تحقیق مقاله کابل کشی شبکه

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 8943
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کابل کشی شبکه

     ایجاد کابل X-Over

    سایر مطالب مرتبط :

    انواع کابل در شبکه های کامپیوتری

    کابل کشی شبکه : ایجاد کابل Straight 

    کابل های کراس CAT5 UTP که از آنان با نام X-over نیز نام برده می شود ، یکی از متداولترین کابل های استفاده شده پس از کابل های Straight می باشند . با استفاده از کابل های فوق ، می توان دو کامپیوتر  را بدون نیاز به یک هاب و یا سوئیچ به یکدیگر متصل نمود. با توجه به این که هاب عملیات X-over را به صورت داخلی انجام می دهد ، در زمانی که یک کامپیوتر را به یک هاب متصل می نمائیم ، صرفا" به یک کابل Straight نیاز می باشد . در صورتی که قصد اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر را بدون استفاده از یک هاب داشته باشیم ، می بایست عملیات X-over را به صورت دستی انجام داد و کابل مختص آن را ایجاد نمود.

     

    چرا به کابل های X-over نیاز داریم ؟
    در زمان مبادله داده بین دو دستگاه ( مثلا" کامپیوتر ) ، یکی از آنان  به عنوان دریافت کننده و دیگری به عنوان فرستنده ایفای وظیفه می نماید . تمامی عملیات ارسال داده از طریق کابل های شبکه انجام می شود .یک کابل شبکه از چندین رشته سیم دیگر تشکیل می گردد. از برخی رشته  سیم ها به منظور ارسال داده و از برخی دیگر به منظور دریافت داده استفاده می شود. برای ایجاد یک کابل X-over  از رویکرد فوق استفاده شده و  TX ( ارسال ) یک سمت به RX (دریافت ) سمت دیگر، متصل می گردد . شکل زیر نحوه انجام این عملیات را نشان می دهد :

     اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر با استفاده از یک کابل X-over

     

    کابل CAT5 X-over
    به منظور ایجاد کابل های کراس CAT5 صرفا" از یک روش استفاده می گردد. همانگونه که قبلا" اشاره گردید ، یک کابل X-over  پین TX یک سمت را به پین RX سمت دیگر متصل می نماید( و برعکس) . شکل زیر شماره پین های یک کابل CAT5 معمولی X-over را نشان می دهد .

    شماره پین های یک کابل  CAT5 X-over  .

    همانگونه که در شکل فوق مشاهده می گردد در کابل های X-over  صرفا" از پین های شماره یک ، دو ، سه و شش استفاده می گردد . پین های یک و دو بمنزله یک زوج بوده و پین های سه و شش زوج دیگر را تشکیل می دهند . از پین های چهار ، پنج ، هفت و هشت استفاده نمی گردد . ( صرفا" از چهار پین برای ایجاد یک کابل X-over ، استفاده می گردد ) .

     

    موارد استفاده از کابل های X-over 
    از کابل های X-over صرفا" به منظور اتصال دو کامپیوتر استفاده نمی شود  و می توان از آنان در دستگاه های متفاوتی نظیر سوئیچ  و یا هاب نیز استفاده نمود . در صورتی که  قصد داشته باشیم دو هاب را به یکدیگر متصل نمائیم ، معمولا" از  پورت uplink استفاده می گردد. پورت فوق ، بخش های tx و rx را کراس نمی نماید. شکل زیر نحوه اتصال دو هاب به یکدیگر با استفاده از یک کابل Straight و از طریق پورت Uplink را نشان می دهد :

    اتصال دو هاب با استفاده از پورت Uplink و یک کابل Straight

    با توجه به وجود پورت uplink ، نیازی به استفاده از  یک کابل x-over نخواهد بود .  در صورتی که امکان استفاده از پورت uplink وجود نداشته باشد و بخواهیم دو هاب را با استفاده از پورت های معمولی به یکدیگر متصل نمائیم ، می توان  از یک کابل X-over استفاده نمود . شکل زیر نحوه اتصال دو هاب به یکدیگر با استفاده از یک کابل X-over را و بدون استفاده از پورت Uplink نشان می دهد :

    اتصال دو هاب با استفاده از پورت معمولی و یک کابل X-over

    شکل زیر تفاوت موجود بین شماره پین های یک کابل Straight و X-over را نشان می دهد :

    تفاوت شماره پین های بین  کابل Straight و X-over

     

     

    ابل کشی شبکه : ایجاد کابل Straight 
    کابل کشی شبکه یکی از مراحل مهم در زمان پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری است که می بایست با دقت،ظرافت خاص و پایبندی به اصول کابل کشی ساختیافته ، انجام شود. برای ایجاد کابل های UTP از تجهیزات زیر استفاده می گردد :

    تجهیزات مورد نیاز

     کانکتورهای RJ-45

     کابل UTP

     آچار پرس RJ-45

    سیم لخت کن

    یکی از عوامل تاثیر گذار در پشتیبانی و نگهداری یک شبکه ، نحوه کابل کشی آن است . با رعایت اصول کابل کشی ساختیافته ، در صورت بروز اشکال در شبکه ، تشخیص و اشکال زدائی آن با سرعتی مناسبی انجام خواهد شد .

    مراحل ایجاد یک کابل :  بدون هیچگونه توضیح اضافه !

    مرحله دوم

    مرحله اول

    مرحله چهارم

    مرحله سوم

    مرحله پنجم

     

    مدل های متفاوت کابل کشی کابل های UTP
    به منظور کابل کشی کابل های UTP از دو استاندارد  متفاوت  T-568A و T-568B استفاده می گردد . نحوه عملکرد دو مدل فوق یکسان بوده و تنها تفاوت موجود به رنگ زوج هائی است که به یکدیگر متصل می شوند.در کابل های UTP از کانکتورهای استاندارد و چهار زوج سیم بهم تابیده استفاده می گردد :

    زوج اول : آبی و سفید/ آبی

    زوج دوم : نارنجی و سفید /نارنجی

    زوج سوم : سبز و سفید/ سبز

    زوج چهارم : قهوه ای و سفید / قهوه ای

    در شبکه های 100/10 Mbit از زوج های دو و سه استفاده شده و  زوج های یک و چهار رزو شده می باشند . در شبکه های گیگااترنت از تمامی چهار زوج استفاده می گردد. کابل های CAT5 متداولترین نوع کابل UTP بوده که دارای انعطاف مناسب بوده و نصب آنان بسادگی انجام می شود .

     

    ایجاد یک کابل UTP به منظور اتصال کامپیوتر به هاب ( معروف به کابل های Straight )
    اترنت عموما" با استفاده از هشت کابل هادی به همراه هشت پین ماژولار plugs/jacks  ، داده را حمل می کند . کانکتور استاندارد،  RJ-45 نامیده شده و مشابه کانکتور استاندارد  RJ-11 است که در تلفن استفاده می گردد. یک رشته کابل CAT5 شامل چهار زوج سیم بهم تابیده است که هر زوج دارای دو رشته سیم با رنگ هائی خاص است . (یک رشته رنگی و یک رشته سفید با نواری به رنگ رشته زوج مربوط  ) . به منظور تسهیل در امر نگهداری ، می بایست به اندازه ضروری سیم های بهم تابیده را از حالت پیچش خارج نمود ( مثلا" حدود یک سانتیمتر ) . زوج های در نظر گرفته شده برای اترنت ده و یکصد مگابیت به رنگ نارنجی و سبز می باشند . از دو زوج دیگر ( رنگ قهوه ای و آبی ) می توان به منظور یک خط اترنت دوم و یا اتصالات تلفن استفاده نمود . 
    به منظور کابل کشی کابل های UTP از دو استاندارد متفاوت با نام   T-568B ( یا EIA ) و T-568A ( یا AT&T ، 258A ) ، استفاده می گردد . تنها تفاوت موجود بین آنان ترتیب اتصالات است .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کابل کشی شبکه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , مقاله در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , تحقیق درباره تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , مقاله درباره تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کابل کشی شبکه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت