تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 11656
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !

    معجزات  و کرامات الهی  همواره چراغی  بوده اند فرا روی آنها که به قدرت لایزال الهی و وحدانیت او به دیده شک و تردید نگریسته اند .

     

    در خبرها شنیده یا خوانده اید که بیماری لاعلاج یا افلیجی مادرزاد در حرم یا اماکن مقدس دیگر به طرز شگفت انگیزی بهبود یافت . شفا را باید یکی از دلایل و براهین قدرت و عظمت خداوند دانست که به بندگان خود افاضه می کند . اما شاید شما هم از خود پرسیده باشید که براستی حقیقت این راز بزرگ چیست ؟ چرا برخی از این چشمه جوشان معرفت مستفیض می شوند و برخی تشنه کام برمی گردند ؟ بیمار در لحظه شفا چه تصویری دارد؟ علم تجربی چه توجیهی برای این قضیه دارد؟ بین ایمان و شفا چه ارتباطی  برقرار است؟ و سوالاتی از این قبیل ... این سوالات را درسه حوزه اعتقادی ، روانشناسی و پزشکی که بصورت مستقیم و غیرمستقیم با موضوع مرتبط هستند ازکارشناسان مربوط پرسیده ایم که خواندن نظرات و مطالبی راکه در پاسخ وسوالات ما عنوان کرده اند ، خالی از لطف نیست با ما همراه باشید : اگر فردی با اعتقاد کامل آمد  وشفا نگرفت چه بکند ؟ فکر می کنید چطور می شود که برخی شفا می گیرند و برخی دست خالی برمی گردند .

     

    آیت الله معرفت ( قم ) :

    مومن با اعتقاد کامل اگر در خواستی از خدا بکند ، خداوند در اجابت دعا و خواسته اش طبق مصلحت واقعی ، مصلحتش را در نظر می گیرد نه خواسته او را . اگر مصلحت نباشد دعایش مستجاب نمی شود و شفا نمی گیرد ، اما در آخرت دعایش را مستجاب می کند و به او ثواب مضاعف می دهد . که خود این مومن در آخرت می گوید ای کاش هیچ یک از دعاهایم در دنیا مستجاب نمی شد و در آخرت مستجاب می شد .

     

     

    آیت ا... مرتضوی ( مشهد ) :

    شفا گرفتن متوقف براین است که مصلحت مریض در آن باشد . اولا باید مصلحت شخص باشد تا دعایش مستجاب شود و دعایی که به ضرر فرد مریض  باشد مستجاب نمی شود و شفا پیدا نمی کند به عنوان مثال فردی که فلج است، ممکن است مصلحت در شفا نباشد و شفا پیدا نکند .

     

     

    اما درعین حال شرایط دعا هم مهم است درچه زمانی باشد ، فرد مریض چه خورده باشد و توجهش چگونه باشد . گاهی هم مصلحت در تاخیر دعا است .

     

    ممکن است 10 سال یا 20 سال طول بکشد یا اینکه مصلحت این است که در آخرت جبران شود ، لذا در اینکه انسان موفق نمی شود و دعایش مستجاب نمی شود یا اینکه شفا حاصل نمی گردد ،  سه چیز مهم است .

    1- مصلحت

    2- شرایط دعا

    3- مصلحت در تاخیر اجابت دعا

     

    آیا شفا مخصوص مسلمانان است یا در سایر ادیان هم وجود دارد ؟

    آیت ا... مرتضوی :

    هرکسی برای برآوردن شفایش در هر دینی که باشد و از خدا بخواهد ، در صورتیکه شرایط دعا فراهم باشد و مصلحت هم در تاخیر نباشد ، شفا حاصل می گردد. حضرت مسیح هم شفا می دادند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, مقاله در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, تحقیق درباره تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, مقاله درباره تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شاید مصلحت نباشد !
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت