تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20520
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل

    هنگامیکه صحبت از سیستم‌ های نوت‌ بوک و مسئله خنک کننده به میان می‌آید، آی‌بی‌ام هیچ چیز بغیر از چیپ‌ های اینتل را مطرح نمی‌کند. این ویژگی ارزشمندی برای این پردازشگرها است که در چهارچوب باریک نوت‌بوک‌ها محصور هستند. اما قبل از اینکه به کارهایی که محصولات و چیپ اینتل برایتان می‌کنند، بپردازیم، بهتر است بدانید کاری که این محصولات نمی‌توانند انجام دهند یک جهش بزرگ عملکرد را در مقایسه با دسک‌تاپ است.

     

    هنگامیکه صحبت از سیستم‌های نوت‌بوک و مسئله خنک کننده به میان می‌آید، آی‌بی‌ام هیچ چیز بغیر از چیپ‌های اینتل را مطرح نمی‌کند. این ویژگی ارزشمندی برای این پردازشگرها است که در چهارچوب باریک نوت‌بوک‌ها محصور هستند. اما قبل از اینکه به کارهایی که محصولات و چیپ اینتل برایتان می‌کنند، بپردازیم، بهتر است بدانید کاری که این محصولات نمی‌توانند انجام دهند یک جهش بزرگ عملکرد را در مقایسه با دسک‌تاپ است. مدل فعلی شرکت اپل، علیرغم سرعت پاینترش نسبت به پردازشگرهای دستگاه‌های Wintel یک چیپ نیرومند است. Athlon ۶۴ سازگار با x۸۶، کم سرعت شرکت AMD رقیب اینتل، از نظر سرعت برابر یا پرسرعت‌تر از عرضه‌‌های اینتل می‌باشد. (کارآیی نوت‌بوک مساله دیگری است که پس از خواندن مطالب زیر در مورد پنتیوم M به آن می‌رسید). دنیای Wintel با وجود محصولات بیشتر نسبت به دنیای Mac، در هم ریخته‌تر است و شرکت اینتل با حیرت تمام، یک مجموعه بزرگ از cpu هایی را عرضه می‌کند که در اندازه cache، سرعت و ویژگی‌های دیگر متنوع است. در طول یکسال ممکن است اتفاقات زیاد بیافتد، اما با طوفان اخیر عرضه‌های تکنولوژی جدید از سوی شرکت اینتل، اولین MacIntelها باید دارای مشخصه یکی از پردازشگرهای زیر یا چیزی مشابه با آن باشند.
    ● پنتیوم ۴
    این مدل برای دسک‌تاپ و لپ‌تاپ‌های جایگزین دسک‌تاپ طراحی شده است.
    پنتیوم ۴ بهترین نمونه پردازشگر شناخته شده اینتل است، که برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر طراحی شده است، اما به طور کلی نسبت به CPUهای رقیب سرعت کمتری دارد. آخرین مدل های پنتیوم ۴ دارای سرعتی معادل ۳.۸ گیگاهرتز حافظه cache یک یا دو مگابایت و یک front-side bus هشتصد مگاهرتزی هستند. این نمونه‌‌ها همچنین ۶۴ بیت از EM۶۴T اینتل را دارند. EM۶۴T یک نسخه از ساختارهای x۸۶-۶۴ شصت وچهار بیتی، است که توسط AMD برای CPUهای Athlon ۶۴ سازگار با اینتل طراحی شده‌اند.EM۶۴T P۴ با تسهیلات یکسان ساختارهای ۳۲ و ۶۴ بیتی را اجرا می‌کنند و اگر سیستم‌های اپل که آنها را به کار می‌گیرند، چیزی شبیه به PC باشد، این مدل‌ها باید حداقل از ۶۴ گیگابایت حافظه به صورت مستقیم پشتیبانی کنند. بعضی از مدل‌های پنتیوم ۴ دارای ویژگی Hyper-Threading نیز هستند که دو CPU مجازی را برای ارتقا و عملکرد در زمان اجرای امور مشترک، از قبیل اعمال فیلتر فتوشاپ در هنگام مرور وب، ایجاد نمایند.
    ● پنتیوم D
    این مدل برای دسک تاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های اجرایی طراحی شده‌اند.
    مدل پنتیوم D که در نتیجه تکامل پنتیوم ۴ شکل گرفته‌اند، مانند G۵ و اکثر CPUهای اینتل با استفاده از یک پردازش هنرمندانه ۹۰ نانومتری تولید شده‌اند. حرف "D" مخفف Dual-core و به معنی وجود دو هسته‌ اجرایی - مرکز یک CPU که در واقع عملکردها را پردازش می‌کند در یک چیپ است. این مفهوم لزوما مفهوم G۵ دو پردازشگری را القا می‌کند با این استثنا که CPU‌ها و پشتیبانی‌های منطقی آن در یک قطعه سلیکونی جا دارند. CPUهای پنتیوم D بدلیل وجود دو هسته به ویژه در انجام امور چند جانبه تبحر دارند و هر سه مدل (۲.۸ ، ۳.۰ و ۳.۲ گیگاهرتزی) دارای مجموعه عملکرد EM۶۴T، یک مگابایت حافظه cache در هر هسته و یک front-side bus هشتصد مگاهرتزی می‌باشند.
    ● Pentium۴ Extreme Edition
    این مدل برای دسک‌تاپ‌های اجرایی و بازی‌ها طراحی شده است.
    در واقع جدیدترین نسخه P۴EE، یک پنتیوم D مجهز به Hyper-Threading است. یعنی دو هسته پردازشگر از طریق Hyper-Threading برای مجموع چهار CPU مجازی تقسیم می‌شود. این مدل EE را نباید با مدل‌های قبلی EE اشتباه گرفته شود. مدل‌های قبلی پنتیوم چهار تک هسته‌ای دارای HT و حاوی یکی از حافظه‌های cache دو مگابایت (مدل‌های ۹۰ نانومتری، ۳.۷۳ گیگاهرتزی، frontside bus ۱۰۶۶ مگاهرتزی) یا حافظه‌های ۲MB L۳ Cache و ۵۱۲KB L۲ دوتایی (مدل‌های ۱۳۰ نانومتری، ۳.۲ گیگاهرتزی/ ۳.۴۶ گیگاهرتزی، ۱۰۶۶front-side bus مگاهرتزی/۸۰۰ مگاهرتزی) می‌باشند.
    ● پنتیوم M
    این مدل برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است.
    برخی فکر می‌کنند پنتیوم M سی و دو بیتی، همان چیزی است که اپل در کوتاه مدت بدنبال آن بوده است. پنتیوم M بر مبنای هسته پنتیوم ۴ نیست: بلکه مدل دیگری است که در هر چرخه ساعت کارهای زیادی را انجام می‌دهد. این مدل که دارای سرعت‌های ۲.۱۳ تا ۱.۵ گیگاهرتز است. به سهولت عملکرد بهتری نسبت به G۴‌های موجود در سریعترین نوت‌بوک‌های اپل دارد و در کمل حیرت مصرف انرژی بسیار کمتری دارند. نوت‌بوک‌های پنتیوم M می‌توانند بیش از ۵ ساعت با استفاده از یک شارژ باتری دوام بیاورند و این مساله چیزی است که کاربران iBook و Powerbook اخیرا فقط می‌توانند رویای آن راداشته باشند.
    ● سلرون
    این مدل برای لپ‌تاپ‌ها و دسک‌تاپ‌های ارزانقیمت طراحی شده است.
    سلرون‌ها، جز خانواده ۳۲ بیتی پنتیوم و ارزان‌تر از آن هستند و به طور کلی دارای front-side bus کم سرعت‌تر، حافظه cache کمتر یا برخی از ویژگی‌های محدود عملکرد است. این مدل‌ها هزینه‌شان اندکی کمتر از مدل‌های low-end Pentium است، اما هرگز نخواهید فهمید که در یک Mac Intel ارزانقیمت چه چیزی ظاهر خواهد شد.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چیپ‌ های عرضه شده شرکت اینتل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت