تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae)

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 4175
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae)

    خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae)

    لوچها خانواده نسبتا کوچکی را تشکیل می دهند که خاستگاه اصلی آنها آسیای شرقی است ولی نمونه هایی از آنها بومی آسیای غربی ، اروپا و شمال افریقا می باشند. این ماهی ها دارای بدنی کشیده بوده و برخی از آنها مار مانند هستند. روی فلسهای بسیار ریز آنها ماده مخاطی ضخیمی می پوشاند. لوچها فاقد دندان های آرواره ای هستند ولی برخی از آنها دارای دندانهای گلویی هستند. داری لبهای ضخیم و 3 تا 6 جفت سبیل حسی هستند.


    روده آنها دارای شبکه بزرگ مویرگی است که می تواند بعنوان مکمل تنفس درشرائط نا مساعد و هنگام کم شدن اکسیژن محلول در آب و با گرفتن هوای بالای سطح آب ، اکسیژن مورد نیاز ماهی را تامین می کند. از این رو ماهیها می توانند در آبهای ساکن و کم اکسیژن به بهترین وجه زندگی نمایند. نمونه های از آنها در آبهای شمالی کشور بخصوص در رودخانه ها زندگی می کنند و دارای رنگ آمیزی زیبائی می باشند.


    باله های این ماهی ها کوچکند و چشم آنها به وسیله یک پوشش شفاف محافظت می شود. در جلو و یا زیر چشم ها زائده ای خار مانند و نسبتا طویل وجود دارد  که برای دفاع و احتمالا تشخیص اختصاصات آب به کار می رود. این ماهی ها عموما در روز استراحت می کنند و شب هنگام برای صید طعمه از پناهگاه خود خارج می شود. بنابراین برای نگهداری آنها در اکواریوم بایستی پناهگاهی از سنگ یا مواد دیگر برای آنها درست کرد.

    برخی از این ماهی ها میتوانند تغییرات جوی را پیش بینی نمایند.

     بدین معنی که وقتی فشار هوا کم می شود این ماهی ها به شدت شروع به فعالیت می کنند. تشخیص کم شدن فشار هوا از روی کیسه شنای دو قسمتی آنها صورت می گیرد.

    تشخیص نر و ماده معمولا از روی باله ها که در ماهی نر بلندتر از ماهی ماده است عملی می شود. تخمریزی معمولا در حرارت 20 تا 22 درجه سانتی گراد صورت می گیرد. ماده تخمها را در کف اکواریوم و بین ماسه ها می ریزد و نرها با اسپرم خود آنها را بارور می کنند. لاروها معمولا پس از 10 روز از پوسته خارج می شوند. تعداد تخمها زیاد و گاهی به 1600 عدد یا بیشتر می رسند. از انواع مهم این خانواده کaه در اکواریوم نگه داری می شوند می توان گونه های زیر را نام برد:

    ماهی لوچ دلقک

     نام علمی  Botia macracantha
     
    ماهی لوچ نیمه نواری
    نام علمی :  Acanthophthalmus Semicinctus
     
    ماهی لوچ راه راه
    نام علمی :  Acanthophthalmus Kuhli
     
    ماهی لوچ هواشناس
     نام علمی :  Misgurnus Fossilis
     
    ماهی لوچ خاردار
     نام علمی :Cobitis Taenia

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان خانواده لوچها یا ماهیهای خانواده کوبی تیده (Cobitidae)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت