تحقیق مقاله ماهی گپی

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 6299
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ماهی گپی

     

    گپی ها ماهی های کوچکی هستند که برای نگهداری در آکواریوم بسیار مناسب می باشند. بدن آنها معمولا کشیده است و دارای یک یا دو باله پشتی می باشند. مهم ترین عامل اختصاصی آنها باله های شکمی می باشند. این باله ها در امتداد خط طولی با یکدیگر ادغام شده و تولید عضوی بشقاب مانند می کنند که با آن ماهی می تواند از راه مکش، خود را روی صخره ها و اشیاء دیگر کف آب ثابت نگه دارند. در محیط زیست طبیعی، ماهی ها معمولا خود را به سنگ ها و برگ گیاهان می چسبانند، ولی در آکواریوم این کار روی شیشه ی دیواره ها انجام می گیرد.
    گاو ماهی ها خانواده نسبتا بزرگی از ماهی ها را تشکیل می دهند. صد ها گونه از این خانواده در مناطق مختلف دنیا و در شرایط زیستی گوناگون یافت می شوند. برخی از آنها در آب های میانی اقیانوس ها زندگی می کنند و گروهی دیگر جزء همکاران ماهی های راس تمیز گر می باشند.

    این ماهی ها حیواناتی خجول هستند و اکثرا به طور مخفی و یا در مجاورت پناه گاه هایی که دسترسی به آنها با سرعت انجام می گیرد، زندگی می نمایند. تکثیر این ماهی ها به علت اندازه کوچکی که دارند، در آکواریوم عملی می باشد و گزارش های زیادی در مورد تکثیر برخی از گونه ها داده شده است. برای تخم ریزی ابتدا ماهی ها لانه ای از طریق تمیز کردن سطح صاف سنگ یا مواد دیگر مانند صدف ها، درست کرده و سپس تخم ریزی در آنجا انجام می گیرد. تخم ها در محل تخم ریزی می چسبند و نر و ماده هر دو از آنها تا زمان خروج نوزاد ها نگهبانی می نمایند. پس از آن همه از هم جدا می شوند.

    گپی ها ماهی های بسیار مقاومی هستند و برای تغذیه آن می توان از انواع مختلف غذا ها استفاده نمود. اگر چه برخی از آنها در آکواریوم فقط از آرتمیا تغذیه می کنند، با وجود این بهتر است از انواع مختلف غذا استفاده شود. از آب های خلیج فارس و دریای عمان گزارش نگردیده اند.

    گپی نئونی، ماهی زیبایی است. این ماهی مثل برخی از راس ها جزء ماهی های تمیز گر می باشد. طول آنها در حدود 8 سانتی متر است و می تواند در آکواریوم تخم ریزی کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ماهی گپی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی , مقاله در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی , تحقیق درباره تحقیق مقاله ماهی گپی , مقاله درباره تحقیق مقاله ماهی گپی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ماهی گپی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت