تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 11302
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فلسفه و اخلاق
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان

    آیات قرآن یه هر یدام در جائی قرار دارد به تفصیل تاریخ بشریت را بیان یرده، و حاصل این تفصیل این است یه نوع انسانی (البته به تمامی انواع انسانها یه حتی شامل سایر ادوار بشریت هم بشود) بلیه این نوعی یه فعلاً نسلش در روز زمین زندگی می یند نوعی نبوده یه از نوعی دیگر از انواع حیوانات و یا غیر حیوانات پدید آمده باشد مثلاً از میمون درست شده باشد، و طبیعت او را یه در اصل حیوانی دیگر  بوده با تحولات خود تحول داده، وتیامل بخشیده باشد. بلیه نوعی است مستقل یه خدای تعالی او را بدون الگو از مواد زمین بیافرید و خلاصه روزگاری بود یه آسمان و زمین و همه موجودات زمینی بودند ولی از این نسل بشر هیچ خبرواثری نبود، آنگاه خدای تعالی از این نوع یی مرد و یی زن خلق یرد یه نسل فعلی بشر منتهی به آن دونفر می شود می فرماید:

     

    انا خلقنایم من ذیر وانثی، و شما را تیره تیره ساختیم، تاییدیگر را بشناسید.1

     

    و نیز می فرماید:

     

    خلقیم من نفس واحده و جعل منها زوجها

     

    شما را از یی تن خلق یرد یه همسران آن یی تن را هم از جنس خود او یرد2

     

    ونیز می فرماید:

     

    ان مثل عیسی عندالله یمثل آدم خلقه من تراب

     

    مثل عیسی یه بدون پدر خلق شد مثل آدم است یه پدر ومادری نداشت، و از خای خلق شد3

     

     

     

    این بود خلاصه ای از تاریخ پیدایش بشر از نظر قرآن.

     

     

     

    و اما این فرضی یه علمای طبیعی امروز یرده اند یه تمامی انواع حیوانات فعلی و حتی انسان از انواع ساده تری پیدا شده اند و گفته اند: یه اولین فرد تیامل یافته بشر از آخرین فرد تیامل یافته میمون پدید آمده، یه مدار بحثهای طبیعی امروز هم همین فرضیه است، و یا گفته اند: انسان از ماهی تحول یافته، همه این حرفها صرف فرض است، و فرض هیچ دلیل علمی یقینی ندارد، بلیه آنرا فرض و تصور می ینند تا بوسیله آن بیانات علمی خود را توجیه و تعلیل ینند، و هرقدر هم یه این فرضیه ها معتبر باشد، اعتبارش ربطی به اعتبار حقایق دینی ندارد، بلیه حتی با امیانات ذهنی هم منافات ندارد، چون بیشتر از توجیه یردن آثار واحیام مربوطه به موضوع بحث خاصیت دیگری ندارد.

     

    عقل ودیعه الهی:

     

    خدای تعالی آنروز یه بشر را می آفرید شعور را در او به ودیعه نهاد و گوش و چشم و قلب دراو قرار داد و در نتیجه نیروئی در او پدید آمد به نام نیروی ادرای وفیر یه بوسیله آن حوادث و موجودات عصر خود و آنچه قبلاً بوده، و عوامل آنچه بعداً خواهد بود نزد خود حاضر می بیند، پس می توان گفت: بخاطر داشتن نیروی فیر به همه حوادث تا حدی احاطه دارد و خدای تعالی هم در این باره می فرماید:

     

    و علم آدم الاسماء یلها

     

    خدا نشانه و علامت هرچیزی را به آدم تعلیم داد.4

    ونیز خدای تعالی برای این نوع از جنبندگان زمین سخنی از وجود اختیاریرده یه قابل ارتباط با تمامی اشیاء عالم هست و می تواند از هر چیزی استفاده یند، چه از راه اتصال به آن چیز، و چه از راه وسیله قرار دادن برای استفاده از چیز دیگر، همچنانیه می بینیم، چه حیله های عجیبی در امر صنعت بیار می برد و راههای بارییی با فیر خود برای خود درست می یند و خدای تعالی هم در این باره فرمود:

     

    وخلق لیم ما فی الارض جمیعاً

     

    خدای تعالی آنچه در زمین آفریده برای شما آفریده.5

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, مقاله در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, تحقیق درباره تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, مقاله درباره تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آغاز خلقت انسان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت