تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 16229
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن

    غذا خوردن با آرامش و بدون استرس به لاغر شدن کمک می کند. بعلاوه کسانی که آهسته غذا می خورند با غذای کمتری سیر می شوند .

    بنابراین هم برای سلامتی و هم برای بهتر لاغر شدن غذا را در محل آرام میل کنید و در حین غذا خوردن از صحبت کردن و بحث و مجادله و تماشای برنامه های پرهیجان بپرهیزید .

    غذا را خوب بجوید و غذا خوردن خود را طول بدهید .

    غذای خود را یکباره بکشید، در ظرف کوچک بریزید و با قاشق کوچک بخورید .

    نکته: برای آنکه هنگام غذا خوردن خیلی گرسنه نباشید:

    1- حتما میان وعده های صبح و عصر را میل کنید .

    2- یکربع الی نیم ساعت قبل از ناهار و شام یک الی دو قاشق غذاخوری سبوس گندم بخورید. ( سبوس گندم به همراه آب یا کمی ماست خورده شود. )

    3- اگر ناراحتی معده ندارید از مواد طبیعی کاهش دهنده اشتها نظیر آب لیمو ،آب گریب فروت یا سرکه سیب قبل از غذا میل کنید .

    4- غذا را با خوردن سالاد بدون سس شروع کنید .

    پس از تمام شدن غذا ( یا هر زمان که احساس سیری کردید ) سفره غذا را ترک کرده و دندان ها را مسواک کنید . حتما از سفره دور شوید زیرا ماندن در کنار سفره یا میز انسان را وسوسه می کند تا کمی بیشتر غذا بخورد !

    اصلاح عادت‌های غذایی و یادگیری شیوه غذا خوردن صحیح تنها نیاز به کمی‌زمان و حوصله دارد همانطور که قبلا یاد گرفته‌ایم غذا را با عجله و تند تند و نجویده بخوریم از این به بعد با صرف چند روز وقت می‌آموزیم که غذا را به آرامی ‌و در محیط آرام و بدون استرس بخوریم ، غذا را خوب بجویم و طعم آن را حس کنیم و غذاخوردن را بیشتر طول بدهیم . بدین ترتیب عادت غذاخوردن چاق کننده به عادت غذا خوردن سالم و لاغر کننده تبدیل می‌شود.

    از سوی دیگر وقتی غذا در حجم زیاد تهیه شود، ممکن است مواردی مانند شستشوی بهداشتی مواد اولیه، پخت کامل غذا، کنترل حرارت در حین سرخ کردن و لزوم تعویض روغن سرخ کردنی مورد غفلت قرار گیرد و غذا ناسالم و فاقد مواد مغذی شود.

    گاهی نیز عدم رعایت نکات بهداشتی در جریان تولید غذا می‌تواند در مصرف‌کننده اسهال ساده تا مسمومیت‌های شدید و ابتلا به انواعی از انگل‌ها را به دنبال داشته باشد. بنابراین هنگامی که شما بیرون از خانه حتی در رستوران محل کار خود غذایی می‌خورید نمی‌توانید مزه غذا را نشانه کیفیت آن بدانید یا کیفیت پخت و سلامت و بهداشت غذای خود را بسنجید یا میزان کالری آن را به طور دقیق حساب کنید. بنابراین اگر مجبور هستید در خارج از خانه غذا بخورید و در عین حال هم تندرست و شاداب باشید، بانشاط به نظر برسید و وزن متعادلی هم داشته باشید با استفاده از روش‌هایی ساده می‌توانید میل به غذا خوردن را در خود مهار کنید و با انتخاب صحیح در رستوران محل کار خود غذای نسبتا مناسبی صرف کنید.

    چه باید کرد؟

    غذا خوردن با عده‌ای از دوستان و همکاران موجب می‌شود که ما گاهی از رژیم خود دور شویم. بنابراین هنگام انتخاب غذا رودربایستی را کنار بگذارید و بگویید رژیم دارید و باید غذا کم بخورید.

    نیم ساعت قبل از شروع غذا یک لیوان آب بنوشید. این عمل هم به هضم غذا کمک می‌کند و هم این که موجب احساس سیری در شما می‌شود.

    در زمان شروع غذا، سالاد سبزیجات بدون سس مایونز بخورید. برای چاشنی سالاد از ماست کم‌چرب، آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید. اگر هم تنها سس مایونز در دسترس بود به جای ریختن سس روی سالاد، ابتدا چنگال خود را به سس بزنید و بعد چند تکه‌ سبزی بردارید. مزه‌اش همان است، اما مقدار کالری‌اش بسیار کمتر است. سالاد معده را پر و اشتیاق به غذا خوردن را کم می‌کند. البته در غذاخوری‌ها و برخی رستوران‌ها، اغلب سالادها و سبزیجات جایگاهی ندارند. بنابرابن بهتر است که هر روز با خود مقداری کرفس خرد شده، هویج، گوجه‌فرنگی و کاهو در ظروف مناسب در بسته به همراه ببرید.

    از این که در غذاخوری نیم پرس یا غذایی به اندازه کودک سفارش دهید خجالت نکشید.

    به محض آن که احساس کردید غذای مورد نظر خود را خوردیده اید میز غذا را ترک کنید.

    اگر غذا مرغ یا ماهی سرخ کرده است لایه روی آن را جدا کنید. زیرا بیشتر از قسمت‌های دیگر روغن را به خود جذب کرده است.

    اگر غذا چلو خورش است، سعی کنید تنها نیمی از خورش را مصرف کنید. خورش‌های آماده 2 برابر خورش‌های خانگی چرب و شور هستند.

    اصولا آهسته غذا خوردن سبب القای احساس سیری در فرد می‌شود و صرف غذا در مدت 20 تا 25 دقیقه زمانی است که پیام سیری به مغز مخابره می‌شود. فردی که در مدت 20 دقیقه با آرامش غذا می‌خورد و غذا را کامل می‌جود عضلات فک او خسته شده و اولین پیام سیری از طریق این عضلات به هیپوتالاموس مغز ارسال می‌شود که این اولین حرکت سیری است. اگرچه ممکن است افراد به دلیل مشغله کاری وقت کافی برای صرف این زمان را نداشته باشند، اما بد نیست بدانید که تند خوردن غذا طی 3 تا 5 دقیقه سبب بروز اختلالاتی در جذب بسیاری از مواد مغذی می‌شود و در نهایت ناراحتی‌هایی چون سوءجذب و سوءهاضمه را به بار می‌آورد.

    خوب است بدانید غذاهای نشاسته‌ای مانند نان، سیب‌زمینی، برنج و... حدود 3 تا 4 ساعت، مواد پروتئینی و لبنیات 5 تا 6 ساعت، مواد فیبری مانند حبوبات و برخی سبزی و میوه‌جات 12 ساعت و چربی‌ها مانند: ماهی‌های چرب، انواع مغزها، روغن زیتون و... 15 ساعت طول می‌کشند که در بدن هضم و جذب شوند.

    به همین دلیل است که با مصرف غذاهای نشاسته‌ای زودتر و با مصرف مواد فیبری و غذاهای چرب دیرتر گرسنه می‌شویم. گنجاندن فیبرها در وعده‌های غذایی روزانه به دلیل پر حجم و کم کالری بودن بیشتر توصیه می‌شوند.

    معمولا بعد از غذا تمایل به خوردن شیرینی‌جات بسیار زیاد می‌شود. عده‌ای به تصور آن که مصرف دسرهای شیرین بعد از غذا موجب چاقی نمی‌شوند اقدام به مصرف انواع آب نبات، نقل، پولکی، بیسکویت، شکلات، خرما، کشمش و... می‌کنند، اما باید بدانید که این نوع دسرها بسیار چاق‌کننده بوده و مصرف میوه‌جات نیم تا یک ساعت بعد از صرف غذا بهترین انتخاب به عنوان دسر هستند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شیوه صحیح غذا خوردن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت