تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 11269
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ریاضی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین

    مقدمه مطالب:

    آلبرت انیشتین در سال 1879 میلادی در اولم آلمان  متولد شد. در سال 1905 چهار گزارش که تعریف مجددی را بر مطالعات در رشته فیزیک ارائه می نمود چاپ کرد . همچنین در سال 1933 با به قدرت رسیدن هیتلر آمریکا را برای زندگی خود انتخاب کرد . در آخر در سال 1955 میلادی در پرنیستن دار فانی را وداع گفت.

     

    «آلبرت انیشتین ، معمار دنیای (دینامیک ) تصور ما را از طبیعت تغییر داد.»

    «هندسه ی مقدس»

    در سالهای اول زندگی وی در آلمان نشان چندانی از نبوغ در وی مشاهده نشده تا سه سالگی زبان به سخن نگشوده بود . در نوجوانی تحت یک دوره ی آموزشی مذهبی قرار گرفت ولی با پرداختن به علم ،‌فلسفه و ریاضیات را جایگزین آن کرد. او شیفتهی کتاب الفبای ریاضیات یعنی همان « کتابچه ی هندسه ی مقدس» شده بود که مراحل و روشهای آن نه در آزمایشگاه بلکه در ذهن و صورت می پذیرفت. در این زمینه شکل امواج نور را از نظر بیننده ای که در طول آن حرکت می کند در ذهن خود مجسم کرد. پس از ورشکستگی پدر و عزیمت به شمال ایتالیا مدرسه را ترک گفت. یک سال از عمر خود را در سفر گذرانید و پس از آن به انسیتتوی فدرال تکنولوژی سوئیس مستقر در زور یخ ملحق گردید. در امتحان ورودی این انستیتو مردود و پس از یکسال مطالعه مجددا پذیرفته شد.

    در دانشگاه به ارائه مقاله و خواندن مطالب مورد علاقه خود می پرداخت تا آنجا که یکی از معلمان او را « سگ تنبل » نامیده بود. در رشته خود فارغ التحصیل ولی در احراز پست آموزشی در دانشگاه با شکست روبرو شد در بیست و سه سالگی به سمت ممتحن یکی از ادارات سوئیس در برن به کارگمارده شد. عنوان کارشناس فنی درجه سر و حقوق متوسطش 675 دلار در سال بود . این پست به او اجازه داد تا با یکی از همکلاسیانش به نام میلوا ماریک اهل صربستان ازدواج کرده و بدین وسیله فرصتی یافت تا به علم فیزیک بپردازد.

    در این رشته موارد بسیاری برای سنجش و آزمایش وجود داشت زیرا به مدت دو قرن قوانین اصلی حرکت و جاذبه توسط اسحاق نیوتن مطرح شده و در بین مردم انتشار لازم را یافته بود. موارد موجود برای توصیف حرکتهای نجومی دینامیک گازها و دیگر پدیده های فیزیکی روزانه از حد کافی فراتر بود. ولی در دهه 1880 ابراز  پدیده های دیگری را به ویژه در فیزیک نور کشف کرد که با قوانین نیوتن در تضاد قرار داشت . تا پیش از آن بنا به گفته ی نیوتن چنین فرض می شد که نور تشکیل یافته از ذرات نیست بلکه یک موج است . دانشمندان برای اثبات فیزیکی نیوتن از وجود ماده ای به ئام اتر که تصور می کردند برای انتقال امواج نور از هوا لازم است خبر می دادند ولی آزمایشات متعدد ثابت کرد در این زمینه ماده ای به نام اتر وجود ندارد از این رو در مشکلی پیچیده گرفتار آمده و در اعتماد خود به قوانین نیوتن و نتایج آزمایشات او دچار تردید شد نه آنها بیست سال در این فضای خالی از اتر شناور گردیدند.

    انیشتین در سال 1905 چهار گزارش کاری خود را که به واسطه ی آن فضای خالی مذکور پر می شد به چاپ رسانید . او به این نتیجه دست یافته بود که اگر جسمی انرژی 1  را به صورت پرتو ساطح نماید جرمی معادل  2را از دست می دهد . بعدها تجربه خود را به صورت معادله کوتاه شده  که از نظر سادگی با اولین نت های پنجم بتهوون شباهت داشت ارائه داد. در طی سالهای آتی همین فرمول ساده به عنوان اساس ساخت بمب اتم مورد استفاده قرار گرفت . سپس گزارشی را در خصوص حرکت براونی 3 که به واسطه ی آن در سال 1872 گیاه شناسی به نام رابرت براون حرکات تصادفی ذرات میکروسکوپی داخل سیالات را مورد بحث قرارداده بود به رشته تحریر در آورده و چنین مطرح نمود که ذرات مذکور در داخل مایع به وسیله ی جنبش دو بعدی مولکولها حلال حل می شوند . این عقیده بعد ها بسیاری از تردیدهای طبیعت اتمی مواد را حل کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین

    فهرست:

    مقدمه

    هندسه ی مقدس

    افکار منحرف

    بمب

    برگزیده سخنان

    لحظات حساس

    منابع و مواخذ

     

     

    منبع:

    مطالبی ارزنده درباره انیشتین نوشته علی بدر افشان سال 1351 انتشارات یاس

    انیشتین نوشته ی حسین آقائی سال 1341 انتشارات نیلوفر

    انیشتین نابغه ی قرن معاصر نوشته ی عباس چکخوائی سال 1361 انتشارات ماهان

    بزرگان قرن بیستم نوشته ی قاسم و ترجمه ی مریم احمدی انتشارات حقیقت سال 1378

    نابغه ی تاریخ علم نوشته ی محمود پیکر دوست سال 1369 انتشارات عدالت

    از کتاب بزرگان قرن بیستم نوشته ی تایم و ترجمه ی مریم احمدی

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, مقاله در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, تحقیق درباره تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, مقاله درباره تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نیوتن قرن 20 انیشتین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت