تحقیق مقاله انعطاف پذیری

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 11320
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انعطاف پذیری

    انعطاف پذیری :

    انعطاف پذیری یکی از عوامل مهم در بالا بردن سطح قدرت جسمانی فرد ورزشکار است که علاوه بر قدرت جسمانی در بالا بردن سرعت عمل ورزشکار نیز منجر می شود .

    همچنین عامل (سرعت و قدرت) باعث بالا بردن سطح مهارت ورزشکار شدن که سبب بالا بردن ایستایی برای وی می شود .

     

    احساس مسئولیت در اماکن ورزشی :

    احساس مسئولیت یکی از عواملی است که مستقیماً با فرهنگ یک فرد و حتی به صورت غیرمستقیم با فرهنگ یک ملت در ارتباط است . مسلماً هر تماشاگری با برخورد خود با دیگر افراد و رفتار او در اماکن ورزشی خصیت فرد را نشان میدهد .

    هر تماشاگر در اماکن ورزشی باید آداب و شئونات اسلامی را رعایت و تا حد امکان وظیفه خود را در برابر اماکن ورزشی که جزوی از جامعه محسوب می شود رعایت نماید .

     

    قدرت عبارت است از نیرو توانایی افراد برای انجام کاری پر فعالیت می‌باشد و از کارهایی که نیاز به قدرت بدنی بالا و انرژی بالایی را در ورزش کرئن به خصوص ورزشهای پرتحرک مثل فوتبال ، دو میدانی ، واسکی و ... می باشد . در این بازیها رکن اصلی را قدرت بدنی بالای یک بازیکن تشکیل می دهد که بازیکن قدرت بدنی مناسب را دارا نباشید و نتواند در آخر با قدرت و انرژی بازی کند ، مسلماً نتیجه نامطلوبی خواهد گرفت که این نتیجه حاصله هم به ضرر او و هم به ضرر تیم می باشد به همین دلیل مربیان بدن ساز بیشترین وقت خود را صرف بالا بردن قدرت بدنی و آمادگی ذهنی افراد می‌کنند چون اگر فردی آمادگی ذهنی وروحیه بالا نداشته باشد ، قدرت بدنی هم برای او کارساز نخواهد بود . پس هم قدرت بدنی و هم روحیه ی بالای ورزشکار عامل پیروزی فرد می باشد . سرعت هم مثل قدرت عامل پر ارزشی برای پیروزی یک تیم و با یک ورزشکار می باشد چرا که بعضی از بازی ها و ورزش ها نیاز به سرعت بالا دارد و دقت بالا در اثر نبودن سرعت بازیکن ، بازیکن رو به کسالت می رود . مثلاً در بازی فوتبال علاوه بر قدرت بدنی عامل مهم بعدی که برای فوتبالیست مهم است سرعت عمل او و تصمیم گیری مربی گران در بازی است چرا که ممکن است در بعضی از مواقع در اثر کوتاهی در اعمال تیم حتی دریافت می کند و بازی را واگذار می کند .

     

    المپیک :

    بازیهای المپیک قدیمی ترین رقابتهای ورزشی جهان است . اولین بازیهای شناخته شده ی المپیک در سال 776 قبل از میلاد در شهر المپیک یونان برگزار گردید . مجموعه مسابقه های یونان در سال 394 قبل از میلاد خاتمه یافت . این مسابقه ها به شکل جدید در سال 1896 میلادی آغاز شد . مسابقه‌های المپیک  هر چهار سال یک بار و هر بار در یک کشور برگزار می‌شود . ورزشکاران سراسر جهان در رشته های ورزشی دوهای دهگانه ، پرشهای مختلف ، ژیمناستیک ، شنا ، فوتبال ، والیبال ، قایقرانی و بسیاری از ورزشهای دیگر به رقابت می پردازند . در پایان به برندگان مدال داده می‌شود. مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک با روشن کردن یک مشعل آغاز می‌شود . این مشعل که توسط دست از یونان آورده شده بوسیله ورزشکاران و قهرمانان به داخل استادیوم‌آورده می شود .

     

    جهان پهلوان تختی :

    سال ها بود که می اندیشیدیم بعد از آرش ، مانگیری نیست و بعد از کاوه کسی را بازی رویارویی با ضحاک و ضحاکانجهان است . سالها بود که چشم به دنبال افسانه های خود را چشم استغاثه سهرابی و سیاوشی بودیم . گاه گاه کورسوس امیدی بود . در دلهایمان ، که دیری نمی پائید بالاخره از راه دراز رها رسید آن مسافر گردآلود آن آرش ، آن کاوه ، آن سهراب ، آن سیاوش و آن بیژن او تختی بود و جهان پهلوانی قهرمان ملی ایران .

    تختی دو چهره داشت . چهره ای ورزشی و پهلوانی افسانه گونه اش که حکایتی بس مکرر است و دیگر چهره ای مردمی ، ملی ، سیاسی ، مبارز ، جویانه هر شب که چهره اولی نیز وسیله ای بود برای نفوذ بیشتر در میان خلق و کوشش دریاری دادن آنان در زمینه ‌ی مبارزه در برابر استبداد و استعمار .

    دوستان شادروان غلامرضا تختی معتقد هستند بعد از اینکه او در چهره ورزشی اش به قهرمانی رسید دیگر کسی نتوانست پشت او را به خاک برساند اما چهره دومی داستانیش بر چهره قهرمانی او برتری داشت .

    همین دوستان افسانه می کنند وقتی زندگی جهان پهلوان را مرور می کنیم می بینیم که در طول زندگی اثر ا وضع مالی خوبی برخوردار نبوده ولی با وجود تمام امکاناتی که در اختیار داشت هیچ گاه قدمی به نفع خود بر نداشت . هرچه که برای مردم و بخاطر مردم و کمک به آنان بود و این برتری انسانیش بر قهرمانش می چربید . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انعطاف پذیری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری , مقاله در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری , تحقیق درباره تحقیق مقاله انعطاف پذیری , مقاله درباره تحقیق مقاله انعطاف پذیری , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انعطاف پذیری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت