تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22596
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین

    محصول رزین 220 چسب اپوکسی شرکت S&P

    S&P Resin Epoxy 220

     

    چسب اپوکسی رزین دو قسمتی برای چسباندن سیستم های FRP شرکت S&P

    سطوح مورد اجراء

    عمل چسباندن بایستی با فشار انجام پذیرد

    چسباندن لمینیت های CFK شرکت S&P بر روی بتن و فولاد

    شرح محصول

    چسب اپوکسی رزین 220 شرکت S&P در هیچ چیز حل نمیشود، موقع بکار بردن روی سطح حالت روندگی ندارد، زنگ آن خاکستری بوده و از دو قسمت جداگانه تشکیل یافته که برای چسباندن لمینیت های فیبر کربنی CKF شرکت S&P طراحی و ساخته شده است. خصوصیات و ویژگی های این چسب چه بصورت تازه و چه بصورت سخت و سفت شده طوری طراحی شده است که نیازمندیهای اجزاء سازه ای S&P را برای سیستم تقویت سازه ها برآورده می نماید. این چسب بعنوان یکی از اجزاء FRP با نرم افزار (لاملا) بطور سیتیماتیک مورد تست و آزمایش قرار گرفته است.

    محاسن

    مخلوط کردن دو قسمت جداگانه به سادگی امکان پذیر بوده و هر زمان که بخواهیم برای استفاده بدون افزودن چیزی به آن آماده بهره برداری است

    به سادگی میتوان آنرا از ظرفهای سطل مانند مورد استفاده قرار داد.

    دارای قدرت چسبندگی و اتصال بالا

    تیکسوتراپیک است یعنی روی سطوح هنگام استفاده رونده نبوده و چکه نمیکند

    روی صفحات مرطوب قابل استفاده است

    از مقاومت میکانیکی بالائی برخوردار است

    با حداقل انقباض و جمع شدگی سفت و سخت میگردد

    در هیچ عنصر یا ترکیبی حل نمیگردد

    تهیه و آماده نمودن سطح مورد استفاده

     

    زمانی عملیات مقاوم سازی موثر میباشد که در هنگام استفاده از این چسب برای چسبانیدن لمینیت های CFK مقاومت سطحی بتن حداقلN/m2 5/1 باشد سطح مورد نظر بایستی عاری از هرگونه زوائدی که ممکن است به چسب و عمل چسباندن آسیب برساند(چربی، گریس، موم و غیره) و مضافاً به اینکه بایستی عاری از گردو غبار و تمیز بوده و کم و بیش خشک و مناسب باشد(حداکثر رطوبت سطح بایستی 4% باشد.
    عمر بتن بسته به آب و هوا حداقل باید 3 تا 6 هفته باشد.

    نکات مهم

    وقتیکه مقاوم سازی اجزاء ساختمانی با سیستم FRP شرکت S&P انجام می پذیرد بایستی این امکان وجود داشته باشد که نیروهای کششی از لمینیت ها به سادگی از طریق لایه چسب به سطوح باربر سازه منتقل گردد. بنابراین فرآیند مکانیکی برای تمیز کردن سطح مورد نظر همیشه یک اصل می باشد روشهای معمولی مانند سائیدن با سمباده یا آسیاب کردن با چرخ سنباده، سند بلاست و غیره ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. هر چیز غیر متجانس در روی سطح مورد نظر بایستی قبل از نصب لمینیت ها برداشته و پاک شود. این عملیات برای جلوگیری از انحراف و برآمدن نیرو در هنگام تنش یک اصل به شمار میرود. اختلاف سطح نبایستی از 5/0 سانتیمتر در یک سطح به طول 200 سانتیمتر تجاوز نماید. در مواقعیکه اختلاف سطح در طول دو متر بیشتر از نیم سانتیمتر میباشد ماده و ملات مناسب برای از بین بردن این اختلاف سطح ملات رزینی 230 می باشد.

    موارد کاربرد

    مخلوط کردن:

    قسمت A و B را بصورت جداگانه بهم بزنید حالا قسمت A را به قسمت B اضافه کنید و بطور کامل آنها را بوسیله همزن مخلوط نمائید بطوریکه رنگ مخلوط بطور یکنواخت برنگ خاکستری درآید و هیچگونه خط و شیاری در آن دیده نشود. حالا مخلوط را در یک ظرف دیگر برای آشکار شدن هر نوع ناکفایتی سرازیر نمائید. و به آهستگی مخلوط را بهم بزنید تا هوای درون آن به حداقل برسد.

    نسبت مخلوط

     

    قسمت A به قسمت به B مثل 4 به 1 چه از نظر وزن و چه از نظر اندازه مدت زمانیکه میتوان مخلوط را در داخل سطل نگه داشت فقط 60 دقیقه در هوای 20 درجه سانتیگراد می باشد.
    قبل از اینکه چسب مورد استفاده قرار گیرد، سطح لمینیت بایستی با یک پارچه تمیز آغشته به ماده پاک کننده S&P خوب تمیز گردد. ابتدا بطور مناسب یک لایه از چسب را روی سطح به ضخامت تقریباً یک میلیمتر با یک کاردک تمیز مورد استفاده قرار می دهیم پس چسب را بطور یکنواخت بر روی لمنیت (بطور افقی) به ضخامت تقریباً دو میلیمتر پوشش می دهیم و بعد لمینیت را به لایه ای از چپ که قبلاً روی سطح مورد نظر پوشانده ایم با فشار می چسبانیم و بایک غلطک مناسب روی آن بطور یکنواخت فشار وارد میکنیم تا چسب هاب اضافی از دو طرف لمینیت به بیرون تراوش نماید حداقل ضخامت چسب بایستی یک میلیمتر و حداکثر آن به 3 میلیمتر میرسد.

    نکات مهم

    این چسب اگر بصورت مناسب و ماهرانه مورد استفاده قرار گیرد بهترین سیستم چسب برای لمینیت ها میباشد

    از لرزش و تکان در موقع استفاده و در طول فاز خشک شدن بایستی جلوگیری بعمل آید

    بعد از خشک شدن و سخت شدن چسب برای اینکه اطمینان حاصل کنید که آیا لمینیت خوب به سطح چسبیده است کل سطح را بوسیله (تقه) زدن مورد آزمایش قرار دهید این سطح بایستی بوسیله یک سیستم محافظ آتش یا تاخیر انداز در مقابل آتش حمایت و پشتیبانی گردد زیرا معمولاً چسب اپوکسی رزین در مقابل حرارت تا یک حدی میتواند مقاومت نماید و بعد از آن درجه حرارت که معمولاً (0 60) سانتیگراد میباشد مقاومت خود را از دست میدهد سطح لمینیت ها برای جلوه بهتر و زیبائی بیشتر ممکن است با رنگ مناسب پوشانده شوند.

    تمیز کردن

    چسبی که برروی ابزار آلات قرار گرفته اند تا خوب خشک نشده اند بایستی با ماده پاک کننده شرکت S&P پاک و تمیز گردند. مواردی کاملاً خشک شده اند بجز از طریق مکانیکی راه حل دیگری برای پاک کردن آنها وجود ندارد.

    دستورات ایمنی

    برای آگاهی از دستورات ایمنی درباره خطرات ، ایمنی و از بین بردن ضایعات لطفاً به قسمت اطلاعات ایمنی و روی بر چسب ظرف محتوی محصول مراجعه نمائید.

    مقدار مصرف

    تقریباً 75/1 کیلوگرم بر مترمربع به ضخامت یک میلیمتر

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , مقاله در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , تحقیق درباره تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , مقاله درباره تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چسب اپوکسی رزین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت