تحقیق مقاله ماهی سیچلاید

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 6313
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ماهی سیچلاید

     

    این ماهی بومی آفریقا و محل زیست آن در دریاچه Malawi میباشد نام دیگر این ماهی Cyrtocara Mooriiاست.
    از خانواده Cichlidae و دسته Perciformes میباشد . این ماهی در آبهائی با درجه حرارت حداقل 24 تا 26 درجه سانتیگراد زندگی میکند و ph آب نیز حدودا 7 و بالاتر که معمولا 7/5 است .
    این سیچلاید از انواع Mouthbrooder میباشد که از بچه های خود در دهانشان نگهداری میکنند و حداکثر سایز رشد این ماهی 25 cm میباشد.
    این ماهی از نظر رفتار در رده سیچلایدهای پرخاشگر agressive محسوب میشود و سازگاری زیادی با تغییرات دمای و سختی و کلر آب و حتی گونه های پرخاشگر دیگر دارد.
    تجربیات شخصی اینجانب در مورد این ماهی از حدود بیش از یکسال قبل شروع میشود .
    رنگ اصلی بدن این ماهی آبی لاجوردی است که هرچه ماهی بزرگتر میشود پر رنگتر و زیبا تر میشود
    در زمان ایجاد حالت تهاجمی یا استرس رنگ اصلی بدن کمرنگتر شده و دو لکه آبی پر رنگ در محدوده وسطی بدن به چشم میاد که اگر شما از 2 عدد نر این ماهی در یک تانک استفاده نمائید نر ضعیف تر همیشه دارای این حالت خواهد بود و نر قویتر رنگ آبی یکدست خواهد داشت .
    البته همین حالت برای نر غالب نشان دهنده کرنش و احترام ماهی ضعیفتر میباشد و معمولا از درگیری بین آندو اجتناب خواهد کرد .نوع نر این ماهی در حالت بلوغ کامل مانند اکثر سیچلایدهای پرخاشگر دارای برآمدگی در روی پیشانی خواهد شد که قیافه زیبا و دلنشین این ماهی را تا حدود زیادی خشن و غیر عادی خواهدکرد .
     
    این ماهی معمولا با Peacock مالاوی ها مشکلی ندارد و تقریبا همه چیز خوار است و از نظر سطح نگهداری جزو آسان ها (easy to take care) خواهد بود.

     

     
    در حال حاضر اینجانب در یک تانک از دو عدد نر حدودا 10 و 12 cm این ماهی نگهداری میکنم و در یک تانک کوچکتر 2 عدد حدودا 3 و 5 cm دارم .
    رشد این ماهی به نسبت معمولی است اما از بعد از سایز تقریبا 5 تا 6 cm رشد بهتری پیدا خواهد کرد در مدت نگهداری از این ماهیها عمداتا دمای آب بیش از 27 درجه بوده که بخوبی تحمل کرده اند اگر از این ماهی بخوبی نگهداری شود و به سایز 20 تا 25 cm برسد قطعا یکی از زیباترین و ارزشمندترین ماهیهای تانک شما خواهد بود
    سایز کوچک این ماهی در فروشگاهها معمولا 2000 تا 2500 تومان میباشد و باز هم متاسفانه فروشندگانی که من با آنها برخورد داشتم اطلاعات مناسبی از این ماهی نداشتند

     

    .
    در خصوص این گونه خاص شخصا از رنگ بسیار زیبا و انحناء زیبای صورت این ماهی بسیار لذت برده و به زیبائی هرچه بیشتر خلقت الهی احسنت میگویم
    با نام رب البیت الحرام
    ضمن سلام به حضور سروران و دوستان گرامی
    همچنان که قول داده بودم قسمت دوم مقاله سیچلایدها را ترجمه کرده و در همین پست قرار خواهم داد اما موضوعی که برای من مبتدی در مقام یک علاقه مند به ماهیان تزئینی و نیز یک کاربر و در درجه آخر مترجم مقاله مهم مینمود , مطالب علمی و پایه ای این مقاله برای علاقه مندان سیچلایدها بخصوص در بخش دوم مقاله و اطلاع یافتن از مواردی بسیار مهم از طرفی و تعجب از شگفتی خلقت و قدرت لایتناهی خالق هستی است که بی اختیار آدمی را به تسبح خالق یکتا دعوت مینماید .
    از مواردی که دانستن آن برای بنده بسیار جالب بود علت وجود دایره های رنگی که اغلب در باله نزدیک به دم سیچلایدها و اکثر مالاوی سیچلایدها وجود دارد بود و مورد دیگر رفتار های خاص سیچلایدها با جنس ماده خودشان یا اگر بخواهم دقیقتر بگویم همسرشان , که دوستان عزیزم را به خواندن این بخش از مقاله دعوت مینمایم .

    سیچلاید: (قسمت دوم )

    Cave brooders(تخم گذار در غار)
    این گونه از سیچلایدها عمل تخم گذاری را در غارها , حفره ها , سطوح زیرین سنگ ها و صخره ها و چوب و تنه های درختان موجود در آب انجام میدهد و والدین هر دو در امر مراقبت و نگهداری از بچه ها شریک و سهیم میباشند و در این مرحله میتوانند رفتارهای عصبی و تهاجمی در قبال سایر ماهیان از خود نشان دهند . سیچلایدهای Cave brooders شامل : Apistogramma, Julidochromis, Nannacara,Neolamprologus Pelvicachromis and Steatocranus میباشند , که بسیار یا از این گونه سیچلایدهای تخم گذار در غار یا حفره در رده بندی جزو سیچلایدهای کوتوله یا Dwarf Cichlids طبقه بندی میشوند و لذا به دلیل ذکر شده در بالا یعنی کوچکی جثه این گونه با تکیه بر روش پنهان کردن تخم ها از آنها نگهداری مینماید .

    Mouth-brooders (تخم گذار در دهان)
    این گونه ماهیانی هستند که در موقع لزوم در جریان نگهداری از تخم یا لاروها آنها را در دهان خود قرار میدهند. این گونه از سیچلایدها دارای ساختار اصلاح شده در حلق خود میباشند که به صورت کیسه کوچکی تعبیه شده و در زمان نیاز جهت انتقال و نگهداری بدون خطر و امن تخم یا بچه ها در درون دهان حالت منبسط پیدا خواهد کرد. سیچلایدهایMouth-brooders خود مجددا به 2 دسته تقسیم میشوند که این تقسیم بندی مرتبط با زمان و روشی است که ماهی از تخم یا بچه ها در دهان خود نگهداری میکنند .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ماهی سیچلاید

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, مقاله در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, تحقیق درباره تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, مقاله درباره تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ماهی سیچلاید
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت