تحقیق مقاله رایگان ملخ

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22294
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ملخ

    مَلَخ‌ها جاندارانی از دودمان بندپایان رده حشرات، راسته راست‌بالان و زیرراسته ملخی‌ها (Caelifera) هستند.

    گریز از خطر

    همه حشرات به‌وسیله پرواز کردن از خطر فرار می‌کنند، اما ملخها و جیرجیرک‌ها جهش نیز می‌کنند. این حشرات دارای پاهای جهنده در عقب بدن خود هستند. این حشرات معمولاً می‌توانند ۱ متر (۳ پا) یا بیشتر جهش کنند. ملخها و جیرجیرکها دارای آرواره‌های قوی هستند و عموماً از گیاهان تغذیه می‌کنند. در طول فصل زادآوری (تولید مثل)، آنها صداهای بلند از خود در می‌آورند و این کار را به‌وسیله مالیدن اعضاء بدنشان به یکدیگر انجام می‌دهند.

    ملخها بیشتر عمر خود را روی زمین می‌گذرانند اما آنها قادرند بعد از جهش از روی زمین با قدرت پرواز کنند. چهار عدد بال‌های جلویی ضخیم و محکم می‌باشند، اما بالهای عقب نازک و نیمه شفاف هستند و در طول پرواز مثل یک بادبزن می‌شوند.

    ملخ جهنده چمنزار مثل تعداد زیادی از فامیلهایش، دارای پاهای عقبی بزرگ بوده که آنها را برای جَستن به کار می‌برد. در عین حال، او برخلاف بیشتر ملخهای دیگر قادر به پروار نیست، چرا که فاقد بالهای مناسب برای پرواز است. ملخ جهنده چمنزار در اواخر پاییز می‌میرد. تخمهای آنها در طول زمستان زنده می‌مانند و در بهار سال بعد نسل جدیدی از این ملخها را بوجود می‌آورند.

    ملخ‌ های آسیایی

    ملخهای بالدار مهاجر آسیایی آفریقایی از خانواده ملخهای جهنده صدادار هستند.آنها در گروههای بزرگ زندگی می‌کنند. بزرگ‌ترین گروه ملخها که تا کنون ثبت شده، در سال ۱۸۷۵ در نبراسکا دیده شده، که در حدود بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱ ملخ بالدار در کنار هم وجود داشته‌است. جیرجیرک زیرزمینی بیشتر عمر خود را زیر زمین می‌گذراند. صدای آنها از همه حشرات بلندتر و در فاصله بیش از ۶/۱ کیلومتر (یک مایل) صدای آنها قابل شنیدن است.اندام تنفسی ملخ نای او است وبدین صورت تنفس می‌کند.

    واژه ملخ

    واژه ملخ در زمان شکلگیری فارسی استاندارد در حدود هزار سال پیش از زبان سغدی وارد فارسی شده‌است.[۳] [۴] واژه خویشاوند با ملخ در زبانهای ایرانی غربی «میگ» بوده که بعدها در جنوب ایران بصورت میگو درآمده و برای نامیدن یکی از آبزیان همانند با ملخ بکار رفته‌است.

    دگردیسی ملخ

    ملخ یکی ازجانورانی است که دگردیسی ناقص دارد. ملخ وقتیاز تخم در می‌آید(نَمف) شبیه جانوربالغ است با این تفاوت که تولیدمثل نمی‌کند،بال ندارد و کوچکتر است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ملخ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ملخ, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ملخ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ملخ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت