تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 10093
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353

    ماده 1- در اجرای قانون تأسیس شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 24/11/1352 و بموجب مقررات این اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سازمان صنایع دفاع) تأسیس می شود.

    ماده 2- مرکز اصلی شرکت در شیراز است و شرکت می تواند در صورت لزوم در نقاط دیگر شعبه یا نمایندگی تأسیس نماید.

    ماده 3- موضوع شرکت ایجاد و توسعه صنایع الکترونیک و الکترواپتیک و انجام تحقیقات و طراحی در علم و صنعت الکترونیک و الکترواپتیک و انجام خدمات و تأسیس شرکتهای صنعتی،‌مشارکت با شرکتهای داخلی و خارجی اعم از دولتی یا بخش خصوصی و انجام هر گونه عملیات نگهداری و تولیدی و معاملاتی بازرگانی است که مربوط به موضوع شرکت می باشد.

    ماده 4- سرمایه شرکت یک میلیارد ریال است که به یک هزار سهم یک میلیون ریالی تقسیم می شود و سهام مذکور کلا متعلق به دولت می باشد. این سرمایه با تصویب مجمع عمومی قابل افزایش است.

    ماده 5- مدت شرکت نامحدود است.

     

    ماده 6- ارکان شرکت بشرح زیر است:

    الف - مجمع عمومی

    ب - شورایعالی

    ج - مدیر عامل

    د - حسابرس (بازرس)

    ماده 7- مجمع عمومی شرکت از وزیر دفاع و پش نیروهای مسلح وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر صنایع و معادن، وزیر بازرگانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر عامل سازمان صنایع دفاع تشکیل می گردد. ریاست مجمع عمومی با وزیر دفاع خواهد بود[1].

    ماده 8- مجمع عمومی سالی دوبار (در خرداد و آبان هر سال) به دعوت رئیس مجمع تشکیل می شود و در صورت ضرورت مجمع عمومی بطور فوق العاده به دعوت رئیس مجمع یا به تقاضای مدیر عامل شرکت تشکیل خواهد شد وظائف و اختیارات مجمع عمومی بشرح زیر است:

    الف - تصویب خط مشی کلی و برنامه سالانه شرکت

    ب - اخذ تصمیم در مورد پیشنهاد وزیر دفاع درباره انتخاب رئیس و اعضای شورایعالی و مدیر عامل

    ج - اخذ تصمیم در مورد پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارائی درباره انتخاب حسابرس (بازرس)

    د - تعیین حقوق و مزایای مدیر عامل با تأیید شورای حقوق و دستمزد و تعیین حق حضور اعضاء شورایعالی و حق الزحمه حسابرس (بازرس)

    ه - تصویب آئین نامه های مالی و استخدامی و معاملاتی.

    و - اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهاد شورایعالی راجع به اخذ وام یا اعتبار از منابع داخلی و خارجی با رعایت قانون تشکیل شرکت و قانون برنامه و بودجه و کشور.

    ز - رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش سالانه مدیرعامل و گزارش حسابرس (بازرس) شرکت.

    ح - رسیدگی و تصویب بودجه و ترازنامه و حساب سود و زیان.

    ط - اتخاذ تصمیم نسبت به هر نوع موضوع دیگری از طرف رئیس مجمع عمومی و یا مدیر عامل در مجمع عمومی مطرح و رسیدگی به آن طبق قانون تجارت در صلاحیت مجمع عمومی باشد.

    ی - تصویب تأسیس شرکتها یا مشارکت در شرکتهای داخلی و خارجی و تصویب اساسنامه شرکتهائی که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت صنایع الکترونیک ایران است.

    ماده 9- مجمع عمومی بطور فوق العاده در موارد ضروری به منظور اتخاذ تصمیم نسبت به هر گونه پیشنهاد رئیس مجمع عمومی و یا مدیر عامل راجع به افزایش سرمایه و یا بطور کلی پیشنهاد تغییر مواد اساسنامه طبق مقررات مربوط تشکیل خواهد شد.

    ماده 10- تصمیمات مجمع عمومی وقتی معتبر و قابل اجرا است که حداقل سه نفر از اعضاء مجمع به آن رأی موافق داده باشند، حضور مدیر عامل و اعضاء شواریعالی در جلسات مجمع عمومی بدون حق رأی بلامانع است.

    ماده 11- شورایعالی از پنج نفر از متخصصان مجرب در امور صنعتی، اقتصادی، بانکی، اداری، مالی و حقوقی که دارای تحصیلات عالیه و حداقل ده سال تجربه در امور صنعتی و یا اقتصادی یا بانکی یا مالی و یا حقوقی باشند،‌تشکیل می شود. رئیس و اعضاء شورایعالی بنا به پیشنهاد وزیر دفاع و تأیید مجمع عمومی بموجب فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا برا مدت پنج سال منصوب خواهند شد.

    انتصاب مجدد اعضاء شورایعالی بلامانع است و تا وقتیکه اعضاء جدید شورایعالی شرکت منصوب نشده اند، اعضاء شورایعالی با اختیارات و مسئولیت قبلی وظائف مربوط را انجام خواهند داد. هر گاه رئیس شورایعالی در جلسه حاضر نباشد، اعضاء حاضر در جلسه یکنفر را به عنوان رئیس برای همان جلسه انتخاب خواهد کرد.

    تبصره - در صورتیکه یک یا چند نفر از اعضاء شورایعالی استعفاء دهند، یا فوت شوند یا بعلل قانونی دیگر برکنار گردند، جانشین آنان برای بقیه مدت به ترتیب مندرج در این اساسنامه تعیین خواهند شد.

     

    ماده 12- وظائف شورایعالی عبارت است از:

    الف ) بررسی و تأیید خط مشی و برنامه شرکت که از طرف مدیر عامل پیشنهاد می شود جهت تقدیم به مجمع عمومی.

    ب ) بررسی و تأیید بودجه شرکت برای تقدیم به مجمع عمومی.

    ج ) بررسی و اظهار نسبت به گزارش عملیات اجرائی هر سال که از طرف مدیرعامل تهیه و ارائه می شود.

    د) رسیدگی و اظهار نظر نسبت به ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت برای تسلیم به مجمع عمومی.

    ه ) بررسی و تأیید تأسیس شرکت ها و یا مشارکت در شرکتهای داخلی و خارجی که از طرف مدیر عامل پیشنهاد می شود و بررسی و تأیید اساسنامه شرکتهائی که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت صنایع الکترونیک ایران باشد،‌برای پیشنهاد به مجمع عمومی.

    و ) رسیدگی و اخذ تصمیم نسبت به پیشنهادات مدیر عامل در مورد طرحهای صنعتی و مسائل دیگر در حدود مقررات این اساسنامه.

    ز ) تعیین ضوابط استخدام کارشناسان خارجی و تصویب مفاد قرارداد برای استفاده از خدمات مؤسسات خارجی.

    ح ) بررسی و اظهار نظر نسبت به آئین نامه های مالی و استخدامی و معاملات و همچنین تشکیلات شرکت که از طرف مدیر عامل پیشنهاد می شود، برای پیشنهاد و تصویب به مجمع عمومی.

     

    [1] - اصلاحی مصوب 31/1/60 هیأت دولت

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, مقاله در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, تحقیق درباره تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, مقاله درباره تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353 ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت صنایع الکترونیک ایران مصوب 18101353
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت