تحقیق مقاله رایگان هپاتیت

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18947
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان هپاتیت

     

    هپاتیت :
     
    هپاتیت یک بیماری التهابی کبد با. گستره وسیع جهانی است . هپاتیت به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می گردد و در اثر انواع ویروسها، داروها، الکل و جایگزینی بافت چربی در کبد و ... ایجاد می شود. هپاتیت های ویروسی که جزء علل مهم درگیری کبد می باشند در اثر آلودگی با ویروس های هپاتیت A ، B ،‍‍ C ، D ، E ، F ، G و همچنین ویروس های ‍ CMV ، EBV ، سرخک و سرخجه و ... ایجاد می شوند.
     
    یکی از عوامل مهم هپاتیت های ویروسی، هپاتیت B می باشد.
     
    اهمیت هپاتیت B شیوع بالای این بیماری و همچنین عوارض مهم کبدی و خارج کبدی است. در حال حاضر سه چهارم مردم دنیا در نواحی با شیوع بالای آلودگی هپاتیت B زندگی می کنند. درحدود یک میلیون نفر در سال بعلت عوارض حاد عفونت هپاتیت B و همچنین عوارض مزمن نظیر سیروز وکارسینوم کبدی می میرند.
     
    هپاتیت B :
     
    عفونت هپاتیت B یک مشکل مهم بهداشتی در کل جهان می باشد. سیر بیماری از یک عفونت حاد تا یک بیماری مزمن آزاردهنده متفاوت است . معمولاً موارد حاد عفونت با ویروس هپاتیت B ، سیر خود محدود شونده دارند. 1 تا 2% از موارد حاد منجر به هپاتیت برق آسا(فولمینانت) می گردد که در اکثر موارد منجر به مرگ بیمار می شود. نوع مزمن هپاتیت B نیز از یک عفونت بدون علامت بصورت ناقلی مزمن تا هپاتیت مزمن علامت دار، سیروز و سرطان متغیر می باشد. ابتلا به عفونت حاد هپاتیت B در جهان منجر به مرگ ومیر 500000 تا 1200000 نفر در سال می گردد.
     
    اپیدمیولوژی:
     
    بیش از 2 میلیارد نفر از جمعیت دنیا با ویروس هپاتیت B تماس داشته اند. و در حدود350 میلیون نفر در جهان ناقل HBV هستند. میزان شیوع ناقلی HBV در نقاط مختلف جهان متفاوت بوده و بر این اساس مناطق مختلف جهان به 3 گروه تقسیم می شوند.
     
     
     
    1- مناطق با شیوع کم: میزان شیوع ناقلی HBV در این مناطق از1/0 درصد تا 2% است . این مناطق شامل آمریکای شمالی، اروپای غربی،‌استرالیا و قسمتی از آمریکای جنوبی و مرکزی می باشد.
     
    2- مناطق با شیوع متوسط : میزان شیوع ناقلی HBV در این مناطق 2 تا 8% است.
     
    این مناطق شامل کشورهای اطراف مدیترانه، ژاپن، آسیای مرکزی، خاورمیانه و قسمتهایی از آمریکای جنوبی و لاتین و اروپای شرقی می باشد.
     
    3- مناطق با شیوع بالا: میزان شیوع ناقلین HBV در این مناطق 8 تا 20% می باشد. این مناطق شامل آسیای جنوب شرقی، چین، جزایر پاسیفیک،‌آلاسکا و قسمتهایی از خاورمیانه و اروپای شرقی می باشد.
     
    در ایران :‌
    متوسط ناقلین HBV در ایران 7/2% برآورد می شد اما براساس طرح سلامت و بیماری که درسال 1378 انجام گردید این مقدار 7/1 درصد در جمعیت عمومی برآورد شد. در بررسی انجام شده درسال 1380 روی 000/250 نفر از اهداکنندگان خون در تهران ( دکتر دریانی و همکاران) 6/3% ازمردان و 6/1 درصد از زنان HBsAg مثبت و 37% از مجموع آنها HBcAb مثبت بودند. همچنین در بررسی انجام شده در مراجعین اهداء خون توسط مرکز پژوهش سازمان انتقال خون در سال 82 نیز درهر هزار نفر7/8 موردآلودگی به HBV وجود داشته است . شواهد موجود نشان می دهد که حدود 40% جمعیت بنوعی با HBV در تماس بوده‌اند که کمتر از 3% آنها ناقل باقی مانده اند .
     
    عوامل کاهش دهنده اثر ایمنی زایی واکسن شامل موارد زیر است :
     
    1- سن بالای 40 سال
     
    2- جنس مذکر
     
    3- چاقی
     
    4- عوامل ژنتیکی
     
    5- همودیالیز
     
    6- عفونت HIV
     
    7- افراد دچار نقص ایمنی یا تحت درمان با داروهای مضعف سیستم ایمنی
     
    8- مصرف سیگار
     
    9- تزریق زیرجلدی واکسن
     
    10- تزریق در ناحیه باسن
     
    11- یخ زدگی واکسن
     
    12- تسریع در نوبت های واکسن ( Accelerated schedual )
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان هپاتیت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت