تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون

تعداد صفحات: 25 فرمت فایل: word کد فایل: 7411
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون

    آشنایی با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی کشور است که عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) میباشد.

    تدوین استاندارد در رشته های مختلف توسط کمیسیون های فنی مرکب از کارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی واقتصادی آگاه ومرتبط با موضوع صورت میگیرد. سعی بر این است که استانداردهای ملی، در جهت مطلوبیت ها و مصالح ملی وبا توجه به شرایط تولیدی، فنی و فن آوری حاصل از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل: تولیدکنندگان ،مصرف کنندگان، بازرگانان، مراکز علمی و تخصصی و نهادها و سازمانهای دولتی باشد.پیش نویس استانداردهای ملی جهت نظرخواهی برای مراجع ذینفع واعضای کمیسیون های فنی مربوط ارسال میشود و پس از دریافت نظرات وپیشنهادها در کمیته ملی مرتبط با آن رشته طرح ودر صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی (رسمی) چاپ و منتشر می شود.

    پیش نویس استانداردهایی که توسط مؤسسات و سازمانهای علاقمند و ذیصلاح و با رعایت ضوابط تعیین شده تهیه می شود نیز پس از طرح و بررسی در کمیته ملی مربوط و در صورت تصویب، به عنوان استاندارد ملی چاپ ومنتشرمی گردد. بدین ترتیب استانداردهایی ملی تلقی می شود که بر اساس مفاد مندرج در استاندارد ملی شماره ((5)) تدوین و در کمیته ملی مربوط که توسط مؤسسه تشکیل میگردد به تصویب رسیده باشد.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اعضای اصلی سازمان بین المللی استاندارد میباشد که در تدوین استانداردهای ملی ضمن توجه به شرایط کلی ونیازمندیهای خاص کشور، از آخرین پیشرفتهای علمی، فنی و صنعتی جهان و استانداردهای بین المللی استفاده می نماید.

    مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می تواند با رعایت موازین پیش بینی شده در قانون به منظور حمایت از مصرف کنندگان، حفظ سلامت و ایمنی فردی وعمومی، حصول اطمینان از کیفیت محصولات و ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی، اجرای بعضی از استانداردها را با تصویب شورای عالی استاندارد اجباری نماید. مؤسسه می تواند به منظور حفظ بازارهای بین المللی برای محصولات کشور، اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و درجه بندی آنرا اجباری نماید.

    همچنین بمنظور اطمینان بخشیدن به استفاده کنندگان از خدمات سازمانها و مؤسسات فعال در زمینه مشاوره، آموزش، بازرسی، ممیزی و گواهی کنندکان سیستم های مدیریت کیفیت ومدیریت زیست محیطی، آزمایشگاهها و کالیبره کنندگان وسایل سنجش، مؤسسه استاندارد اینگونه سازمانها و مؤسسات را بر اساس ضوابط نظام تأیید صلاحیت ایران مورد ارزیابی قرار داده و در صورت احراز شرایط لازم، گواهینامه تأیید صلاحیت به آنها اعطا نموده و بر عملکرد آنها نظارت می نماید. ترویج سیستم بین المللی یکاها ، کالیبراسیون وسایل سنجش تعیین عیار فلزات گرانبها و انجام تحقیقات کاربردی برای ارتقای سطح استانداردهای ملی از دیگر وظایف این مؤسسه می باشد.

     

    پیشگفتار

    استاندارد(خوراک دام و طیوروآبزیان اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون)که توسط کمیسیون های مربوطه تهیه و تدوین شده و در سیصدو نودو چهارمین                  جلسه کمیته ملی استاندارد خوراک و فرآورده های کشاورزی مورخ 5/5/82 مورد تصویب قرار گرفته است اینک به استناد بند یک ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ابران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

    برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات . استاندارد های ملی ایران در موقع لزوم و تجدید نظر خواهد شد و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد ها ارائه شود ، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوطه مورد توجه قرار خواهد گرفت بنابر این برای مراجعه به استاندارد های ملی ایران باید از آخرین تجدید نظر آنها بهره گیری کرد.

    در تهیه  و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط و نیازهای جامعه ،‌در حد امکان بین این استاندارد و استاندارد ملی کشورهای صنعتی پیشرفته هماهنگی ایجاد شود. منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد به کار رفته به شرح زیر است :

     

     

    ISO 6869-2002-12-01 : Animal feeding stuffs – determination of the contents of calcium  ,copper,iron, manganese,potassium,sodium,magnesium – Method using atomic absorption spectrometry.

     

    مقدمه

    مواد معدنی بخش کوچکی از جیره غذایی حیوانات را تشکیل می دهند ولی وجود آنها بسیار حیاتی است . مواد معدنی در بدن حیوانات در حال رشد نقش مهمی را بعهده داشته و در فعالیتهای حیاتی دیگر اعضاء‌دخالت دارند . یکی از این عناصر مهم و ضروری برای رشد و فعالیت حیوانات منیزیم رابطه نزدیکی با کلسیم و فسفر دارد و تقریباً 70% کل منیزیم در استخوانها و بقیه در بافتهای نرم و مایعات بدن حیوان پراکنده است . منیزیم معمول ترین فعال کننده آنزیم بوده و بعنوان یک ماده تسریع کننده در سوخت و ساز کربوهیدرات و چربی اثر می گذارد و جهت فعالیت مناسب و تنظیم کار آنزیمها دخالت دارد .

    کاهش غلظت این عنصر در رژیم غذائی و پس از آن کاهش سطح آن در خون سبب کزاز عضلانی می شود و همچنین باعث کاهش رشد و قابلیت [1] دسترسی زیستی می شود که به دو طریق می توان این کاهش را جبران کرد اولین روش غنی سازی خاک با منیزیم که از این طریق میتوان مواد غذائی (خوراک دام و طیور و آبزیان ) را با منیزیم غنی کرد دومین روش اضافه کردن یونهای منیزیم با غلظت های بالا در جیره غذائی ، سبب بهبود بیماری می شود . منیزیم بصورت ترکیبات مختلف از جمله اکسید منیزیم ،‌سولفات منیزیم ،‌کلرید منیزیم ، کربنات منیزیم ، و استات منیزیم می تواند در خوراک دام و طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

    ب

     

     

     

    خوراک دام و طیور وآبزیان اندازه گیری منیزیم بروش بیناب سنجی جذب اتمی  روش آزمون

    1       هدف و دامنه کاربرد

    هدف از تدوین این استاندارد اندازه گیری و تعیین میزان منیزیم در خوراک دام و طیور و آبزیان به روش بیناب سنجی جذب اتمی1 می باشد .

    یاد آوری : در این روش حد اندازه گیری منیزیم موجود در نمونه 50 میلی گرم در کیلوگرم می باشد.

     

    2    مراجع الزامی

    مدارک الزامی زیر حاوی مقرراتی است که در متن این استاندارد به آنها ارجاع داده شده است بدین ترتیب آن مقررات جزئی از این استاندارد محسوب میشود در مورد مراجع دارای تاریخ چاپ و یا تجدید نظر ، اصلاحیه ها و تجدید نظرهای بعدی این مدارک مورد نظر نیست معهذا بهتر است کاربران ذینفع این استاندارد ، امکان کاربرد آخرین اصلاحیه ها و تجدید نظرهای مدارک الزامی زیر را مورد بررسی قراردهند در مورد مراجع بدون تاریخ چاپ و یا تجدید نظر ‌، آخرین چاپ و یا تجدید نظر آن مدارک ارجاع داده شده مورد نظر است .

    استفاده از مراجع زیر برای کاربرد این استانداردالزامی است :

    21  استاندارد ملی ایران شماره 1728 : سال 1356

    آب برای مصارف آزمابشگاهی ویژگیها و روش های آزمون

    22  استاندارد ملی ایران 3021 : سال 1374

    آماده کردن نمونه مورد آزمایش در خوراک دام و طیور

    23  استاندارد ملی ایران 331: سال 1376   

    روش های نمونه برداری از کنجاله دانه های روغنی

    24 استاندارد ملی ایران 625 : سال 1349

    روش های نمونه برداری از علوفه و ریشه ها و غده ها و مواد سیلو شده 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون

    فهرست:

    فهرست مندرجات                                                       صفحه

    پیشگفتار                                                                               الف

    مقدمه                                                                                    ب

    1 هدف و دامنه کاربرد                                                              1  

    2 مراجع الزامی                                                                       1

    3 اصطلاحات و تعاریف                                                            2

    4 مواد لازم                                                                            2

    5 وسایل لازم                                                                         3

    6 نمونه برداری                                                                       3

    7 آماده سازی                                                                         4

    8 روش کار                                                                           5   

    9 بیان نتایج                                                                           8

    10 دقت                                                                               8 

    11 گزارش آزمون                                                                   10

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, مقاله در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, تحقیق درباره تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, مقاله درباره تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله خوراک دام و طیور و آبزیان - اندازه گیری منیزیم به روش بیناب سنجی جذب اتمی روش آزمون
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت