تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 10294
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار

    چه نوع سیستم های ساختمانی برای برطرف کردن مسائل زیست محیطی موجود در صنعت ساختمان مناسب است؟

    معرفی سیستم های ساختمانی جدید مثل قاب فلزی سبک 3D, (LSF) تا چه حدی به محیط زیست کمک می کند؟

    واژه کلیدی: محیط زیست و توسعه پایدار

    دوره زمانی: عطف به آینده

    نوع تحقیق: غیرتجربی (کتابخانه ای)

     

    چکیده

    توسعه پایدار و محیط زیست توجه متخصصان در صنعت ساختمان را به خود جلب کرده در حالی که در کشور ما صنعت ساختمان در حال بکارگیری مصالح ساختمانی مدرن با استفاده از روش های ساخت وساز سنتی است.

    که این شیوه ساخت وساز در کشور دارای مشکلات کمی و کیفی می باشد. علاوه بر این استفاده از کارگران غیرماهر و سازگار نبودن سیستم رایج برای کارگذاری عایق حرارتی دلیل ناکارایی سیستم رایج می باشد. عوامل فوق مشکلات محیط زیست و توسعه پایدار در صنعت ساختمان سازی کشور است که نیازمند مطالعه و تحقیق و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعیین معیار برای انتخاب مصالح مناسب و سیستم ساختمانی کارآمد برای اهداف مختلف و در اقلیم های متفاوت است.

    در شکل1: سیر تولید، استخراج، استفاده، به کارگیری مجدد، بازسازی، بازیافت و در نهایت تبدیل آن به ضایعات پرکننده زمین نشان داده می شود (دومین چرخه شکل دهنده طبیعت که معمارش خود ما هستیم)

    شکل 1: گردش مواد در محیط زیست [3]

    در رشته معماری نیز به طور گسترده حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار توجه متخصصان را به خود جلب کرده مخصوصاً گفته می شود طرح نامناسب معمار تأثیر جبران ناپذیری بر محیط زیست خواهد گذاشت.

    درک توسعه پایدار در ساختمان دستخوش تغییراتی در سال های اخیر شده است.

    در ابتدا موضوع تأکید بر محدودیت منابع و در دهه گذشته تأکید بر مسائل تکنیکی موضوع در ساختمان سازی مثل تکنیک های ساخت، قطعات و مصالح و انرژی بر اساس مفهوم طرح مطرح شد. امروزه نیز درک قابل توجهی از موضوعات غیرتکنیکی رشد کرده است. همچنین مسائل اقتصادی و توسعه اجتماعی به نوعی مطرح است [1]. حال در این بخش متخصصان درصدد استفاده از راهکارهایی چون انتخاب مصالح مناسب هستند و با اعمال روش هاش جدید مهندسی (روش تولید صنعتی، پیش ساخته) دست یابی به اهداف بلندمدت زیست محیطی و توسعه پایدار در صنعت ساختمان را پیگیری می کنند [2].

    توسعه پایدار

    توسعه پایدار، در صنعت ساختمان سیاست محوری در جوامع قرار گرفته است. البته تا مدتی ماهیت این ساست در بین دولتمردان و متخصصان نامشخص بود. برای آشنایی با اهداف اصلی این تفکر سئوالاتی به شرح ذیل مطرح شد:

    - آیا ما مطمئن ترین و مناسب ترین نوع مصالح را به کار می بریم؟

    آیا ما با اصول اولیه پایداری آگاهی کامل پیدا کرده ایم؟

    آیا مصالح ساختمانی انتخاب شده شرایط خوبی برای اجرا فراهم می کنند؟

    - آیا زمانی که عمر مفید ساختمان تمام می شود می توان قطعات ان را دوباره به مصرف رساند؟

    اخیراً تکنیک (life cycle Assessment) LCA ارزیابی فوق را به شکل کمیتی امکان پذیر می کند، در واقعLCA کنترل کننده سیر تکاملی و نحوه به کارگیری مواد از گهواره تا گور و نیز وسیله ای برای تعیین ضایعات زیست محیطی مواد است.

    نقش فولاد در توسعه پایدار

    مطالعات نشان می دهد یکی از مصالح ساختمانی که بازیافت آن نسبت به دیگر مصالح بهتر است و همچنین نیازهای محیط زیست و توسعه پایدار پاسخ مثبت می دهد فولاد است.

    ساخت مسکن و فن آوری

    آمارها نشان می دهد ساخت و ساز مسکن نقش اساسی در آلودگی هوا، گسترش بکارگیری مصالح مناسب و روش های نوین ساخت و ساز ساختمان دارد. زیرا بیشترین ساخت و ساز در مسکن می باشد. از قرن ها پیش ساخت و ساز واحد مسکونی بر اساس مصالح قابل دسترس و سنت ها، فرهنگ ها و عوامل اجتماعی صورت می گرفت. فن آوریبر این روند تأثیر گذاشته  به طوری که استفاده از مصالح مناسب غیرمنطقه ای برای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار را توجیه پذیر کرده است و باعث شده است، حفاظت از منابع طبیعی و استفاده بهینه از انرژی به شکل مناسبی امکان پذیر شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, مقاله در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, تحقیق درباره تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, مقاله درباره تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت