تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 9129
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه

    USB (یو اس بی) چیست؟

    USB خلاصه گذرگاه سرى جهانى (Universal Serial Bus) می باشد، یک گذرگاه خروجی که انتقال اطلاعات را با سرعت 12مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می کند.

    امروز تقریباً هر کامپیوتر شخصى با گذرگاه سرى جهانى یا پورت‌هاى یو اس بى ارائه می شود. در واقع، حتى در خیلى از کامپیوترها پورت‌هاى یو اس بى اضافى در جلوی کیس و دو USB استاندارد اضافی در پشت کیس تعبیه شده است. در اواخر 1990، چند تولیدکننده کامپیوترى پشتیبانى از یو اس بى را در سیستم‌هاى جدیدشان شروع کردند اما امروزه یو اس بى یک پورت ارتباط استاندارد براى خیلى وسایل از قبیل صفحه‌هاى کلید شده است، موسها، دسته‌هاى بازى و دوربین‌هاى عکاسى دیجیتالى معروف  فقط  تعدادی از وسائل هستند که با یو اس بى فعال می شوند. یو اس بى قادر است هم پشتیبانى بکند و هم به وسیله یک دامنه بزرگ محصولات پشتیبانى شده است..

    چیزی که به جاذبه USB افزوده است پشتیبانی در سطح سیستم عامل است و در مقایسه با انتخاب پورتهای موازی و یا سری، پورتهای USB خیلی کاربر پسند تر هستند.

    پورت های USB زمانیکه اولین بار وارد بازار شدند بخاطر ویژگی نصب کن و استفاده کن      (plug and play) مورد توجه قرار گرفتند زیرا استفاده از آن آسان بود.

     استفاده کنندگان بدون داشتن اطلاعات فنی زیادی یا آشنایی با دانش سخت افزار قادر بودند که وسایل USB را به کامپیوترشان وصل کنند. همچنین پیش از این لازم بود برای نصب وسایل، کامپیوتر را خاموش بکنید. شما به سادگی آنها را نصب کنید و بروید (از آن استفاده کنید).

    وسایل USB می توانند در در چندین پایگاه بکار بروند. USB روی ویندوز و مکینتاش (Mac) کار می کند، به علاوه قادر است با سیستم عاملهای دیگر نیز از قبیل لینوکس (Linux) با قابلیت اطمینان بالایی کار کند.

    پیش از USB، وصل نمودن وسایل به سیستمتان اغلب مشکل بود. مودمها و دوربینهای دیجیتالی که از طریق پورتهای سریال وصل می شدند کاملا کند بودند.

     بطور مثال فقط یک بیت هر دفعه با پورت سریال فرستاده می شد. در حالیکه پرینترها عموما به یک پورت موازی احتیاج دارند؛ کدامیک قادر است بیش از یک بیت در هر زمان دریافت کند. آن (پورت موازی) می تواند چندین بیت را دریافت کند. بسیاری از سیستم‌ها دو پورت سرى فراهم کردند و یک پورت موازی.

    اگر شما چندین وسیله داشتید، می بایست آن وسیله را باز کرده و نرم افزار و درایورها را برای استفاده وسیله دیگر نصب می کردید که این کار اغلب برای کاربر می توانست مشکل ایجاد کند.

    در ابتدا USB به خیلی از گرفتاریهای استفاده از پورتهای سریال و موازی پرینتری پایان داد.

    USB قدرت وصل نمودن 127 وسیله را بطور مستقیم یا با استفاده از یک هاب USB  به استفاده کنندگان می دهد. این (هاب USB) خیلی سریعتر از زمانیکه است که USB با نرخ 12مگابایت در ثانیه برای درایوهای دیسکی و خروجی های پرسرعت عمل انتقال داده را انجام می دهد و با 5/1مگابایت در ثانیه برای آنهایی که پهنای باند کمتری دارند.

    به علاوه، استفاده کنندگان می توانند تقریبا هر وسیله USB را مستقیما به کامپیوترشان وصل کنند و ویندوز آنها را شناسایی کرده و بصورت خودکار سخت افزار را برای وسیله نصب می کند. زمانیکه آن وسیله نصب شد، شما می توانید آنرا از سیستمتان جدا کنید و زمان دیگری آنرا دوباره نصب کنید که ویندوز بصورت خودکار آنرا خواهد شناخت.

    انواع USB:

    USB 1x

    در ابتدای انتشاردرسال 1996، برای سرعت داده 5/1 مگابیت در ثانیه توسط یو اس بى اولیه، استاندارد 0/1 پیشنهادگردید. یو اس بى با استاندارد 1/1 از دو سرعت داده پیروی می کرد: 12 مگابیت در ثانیه براى وسائلی از قبیل درایوهاى دیسکى که کارآیى خیلى سریع احتیاج دارند و 5/1 مگابیت در ثانیه براى وسائل از قبیل دسته‌هاى بازى که به پهناى باند خیلى کمتری احتیاج دارند..

     

    USB 2x

    در سال 2002 یو اس بى 0/2 با مشخصه جدیدتر- همچنین یو اس بى 0/2 سرعت بالا نیز نامیده می شود-  معرفى گردید. سرعت انتقال داده‌ها به وسیله یو اس بى براى کامپیوتر شخصى به 480 مگابیت در ثانیه افزایش داد، که 40 بار تندتر از یو اس بى با مشخصه 1/1  است.

    با زیاد شدن پهنای باند، تجهیزات جانبی کامپیوتر از قبیل دوربینهای دیجیتالی، رایترهای سی دی و تجهیزات ویدیویی که رانده مان بالایی دارند را حالا می توان با یو اس بی متصل نمود. آن همچنین اجازه می دهد که چندین وسیله سریع با هم اجرا شوند. ویژگى مهم دیگر یو اس بى 0/2  این است که از ویندوز XP هنگامیکه  ویندوز در حال به روز شدن است پشتیبانى میکند.

     

     USB OTG

    USB OTG خلاصه USB On-the-Go ، یک پسوند برای یو اس بى با مشخصه 0/2  براى وصل کردن وسائل جانبى به یکدیگر. محصولات یو اس بى OTG بدون احتیاج  به وصل شدن به یک کامپیوتر شخصی مىتوانند با یکدیگر  تماس برقرار بکنند.

    یو اس بی OTG متوجه وسائلی است که نیازمند ارتباط بی درنگ برای اتصال با وسایل سیار هستند. یو اس بى OTG به مصرف‌کنندگان اجازه مى دهد وسایل متحرک را بدون نیاز به یک کامپیوتر شخصى وصل بکند. براى مثال،  یو اس بى OTG به مصرف‌کنندگان اجازه مى دهد دوربین دیجیتالیشان را مستقیماً به یک چاپگر آماده انجام، نصب و مستقیماً از دوربین عکاسى  چاپ بکنند و نیاز به کامپیوتر را در این میان حذف نمایند. همین‌طور، یک صفحه کلید PDA با یک واسط یو اس بى OTG مى تواند با هر  مدلى که یک واسط یو اس بى OTG را قبول می کند ارتباط برقرار نماید.

    همچنین USB-OTG ظرفیت میزبانی محدودی را جهت ارتباط با تجهیزات جانبی منتخب بوجود می آورد. یک رابط کوچک USB مناسب شکلهای قابل حمل و توان کم دارای این ویژگی بارز است که عمر باطری را حفظ می کند.

    USB OTG همان USB 0/2 با ویژگی های کاملتر می باشد.

     

    انواع رابط های USB

    در حال حاضر، چهار نوع رابط یو اس بى وجود دارد: نوعA، نوع B، mini-A و  mini-Bو آنها بوسیله ویژگی های مختلف USB (USB 1, USB 2, USB-OTG) پشتیبان می شوند.

    USB A (میزبان)

    عموما یک رابط داخل شونده است، رابط USB نوع A شبیه مستطیل است و وصل شدن به هاب یا CPU (واحد پردازش مرکزى) از کاربردهای آن می باشد.

     

    USB B (وسیله)

    به سر رابط، USB B نیز گفته می شود، رابط USB نوعB  بیشتر شبیه مستطیل است و سر دیگر آن مستقیما به وسیله(از قبیل پرینتر و یا دوربین دیجیتال) متصل می شود.

    از USB 1.1 می توان نوع A و B را نام برد.

        Mini-B

    رابط USB 2.0 برای خیلی از وسایل دستی جدید  مثل کامپیوتر های دستی (PDA) و گوشی های تلفن بزرگ بود.  Mini-Bاین اجازه را به استفاده کنندگان داد که از اتصال یو اس بى کامپیوتر شخصى براى این وسائل کوچکتر بهره‌مند بشوند.

    از USB 2.0 می توان نوع A و B  و  Mini-Bرا نام برد.

    Mini-A 

    بدلیل نیاز وصل شدن وسایل قابل حمل بدون کمک کامپیوتر، پورت Mini-A برای وصل شدن نسل جدید وسایل قابل حمل کوچک بوجود آمد.

    از USB OTG می توان نوع  Min-Aرا نام برد.

     

    معرفی USB بیسیم

    با تخمین بیش از 2میلیارد وسیله با ارتباط یو اس بی در جهان و رشد علاقه مندی به کامپیوتر بدون سیم، هیچ عجیب نیست که یو اس بی بیسیم شروع به فراگیر شدن بکند. دست اندکاران حوزه USB در حال معرفی و اطمینان یو ای بی بیسیم و گشترش جدیدتر تکنولوژی یو ای بی هستند. USB بی سیم، تکنولوژی بیسیم را در USB های استاندارد موجود بکار می برد تا استفاده کنندگان بیسیم بتوانند همچنان از وسایل USB بدون نگرانی و شلوغی سیمها استفاده کنند. آنها هنوز در ابتدا مرحله رشد هستند بطوریکه USB ساخته شده با مشخصه بی سیم تنها از می 2005 وارد بازار شده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , مقاله در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , تحقیق درباره تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , مقاله درباره تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله USB (یو اس بی) چیست؟ با ترجمه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت