تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 6286
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن

    مقدمه:

    علیرغم اینکه طرفداران زیادی برای تکثیر و نگهداری ماهیان آکواریومی وجود دارد اما منابع کمی راجع به آن در دسترس میباشد که بهتر دانستیم بدلیل منابع کمتر روی یکی از گونه های زیبا و پر طرفداراین ماهیان توضیحاتی را ارائه کنیم.

    این ماهی از خانواده سیچلادها بوده و بومی آمریکای جنوبی است که در مناطق مختلف حوضه آمازون و سر شاخه های آن زندگی می کنند. دیسکسها ماهییان ویژه ای هستند که رنگهای متنوعی دارند و شکل بدن آنها جالب توجه است . این ماهیها ارام، بسیار زیبا و خوش اندام هستند. اما تکثیر و پرورش و نگهداری آنها مشکل است. زیرا پرورش و تکثیر موفقیت آمیز آنها نیاز به شرایطی دارد که عبارتند از آکواریوم بزرگ.آب زلال بسیار سبک،هزینه خرید ماهی و غذای زنده متنوع به طور مداوم و صرف وقت کا فی برای نگهداری و مراقبت ، اما با تمام این تفاسیر آنها یکی از مشهورترین ماهیان آکواریومی اند که علاقه مندان به آنها روز به روز بیشتر می شوند.

    مکان اصلی زندگی:

    دیسکاسها در قسمت آرام رودخانه های کوچک، دریاچه ها وآبگیرهای عمیق یافت می شوند .آنها معمولادر گروهها ی کوچک دور گیاهان غوطه ور شده در آب، چوبهای پوسیده گیاهان و علفهای آبزی وجود دارند. دیسکسها بیشتر مدت روز را در منطقه ای که اکسیژن بیشتری دارد سپری می کنند. آب آنها معمولا تمیز و بدون آلودگی است .آب طبیعی و مکان اصلی زندگی دیسکس اسیدی بوده باPH 6 تا 5/6 و خیلی سبک با سختی 3-0 . آنها آبهای گرم را می پسندند اصولا آبهایی با درجه حرارت 25 تا 29 درجه سانتی گراد برای آنها مناسب است . اما در جنوب شرقی آسیا دیسکسها را در آبهایی و با سختی متوسط و آبهای قلیایی با PH 7-8 و درجه حرارت 27 تا 33 درجه سانتی گراد پرورش می دهند. برای ایجاد دماهای گفته شده در آکواریومها از بخاریهای ترموستات دار استفاده می کنند.

    شکل بدن:

    همه دیسکاسها تقریبا مدور بوده و دارای پهلویی به هم فشرده می باشند باله های پشتی و مخرجی بزرگی داشته و دارای پیشانی شیب دار و دهانی کوچک هستند و عنبیه در چشم آنها معمولا به رنگ قرمز خونی دیده می شود . رنگ بدن و باله ها از یک الگوی خاص پیروی می کند و در میان گونه های آنها تنوع زیادی دیده می شود. باید بگوییم مکان آنها و غذای ویژه در رنگ آنها تاثیر بسزایی دارد. برای نمونه رنگ قرمز این ماهیان که زیباترین و گرانترین آنها به حساب می آید، بر اثر تغذیه این ماهی از میگوی آب شور (آرتمیا) ایجاد می شود. در ضمن از اسپیرولینا برای افزایش رنگ آنها استفاده می شود.

    تانک (آکواریوم ):

    دیسکسها ترجیح می دهند در تانکها ی بلند جادار و بزرگ زندگی کنند. کوچکترین تانکی که می شود برای آنها استفاده کرد. درازای آن 101 سانتی متر می باشد سایز تانک به تعداد دیسکسهای پرورشی بستگی دارد یک راه تجربی می گوید در حدود 50 لیتر برای هر دیسکاس فشا لازم است برای مثال در یک تانک 250 لیتری شما نمی توانید بیشتر از 6 دیسکاس بالغ داشته باشید.

     

    آب دیسکاسها باید تمیز بوده و تانک در جایی تاریک قرار داشته باشد. این ماهیها به مکانهایی برای پنهان شدن در بین گیاهان متراکم، غارهای سنگی و ریشه گیاهان و همچنین به امکانات لازم برای ورود و خروج آزاد از این پناهگاهها نیاز دارند.

    در ضمن باید سطح آب آکواریوم را با برگ گیاهان شناور پوشاند زیرا این ماهیها از نور گریزانند. باید توجه کرد که صخره ها نباید به قدری بزرگ باشند که فضای شنا کردن را از آنها بگیرد و باید آنقدر باشد که آنها بتوانند به راحتی شنا کنند.

     

    در مورد سوال شما من به سه مورد برخورد کردم

    نوزاد کرم در چشم که باعث مرگ ماهی نمیشه و ماهی تا مدتها زنده می مونه
    عفونت باکتریایی در چشم که با متیل بلو و یا آکریفلاوین در صورتی که گسترده نشده باشه حل می شه دوز مصرف به قرار زیر

    1- 3 میلی لیتر در یک لیتر ( دوز تقویت شده ) به مدت 5 روز در مخزن قرنطینه
    2 - آکریفلاوین : یک میلی لیتر در یک لیتر به مدت یک هفته و در صورت عدم بهبودی دو هفته
    منتهی این دارو بشدت آب را رنگی میکنه و حتما در مخزن قرنطینه استفاده کنید و با ذغال بعد از درمان دارو را خارج کنید ( این کار مشکلی است چون رنگ به این راحتیها بر نمی گرده )


    عفونت قارچی :
    قرص گریسوفولوین
    10 میلی گرم در یک لیتر می توانید قرص را پودر کنید و در آب حل کنید بعد از 3 روز تقریبا نیمی از اب را تعویض کنید و بقیه را با ذغال خارج نمایید

    مطالب با لا برگرفته از کتاب بیماری ماهیان آکواریومی بود

    در مورد بیماری چشمی به متن زیر هم توجه کن

    این بیماری ممکن است در اثر عوامل مختلف منجمله باکتریهای مولد گاز در ماهیها بوجود آید ماهی آلوده دارای چشم های ورم کرده و برجسته بوده و گاهی ممکن است کره چشم از حدقه کاملا بیرون آید یکی از عوامل مولد آن باکتری ایکتیو فونوس است برای مداوای آن داروی خاصی شناخته شده نیست بلافاصله پس از مشاهده ماهی بیمار بایستی آنرا معدوم نمایید ممکن است با افزایش درجه حرارت و تغذیه خوب بتوان بیماریرا برطرف کرد

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     www.wikipedia.org/wiki/Symphysodon1
    www.discuspro.com2
    www.rockymountaindiscus.com3
    www.discushatchery.com4

     

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, مقاله در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, تحقیق درباره تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, مقاله درباره تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ماهی آکواریومی دیسکاس ، بیولوژی و تکثیر و پرورش آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت