تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 11214
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق و مقاله رایگان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش

     رشد مشاغل درمحدوده صنعت ورزش نتیجه مستقیم همه کس پسند شدن بیشتر ورزش هاست . همگام با ترقی ناگهان ورزش های عمده د رآمریکای شمالی ، مشاغل با رابطه مستقیم نیز ناگهان با آنها ترقی می کنند . به اقلام های زیر توجه کنید . اقلام پوشاک با نمادهای تیمی 60 درصد از فروش مجاز کالا های ورزشی را تشکیل می دهد و 45 % از آمریکاییان دست کم یک فقره ازاین اقلام را خریداری کرده اند . در سال 1995 میزان فروش کالاهای با پروانه فروش برای فرآورده های لیگ ملی فوتبال بر 5/3 میلیارد دلار برای کالاهای انجمن ملی بسکتبال 65/2 میلیارد دلار برای فرآورده های لیگ بزرگ بیسبال معادل 90/1 میلیارد دلار وبرای کالاهای لیگ ملی هاکی معادل یک میلیارد دلار بود . طی 30 سال گذشته صنعت ورزش به شکل نمایی تصاعدی رشد کرده است . از بین مشاغل وابسته به ورزش آن هایی که رشد زیادی داشته اند عبارتند از : شرکت های تولیدی پوشاک ، تولید کنندگان تجهیزات ، شبکه های رسانه ای ، میدان ها و ورزشگاهها ، شرکت های فروش کالا بازیکنان و تیم های ورزشی و لیگ حرفه ای .

    رده بندی مشاغل ورزشی و چگونگی ایجاد درآمد آن به صورت سه گانه شامل :

    1-درآمد مستقیم 2- درآمد حمایتی 3- درآمد غیر مستقیم .

     

    1-درآمد مستقیم : یعنی پاره ای از سازمان ها به طور مستقیم از رویداد ورزشی بدست
     می آید . و پول دریافتی  از موسسات حمایت کننده است . سازمان هایی با درآمد مستقیم از رویداد ورزشی بدست می آید .

    سازمان هایی با درآمد مستقیم شامل اتحایه هایی است نظیر لیگ ملی فوتبال ( آمریکایی ) لیگ بزرگ بیسبال ، لیگ ملی هاکی ، انجمن ملی بسکتبال و انجمن های ورزش های دانشگاهی . دانشگاههای معتبر مانند ( نوتردام ) به طور سنتی از فروش بلیط و حمایت ها در آمد مستقیم داشته اند به فکر افتادند حقوق انحصاری پایه ای از رویدادهای ورزشی مانند بازیهای فوتبال را فروخته یا قبلا دست به فروش آن ها زده اند .

    2-درآمدهای حمایتی : شامل جایگاههای خرده فروشی یا فروش کالاهای یارانه دار ، پارکینگها وشرکتهای تامین ایمنی ، با حمایت از فعالیت و رویدادهای ورزشی کسب درآمد می کنند که درآمدهای حمایتی گویند . بنابراین کامیابی شغل با درآمد مستقیم ، شدیدا به میزان درآمد حرفه حمایتی وابسته بستگی دارد .

    شرکتهای عظیم و دارای امتیاز موفق که همیشه می توانند جمعیت های بزرگی را به شرکت در رویداد هایشان جلب کنند . مانند ( دالاس کابویز لوس آنجلس راجرز ‌شیکاگوبولز) می توانند از هزاران حرفه کوچکتر وابسته به رویداد ورزشی حمایت به عمل آورند .

    3- درآمد غیر مستقیم : که به طور مستقیم وابسته به رویداد ورزشی نبوده و با میزان محبوبیت ورزش های ویژه یا تیم های بخصوص ارتباط دارد . این دسته شامل کسانی است که پوشاک و تجهیزات ورزشی می فروشند ودرآمدشان را با حمایت از رویداد های ورزشی کسب می کنند . برای این گونه مشاغل درآمد حمایتی اهمیتی ندارد، بلکه محبوبیت ورزشی یا تیم ورزشی که به آن بستگی دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است . تا 20 سال پیش اندکی از مشاغل ورزشی می توانستند درامدهایی از راه درآمد غیر مستقیم بدست آورند . ولی این مشاغل امروزه به بازیگران عمده صنعت ورزشی تبدیل شده است . با حمایت از مایکل جردن ، شریل اسی، و پس نیگووودر به طور شگرفی در صنعت تهیه پوشاک ورزش کامیاب بوده است . مالک ومدیریت فرهنگ دیترویت به عنوان شهری با میراث قومی نیرو یکار ، همبستگی ها و سنت ها توصیف شده است . سبک مدیریت موناگان کمتر از سبک مدیریت ایلیچ با فرهنگ سازگاربود . روابط با همبستگی های نیروی کار مدیریت معادل شناخته شده است . زیرا حکایت از طرفداران از این موضوع داشت . سبک مدیریت خودکامه موناگان با فرهنگ دیترویت سازگار نبوده ولی سبک مدیریت ایلیچ با سازش بیشتر در نتیجه کامیاب تر بود .

    بازیکنان : نیروی واسطه اعمال فشار مدیریت تشکیلات به نام اسپارکی اندرس قادر به ارائه جنبه متعادل در دوره موناگان بود . اندرس از ترکیب اخلاق کاری و بازیکنان مشهور که هم با سیستم مدیریت و هم با فرهنگ بخش اعظم مدم دیترویت سازگار بود استفاده می کرد . روحیه ، بیشترین تاثیر را بر بازیکنان داشته است ، روحیه قوی باعث فراهم آمدن محیطی برای ترقی بازیکنان تا حداکثر توانشان ، دستیابی به رضایت شغلی بیشتر و کارکردن به شکل تیمی در راه رسیدن به اهداف شده است .

    طرفداران پرشور: دردیترویت طرفداران پر شور ورزشی با انگیزه های مثبت و منفی به طور غیر مستقیم درکامیابی یاشکست تیم سهیم بود ند . تیم شهر با برنده بودن احساس کامیابی می کند و فضای تازه ای برای پیشرفت و غرور آفرینی پدید می آید. در صورتی که تیم بازنده شود باز هم طرفداران از تیم شکست خورده حمایت می کنند .یعنی طرفداران هم در برد و باخت تیم خود را تشویق می کنند و حمایت کرده و به آنها روحیه می دهند. این بر هم کنش صاحبان اختیار ، مدیریت بازیکنان و طرفداران پر شور چنین نقش را برای بیسبال در فرهنگ دیتروید ها آفرید .

     سرمایه گذاری مخاطره انگیز( شرط بندی ) :

    عبارت است از سرمایه گذاری مالی  برای اهداف نامطمئن و غیر قابل پیشگویی درآمد مالی بیشتر . شرکت هایی که دلارهای خود رادر حمایت از رویدادها یا برآمد نامعلوم سرمایه گذاری می کنند . علاوه بر کسب منابع مادی به موارد دیگر نیز توجه دارند .

     

    1-افزایش نمایشی شرکت و تبلیغ فرآورده هایشان . 2- افزایش فروش فرآورده ها
     3- شهرت اسمی که باعث افزایش درون نهاده ها و بازده ها و در نتیجه افزایش رشد و میزان منافع آتی می شوند .

    شرکتی که منابع کافی ندارد چندین گزینه را باید مد نظر قراردهد که عبارتند از :1- مبادله تخصص های شخصی و حرفه ای برای سرمایه گذاری دلاری .2- یافتن منابع مالی جدید عمومی یا خصوصی بااستفاده از ابداع و نوآوری 3- تشکیل اتحادیه ای برای فروش کالاها به تمام مردم . 4- جستجوی شرکتی که نیاز به تخصص های مدیریتی داشته باشد و ارائه این تخصص ها بر اساس موازین صحیح مالی در قبال دریافت بازار یابی مستلزم داشتن چگونگی به وجود آوردن تقاضای جدید است . مدیران ورزشی باید با ارائه فرآورده ها و خدمات با کیفیت بالا بتوانند رضایت کم هزینه  ترین و موثرترین راه پیشرفت است . سوداگران تازه کار اغلب با نادیده گرفتن این حقیقت فقط جمعیت خاصی از رویداد ورزشی بخصوص را حمایت می کنند  کافی است آن ها کمیته ای از افراد متقاضی خدمات یا فرآورده هایی باشند تا باعث تضمین موفقیت آن کالا یا خدمات شوند . شناخت چگونگی کنترل قیمت در امور تجاری اهمیت زیادی دارد . دربسیاری از بخش ها درراستای تسهیلات ورزشی مانند باشگاههای بدنسازی یکی از خطرهای ذاتی حرفه ، پرداخت های بیش از حد و بی مورد است . بسیاری از تشکیلات ورزشی به دلیل عدم توجه صاحبشان به کنترل هزینه ها با ناکامی روبرو شده اند .

    ایجاد فرآیند برای بدست آوردن دلارهای مشتریان برای طرح مالی اهمیت اساسی دارد . ممکن است ورزش یکی از خدمات غیر عینی باشد. سرپرستی ( ضمانت ) محلی برای سرمایه گذاری مخاطره آمیز : شرکت هایی که سرمایه خود را در راه سرپرستی( ضمانت )

    رویدادها به کار می اندازند ، رابطه ورزشی را با این نوع سرمایه گذاری ها درک کرده و تلاش دارند که از ورزش برای مشهور ساختن فرآورده ها یشان استفاده کنند . شرکت ها به این نکته وقوف یافته اند که سرپرستی راه خوبی برای دستیابی به شهرت بیشتر است . در عین حال شرکت می تواند سه ویژگیهای مارک تجاری خود وفادار باقی بماند . زیرا بسیاری از آن هایی که به طور مستقیم با ورزش سر و کار دارند با پشتیبانی از سرپرستان کوشش می کنند که با خرید فرآورده های شرکت ها و تبلیغ برای آن فرآورده ها باعث ارتقای آن موسسات شوند . شرکت سارالی نمونه ای از شرکت هایی است که از رویدادهای ورزشی حمایت به عمل می آورند تا مسابقه آغاز شود .فعالیت های سرپرستی راهی برای نشان دادن بهتر فرآورده ها به حصار موردنظر است که می تواند پیام کارآمدی باشد .

     برآورد ، فروش و سود اجزای سرمایه گذاری مخاطره آمیز :

     

    ضرب المثلی می گوید برای پول بدست آوردن از پول باید خرج کرد . افزایش فروش و در پی آن کسب منافع برای شرکت همان نتیجه دلخواه است . وفاداری مشتریان به علامت تجاری فیزیکی از انتظارات دراز مدت است . این امر مستلزم است که مشتریان فقط نوشیدنی بخصوصی را بنوشند . نوع ویژه ای از کفش های ورزشی را بپوشند یا در
    باشگاه های کف مخصوص شرکت جویند .

    نگاهی به آینده :  کافمان و سنج در سال 1993 نوشته اند : درآمریکا گرایش بر این است که رقابت بین افراد را به عنوان سازو کار نهایی دگرگونی و تحول درامور اسنان قلمداد کنند . در بازار رقابت پیروز شویم بر مقاومتی که نسبت به برنامه هایمان اعمال می شود چیره گردیم . از اتحادیه های کارگری امتیازاتی بدست آوردیم ، یا بر بازار تسلط یابیم . به این نکته می اندیشیم که چگونه ممکن است فرآیند ایجاد رهبران ، بیشتر ، حالت حمایتی داشته باشد تا رقابتی . یا چگونه ممکن است ایجاد فزهنگی نوین بیشتر حالت باغبانی و پرورش نهال داشته باشد تا مبارزه ای نظامی . همان طور که دیدیم تجارت ورزشی تجارتی پبیچیده است . مدیران ورزش باید پا به پای بسیاری از چهره های ورزشی حرکت کنند . این چهره ها عبارتند از : فرهنگ ورزشی ، رشد و تحول عظیم میزان پولی که درآن سرمایه گذاری می شود و دگرگونی هایی که بی گمان درآینده رخ خواهد داد و افراد سخت کوش باید بتوانند بین این نیازها با حاشیه سود تعادلی برقرارسازند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان صنعت ورزش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت