تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20496
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE

    گوگل یکی از پرقدرترین و پر ترافیکترین موتورهای جستجو در وب است. این موتور جست وجو ، امکان دسترسی آسان به بیش از 3 میلیارد صفحه وب را فراهم می کند و هر روز پذیرای میلیونها کاربر از سرتاسر دنیاست. بدون شک استفاده بهینه از چنین موتور پر قدرتی ، مستلزم اتخاذ روشهای صحیح و منطقی در امر جست و جو است.

     

    مفاهیم اولیه جست و جو در گوگل

    برای ورود یک پرس و جو در موتور جست و جوی گوگل ، کافی است  کلمه توصیفی در رابطه با موضوع جست و جو را تایپ کرده و کلید ENTER  را فشار دهید تا لیستی از صفحات وب مرتبط با موضوع مورد نظرتان ارائه شود. از آنجائی که گوگل در لیست مذکور ، صفحات وبی را که  شامل تمامی کلمات موجود در پرس و جوی مورد نظر است نمایش می دهد ، لذا برای بهبود یا محدود سازی دامنه جست و جو ، مجبور خواهیم بود که کلمات بیشتری را به عبارت جستجو بیافزاییم. با این عمل ، پرس و جوی جدید زیر مجموعه ای از صفحات یافت شده برای پرس و جوی قبلی را باز می گرداند.

     

    انتخاب کلمات کلیدی

    برای کسب بهترین نتایج در عملیات جست و جو ، استفاده بهینه از کلمات کلیدی حائز اهمیت است. در این رابطه نکات زیر را همیشه به خاطر بسپارید.

    در صورت امکان از اسامی خاص استفاده کنید. برای مثال اگر بدنبال اطلاعاتی در مورد پیکاسو نقاش معروف هستید ، به جای PAINTERS از کلمه PICASSO  استفاده نمائید.

    از کلماتی که احتمال ظاهر شدنشان در سایتی وجود  دارد ، استفاده کنید. برای مثال ، کاربرد کلماتی مانند LUXURY HOTEL در عبارت جست وجو در مقایسه با عبارت

    REALY NICE PLACES TP SPEND THE NIGHT IN HAWAII نتایج بهتری را در پی خواهد داشت.

    تا جایی که ممکن است از کلمات کلیدی دقیقتری استفاده کنید. برای مثال ،

    پرس و جوی ANTIQUE LEAD SOLDIERS‌ نسبت به پرس و جوی OLD METAL TOYS نتایج بهتری را یه دنبال خواهد داشت.

     

    درج خودکارAND   در پرس و جو

    طبق پیش فرضها ، گوگل تنها صفحاتی را باز می گرداند که شامل تمامی واژه های مورد جستجو است. در این صورت نیازی به افزودنAND   میان واژه ها نیست. به خاطر داشته باشید که ترتیب تایپ کردن واژه ها ، روی نتایج جستجو تاثیر خواهد گذاشت. برای محدود کردن هر چه بیشتر جستجو کافی است واژه های بیشتری را به پرس و جو اضافه کنید.

     

    حذف خودکار کلمات عمومی

    گوگل کلمات و کاراکترهای عمومی نظیر WHERE , HOW و ارقام و حروف منفرد را نادیده میگیرد. زیر آنها عملیات جست و جو را بدون بهبود نتایج ، فقط کند می سازند. اگر گوگل یکی از این کلمات را حذف کند ، در صفحه نتایج و زیر کادر جست وجو با نمایش جزئیات ،‌این مساله را یادآوری خواهد کرد.

    اگر یک کلمه عمومی در بدست آوردن نتایج دلخواه موثر باشد ، می توانید با گذاشته علامت  +  در مقابل کلمه مزبور آن را به پرس و جوی خود اضافه کنید (توجه داشته باشید که باید قبل از علامت + یک فاصله خالی قرار دهید)

    روش دیگر برای انجام این کار ، هدایت عبارت جستجو است که مفهوم آن گذاشتن علائم کوتیشن در اطراف دو یا چند کلمه است. بدین ترتیب کلمات عمومی نیز در جست و جو شرکت داده خواهند شد. مانند "TEHRAN" .

    برای مثال جهت جستجوی "قسمت اول بازی جنگ ستارگان"  یکی از عبارتهای زیر را وارد کنید.

    STAR WARS EPSIDE + I

      I" "STAR WARS EPSIDE 

     

    استفاده از حروف بزرگ :

    گوگل در جست و جوهای خود تفاوتی بین حروف بزرگ و کوچک قائل نمی شود. تمامی حروف پرس و جو صرف نظر از اینکه چگونه تایپ کرده اید ، با حروف کوچک در نظر گرفته می شوند.

    برای مثال پرس و جوهای "Tehran"  و "tehran" و "TEHRAN" همگی نتایج یکسانی را باز میگردانند.

     

    گونه های مختلف یک کلمه

    برای ارائه دقیقترین نتایج ، گوگل از پرس و جوهای حاوی کاراکترهای عمومی WILD CARD‌ پشتیبانی نمی کند. به عبارت دیگر گوگل دقیقا کلماتی را که در کادر جست وجو وارد کرده اید ‌مورد جست وجو قرار می دهد و بنابراین در جست و جوی کلمه "BOOK"  یا "BOOK*" نتایجی مانند "BOOKS"  و "BOOKSTORE" را بدنبال نخواهد داشت.

     

    جست و جو در گروهها

    اگر دقیقا نمی دانید از کدام کلمات کلیدی در عبارت جستجو استفاده کنید ،‌ دایرکتوری گوگل (DIRECTORY.GOOGLE.COM)  مکان خوبی برای شروع کار جستجو است. برای مثال جستجوی کلمه SATRUN در گروه SCIENCE>ASTRONOMY  از دایرکتوری گوگل ،‌ منجر به نمایش صفحاتی درباره سیاره کیوان یا زحل خواهد شد. در حالی که جستجوی همین کلمه در گروه خودرو صفحاتی درباره         اتومبیل SATURN را به دنبال خواهد داشت. با جستجو داخل یک گروه  دلخواه می توانید صفحات مرتبط با موضوع مورد نظر را محدودتر کنید.

     

    جستجوی پیشرفته در گوگل

    می توانید با افزدون عملگرهایی که عملکرد کلمات کلیدی را بهبود می بخشند و در مواردی روش جستجو را به طور کلی تغییر می دهند ، دقت جستجوهای خود را افزایش دهید.

    گوگل در جست و جوی پیشرفته از عملگرهای متعددی پشتیبانی می کند. این عملگرها ، کلمات  پرس و جویی هستند که مفهوم خاصی برای گوگل دارند.

     

    عملگر  +

    در رابطه با این عملگر توضیحات کافی داده شد.

     

    عملگر

    گاهی اوقات کلمه ای که به دنبال آن هستید ، بیش از یک معنا دارد. برای مثال کلمه BASS به معانی نوعی ماهی وهمچنین به معنای  بم است که می تواند هم به ماهیگیری و هم به موسیقی مربوط باشد. در چنین وضعیتی می توانید کلمه مورد نظر را به همراه علامت " - "  در کنار آن ، به پرس و جوی خود اضافه کنید تا در هنگام جستجو نادیده گرفته شود.(افزودن فاصله خالی قبل از علمات تفریق الزامی است). برای مثال جهت یافتن صفحات وبی درباره bass  که شامل music نیست این پرس و جو را به شکل زیر تایپ می کنیم.

    Bass-music

     

    عملگر  "  "

    برای جستجوی یک عبارت ، کلمات آن را داخل علامت کوتیشن قرار دهید. در این صورت کلمات محصور بین علامت کوتیشن مانند "TEHRAN"  در نتایج حاصل از جستجو ، دقیقا همانطور که آنها را وارد کرده اید ، کنار هم ظاهر خواهند شد.

    *  جستجوی عبارت ها با استفاده از این روش ، به ویژه برای جستجوی کلمات قصار ، ‌ضرب المثلها و اسامی منحصر بفرد مفید هستند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, مقاله در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, تحقیق درباره تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, مقاله درباره تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله راهکارهای جستجو در GOOGLE
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت