تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 7444
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    (تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور - ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب بمنظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه ای و صدور گواهینامه های لازم).

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد میباشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده مینماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار میدهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران بنفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه‏ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها میشود.

    پیشگفتار

     استاندارد روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور که بوسیله کمیسیون فنی خوراک دام و طیور تهیه و تدوین شده و در پنجاهمین کمیته ملی استاندارد کشاورزی و غذائی مورخ 64/12/3 مورد تائید قرار گرفته اینک به استناد ماده یک قانون مواد الحاقی به قانون تاسیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذرماه 1349 بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

     برای حفظ همگامی و همآهنگی با پیشرفت‏های ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود .

     در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی‏المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .

     لذا با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم این استاندارد با استفاده از منابع زیر تهیه گردیده است :

      روش اندازه‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

      1 هدف

     هدف از تدوین این استاندارد ارائه روش تعیین مقدار آهن در خوراک دام و طیور میباشد .

      2 دامنه کاربرد

     روش ارائه شده در این استاندارد برای تعیین آهن در خوراک دام و طیور کاربرد دارد .

      3 روش اندازه‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

     3 1 وسائل :

     3 1 1 لوله شیشه‏ای مقاوم به حرارت به گنجایش 50 میلی لیتر با خط نشانه در 30 میلی لیتری

     3 1 2 سانتریفوژ مناسب برای صاف کردن لایه ایزوآمیل الکل یا الکل ایزوآمپلیک

     3 1 3 کلریمتر فتوالکتریک که قادر باندازه‏گیری ضریب شکست نور در 495 میلی میکرون باشد .

     3 2 معرفها :

     3 2 1 آب مقطر دوبار تقطیر شده

     3 2 2 اسید سولفوریک غلیظ با وزن مخصوص 1/84

     3 2 3 محلول 60 درصد وزن به وزن اسید پرکلریک

     3 2 4 اسید نیتریک غلیظ 60 درصد وزن به وزن

     3 2 5 محلول 25 درصد وزن به وزن هیدرواکسید آمونیم

     3 2 6 اسید هیدروکلریک غلیظ 35 درصد وزن به وزن

     3 2 7 محلول  درصد وزن به وزن پراکسید هیدروژن - این محلول باید در بطریهای قهوه‏ای و در یخچال نگهداری شود .

     3 2 8 ایزوآمیل الکل با نقطه جوش 129 تا 132 درجه سانتی گراد حرارت

     3 2 9 محلول تیوسیانات پتاسیم : (50 گرم تیوسیانات پتاسیم KSCN) را در 100 میلی لیتر آب حل کنید .)

     3 2 10 محلول استاندارد آهن : 0/7022 گرم سولفات آمونیم آهن

     [Feso4 ( NH4) 2So4 , 6H2O] را در 100 میلی لیتر آب حل کنید . 5 میلی لیتر اسید سولفوریک غلیظ افزوده و بارامی گرم کنید و قطره قطره محلول پرمنگنات پتاسیم تقریبا  نرمال اضافه کنید تا محلول صورتی رنگ ظاهر شود و حجم آنرا در بالن مدرج به یک لیتر برسانید از این محلول 10 میلی لیتر را داخل بالن مدرج یک لیتری بریزید 10 میلی لیتر آب اکسیژنه اضافه کرده و آنرا با آب به حجم برسانید این محلول حاوی یک میکروگرم آهن در میلی لیتر میباشد .

     3 3 روش کار :

     3 3 1 آماده کردن محلول مورد آزمون : بدقت حدود 2 گرم از ماده مورد آزمون را وزن کرده  در یک ارلن مایر 200 میلی لیتری بریزید 2 میلی لیتر اسید سولفوریک غلیظ 3 میلی لیتر اسید پرکلریک 59 میلی لیتر اسید نیتریک غلیظ بان اضافه کنید و عمل هضم را انجام دهید تا محلول شفاف گردد و دود سفید اسید سولفوریک ایجاد شود سپس با 10 میلی لیتر آب محلول را رقیق کرده و در یک ارلن مدرج حجم آنرا با آب به 200 میلی لیتر برسانید این محلول برای تعیین مقدار مس و کبالت هم بکار می‏رود .

     3 3 2 مقدار مناسبی از محلول مورد آزمون را که حاوی حدود 10 میکروگرم آهن است به یک لوله شیشه‏ای مقاوم به حرارت منتقل کرده و بان آنقدر محلول هیدروکسید آمونیوم اضافه کنید تا محلول در حضور فنل فنالئین قلیائی شود سپس یک میلی لیتر اسید هیدروکلریک غلیظ و یک میلی لیتر آب اکسیژنه اضافه کرده و حجم را در لوله توسط آب مقطر به 30 میلی لیتر برسانید 100 میلی لیتر ایزوآمیل الکل را که بدقت اندازه‏گیری شده و 3 میلی لیتر محلول تیوسیانات پتاسیم افزوده و در لوله را بگذارید و بمدت 20 دقیقه تکان بدهید سپس به مقدار کافی از لایه ایزوآمیل الکل به منظور رنگ سنجی به لوله مخصوص سانتریفوژ منتقل و مدت 5 دقیقه در حدود 3000 دور در دقیقه سانتریفوژ کنید .

     مقدار جذب نور محلول را بوسیله یک کلریمتر فتوالکتریک مناسب در طول موج 495 میلی میکرون ( با تنظیم دستگاه بوسیله شاهد سفید ( خالی و قرار دادن جذب ان بر روی صفر ) اندازه‏گیری کنید برای تهیه نمونه سفید عینا تمام مقادیر اسید و معرفهای بالا را برداشته آزمایش را موازی با آزمایش اصلی انجام دهید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

    فهرست:

    روش اندازه‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

    هدف

    دامنه کاربرد

    روش اندازه‏گیری آهن در خوراک دام و طیور

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, مقاله در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, تحقیق درباره تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, مقاله درباره تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روش اندازه ‏گیری آهن در خوراک دام و طیور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت