تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک

تعداد صفحات: 25 فرمت فایل: word کد فایل: 11161
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک

    شخصیت سازی (چهره) :

    1- (نمکی) : دختری از خانواده مرفه در زمان گذشته. استفاده کردن از حالتهای مختلف چشم‌های ریز و شیطون برای نشان دادن شیطنت بیشتر و حالتهای ابروهایش نشانگر احساسات درونی است :

    مانند : شادی،غم، زندگی، اندوه، تعجب و زیرکی است همچنین موهای فرفری نمایانگر جذابیت و جنسیت اوست.

    تزیین نه فقط در دنیای بچه‌ها بلکه در دنیای بزرگترها، اشاره به زیبا پسندی آنها دارد.

    مثل (گل سرکوچولو در بالای سر نمکی که به زیبایی موهای او کمک کرده است یا فورم گوشواره‌ها که با حالتهای او هماهنگ است. طبق نظریه روانشناس و فیلسوف غربی کانت و شوپنهار که زیبایی را به چهار دسته تقسیم می‌کند. عبارتند از :

    زیبایی از لحاظ کیفیت = چیزی است که به موجب خرسندی انسان می‌گردد و هیچ نفع مادی هم در آن نیست مثل : زیبایی گل

    زیبایی از لحاظ کیفیت = چیزی است که به موجب خرسندی همگان می‌گردد. بدین معنی که وقتی کسی چیزی را زیبا دانست، انتظار دارد دیگران نیز آن را زیبا بدانند.

    از لحاظ نسبیت = زیبایی چیزی است که در اجزای آن تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد.

    از لحاظ جهت = چیزی است که موجب خرسندی ضروری است یعنی کسی که چیزی را زیبا دانست دیگران را هم ملزم می‌داند که آن را زیبا بدانند.

    همچنین این فیلسوف و روانشناسان معتقد است که زیبایی صفتی است که موجب می‌شود دارنده آن قطع نظر از فواید و منافعش خوشایند گردد و در انسان سیر شهودی غیر ارادی و حالتی خوش، دور از نفع و سود برانگیزد. [1]

    2- (عروسک نمکی) : صمیمی و مهربان است، اندامش راحتی حمل و نقل او را می‌رساند پیچش موی او همخوانی با موهای صاحبش دارد. برای ایجاد یک حس مشترک بین نمکی و عروسکش اندام عروسک طوری طراحی شده است که به نظر بیاید مادر نمکی برای او دوخته است.

    3- (غول) :

    توضیحی راجع به غول : این موجود افسانه‌ای مانند شخصیت‌های پری دریایی یا دیو 2 سر و یا خوش آشام و ... است.

    ما از موجودات تخیلی به این دلیل استفاده می‌کنیم که موجوداتی ناشناخته‌اند. پس غول ما هم در این داستان از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانیم افسانه‌هایی از آنها درست کنیم.

    چهره غول : دارای دندانهای تیز و شکمی برجسته است.

    چنگالهای زشت و وحشتناک و شاخش حاکی از قدرتمندی و همچنین وسیله دفاعی اوست.

    بینی او با سوراخهای غیر طبیعی و ابروهایش خشن طراحی شده است (برای ایجاد تنفر بیشتر)‌ دهان گشاد او نشانگر آن است که او همه چیز را درسته و بدون جویدن می‌بلعد.

    با این اوصاف هیبت بد قواره و بد فورم غول نشانگر این است که او با همت است زیرا برای خوردن غذا حاضر است حتی غذای خود را به دوش بکشد. او غولی است خوش خور و خوش اشتها زورگ و تن پرور و پرو و اندامش عاری از زیبایی و تناسب است.

    4- (مادر نمکی) : مادری مهربان و دل نگران از بابت بیماری فرزندش و همینطور تنها ماندن نمکی در خانه.

    5- (پدر نمکی) : شخصیتی با ذوق و با اعتماد به نفس دارای موهای صاف و یکدست با سبیلی کم پشت که اشاره به این نکته دارد نمکی بابایی نسبتاً جوانی دارد.

    طراحی لباس لباسهایی که هم جلوه امروزی دارد و هم گذشته را. در صورتی که طرح و تزئینات خانه مدل قدیمی را داراست.

    1) لباس نمکی فورم لباس نمکی مطابق با شخصیت شاد و شیطون و جذاب و زبر و زرنگ او در نظر گرفته شده است.

    دایره‌های زرد رنگ روی لباسش مانند توپ‌هایی است که نشانگر علاقه بچه‌ها به توپ و چیزهای گرد است. دمپایی در پای نمکی در زمستان برای این است که او در هنگام دزدیده شدن سخت غافلگیر شده است و فرصت تعویض لباس به او داده نشده است.

    2) لباس عروسک عروسک نمکی و لباس ساده او را مادر نمکی دوخته است.

    3) لباس غول ‌ لباس راحتی غول نمایانگر قدرت بدنی است یعنی دمای بالای بدن برای جلوگیری از بیماری در برابر سرما و گرماست.

    4) لباس مادر بیانگر حجت و حیای اوست و هماهنگی رنگی دارد یعنی صورتی کم رنگ بر روی رنگ سرد یعنی ؟ کم رنگ است.

    5) لباس پدر در پلان اول متوجه می‌شویم که او بسیار مرتب و منظم و منظبت است و لبخند همراه او صفت خانواده دوست بودن او را می‌رساند.

    در پلان آخر لباسش با فصل سال هماهنگی دارد و حضور آرامی دارد. فورم و ظاهر لباس نمایانگر این است که به خانواده آرامش می‌دهد.

    (نمای پلان)

    نمای (اول) :

    فضا کاملاً به دو قسمت تقسیم شده است فضای کف و فضای اطراف (دیوارها)‌ برای ایجاد تعادل و توازن در گوشه راست خانه با گوشه چپ آن از کمد و در ورودی اتاق استفاده شده است برای از بین بردن سنگینی یک طرفه در قسمت چوب لباسی و پدر در قسمت راست متقابلاً و کمد و گلدان طراحی شدند.

    فرش نیز روی زمینه به صورت متمرکز و در وسط قرار گرفت.

    این پلان دارای ترکیب بندی غیر متمرکز است.

    در این پلان از فورم ساختاری مربع، مستطیل، مکعب مربع استفاده شد. استفاده از رنگ‌های تیره در این داستان کمک می‌کند تا جلوه خانه قدیمی نشان داده شود. قالیچه‌ای با طرح سنتی و وجود لباس بر روی چوب لباسی نمای اتاق را طبیعیی تر نشان می‌دهد.

    نمای (دوم) :

    پنجره با طاقچه و پشتی و رادیو حرکت دواری (ترکیب دایره‌ای) ایجاد کرده است. علاوه بر اینکه هنگام نگاه کردن چشم در حال حرکت است و می‌گردد بلکه متوجه فضای کاملاً بسته اتاق نیز می‌شویم.

    وجود دو گلاب پاش در کنار آینه هم حالت قرینه به اثر داده است و هم به حفظ تعادل و توازن اثر می‌افزاید، علاوه بر اینکه باید افزود آینه با حالت متمرکز به ایجاد این جلوه کمک می‌کند.

    طرح بته جقه بر روی پارچه ‌طاقچه از فضای خالی پارچه می‌کاهد و به ظرافت اثر می‌افزاید.

    رادیویی که در این پلان به صورت سه بعدی (طول و عرض به همراه ارتفاع یا عمق) قرار گرفته است تا برای لحظاتی زاویه دید ناظر را عوض کند.

    دید ناظر برای عروسک از سمت چپ یا بالا می‌تواند باشد در صورتی که دید ناظر برای نمکی از سمت راست یا به صورت مستقیم است.

    برای ایجاد میز رادیو از پرسپکتیو یک نقطه‌ای استفاده کرده‌ام.

    و برای ایجاد فرش زمینه اتاق از پرسپکتیو و نقطه‌ای استفاده شده است.

    فضای بسته اتاق ارتباطش با حجم‌هایی است که در آن وجود دارد. مثل (پشتی نمکی،پشتی عروسک، رادیو و میز آن، طاقچه) پروانه پشت پنجره علائم آمدن بهار را نشان می‌دهد و در فضای سبک پشت پنجره در جای نسبتاً گوشه قرار گرفته است.

    نمای (سوم) :‌

    کاربرد سطح در این اثر به خوبی نمایان است (به جز قسمت ایوان و پله‌ها که به پرسپکتیو رفته‌اند)‌ خطوط عمودی ایوان که پای غول روی آن است نشانگر تزلزل و شکست اوست.

    همانطور که می‌دانیم معماری از لحاظ بعدی وجه مشترکی با مجسه سازی دارد.

    من برای ایجاد شکل واقعی و ملموس برای کودکان نمای ساختمان را دو بعدی طراحی کردم.

    ریتم در قسمت درهای ورودی خانه وجود دارد همینطور در طرح‌های مثلثی تکرار شده است و فواصل این اشکال مثلثی به طور قرینه وار نیز قرار گرفته‌اند. در قسمت پایین خانه یعنی در طبقه اول از ترکیب قرینه‌ای (متقارن) استفاده نشده است.

    همانطور که می‌دانیم ارتباط اندام‌ها با محل استقرار آنها در صحفه عامل مهمی در ایجاد پویایی و تحرک و در عین حال توازن در طراحی است بنابراین همه این قسمت‌ها با حرکت نیم رخ غول حرکت می‌کنند و دید ناظر را از تماشای صحفه یکنواخت راحت می‌کند.

    در قسمت طرح‌های مثلثی هماهنگی و وحدت دیده می‌شود.

    پله‌ها و باغچه و ایوان دارای ترکیب افقی هستند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک

    فهرست:

    چکیده .............................................................................................................................................

    مقدمه ..............................................................................................................................................

    تاریخچه تصویر سازی در جهان ................................................................................................

    تاریخچه تصویر سازی در ایران .................................................................................................

    تکنیک گواش ................................................................................................................................

    شخصیت پردازی چهره ...............................................................................................................

    طراحی لباس .................................................................................................................................

    طراحی پلان‌ها ...............................................................................................................................

    اتودهای دستی ..............................................................................................................................

    اتودهای نرم افزاری ......................................................................................................................

    نتیجه ...............................................................................................................................................

    منابع ................................................................................................................................................ 

     

     

    منبع:

    دانشگرنژاد، محمد حسن. مبانی تصویر سازی. (تهران : مدرسه، 1380)

    دادیه، اصغر. کلیات فلسفه. (تهران : پیام نور، 1385) 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, مقاله در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, تحقیق درباره تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, مقاله درباره تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تصویر سازی کتاب کودک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت