تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 8469
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: فراورده های لبنی - ماست
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست

    عمر زیاد با مصرف ماست

     

     

     
    محققان دریافته اند درکشورهایی که‌ماست وعده ثابتی در رژیم غذایی مردم است‌, طول عمر مردم آن کشورهابیشتر است .
     
    به گزارش واحد مرکزی خبر درسیستم طبقه بندی مواد غذایی‌, ماست جزو منابع غذایی بسیار غنی از کلسیم‌,فسفر, ریبوفلا‌وین یا ویتامین B2 و ید محسوب می شود.
    ماست همچنین منبع سرشار از ویتامین‌, B12 اسید پانتوتنیک یا ویتامین ,B5 روی‌, پتاسیم و پروتئین است.
    این مواد مغذی ماست را به یک ماده غذایی تامین کننده سلا‌متی تبدیل‌کرده است.
    ماست با کیفیت بسیار مطلوب حاوی باکتری های زنده ای است‌که برای سلا‌متی مزایای بسیاری دارد.
    ماستی که حاوی باکتری های زنده باشد, باعث افزایش طول عمر شده و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
    پژوهشی که بر روی 162 سالمند به مدت پنج سال انجام شد, نشان داددر بین آن گروه از این سالمندان که بیش از سه نوبت در هفته ماست مصرف کردند, میزان مرگ و میر 38 درصد نسبت به گروهی که کمتر ازیک نوبت در هفته ماست خوردند, کاهش پیدا کرد.
    همچنین مصرف ماست درزنان احتمال ابتلا به عفونتهای واژن را کاهش می دهد.
    به علا‌وه گروه دیگری از بررسی ها نشان داده است که مصرف مواد غذایی‌غنی از کلسیم می تواند چربی بدن را کاهش دهد.به این ترتیب محققان توصیه می کنند که اگر می خواهید وزن کم کنید,بیشتر از مواد غذایی سرشار از کلسیم بویژه فراورده های لبنی کم چربی‌مانند شیرگاو و ماست استفاده کنید.
    البته هنوز چگونگی تاثیر ماست در کاهش چربی بدن برای محققان مشخص نیست.
    کارشناسان علم تغذیه توصیه می کنند که مصرف فراورده های لبنی برای رشد استخوانهای دختران بویژه درسن بلوغ سودمندتر از مصرف مکمل های حاوی کلسیم است.
    ماست حاوی نوعی باکتری موسوم به لا‌کتوباسیلوس است که تاثیر قابل‌توجهی در پیشگیری و بهبود آرتروز دارد,ازسوی دیگر مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه کلینیکی‌حاکی از آن است که فعالیت باکتری عامل زخم معده نیز با مصرف ماست متوقف می شود.
    در بخش دیگری از این پژوهشها که در همین مجله به چاپ رسیده آمده است که اگر چه همواره مزایای مصرف ماست کم چرب مورد توجه بوده است اما پژوهش ها نشان می دهد که مصرف ماست و سایر فراورده های لبنی پرچرب مانند شیر, پنیر, خامه‌, سرشیر و کره با چربی کامل به میزان‌قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان روده و راست روده را کاهش می دهد.
    اگر چه نوع پرچرب این محصولا‌ت حاوی مقادیر بالای چربی اشباع شده‌است‌, اما از سوی دیگر حاوی نوعی چربی محافظت کننده است که خاصیت پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد.
    مصرف تنها 2/3 اونس یا 90 گرم ماست دوبار در روز نه تنها سطح‌سولفیت هیدروژن و یا سایر ترکیبات سولفیتی در بدن را که باعث تنفس‌نامطلوب می شوند, کاهش می دهد بلکه همچنین از درصد تشکیل پلا‌ک های‌دندانی و بروز پوسیدگی های دندانها می کاهد .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان عمر زیاد با مصرف ماست
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت