تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18391
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار

     

    چیپ ‌ست ‌های P۵۵ با نوید پشتیبانی از فناوری‌ های جدید به کاربران معرفی شدند. زمانی که اینتل به فاصله کمی از فراگیر شدن مادربرد های X۵۸ و تراشه‌ های Core i۷ (مبتنی بر معماری Nehalem) از پیکره‌بندی جدید خود (تراشه‌های Lynnfield و چیپ‌ست‌های P۵۵) پرده برداشت، نوید داد که این نسل از محصولات، با تازه‌های فراوانی برای مخاطبان همراه خواهد بود. بیشتر آن چیزی که تا به امروز، شرکت‌های تولیدکننده مادربرد در قالب چیپ‌ست جدید اینتل معرفی کرده‌اند، به توانایی‌های سخت‌افزاری آن‌ها در پشتیبانی از تراشه‌ها و حافظه‌های جدید برمی‌گردد. با گذشت زمان و جا باز کردن پیکره‌بندی جدید در بین کاربران، باید منتظر اتفاقات و تازه‌هایی در محصولات جدید شرکت‌ها باشیم. گیگابایت که یکی از تولیدکنندگان مادربرد و کارت گرافیک در جهان به شمار می‌رود، زودتر از سایر رقبا به معرفی نسل جدید محصولات خود پرداخته است .

    گیگابایت که اولین مادربردهای سری P۵۵ را راهی بازارهای جهانی کرده است، این‌بار نیز گوی سبقت را از رقبا ربود و نسل جدید مادربردهای P۵۵ خود را معرفی کرد. این مادربردها که نسل دوم محصولات این شرکت مبتنی بر پیکره‌بندی P۵۵‌به حساب می‌آیند، قابلیت پشتیبانی از استانداردهای SATA۳ و USB۳.۰ را دارند. این دو استاندارد که نسل جدید درگاه‌های ارتباطی هستند طی سال آینده میلادی به طور کامل جایگزین نسل فعلی می‌شوند. تولیدکنندگان هارددیسک و قطعات جانبی نیز از هم‌اکنون ندای محصولات جدید خود، مبتنی بر این استانداردها را سر داده‌اند. حافظه‌های فلش USB۳.۰ شاید از اولین محصولاتی باشند که پا به بازار IT خواهند گذاشت.

     

    USB۳.۰‌ که از پرسر و صداترین فناوری‌های جدید به شمار می‌آید، نمونه بهینه و پرسرعت‌تری از درگاه‌های USB قبلی است که علاوه بر سرعت بیشتر، از مدیریت بهتری در انتقال توان نیز برخوردار است. در این استاندارد جدید سرعت انتقال اطلاعات ۱۰ برابر شده و به عدد باورنکردنی ۴.۸ Gbit/s رسیده است. تغییر عمده در استاندارد جدید آن است که در USB ۳.۰ اطلاعات در هر لحظه در هر دو جهت منتقل می‌شود و انتقال اطلاعات یک سویه نیست. این درگاه‌ها توانایی پشتیبانی از استاندارد USB ۲.۰‌ را نیز دارند. در این استاندارد جدید از کابل‌های ۸ رشته با معماری جدید استفاده می‌شود که ۲ رشته مخصوص تغذیه و زمین، ۲ رشته برای انتقال اطلاعات با استاندارد قبلی UBS ۲.۰‌ و ۴ رشته برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا یا در اصطلاح SuperSpeed به کار گرفته می‌شوند. کابل‌ها نیز دو دسته هستند. در طراحی جدید هم از کابل‌های فیبر نوری و هم از کابل‌های مسی قدیمی استفاده شده است. به این ترتیب با بهره‌مندی از این استاندارد، کاربران می‌توانند نرخ انتقال اطلاعات خود را تا مرز ۱۰ برابر افزایش دهند که جهشی عمده و قابل توجه به شمار می‌آید.
    SATA۳ نیز نسل جدید درگاه‌های ارتباطی مجتمع است که بر خلاف USB که کاربردی وسیع‌تر دارد، بیشتر جهت اتصال هارددیسک به رایانه استفاده می‌شود. در استاندارد جدید SATA۳ که به نام SATA ۶ Gbit/s نیز شناخته می‌شود، سرعت انتقال اطلاعات دو برابر و حدود ۶ Gbit/s شده است. این استاندارد به زودی از سوی تولیدکننده‌های هارددیسک نیز مورد پشتیبانی و عرضه قرار خواهد گرفت به طوری که تا پایان سال آینده میلادی دیگر قطعه‌ای مبتنی بر استاندارد SATA۲ تولید نخواهد شد.

    گیگابایت سه مدل مادربرد جدید با مدل‌های P۵۵A-UD۳P، P۵۵A-UD۴P و P۵۵A-UD۶ را تا ماه آینده راهی بازارهای جهانی خواهد کرد. هر سه مدل جدید علاوه بر بهره‌مندی از تمام خصوصیات مادربردهای نسل پیشین، قابلیت پشتیبانی از SATA۳ و USB۳.۰‌ را نیز دارند. در هر سه مدل مادربرد جدید گیگابایت دو درگاه USB ۳.۰ آبی رنگ تعبیه کرده است که از یک تراشه ساخت NEC برای کنترل آن‌ها استفاده می‌شود. هر دو این درگاه‌ها قابلیت پشتیبانی از USB ۲.۰ را نیز دارند. در طراحی جدید، توان درگاه‌های USB ۳.۰ برای انتقال سیگنال‌های برقی نیز تا سه برابر افزایش یافته است، به این بدان معنا که دیگر برای اتصال قطعات خارجی نظیر هارددیسک‌ها، نیازی به کابل برق مجزا نیست.

    گیگابایت همچنین دو درگاه SATA۳ نیز برای مادربردهای خود پیش‌بینی کرده است که مبتنی بر تراشه‌های ساخت شرکت Marvell هستند و از SATA RAID۰‌ پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب در هنگام استفاده از پیکره‌بندی RAID۰‌ سرعت انتقال اطلاعات تا ۴ برابر افزایش می‌یابد که عدد چشمگیر و قابل‌توجهی است. مادربردهای جدید گیگابایت، اواخر آذرماه امسال وارد بازارهای جهانی و به گفته نمایندگی این شرکت در ایران با کمترین فاصله زمانی ممکن وارد کشور خواهند شد. ورود این مادربردها هم زمان خواهد بود با معرفی و عرضه تراشه‌های جدید havendale از سوی اینتل که پیش از سال میلادی جدید انجام خواهد شد. این نسل که به یک تراشه گرافیکی مجتمع مجهز هستند، نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی اینتل را شامل خواهند شد.

     

     
    بزرگراه فناوری

    soheilspeedart

    Nov-12-2009, 14:18

    خوب گذشته از این مطلب جالب، یه سری توضیحات درباره این مادربورد و بخصوص P55 خدمت دوستان تقدیم می کنم، قبل از هر چیز جالبه بدونید با توجه به اینکه این مادربورد بر اساس پلتفرم 1156 هست، ناچار از حافظه های DDR 3 به صورت دو کانال استفاده می کنه. یعنی core i5 ها اومدن واسه اینکه کاربرانی که از نظر مالی قدرت استفاده از core i7 ها رو ندارن، تنها نباشن!!! (پلتفرم 1366 که واسه core i7 معرفی شده، بیس DDR3 به صورت سه کانال هست)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , مقاله در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , تحقیق درباره تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , مقاله درباره تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ورود مادربرد های جدید سری P۵۵ به بازار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت