ماهی ها با ماهی هایی مثل Tetras , Rasboras , Danios , Dwarf Gouramis , Discus , Angelfish Rainbowfish , Livebearers , Plecos میتونن در یکجا زندگی کنن . اندازه مولی ها درشت تر از گوپی هاست و معمولن تا 8 سانتیمتر هم رشد میکنن . تولید مثل هم مشابه گوپی ها , در آکواریومی که از گیاهان انبوه پوشیده شده باشه صورت میگیره و والدین نوزادان رو نمیخورن و نوزادان به محض تولد قادر به شنا کردن و تغذیه از تاژکداران و سختپوستان ریز هستن . هر چقدر اندازه ماهی ماده درشتر باشه بچه ها به همون نسبت درشتر و زیادتر خواهند بود . باقی شرایط مثل گوپی هاست

    گزارش به مدیر انجمن   خارج شده است

    Hesam

    مدیر بخش ماهیان بارش رنگی ( سیکلیده ها )
    کاربر نیمه فعال

    تعداد ارسال: 87

    آیا اکواریوم دارید : بله
    ماهیان: اسکار، پرت، ماکرو، شارک، سیلور، کوریدوراس، کت فیش، تایگر، گلدفیش، سورم و...
    اطلاعات تشکر ها
    اهدا شده: 0
    دریافت شده: 3


    کارشناس ارشد حقوق بین الملل- علاقه مند آکواریوم...

     

    پاسخ : مولی

    « پاسخ #3 : 13 ژانویه 1386,ساعت 13:49:59 »

    یک تجربه در مورد مولی ها!
    -------------------------------
    به نظرم مولی ها یکی از زنده زاهای سخت زا هستند. طوریکه مدتها شما میبینید شکم ماهی ماده واقعا در حد انفجار باد کرده اما زایمان نمیکنه. در اینطور مواقع ماهی ماده رو به یک تانک کوچیک و خلوت ترجیحا با گیاه پوشیده منتقل کنید و دمای آب رو کمی بالا ببرید (30 تا 28) اینطوری زایمان ماهی تسریع میشه.
    البته این یک تجربه است، شاید مبنای علمی نداشته باشه و یا شانسی باشه. اما من تو چند مورد مشابه نتیجه گرفتم...
    -------------------------------
    چند تجربه من درآوردی دیگر:
    نکته 1 - مولی ها زود سفیدک میگیرن
    نکته 2 - تکثیر و پرورش سوارتیل (دم شمشیری) از مولی راحتتر و لذت بخش تره

     

     

    ماهی مولی

    شامل مولی دم عقربی- مولی بالن- مولی بادبان باله – مولی ساده و رنگارنگ
    تمام مولی ها با رنگهای سفید وسیاه، پرتقالی ، قرمز، زرد ، نارنجی و رنگارنگ هستند و بایکدیگر آمیزش دارند و مولیها علاقه شدیدی بخوردن غذاهای گیاهی دارند. طول بدن ماهی ماده تا 10 سانتیمتر و نرها به 8 سانتی متر میرسند. تکثیر این ماهی ها خیلی راحت و بسهولت انجام می شودو به خوردن بچه های خودشان زیاد علاقه نشان نمی دهند. طریقه تشخیص آماده بودن ماهی ماده در موقع زایمان از روی حجم شکم ماهی ماده می توان پی برد. بطوریکه شکم کاملاً بزرگ می شود. در ماهی های زنده زا از روی خال سیاه که در زیر شکم ماهی ماده است می توان زمان نزدیک شدن زایمان را حدس زد، چون خال سیاه هر چه بزرگتر شود زایمان نزدیکتر است. مولیها معمولاً هر ماه یک نوبت از 3 عدد الی350 عدد بچه زایمان می کنند. اگر شرایط نامناسب باشد، بطوریکه ماهی ماده قادر به زایمان نباشد، بعد از گذشت چند ماه اگر شرایط ایجاد شود ماهی ماده می تواند تعداد زیادی بچه ماهی ها را بطور یکجا و با همدیگر در عرض 2 ساعت زایمان کند. مولی ها همانند بقیه زنده زاهای دیگر قابل تشخیص جنسیت هستند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی مولی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت