تحقیق مقاله درباره DSL

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: word کد فایل: 6541
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله درباره DSL

    مختصری درباره DSL

    در این پروژه سعی شده است تا خوانندگان را با DSL مزایا ومعایب آن و چگونگی جدا شدن صدا از اطلاعا ت که مبحث اساسی DSL میباشد آشنا می سازد .

    همچنین انواع مختلف DSL از قبیل ADSL و SDSL که دو نوع پر کاربرد در حال حاضر است را مورد بررسی قرار داده و به انواع دیگر نیز اشاره ای شده و نوع کاربرد و تمامی اطلاعات آنها در جدولی به صورت منظم قرار داده شده است .

    همزمان با گسترش شبکه اینترنت وافزایش تقاضای استفاده از آن نیاز به پهنای باند بیشتر نیز فزونی یافته است و علاوه بر آن کاربرد های جدید نظیر انتقال صوت و تصویر نیز پهنای باند بیشتری را طلب میکنند.امروزه دیگر صفحات وب فقط کاربرد اطلاع رسانی ندارند بلکه با اضافه شدن امکانات صوتی وتصویری به عنوان ابزار سرگرمی نیز مطرح شده اند.در نتیجه برای پاسخگویی به چنین نیازهایی فناوری های نوینی ابداع شده اند.یکی از این فناوری ها خطوط پر سرعت ISDN است .راه حل عمومی دیگری که به منظور رساندن پهنای باند بیشتر به استفاده کنندگان ابداع شده مودم های کابلی است که می توانند پهنای باندی بالغ بر ۳۰مگابایت بر سانیه را در اختیار کاربر قرار دهندو می توان با چنین پهنای باندی بین ۵۰۰ تا۲۰۰۰ شرکت را تحت پوشش قرار داد.اما در این بین یکی از مناسبترین و با صرفه ترین راه ها استفاده از فناوریDSL است.

    ● DSL چیست؟

    DSL مخفف کلمه Digital Subscriber Line یا همان خطوط دیجیتال استیجاری می باشد که برای انتقال اطلاعات از همان جفت سیم مسی که در خطوط آنالوگ استفاده می شود بکار می گیرد و این بدان معناست که شما برای کار با این سیستم انتقال داده نیازی به پرداخت پول بابت سیم کشی جدید به مخابرات محل سکونت و یا کار خود نیستید (بر خلاف سرویس های پر سرعت دیگر ) . برای شرکت ها که قیمت ضریب اطمینان کارایی وگارانتی سرعت بسیار با اهمیت است انتخاب خوبی به نظر می رسدDSL سرویسی است که تقریبا" با همه شبکه های جهانی سازگار می باشد. اعضای DSL معمولا به صورت xDSL نامگذاری می شوند.

    ● سرعت DSL

    سرعت DSLازMbps ۱.۵شروع شده وبسته به نوع سرویس انتخابی از انواع مختلف این تکنولوژی شما می توانید به سرعت های متفاوت دست یابید .

    ۱) محل سکونت شما(میزان فاصله شما از مرکز ارائه دهنده این سرویس )

    ۲) کیفیت و نوع خطوط تلفن شما

    با توجه به اینکه خطوط تلفن دارای shield مقاومی در برابر noise نیستند یکی از عوامل کاهش دهنده سرعت DSL در طول مسیر انتقال اطلاعات به حساب می آیند .از دیگر عوامل کاهش دهنده سرعت DSL boster,ها می باشند boster,ها دستگاههایی هستند که با تقویت سیگنال های صوتی باعث افزایش کیفیت صوت در خطوط تلفن می شود که این موضوع برای Dataبه صورت معکوس عمل کرده و باعث کاهش سرعت Data می شود.

    منظور از نوع خطوط این است که خطوط شما از نوع مسی یا فیبر نوری می باشد.

    ● مزایای DSL:

    مزایای DSL به صورت زیر می‌باشد:

    ۱) مهمترین مزیت DSL این است که شما همیشه On-Line می‌باشید.

    ۲) از نظر اقتصادی به‌صرفه می‌باشد.

    ۳) دارای سرعت و کیفیت عالی و قابل قبولی می‌باشد.

    ۴) با دیگر سرویس‌ها و سیستم‌های سرویس‌ دهی اینترنت سازگار می‌باشد. (FRoDSL)

    ۵) امکان استفاده از تلفن و اینترنت به طور همزمان را داراست. (VoDSL)

    ▪ این شبکه چقدر انعطاف پذیری دارد ؟

    از اونجائی که DSL بر روی بستر خطوط تلفن شهری عمل میکند هرگونه تغییری که شما در ساختار شبکه و یا جابه حائی کامپیوترها بدهید، مشکل چندانی ایجاد نمیکند چرا که شما می‌توانید با تغییر کانکتورها در ساختمان مخابرات MDF این تغییرها رو نیز در پورت دستگاه اعمال کنید.

    سرویس‌های مختلفی که بر روی شبکه DSL ارائه می‌شود:

    خدماتی که با استفاده از شبکه DSL میتونه در اختیار کاربر قرار بگیرد.

    ۱) دسترسی به اینترنت (جزئی،کلی)

    ۲) خدمات صوتی (آنالوگ، T۱ , PBX , Private Branch Exchange) این خدمات به صورت Voice Over IP در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

    ۳) خدمات تصویری و Video On demand

    ۴) VPN (Virtual Private Network ) ، P۲P (Point to Point ) ۴- )ATM (Asynchronous Transfer Mode )،L۲TP (Layer ۲ Tunneling Protocol ) ، PPP (Point To Point Tunneling Protocol)

    ۵) Framerilaly

    ● آیا می‌توانیم سرویس DSL داشته باشیم؟

    با توجه به اینکه استفاد از تکنولوژی DSL برای همه به دلیل نداشتن شرایط لازم امکان‌پذیر نیست اما مهمترین عامل برای استفاده از DSL این است که شما در محدوده‌ای مشخص شده توسط سرویس‌دهنده باشید که این محدوده به این صورت مشخص می‌شود که اگر محل شرکت سرویس‌دهنده را در مرکز یک دایره قرار دهید حداکثر فاصله شما باید ۱۵۰۰۰ فوت باشد. شما برای اتصال نیاز به یک مودم DSL دارید که این نوع مودم را می‌توانید به راحتی پیدا کرده و خریداری نمائید البته شرکت‌های سرویس‌دهنده DSL برای اینکه شما بتوانید از سرویس‌دهی آنها بهتر استفاده کنید اغلب مودم را تأمین و به کاربر ارائه می‌کنند.

    فرض کنید شرکت ارائه دهنده سرویس DSL شما شرکتی بغیر از شرکت مخابرات فعلی شما باشد در این صورت شما باید با خط تلفن فعلی خود خداحافظی کنید و این به دلیل قوانین FCC می‌باشد.

    این قانون FCC اظهار می‌دارد که اگر شما خط تلفنی از شرکتی داشته باشید شرکت دیگر اجازه اضافه کردن Data را به آن ندارد و در صورتی که کاربر اصرار بر این کار داشته باشد باید از شرکت مخابرات فعلی این سرویس را بگیرد و یا خط جدیدی را خریداری نماید.

    دو نوع مودم DSL وجود دارد:

    ۱) Internal

    ۲) External)USB)

     

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    در پشت مودم‌های External یک سوکت RJ-۴۵ مطابق شکل وجود دارد که مودم از طریق این سوکت به کارت شبکه و یا همان (Network Interface Car) NIC متصل می‌شود. شما می‌توانید این کارت را از فروشگاه‌های سخت‌افزار فراهم کنید. قیمت این کارتها از ۲۰$ شروع می‌شود البته باید توجه داشت که تمام این کارتها یک کار را انجام می‌دهند و فقط تفاوت در کیفیت و شرکت سازنده است. خوشبختانه در مادربوردهای فعلی این کارت به صورت Build-in تعبیه شده است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله درباره DSL

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:


    www.broadbandreports.com
    www.paradyne.com
    www.ccmnet.com
    www.wisenetworks.net
    www.searchtechtarget.com
    www.teconectamos.com
    www.directglobalcommunications.com
    www.computer.howstuffworks.com
    www.Fullfont.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله درباره DSL, مقاله در مورد تحقیق مقاله درباره DSL, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله درباره DSL, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله درباره DSL, تحقیق درباره تحقیق مقاله درباره DSL, مقاله درباره تحقیق مقاله درباره DSL, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله درباره DSL, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله درباره DSL ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله درباره DSL
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت