تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer)

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 4172
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: puffer - ماهی - ماهی بادکنکی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer)

    ماهی بادکنکی (puffer)

     

    ماهی puffer ( بادکنکی) از اعضای خانواده Tetraodontidae است که بطور گسترده و در هر گونه شرایط آبی در جهان یافت می شود. ماهیان بادکنکی از نظر شکل ظاهری از سایر گونه های زینتی متفاوت هستند.
    ماهی puffer ( بادکنکی) از اعضای خانواده Tetraodontidae است که بطور گسترده و در هر گونه شرایط آبی در جهان یافت می شود. ماهیان بادکنکی از نظر شکل ظاهری از سایر گونه های زینتی متفاوت هستند. ماهیان بادکنکی نام خود را به دلیل داشتن قدرت دفاعی در برابر تهدیدات شکارچی از طریق متورم شدن بدنشان, گرفته اند. آنها با عنوان ماهی بالونی یا بادی نیز شناخته شده اند. به دلیل توانایی آنها به باد کردن بدنشان, همانند توپ گلف با بدنی بزرگ و بدون مقیاس و طرح خاصی در داخل حوضچه هایشان شناور می شوند و اغلب روی سطح بدنشان خارهایی است که تا ماهی باد نشود قابل مشاهده نیستند.
    بر خلاف سایر ماهی ها، بادکنکی هاباله های لگنی ندارند و بجای استفاده از باله های دمی که یک اندام اصلی برای شنا است، آنها از باله های سینه ای شفاف به همراه باله های پشتی و مخرجی کمک می گیرد. چشمان ماهیان بادکنکی قادر به حرکت به طور مستقل از یکدیگر بوده که دید دو چشمی را مقدور می سازد.ماهیان بادکنکی طول عمر بالایی حتی در شرایط اسارات دارند و نگهداری آنها نسبتاً آسان است. آنها به راحتی می توانند خودشان را با نوسانات شرایط آب وفق بدهند ( در طول مدت زمانیکه شرایط آب تغییر می یابد) تعداد کمی از واریته های بادکنکی ها برای تکثیر به آب شیرین مهاجرت می کنند اگر چه از اصل دریایی هستند. این ماهیان با وجود گوشتخوار بودن به غذای آماده نیز به سرعت سازگاری پیدا می کنند. آنها ترجیحاً از نرم تنان, میگو و krill تغذیه می کنند.بادکنکی ها در مقابل بیماریها و عفونتها بسیار حساس هستند. آنها با داشتن خارهای گزنده در مقابل سایر ماهیان بادکنکی و ماهیان دیگری که آنها را نگه داشته و تکه تکه آنها را می خورند, به زحمت می توانند از خود حفاظت کنند. با وجود این ماهیان بادکنکی کوتوله یا کوتاه قد در مقایسه با سایر بادکنکی ها کمتر گزنده هستند. فقط تعداد کمی از این گونه ها در تجارت گونه های آکواریومی طرفدار دارند. اگر چه بیش از ۱۵۰ گونه از این ماهیان شناخته شده اند اما اغلب آنها در محیط های آب لب شور و شیرین یافت می شوند. ماهیان بادکنکی آب شیرین شامل گونه های زیر می باشد: Carinotetraodon lorteti , C. salivator, Monotetrus travancoricus, Chonerhinos amabilis, C. nefastus, C. modestus, C. remotus,C. asellus, Colomesus asellus و C. psittacus .بعضی از ماهیان بادکنکی متعلق به گونه های Tetraodon هستند که گونه های لب شور می باشند در حالیکه سایر گونه ها بطور کل مربوط به آب شیرین هستند و تعداد کمی حد واسط هر دو آب شیرین و لب شور قرار می گیرند. ماهی Monotetrus travancoricus که نام رایج آن Malabar یا ماهی بادکنکی کوتوله است، بومی کشور هند است و به عنوان کوچکترین ماهی بادکنکی در تجارت این ماهیان شناخته شده است. این ماهی با حداکثر اندازه ۵ / ۲ سانتیمتر در حال حاضر به عنوان گونه آب شیرین مورد علاقه دوستداران آکواریوم می باشد. آنها از غذاهای گوشتی کوچک تغذیه می کنند و علاقه ای به غذاهای گیاهی ندارند.
    ماهی T. fluuiatilus با نام رایج بادکنکی Ceylon بومی کشورهای سری لانکا, هند, بنگلادش, میانمار و برونئی است. آنها در بین گونه های تجاری ماهیان رایجی هستند و دارای باله های گزنده, خارهای مشخصی در دوران بزرگسالی هستند. غذای آنها شامل سخت پوستان کوچک, کرمها, نرم تنان, جلبکها و خرده ریزه ها در حیات وحش می باشد. Tetraodon Biocellatus با نام ماهی بادکنکی ( شکل &) یا بادکنکی eye spot بومی کشورهای هندوچین, مالزی و اندونزی هستند. اینها در اصل گونه های لب شور بوده و پرخاشگر هستند. فاکتورهای مناسب آنها شامل PH بین ۵ / ۶ تا ۵ / ۷ و سختی آب ۱۲ - ۵ است. اندازه این گونه بطور معمول کمی بیش از ۵ سانتی متر است.T. leiurus با نام رایج بادکنکی نشانه یا بادکنکی دو خال یک puffer آسیایی است. این ماهی می تواند هر گونه شرایط آب, شیرین تا لب شور با PH=۷ و سختی آب ۱۲ را تحمل کند. این ماهی پرخاشگر و دارای باله گزنده است. T. lineatus با نام بادکنکی fahaka یا بادکنکی نیل، بومی رودخانه های نیل، حوزه آبریز چاد، ولتای نیجر، گامبیا و سنگال در جنوب افریقا است. آنها به puffer خطی نیز معروفند. آنها به شرایط آب شیرین و لب شور سازش دارند و فاکتورهای آب برای این ماهی PH=۷ و سختی آب ۱۰ می باشد. اندازه این ماهی ۳۵ سانتی متر است.T. mbu- ماهی بادکنکی غول پیکر آب شیرین با نام mub puffer بومی آفریقا بوده و بطور وسیعی در دریاچه Tanganyika و رودخانه Congo basin گسترش یافته است. این گونه یکی از بزرگترین ماهیان بادکنکی آب شیرین است و به عنوان puffer واقعی آب شیرین به حساب می آید. شرایط آب شامل PH متوسط با درجه حرارت ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. حداکثر اندازه این گونه ۷۵ سانتیمتر است.T. nigroviridis- ماهی بادکنکی خال سبز به دلیل داشتن رنگ سبز زمردی که موجب کنتراست زیبا با خالهای سیاه شده است، بومی نواحی گرمسیری کشورهای آسیای شرقی شامل نواحی ساحلی هندوچین و فیلیپین تا هند می شود. آنها در آبهای شیرین و لب شور یافت می شوند و ماهی رایج درتجارت گونه های آکواریومی است. حداکثر اندازه این گونه ۱۵ سانتی متر است. این ماهیان پرخاشگر بوده و اغلب به تنهایی نگهداری می شوند. شرایط آب متوسط سخت با PH=۸ تا ۵ / ۸ , سختی آب ۹ و درجه حرارت ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), مقاله در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), تحقیق درباره تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), مقاله درباره تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer) ، موضوع انشا در مورد تحقیق رایگان مقاله ماهی بادکنکی (puffer)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت