تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 8479
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ

     

    عرقیات گیاهی آبهای مقطر معطری هستند که در واقع محلول های اشباع شده ای از ترکیبات فرار معطر در آب می باشند . اسانسها و عصاره ها نیز تغلیظ شده عرقیات گیاهی بوده که می تواند بصورت مصنوعی نیز بازسازی گردند . اسانسها مجموعه ای از مواد فرار با درجات متفاوت بوی خوشایند و حالت فرار بوده و از قسمتهای مختلف یک گیاه تهیه می شوند این مواد مجموعهای از گروههای الکلی ، ترپنی ، استری ،لاکتونه و اترها می باشند هر عصاره بسته به ماهیت ترکیبی آن که اختصاص می باشد دارای اثرات خاص روحی وروانی و جسمی بر انسان می باشد چنانچه امروزه بحث آروماتراپی یا رایحه درمانی بعنوان یک شاخه مهم از طب سنتی شناخته شده است و در حال حاضر از رشد سریع و پیشرونده ای در میان شاخه های طب مدرن برخوردار است . چنانچه امروزه در کلینیک ها و بیمارستانها برای تسکین درد  ، مراقبت پوستی ، تسکین فشارهای روحی و تقویت کلی بدن مورد استفاده قرار می گیرد .

    بنابراین عصاره ها و اسانس های گیاهی در وهله اول از طریق بویایی تاثیر گذاری خود را بر سیستم عصبی انجام می دهد و در وهله دوم از طریق مصرف دهانی و یا مصرف موضعی و پوستی که به دنبال آن از طریق گردش خون بر ارگانهای خاص بدن تاثیر می گذارند . در ذیل خواص برخی از عصاره های معروف گیاهی آورده شده است .

    1- نعناع :

    این گیاه یکی از محبوبترین گیاهان دارویی در بین مردم است . نعناع دارای خاصیت خنک کنندگی ، شل کننده عضلات گرفته و مسکن درد می باشد . پیشگیری از درد معده و روره ، اسهال ، ضد حالت تهوع ، درد عادت ماهیانه و سرفه از مواد استفاده از عصاره این گیاه ذکر شده است .

    2- آویشن :

    مسکن ، ضد سرما خوردگی ، مقوی معده و اشتها آور ، ضد عفونتهای قارچی پوست و دستگاه تنفسی بیان شده است .

    3- پونه :

    ضد نفخ ، خلط آور ، ضد سیاه سرفه و گریپ و قابض

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان منافع مصرف اسانس ها و عصاره های گیاهی در محصول دوغ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت