تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟

تعداد صفحات: 34 فرمت فایل: word کد فایل: 9031
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟

     

    اینترنت امکانات و ابزارهای متعددی را به منظور ارائه خدمات وسرویس ها در اختیار علاقه مندان  قرار می دهد . یکی از ویژگی های بسیار جذاب اینترنت ارائه سرویس ها و خدماتی است که شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباطی پویا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرات آنان در رابطه با یک مطلب ، آگاه شوید [1].
    وبلاگ ، یک صفحه وب ( مشابه یک روزنامه شخصی ) و با قابلیت دستیابی عموم کاربران به آن است . وبلاگ ها ، بر اساس یک نظم خاص بهنگام و محتوی بلاگ نشاندهنده شخصیت مولف و یا مولفان آن می باشد . اولویت استقرار و یا نشر مطلب بر اساس یک ساختار زمانی شکل می گیرد. در این حالت خوانندگان بلاگ ها همواره در ابتدا جدیدترین مطلب و یا مطالب منتشر شده را مشاهده و در صورت تمایل آن را مطالعه می نمایند .
    اکثر وبلاگ ها دارای یک خط فکری خاص بوده و به نوعی آن را دنبال می نمایند . مثلا" در صورتی که یک بلاگر علاقه مند به فن آوری باشد ، با جمع آوری مطلب از منابع متفاوتی نظیر : نمایشگاه ها ، سمینارها و یا سایت های دیگر ، آنان را با فرمت مورد نظر در بلاگ خود ثبت و در اختیار مخاطبان خود قرار دهد . درصورتی که یک بلاگر علاقه مند به یک بیماری خاص بوده و مسائل علمی آن را به نوعی دنبال می نماید ، می تواند مقالات و موضوعات جدید منتشر شده در رابطه با بیماری مورد نظر را بر روی بلاگ خود منتشر نماید  در صورتی که یک بلاگر , علاقه مند به مسائل اقتصادی می باشد ، می تواند با جستجو و یافتن مقالات جدید در رابطه با اقتصاد، آنان را بر روی بلاگ خود منتشر نماید .
    برخی از وبلاگ نویسان از بلاگ خود به منزله یک آلبوم عکس و یا بریده روزنامه ها ( شکل خاصی از یک حافظه online ) استفاده می نمایند. زمانی که بلاگر یک لینک مناسب را در این خصوص پیدا نماید و یا اطلاعاتی خاصی را که قصد دارد آنان را بخاطر بسپارد ، آنان را بر روی بلاگ خود قرار می دهد .بلاگ یک محیط الکترونیکی قابل جستجو را فراهم که علاقه مندان می توانند با استفاده از یک مرورگر وب و در هر نقطه ای از جهان به محتویات آنان دستیابی داشته باشند. یکی از ویژگی هائی که در تمامی بلاگ ها به نوعی رعایت می شود ، ماهیت انتشار و استقرار اطلاعات بر روی بلاگ بر اساس یک نظم زمانی خاص است ( تقویم اطلاعاتی ) . وبلاگ مشابه یک مجله و یا روزنامه online می باشد که مولف آن می تواند در ارتباط با موضوعات متفاوت در زمان دلخواه ، در آن اطلاعاتی را درج و منتشر نماید. تعداد زیادی از بلاگ ها دارای مجموعه ای جالب و ارزشمند از لینک ها به سایر بلاگ ها ویا سایت هائی می باشند که مولف بلاگ آنان را مثبت و مفید ارزیابی می نماید.[2]  [3]

    نقش وبلاگها در تبادل اطلاعات

     میزان تولید و نشر اطلاعات در سطح جهان به سرعت در حال پیشرفت بوده  و روندی کاملا" تصاعدی را طی می نماید . بدیهی است در چنین وضعیتی ، حتی امکان مطالعه بخش اندکی از آنان نیز وجود نداشته و ما مستلزم استفاده از روش ها و مکانیزمهائی به منظور فیلترینگ اطلاعات و یافتن اطلاعات مورد نظر در یک رابطه خاص بدون از دست دادن منبع ارزشمند و محدود زمان می باشیم  . وبلاگ ها با تمرکز بر روی یک موضوع خاص می توانند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم نمایند . با مطالعه و خواندن مطالب منتشر شده بر روی یک وبلاگ که توسط فردی با علایق مشترک با شما تهیه و منشتر شده است ، احتمال یافتن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می گردد. با ترکیب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با یک موضوع خاص از  چندین وبلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، دست یافت . با توجه به اینکه وبلاگ ها خلاصه ای از سایر موضوعات مربوط به دیگران را نیز ارائه می نمایند ، آنان یک دید اطلاعاتی مناسب  در ارتباط با یک موضوع را به مخاطب خود منتقل می نمایند. مطالب و موضوعاتی که در چندین وبلاگ مورد توجه قرار می گیرد به خواننده امکان آگاهی از  نقطه نظرات چندین وبلاگ نویس  را در ارتباط با یک موضوع خاص ، خواهد داد . بدین ترتیب خواننده  قبل از مطالعه تمام مطلب ، دید مناسبی نسبت به آن را پیدا نماید . به  فرآیند فوق ، triangulation  گفته می شود .

     مدیریت دانش و تجارب شخصی  : محتویات وبلاگ  به منزله یک بایگانی از افکار و اندیشه های وبلاگ نویسان آن بوده که در مقاطع زمانی متفاوتی نوشته شده و  در صورت نیاز به اطلاعاتی خاص می توان با استفاده از مراکز جستجو  و بر اساس یک کلید واژه خاص  به آنان مراجعه نمود. وجود لینکها ی متعدد مرتبط با یک موضوع خاص که توسط مولف یک وبلاگ مشخص می گردد ، امکان دنبال نمودن وضعیت موجود در رابطه با یک موضوع خاص را در اختیآر علاقه مندان قرار می دهد .

     ارتباط دو سویه : همانگونه که در بخش قبل  اشاره گردید ، وبلاگ ها به محیط و یا رسانه محاوره ای برای مباحث عمومی و تخصصی  تبدیل و امکان تعامل اطلاعاتی بین وبلاگ نویسان و خوانندگان از یکطرف و خوانندگان با خوانندگان از طرف دیگر فراهم می گردد . ویژگی فوق از ماهیت دوطرفه بودن وب به نحو احسن استفاده و آن را در جهت اهداف خود بکار می گیرد.

     جامعه شبکه ای : پدیده وبلاگ نویسی فرصت ها و پتانسیل های  مناسبی را در جامعه شبکه ای ، ایجاد می نماید. نویسندگان وبلاگ ها به مرور زمان توسط خوانندگان خود شناخته خواهند شد. بدین ترتیب آنان در معرض فرصت هائی قرار خواهند گرفت که شاید هرگز تصور آن را نمی کردند. در جامعه شبکه ای هر شخص می تواند دارای سهمی در تولید و ارائه اطلاعات داشته باشد و خود نیز می تواند از دستاوردهای اطلاعاتی دیگران استفاده نماید. شبکه فوق نظیر شبکه های نظیر به نظیر بوده که یک کامپیوتر می تواند در یک لحظه از منابع موجود بر روی سایر کامپیوترها استفاده نماید و هم می تواند منابع مورد نظر بر روی سیستم خود را جهت استفاده در اختیار سایر کامپیوترها قرار دهد . جامعه شبکه ای دارای ایستگاههائی ( انسان ) است که در آن هر یک سهمی در تولید و ارائه اطلاعات  و استفاده از اطلاعات دیگران را بر عهده خواهند داشت .

     روتینگ اطلاعات : وبلاگ ها دارای تاثیری مثبت در خصوص چرخش آزادنه اطلاعات در یک جامعه اطلاعاتی می باشند . خواننده و نویسنده یک وبلاگ اغلب به یک جامعه و یا سازمان یکسان تعلق نداشته و برای ارتباط بین آنان مرز خاصی وجود نخواهد داشت . بدین ترتیب ما شاهد تقابل افکار ، اندیشه ها در یک مقیاس گسترده و جهانی بوده که زمنیه یک جامعه اطلاعاتی را ایجاد می نماید . ایجاد چنین روابطی در دنیای خارج از وبلاگ امری مشکل و گاها" غیر ممکن است . [4]

    فن آوری و  وبلاگ 

    فن آوری ها و مهارت های لازم در خصوص وبلاگ ها  به سرعت در حال تغییر و تحول می باشد.علت این همه سرعت را می توان در عوامل زیر جستجو نمود : 

    عدم وجود انحصار : عملیات یک وبلاگ به یک نرم افزار خاص و انحصاری و یا امکاناتی که صرفا" در اختیار یک سازمان خاص است، وابسته نمی باشد. وبلاگ نویسان در حوزه عملکرد وبلاگ خود دارای آزادی عمل مناسبی می باشند و در هر زمان می توانند شکل ظاهری ، لی اوت و یا محتویات  آن را تغییر داده و یا ویژگی های جدیدی را بدون کسب اجازه یک مقام خاص به آن اضافه نمایند. وبلاگ ها بستر لازم برای خلاقیت انسان را در تمامی زمنیه ها  ارائه نموده  و هر یک از ساکنین این کره خاکی قادر به شکوفائی خلاقیت خود و آفرینش محصولات متفاوت اطلاعاتی ، خواهند بود.

    تعداد و تنوع گسترده کاربران :  تمامی افرادی که  در یک جامعه مدرن اطلاعاتی زندگی می کنند ، تمایل به انتشار تجارب خود ، استفاده از تجارب دیگران ، دریافت بازخورد سریع  نسبت به موارد منتشر شده ، ارزیابی نتایج و بهبود دانش و تجارب خود  را دارند( فردایمان بهتر از امروز و امروزمان بهتر از دیروز ) . وبلاگ ها یک شبکه ارتباطی قدرتمند را ایجاد نموده و پس از طرح یک ایده و یا موضوع جدید در وبلاگ ، شاهد حرکت  سریع آن در شبکه ارتباطی  خواهیم بود. بدین تریتب درصورت ارائه یک مطلب ارزشمند و صحیح ، امکان استفاده از آن در سریعترین زمان ممکن برای دیگران فراهم شده و در صورتی که مطلب منتشر شده نادرست باشد ، نویسنده آن با دریافت سریع بازخوردهای مورد نظر و بررسی آنان ، می تواند اشتباه خود را در اسرع وقت تصحیح نماید.

     

     ارتباط شغلی وبلاگ نویسان : تعداد زیادی از وبلاگ نویسان خود پیاده کنندگان نرم افزار می باشند . در چینین مواردی آنان به عنوان وبلاگ نویس قادر به تشریح ویژگی های جدید یک محصول با کیفیتی مطلوبتر و با استفاده از فن آورهای متعدد خواهند بود
     

     

    تاریخچه وبلاگ و وبلاگ نویسی
     

    برخی بر این عقیده هستند که اولین وبلاگ توسط " تیم . برنرزلی " ( مخترع وب ) ایجاد که در آن وی به سایت های جدیدی که در آن زمان ایجاد و بر روی اینترنت فعال می شدند ، اشاره می نمود ( http://info.cern.ch ) . دومین وبلاگ توسط "Marc Andreessen's " درNCSA ایجاد که وی نیز در آن عملیاتی مشابه وبلاگ "برنرزلی " را انجام می داد( تا اواسط 1996 ) . ( منبع ) . در فاصله بین سال های 1996 تا 1997 که از آن به عنوان " انفجار وب " ، نام برده می شود ، چندین وبلاگ جدید دیگر نیز ایجاد گردید . از وبلاگ های اولیه می توان به وبلاگ متعلق به Dave Winer ( اخبار مربوط Scripting ) ، وبلاگ Barger و Cameron Barrett ، اشاره نمود . محتویات وبلاگ های اولیه اغلب شامل مجموعه ای از لینک ها و توضیحاتی بود که متناسب با علاقه نویسنده ، ایجاد می گردید. در ادامه وبلاگ نویسان ، علاقه مند به ایجاد وبلاگ هائی شدند که در آن مطالبی را درج می نمودند که خود تمایل به خواندن آن را در آینده داشتند ( نظیر دفترچه خاطرات شخصی ) . بدین ترتیب ، وبلاگ ها دارای شخصیتی خاص برای خود شدند که این شخصیت را مستقیما" از مولف خود به ارث می بردند . ( شما با مطالعه دفترچه خاطرات شخصی هر فرد می توانید با ابعاد متفاوت شخصیتی وی نیز تا اندازه ای که امکان دارد ، آشنا شوید ) .[5]

    وضعیت اخیر وبلاگ و وبلاگ نویسی

    وبلاگ و وبلاگ نویسی همچنان روند توسعه و گسترش خود را ادامه داده  و هر روز بر تعداد وبلاگ نویسان افزوده می گردد .جامعه وبلاگ نویسان را اقشار متفاوت جامعه تشکیل می دهند .( پیاده کنندگان نرم افزار ، طراحان وب ، متخصصین و کارشناسان فن آوری های اطلاعات و ارتباطات ، معماران اطلاعاتی ، روزنامه نگاران ، وکلاء ، متخصصین آموزشی ، مشاوران و محققین فن آوری اطلاعات ، سیاستمداران و ... ) . با توجه به جایگاه بسیار مهم وبلاگ نویسی برای روزنامه نگاران ، دانشگاه MIT در پائیز سال 2002 ، اقدام به ارائه یکواحد خاصبرای  دانشجویان نموده است[6] .

    مقایسه سرویس دهنده های وبلاگ در ایران

    با یک جستجوی کوچک در دنیای اینترنت می فهمیم که سرویس های زیادی هستند که به کاربران شان فضای و دامنه ای رایگان می دهند تا برای خود یک وبلاگ شخصی ایجاد کنند. از جمله آن ها سایت Blogger است که معروف ترین سیستم ارائه خدمات جهت ایجاد وبلاگ شخصی است. اما ما قصد داریم با معرفی سایت های ایرانی گامی را در جهت پیشرفت کشور عزیزمان ایران انجام دهیم.

    در ایران سرویس های متعددی وجود دارند که شماری از آنها عبارتند از : میهن بلاگ(1) ، بلاگفا(2) ، پرشین بلاگ(3) ، بلاگ اسکای(4) ، ریواس بلاگ(5) ، پارسی بلاگ(6) ، تبلاگ(7) و ....

    در اینجا برای جلوگیری از ازدیاد مطلب فقط سرویس میهن بلاگ را بررسی می‌کنیم

    میهن بلاگ (Mihanblog.com )

    میهن بلاگ از جمله سایت های مناسب جهت ایجاد وبلاگی شخصی یا گروهی است .جالب است بدانید که برنامه ریزی یا نوشتن این سیستم توسط شخص جوانی به نام علیرضا عسکری انجام شده است. شعار مدیران این سایت ابزار قدرتمند برای وبلاگ نویسان (Powerful Tools For Bloggers ) است.

    حال به بیان مزایا و معایب این سیستم می پردازیم

    مزایا :

    1- دامنه های گوناگون

    دادن دامنه های مختلف از قبیل Yourname.mihanblog.com , Yourname.bigestblog.com , Yourname.myblog.ir , Yourname.persianhackers.com , Yourname.weblog.sh , Yourname.Muslimblog.ir به اعضا از جمله مزایای این سرویس است

    2- قرار ندادن تبلیغات در وبلاگ ها

     یکی از مشکلاتی که وبلاگ نویسان از آن می نالند این است که سایتی که در آن عضو شده اند تبلیغاتی را در وبلاگشان قرار می دهند و این باعث کم شدن سرعت بارگذاری وبلاگشان و همچنین نازیبا شدن آن شود. که خوشبختانه این سیستم تا به حال تبلیغی را در وبلاگهای اعضا قرار نداده است. اما طبق سخنان مدیران میهن بلاگ قرار شده است که تبلیغاتی در وبلاگ های انجام شود اما نه به طور اجباری بلکه هر عضو می تواند نمایش تبلیغ را در وبلاگش غیر فعال کند ولی از خدمات کمتری استفاده کند و یا هزینه ای را متقبل شود.[7]

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله وبلاگ چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت