تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 11417
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن

    ما می خواهیم به عنوان  یک مسلمان به این دستور قرآن کریم که می فرماید :

    « فلینظر الانسان مم خلق» 1

     پس بایدانسان توجه کند به چگونگی خلقت خود عمل کرده وان مباحث رابطور گسترده تروبااستفاده از منابع علمی موجود به یاری خداوند ادامه دهیم.

     

    ازابتدای آفرینش یعنی مرحله خلقت انسان ازخاک تاآخرین مرحله یعنی مرحله ولوج  روح که انسان را ازبقیه موجودات متمایز می کند واورا تبدیل به خلقتی دیگر می نماید . در این مرحله خالق هستی بخش ادعای احسن الخالقین بودن خودرا به اثبات می رساند وروح الهی خود را دراو میدمد تا اورا آماده به دوش کشیدن رسالتی عظیم نماید . ابتدایی ترین مرحله خلقت که بارها در آیات متعدد بیان شده، مرحله خلقت انسان از خاک است، بعنوان نمونه :

     

    « هو الذی احسن کل شی ء خلقه وبدأ خلق الانسان من طین »

    اوست که همه چیز رابه نیکوترین وجه خلق نمود وشروع کرد خلقت انسان را ازگل

     

    این آیه وامثال آن اشاره به خلقت اولیه انسان دارد اما مطمئناً اسرار دیگری هم درآن نهفته است زیرا امام صادق (علیه السلام) راجع به آفرینش انسان از خاک می فرماید : تمام چیزهایی که درخاک است دربدن آدمی وجود دارد اما نه به یک اندازه بعضی از انها دربدن انسان خیلی زیاداست وبعضی ازآنهاخیلی کم .دربین چیزهایی که دربدن خیلی زیاد است مساوات وجود ندارد وبعضی از آنها از بعضی دیگر کمتراست . ایشان فرمودند : چهار چیز است که دربدن انسان زیاد می باشد . هشت چیز است که دربدن انسان کم است وهشت چیز دیگر دربدن خیلی  کم است . 2

     

    به طوری که امروز این نظریه به اثبات رسیده است،ان هشت چیزی که در بدن خیلی کم است این عناصر می باشند:

    1- مولیبدن

    2- سلسیوم

    3 - فلئور

    4 - کوبالت

    5- منگنز

    6 - ید

    7 - مس

    8 - روی .

     

    آن هشت چیزکه بالنسبه زیادتر است عبارتنداز

    1. منیزیم

    2.سدیم

    3.پتاسیم

    4.کلسیم

    5.فسفر

    6.کلر

    7.گوگرد

    8.آهن .

     

    وآن چهارعنصرکه خیلی زیاداست عبارتنداز:

    1.اکسیژن

    2.کربن

    3. هیدروژن

    4.ازت .

     

    پی بردن به این عناصر کار یک روز یا دوروز نبوده واین کار ازآغاز قرن هیجدهم میلادی با کالبد شکافی شروع شد ودو ملت فرانسه واتریش دراین کار پیشقدم شدند . درکشورهای اروپایی کلیساهای ارتودوکسی وکاتولیکی وپروتستانی مخالفت می کردند .اما این کشورها این کار را می کردند بدون اینکه تظاهر به مخافت با دستور کلیسا بکنند . کالبد شکافی تا زمان مارا دانشمند وپزشک نیمه دوم قرن هجدهم میلادی ادامه داشت هرچند به موفقیت زیادی دست نیافتند اما مارا  باکمک چندتن ازدانشمندان فرانسوی دیگرازجمله لاووازیه (معروف به پدرعلم شیمی که درسال 1894 میلادی که سرش باگیوتین قطع شد) نسوج بدن راتجزیه می کردند تا بدانند بدن آدمی ازچه عناصری تشکیل یافته است پس ازما را شاگردانش کار اوراادامه دادندواین کار درتمام قرن نوزدهم وآغاز قرن بسیتم ادامه داشت ودر سایرممالک متداول گردیدوامروز در هر جا که کالبد شکافی هست راجع به عناصری که دربدن وجود دارد تحقیق می شود وگاهی نتیجه تحقیق دو مرکز درارقام جزئی با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند اما ارقام بزرگ اختلافی ندارد وتناسبی که امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود درتمام کشورها درمورد تمام افراد سالم محفوظ است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, مقاله در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, تحقیق درباره تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, مقاله درباره تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله جنین شناسی در قرآن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت