تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: word کد فایل: 10638
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن

    «به‌نام خدا »

    دنیای شناخته شده اقتصادی، مصارف گوناگون افزایش یافته تکنولوژی و تغییرات در سازمانهای فرهنگی و ساختارهایشان،  تأثیرات شگرفی در راه و روش کارکردن ما در ایالات متحده دارند اگر شما در مورد مشاغل همیشگی و غیرمتوقف کر کرده باشد، مانند یک گلدان کریستال می‌باشد که توسط یک گریه از روی یک صفر پایین افتاده است، راهها و روشهای جدید کارکردن به اندازه قطعات ریز آن گلدان شکسته است.

    مکان شخصی و خصوصی ما برای استخدام با سرعت زیادی در افزایش است و رابطه بسیار نزدیکی با شبکه های ارتبطات سایر مشاغل دارد. و این بازرگانان سعی در یافتن بازارهای فروش کالاهایشان هستند که این بازارها در سطح جهانی می باشند. بعلاوه گروههای که امروزه ما با آنها در حال کارکردن هستیم، مفهوم و تعریف کار را در بسیاری از راهها تغییر دادند هدف اصلی این قسمت میزان کار و تلاش نیروها می باشد که در بخشهای 7 و 8 به آنها اشاره شده است. فهمیدن جزئیات به شما کمک خواهد کرد که بتوانید موارد مربوط به برنامه ریزی شغلی را مشخص کنید تا در تصمیم گیری خود راحت تر عمل کنید و همچنین بعد از سطح کیفیت شغل خود ارتقاء دهید.

    موضوعاتی که در این قسمت ما به آنها پرداخته ایم در زیر آمده اند :

     

     

    طبیعت تولید یک شغل؛

    راههای جدید کارکردن و بالا بردن سطح مشترکات بیان و نیروهای کار که شامل گوناگونیهایی در انواع پذیرش کارمند ( استخدام کردن) و جزئیات مربوطه به این استخدام ها می باشد؛

    3- مشکلات این راههای جدید کار کردن.

    ما با چشم اندازی از CIP آغاز می کنیم و از آن نتیجه گیری می کنیم.

    ایجاد شغل ( کارآ‏فرینی)

    مشاغل از کجا آمده اند؟ قبل از توجه به روشهایی که ما به آنها کار می کنم ، احتمالاً‌فکر کردن به چگونگی پیدایش و علت پیدایش مشاغل می‌تواند مفید باشد. چه اتفاقات و عواملی کارفرمایان را مجبور به ایجاد شغل کرده است؟ (ممکن است که شما بخواهید مروری بر تعریف شغل در قسمت یکم داشته باشید ) اگر چه کاهش میزان مشاغل طی 10 سال گذشته در ایالات متحده به طرز باورنکردنی کاهش یافته است، ( عده ای این میزان را 43 میلیون برآورده کرده اند ) آژانس های کاریابی هنوز فعالیت خود را متوقف نکرده اند. بیش از 17 میلیون شغل از سال 1994 تا سال 2005 تولید شده اند واز 127 میلیون به 7/144 میلیون افزایش یافته اند و یا عبارتی رشد 14% داشته اند. شاید قبلاً بدان اشاره شده است که اگر چه با این سرعت رشد در حدود 10% است کمتر از یک دهه گذشته می باشد ، اقتصاد با سرعت کمتری در حال رشد است. Clifford Johnson , Sar Levitan (1982)‌، اقتصاد دانانی که کتاب Second Thught on work را نداشته اند، توضیح می دهند که مشاغل با توجه به نیازها و آمال عمومی واجتماعی بوجود آمده اند. در واقع ، مشاغل نتیجه نیازها و خواسته های ما می باشند. زمانیکه ما به لباسها، ماشینها، مدارک دانشگاهی، مراقبت از بزرگسالان، مراقبت از کودکان نیازمندیم و مردمی که این سرویسها را ارائه می دهند سعی در تولید بیشتر این مورد دارند.

    تولید این نیازها می تواند به دو روش بیان شود تولید کنندگان می توانند کارگرانی برای تولید بیشتر در حال حاضر داشته باشند که می بایست ساعات وروزهای بیشتری در هر هر هفته کار کنند و هم می توانند کارگران بیشتری در اختیار داشته باشند ( استخدام کنند) که البته قبل از آن می بایست مشاغل جدیدی را تولید کنند. البته زمانیکه این خواسته ها کاهش یابند ، مشاغل نیز حذف می شوند واز بین می روند چرا که تولید کنندگان خود را کاهش داده اند.

    نیاز مشتریان برای بیشتر چیز در ایالات متحده بسیار زیاد است – اقتصاد در حال رشد است.

    در گذشته کارفرمایان تعداد بیشتری از کارگران را به خدمت می گرفتند ، ولی امروزه سازمانها، کارمندانی دارند که ساعات بیشتری برای آنها کار می کنندو این تدبیل به یک امر عادی شده است چرا که کارمندان تمام وقت بیشتر شده اند و تعدادشان افزایش یافته است و تا حدود 40% سطح سود و فایده کاری را افزایش داده اند ، آنها می توانند ارتقاء شغلی پیدا کنند و در کارشان پیشرفت کنند و نمی توانند سرکار دیر حاضر شوند حتی در مواقع ضروری تلاش برای کنترل ارزشهای کاری ،سازمانها راه ها و مشاغل جدیدی را برای پاسخگویی به نیازهای اجتماع وافزایش میزان محصولات وسرویسها را در حال طراحی هستند.

    ما بین سایر چیزها ، سازمان ها از مشترکات مابین کارگران که ممکن است مربوط به یکدیگر باشند ، استفاده می کنند در واقع آنها بعد از اتمام کار و مصرفشان کنار گذاشته می شوند و کارفرمایان خود را موظف به پرداخت حقوقشان نمی دانند.

    این یک روش جدید کار در امریکا می باشد به این دلیل که در گذشته ما معتقد بودیم که زمانیکه سود کردیم ونیاز مشتریان رفع شد، مشاغل خوب دوباره باز خواهند گشت. حالا ما معتقد به کارکردن درست در زمان مورد نیاز هستیم.

    راههای منتخب کار

    موقعیتهای همیشگی مشاغل تمام وقت

    رایج ترین کار کردن در حال حاضر، کار به مدت 40 ساعت در هفته می باشد البته برای مشاغل تمام وقت. اگر چه تمام اتفاقات در حال وقوع هستند و در دنیای اقتصاد این اتفاقات عادی هستند و به نظر صحبت کردن درباره این موضوع کمی مشکل به نظر می رسد  ( درباره مشاغل دائمی)

    نقطه نظر کسی این صحبت این بود که این نوع مشاغل و موقعیتها برای یک زندگی لازم و کافی بودند ، اگر چه که کارمندان به کناره از شغل و بیرون رفتن از سازمان بودند.

     تا زمانیکه مشاغل مانند قبل همیشگی هستند ، این نوع موقعیتها  برای کارگران قسمتهای مهم یک سازمان نیز همیشگی نیست در قسمت 8، ما طرح و مدل جدیدی از نوع مدیریت سازمانها را مطالعه کردیم.

    و مشاهده کردیم که کارمندان قسمتهای مهم در حدود 50% تا 80% کل کارمندان یک سازمان را تشکیل می دهند. کارمندان با موقعیتهای ثابت،مستقیماً برای سازمان کار می کنند. کارمندان ثابت ؟؟ و عواید کامل و ثابتی دارند ، خدمات پزشکی و درمانی، سرویسهای مراقبت از کودکان، برنامه ها و طرح های بازنشستگی از این کارمندان در مقبال بسیاری از مسائل حمایت و محافظت می شود. حقوقهای این کارمندان شامل بیشترین مبالغ پرداختی می باشد ، که یک سازمان می تواند پرداخت کند.

    در این نوع سازمانها جداولی برای نشان این موقعیتها وجود دارد که با خطوطی نیز این روابط نشان داده شده است. کارمندان ثابت یک سازمان، اصولاً بعنوان نیروی کار گروهی حساب نمی شوند ، که در اواخر این قسمت به آن رسیدگی می کنم. در سالهای اخیر ، سازمانها آغاز به آزمایش برنامه هایی برای آماده سازی بیشتر و ارائه سرویسهای بیشتر کرده اند.

    مشاغل نیمه وقت

    بر طبق مطالعات آموزشگاه Upjoh برای استخدام کارمندان مشاغل نیمه وقت که در حدود 72% از سازمانها از آنها استفاده می کنند این روش گسترده ترین راه در حال استفاده برای کارکردن می باشد و این ارتباط ما بین اقسام گوناگون این کارمندان در حال افزایش است.

    مشاغل نیمه  وقت امروز، تبدیل به بهترین روش و ابزار برای کارمندان شده است که نیروهای کار خود را با موقعیتهای اجتماعی تطابق می دهند.

    ساعات کار تغییر پذیر

    کارمندانی که برنامه های کاری را تغییر می دهند و یا ساعات کار تغییر پذیر در سطح گسترده ای در میان سازمانها در حال استفاده می باشند. رایج ترین و متداول ترین این برنامه ها این است که به کارمندان این اجازه داده شود تا خودشان جدول کاریشان را مشخص سازند. راههای زیادی برای انعطاف پذیری موجود است که در زیر تعدادی از آنها آمده اند.

    کارکردن 4 روز در هفته و هر روز 10 ساعت.

     کارکردن از 30: 6 صبح تا 3:30 عصر

    نیم ساعت توقف کار برای صرف نهار

    کارکردن در بعضی روزها برای ساعتهای طولانی تر و در بعضی روزها، ساعات کمتری کار کردن.

    کار کردن در روزهای شنبه و یکشنبه

    سازمانها با ارائه و پیشنهاد این روش کاری به کارمندان این اجازه را می دهند که ساعات بیشتری را بتوانند با خانواده خود سپری کنند ، از برنامه های مراقبتهای پزشکی برای  حفظ سلامت خود استفاده کنند.

    البته یک سازمان میبایست یک روشی  را اتخاذ نماید که تمام کارمندان از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر در تمام ایام هفته در دسترس باشند برای مثال تمام  دوشنبه ها.

    جوامع محلی مشاغل تغییر پذیر را دوست دارند چرا که این نوع مشاغل باعث کاهش ترافیک در ساعات پیک می شوند. سازمانی با مشاغلی همچون مشاغل تغییر پذیر می بایست برنامه هایی را در خصوص فرهنگهای اجتماعی شان که مربوط به روشهای کارکردن است ارائه دهند.

    اضافه کاری

    قبل از بحث در مورد مشاغل همراه با اضافه کاری ، ممکن است که تحلیل روابط بین ساعات کاری وحقوق کارمندان مفید باشد. کارمندانی که ساعتی کار می کنند می بایست که بطور یکدست لباس کار بپوشند و شامل قوانین کار می شوند. روش پایه کارآنها بر طبق کنترل ساعات کارشان توسط یک کارت و یا یک ساعت می باشد ( در بعضی از سازمانها ممکن است که مدیر و یا کارمندان با تجربه و حرفه ای نیز ساعتی کار نیستند ) کارگران ساعتی بعضی مواقع شامل پرداخت جریمه می شوند و قوانین کار ساعتی شامل آنها می شود. این کارگران در مقابل سوء استفاده کارفرمایان حفاظت می شوند و میزان کارکردن بیش از 40 ساعت در هفته می بایتس شامل پرداخت حقوق بیشتری از سوی کارفرمایان شود.

    بعبارت دیگر ،کارمندان بخشوده شده که شامل مدیران و کارمندان با تجربه و حرفه ای نیز می شوند به 40 ساعت کار در هر هر هفته محدود نمی شوند و بیشتر آنکه این کارمندان در بعضی ازسازمانها ممکن است تا 60 ساعت را نیز در یک هفته کار کنند و یا حتی کارشان را در منزل ادامه دهند.

    همانطور که ما قبلاً اشاره کردیم، بیشتر سازمانها،  کارمندان برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های اجتماع ساعات بیشتری را کار می کنند یعنی اضافه کاری می کنند. بیشتر مردمی که دارای مشاغل ساعاتی هستند اغلب با مشکلاتی مواجهند که تصمیم گیری برایشان بسیار مشکل است مثلاً زمانیکه کارفرمایانشان از آنها می خواهند که ساعات بیشتری  را در هفته کار کنند چرا که اغلب این اضافه کاریها منجر به کم شدن اوقات فراغت ، روابط دوستانه و دیدار خانواده و دوستان می شود.

    اضافه کاری اگر چه ، نشاندهنده میزان استطاعت مالی کارمندان می باشد و اغلب افراد فقیر اضافه کاری می کنند ولی مقدار کم علاقه بودن کارمندان به شغلهایشان را نیز نشان می دهد.

    Arile Hochsohild که در مورد یک کمپانی بزرگ در ایالات متحده مطالعه می کرده است، دریافته است که اگرچه بسیاری از کارمندان اعلام کرده اند ساعات تعطیلی بیشتری را خواهان هستند ولی ترجیح می دهند که ساعات بیشتری را کار کنند ، یعنی اضافه کاری کنند.

    اتفاقاتی مشابه برای یک کارمندان رخ داده است، همچنین برای کارمندان ارشد یک سازمان و حتی مدیر برای بررسی بیشتر این دلایل قسمت این نوشته مطالعه شود.

    زمانیکه شما در مدد یک سازمان تحقیق و بررسی می کند ، فهمیدن در مورد تعداد کارمندانی که اضافه کاری می کنند و اینکه مدیران و کارمندان ارشد و حرفه ای چند ساعت در هفته کار می کنند، می تواند اطلاعاتی را درباره فرهنگ و نحوه عملکرد سازمان در اختیار شما قرار می دهد.

    مشاغل شیفتی

    نیاز به تولید بیشتر جهت رفع نیازهای اجتماع و همچنین تولید 24 ساعته، سازمانها را مجبور به داشتن جداول کاری 24 ساعته کرده است. قبلاً مشاغل شخصیتی مختص بیمارستانها عده محدودی از کارمندان بود ولی امروزه این قانون تغییر کرده است. بعضی از فارغ التحصیلانه در دانشکده ها مجبور به انجام مشاغل شیفتی در رشته خود می باشد. برای مثال حتی در بعضی از مواقع بانکها مجبور به کار کردن 24 ساعته می شوند بعلت اتفاق افتادن واقعه ای در فروشگاههای توکوی در 2 بامداد ساعات وزمان شرقی نیاز به عملکرد صحیح در New York دارند.

    Hunt (1994) گزارش کرده است که در سال 1991 در حدود 20% از کارگران در امریکا ساعاتی را که کار کرده اند غیر استاندارد بوده اند ، میزان ساعت کاری و این میزان قطعاً افزایش خواهد یافت. بسیاری از عوامل مربوط به هم در رابطه با این جابجایی به مشاغل شخصیتی وجود دارد که شامل کمبود برنامه هایی برای کودکان و همچنین سلامت جسم و روان کسانی که بصورت شیفتی کار می کنند می باشد.

    مشاغل شیفتی یکی دیگر از عوامل مربوط به روشهای کارکردن می باشد که می تواند مشکلات داخل کندو تصمیم گیری را آسانتر نماید.

    مشاغل دوم و یا داشتن چند شغل همزمان با یکدیگر

    Jean Kimmel (1995) گزارش کرده است که کارگرانی که دارای شغل دوم هستند ملائمی از نیروی کار ایلاات متحده را دارا هستند گزارش شده است که در حدود 6% از کارگران در یک زمان واحد دارای 2 شغل می باشند البته در سال 1994 زنان سرعت بیشتری در دارا بودن شغلهای دوم دارا هستند. مشاغل دوم دارای فرمهای مختلفی هستند که شامل (1) داشتن 2 شغل نیمه وقت (2) داشتن یک شغل نیمه وقت بهمراه داشتن یک شغل تمام وقت و یا (3) کارکردن و داشتن بیش از یک شغل تمام وقت می شود کسانی که 2 شغل دارند اغلب از خانواده های سطوح پایین و یا متوسط از لحاظ درآمد در اجتماع هستند داشتن 2 شغل در اغلب موارد با انواع سرویسهای شغلی، سرگرمی و تفریحات و آموزش و .. در ارتباط است.

    دارا بودن 2 شغل برای یک شغل می تواند بهترین روش برای بدست آوردن پول بیشتر باشد.

    یاد گرفتن یک شغل جدید ، ویا مراقبت کردن از اعضای یک خانواده

    چند شغله بودن می تواند همچنین معایبی همچون افزایش فشار اجتماعی ، سطح پایین کیفیت مشاغل و هزینه های بسیار بالا را دارا باشند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, مقاله در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, تحقیق درباره تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, مقاله درباره تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله راه های جدید کارکردن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت