تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 11588
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات

     

    چاپ یکی از مهمترین و متداول ترین ابزارهای تبلیغات به شمار می رود. چاپ مشخصات هر بخش برروی محصول، جعبه ای که برای بسته بندی استفاده می شود، برشور همراه کالا، کاتالوگ، پوستر، کارت پستال، آگهی در رسانه های چاپی و دهها کاربرد دیگر چاپ باعث می شود که مشاوران تبلیغات و نیز تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات، از چند و چون آن آگاهی داشته باشند.
    ● قبل از چاپ A
    طبیعی است که گام اول قبل از چاپ طراحی است. "طراحی" از عکاسی، تصویرسازی، اسکن تصاویر، تایپ مطالب، رسامی و صفحه آرائی بهره می گیرد.
    ۱) عکاسی حرفه ای
    آنچه در ایران به عکاسی صنعتی معروف است در واقع تهیه عکس به صورت حرفه ای است که قابلیت و کیفیت مناسبی برای چاپ داشته باشد.
    تا قبل از عمومی شدن عکاسی دیجیتال، عکاس های حرفه ای از اسلاید یا نگاتیوهای سایز بزرگ برای تهیه عکس های خود استفاده می کردند (البته الان هم غالبا از همان ها استفاده می کنند) نگاتیو یا اسلایدهای ۲۴*۳۶ میلیمتر (معروف به ۱۳۵) بیشتر برای اشیا کوچک، فضاهای بیرونی و عکاسی سریع و نیز سفارش های اقتصادی بکار می رود.سایز متوسط ۶*۴.۵ و یا اغلب ۶*۷ سانتی متر چه به صورت نگاتیو یا اسلاید بیشترین کاربرد را دارد. برای مواردی که کیفیت بهتر، جزئیات بیشتر و خروجی بزرگ مورد نیاز باشد از قطع های بزرگ مثل ۱۳*۱۸ سانتیمتر استفاده می شود. این نوع نگاتیو یا اسلایدها به صورت تخت هستند و معمولا در عکاسی آتلیه استفاده می شود چون تجهیزات بزرگ و سنگینی را برای کار طلب می کند و حمل آنها قدری دشوار است.
    هزینه عکاسی حرفه ای بر اساس سایز فیلم، تعداد سفارش، محل عکاسی (آتلیه عکاس یا در محل سفارش دهنده) و از همه مهمتر کارشناسی و تخصص عکاس متفاوت هست.
    ۲) هزینه عکاسی:
    پائین ترین قیمت برای عکاسی حرفه ای (در سال ۱۳۸۴) هر پز ۲۰۰.۰۰۰ ریال و بالا ترین آن ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال انجام شده و در مواقع خاص با سیستم دیجیتال و سفارش انبوه و دقت پایین تا ۱۵۰.۰۰۰ ریال هم انجام می شود.
    بزرگترین آتلیه عکاسی حرفه ای در تهران، استودیو لورکا هست که توسط آقای نادر معصومی و دو عکاس دیگر تاسیس و اداره می شود. این استودیو قابلیت عکاسی ازاشیا خیلی بزرگ را دارد مثلا امکان عکاسی از مینی بوس در داخل استودیو و نورپردازی مناسب آنرا دارد.
    آتلیه های زیادی با امکانات مدرن در تهران فعالیت می کنند ولی متاسفانه مثل سایر امور هنری نرخ شکنی توسط نواموزان و کیفیت پایین کار آنان به اعتبار این حرفه لطمه زده است.
    ۳) اسکن
    ▪ اسکنر های مورد استفاده در ایران دو نوع عمده هستند:
    اسکنر رومیزی پیشرفته کرئو
    اسکنرهای حرفه ای
    حرفه ای ترین اسکنرها معمولا به شکل درام استوانه ای شکل هستند و با ابزارهای لیزری تصاویر را اسکن می کنند ولی اسکنرهای حرفه ای تخت (رومیزی) هم به بازار آمده که می توانند با دقت بالا و کیفیت قابل قبولی عکس و اسلاید و نگاتیو را اسکن نماید.
    ▪ اسکنرهای آماتور
    با پیشرفت علوم دیجیتال و ارزانی محصولات الکترونیکی، اکنون در کنار کامیوتر هر طراحی، یک اسکنر رومیزی در اندازه A۴ به چشم می خورد. این اسکنرها برای انتشار تصاویر در وب یا مولتی مدیا بسیار عالی هستند و برای چاپ فاقد کیفیت مطلوب هستند هرچند جهت صرفه جویی معمولا در سایزهای کوچک از تصاویر اسکن شده آین نوع اسکنرها استفاده می کنند
    اسکنر های حرفه ای چاپ، اسکن تصاویر را به صورت ۴ رنگ انجام می دهند ولی اسکنرهای رومیزی چون برای وب و مولتی مدیا طراحی شده اند به صورت ۳ رنگ اسکن می کنند. طبیعی است که بعد از تبدیل رنگها کمی تغییر یابند.
    (چهار رنگ CMYK) ( سه رنگ RGB)
    ▪ اسکنرهای حرفه ای را می توان در لیتوگرافی ها یافت و هزینه آن به این ترتیب است
    تا سایز ۱۳*۱۸ سانتی متر به صورت ۴ رنگ مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال
    تا سایز ۱۳*۱۸ سانتی متر به صورت تک رنگ مبلغ ۱۰.۰۰۰ ریال
    ▪ بزرگتر از سایز فوق:
    هزینه اسکن=مساحت ضربدر ۲۰ ریال* تعداد رنگ
    مساحت خروجی اسکن=(طول +۱)*(عرض +۱) سانتی متر مربع
    به یاد داشته باشید هزینه اسکنر به اندازه خروجی شما ربط دارد نه به (Document)اندازه سند
    ● تصویرسازی و صفحه آرائی
    معمولا بعد از آماده شدن عکس ها و اسکن آنها، حروفچینی مطالبی که بایستی در آگهی یا طراحی بسته بندی درج شود، طراح شروع به صفحه آرائی می کند و در صورت نیاز برای تکمیل ایده خود، به تصویر سازی نیز روی اورد. متاسفانه به علت ساده شدن انجام خیلی از کارها با کامپیوتر، گرافیستهای کمتری به امر تصویر سازی آشنا هستند و غالبا هنر خود را اعمال انواع فیلتر ها و جلوه های ویژه نرم افزارهای تصویرسازی می دانند.
    با توجه به تنوع سفارشاتی که در یک آتلیه طراحی اجرا می شود و روابط بین سفارش دهنده و طراح وجود دارد و نیز نجوه پرداخت هزینه ها، مسئولیت طراح در سایر اجزا سفارش مثل نظارت بر امور چاپ یا بعد از چاپ متغیر است.
    برای آگاهی از هزینه های طراحی، می توانید به تعرفه های مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک مراجعه نمائید. که البته آنهم توسط بخش عمده ای از طراحان لحاظ نمی شود و گاها دستمزد خود را تا ۷۵% نسبت تعرفه های فوق پائین می آورند.
    ● لیتوگرافی
    لیتوگرافی به شکل سنتی بسیار پیچیده، وقت گیر، حساس و دقیق و نیز پر هزینه بود. من که از آن دوران خاطراتزیادی دارم، عکاس (در اینجا منظور شخصی است که اصل کار طراحی شده شما را توسط دوربین های مخصوص لیتوگرافی عکاسی می کرد گفته می شد) روتوش کار، مونتاژکار و فرم بند کارشناسانی بودند که اکنون در رقابت با سیستم های دیجیتال، شغل خود را بکلی از دست داده اند .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, مقاله در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, تحقیق درباره تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, مقاله درباره تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چاپ و تبلیغات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت