تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 7499
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    ( تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور- ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استانداردهای اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه‏ای و صدور گواهینامه‏های لازم ).

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد می باشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می نماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار می دهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها می شود

    پیشگفتار

    استاندارد ویژگی  های کربنات کلسیم جهت مصرف در تغذیه دام  ، طیور و آبزیان بوسیله کمیسیون فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در دویست و سی و سومین کمیته ملی استاندارد کشاورزی و غذایی مورخ  1377/7/28مورد تائید قرار گرفته  ، اینک باستناد بند  1ماده  3قانون اصلاحی قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه  1371بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می  گردد.

    برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم  ، استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد.

    بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود.

    در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی  المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.

    کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان

     - 0مقدمه

    کربنات کلسیم به فرمول شیمیائی CaCo3 در طبیعت بصورت کانی آراگونپت ، پوسته صدف  هاو کالسیت  ، کالک  ، سنگ آهک  ، سنگ مرمر و تراور تن و غیره وجود دارد. امروزه از کربنات کلسیم بصورت بصورت پودر یا دانه گونه 1 بعنوان یکی از منابع اصلی تأمین کلسیم در جیره غذائی دام و طیور آبزیان استفاده می  شود.

    کربنات کلسیم بصورت پودر در خوراک دام و طیور گوشتی و گرانول آن در جیره غذائی طیور تخم  گذار مورد استفاده قرار می  گیرد.

     - 1هدف

    هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگی  ها، بسته  بندی و نشانه  گذاری  ، نمونه  برداری و روش  های آزمون کربنات کلسیم به صورت صنعتی است .

     - 2دامنه کاربرد

    کربنات کلسیم بصورت پودر یا گرانول بعنوان مکمل معدنی در خوراک دام و طیور و آبزیان کاربرد دارد.

     - 3ویژگیها

     -1-3ویژگیهای فیزیکی

     -1-1-3رنگ : پودر کربنات کلسیم معمولا به رنگ سفید می  باشد.

     -2-1-3شکل ظاهری : بصورت پودر یا دانه گونه است .

     -3-1-3اندازه : ذرات کربنات کلسیم باید طوری باشد که مطابق جدول دانه  بندی جیره غذائی باشد.

     -4-1-3مزه : بدون مزه

     -5-1-3بو: بدون بو

     -6-1-3وزن مخصوص : وزن مخصوص کربنات کلسیم بین  2/65تا  2/95گرم در سانتی  متر مکعب است .

     -7-1-3در دمای حدود  825درجه سانتی  گراد کاملا به  Caoو  Co2تجزیه می شود.

     -8-1-3غیر سمی و غیرقابل اشتعال است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان

    فهرست:

    مقدمه

    هدف

    دامنه کاربرد

    ویژگیها

    بسته  بندی و نشانه  گذاری

    نمونه  برداری

    روش  های آزمون

    شرایط نگهداری و انبار کربنات کلسیم

     

    منبع:

    1دکتر محمود شماع و همکاران - غذای دام و طیور  - 1376چاپ دانشگاه تهران

     - 2نتایج آزمایشات استاندارد و آزمایش در آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران .

    3) D.C. Chuch, 1986 Lives tock feeds and feeding

    prentice - Hall publish ern U.S.A.

    4) ENCY Clopedia - of chimical - Technology kirk - othmer جلد چهاردهم   1981

    5) NRC. 1989. Nutrient. Requirement. of. Dairy Cattle.

    six Revised Edition - National Academy, press - washington D.C

    6) The Condensed - Chemical Dictionary 1981

    Cessner, G.Hanley

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, مقاله در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, تحقیق درباره تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, مقاله درباره تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کربنات کلسیم جهت مصرف در خوراک دام و طیور و آبزیان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت